Nou het zit zou. De afgelopen 3 jaar kwam ik zeer regelmatig in een kroeg in Haarlem (Delirium). Altijd lachuh enzo, maargoed dat terzijde.
Sinds 2 jaar is de kroeg overgenomen door 1 of andere arrogante miljonair (Martijn Bevelander, doe maar eens een google: spam-magnaat). Sindsdien zijn er allemaal dingen verandert, de tent is verandert van een gezellige kroeg tot een hypermodern uitgaansgebouw. Om binnen te komen heb je een pasje nodig met barcode en die moet je bij de ingangscannen. Hierbij wordt bijgehouden hoe vaak je bent geweest etc.
Afijn om zo'n pasje aan te vragen moest je ook je 06 nummer invullen voor het geval je je pasje verliest dan konden ze bellen etc. Mja ERG aardig. Maar een maand of 3 nadat ik zo'n pasje had begonnen ik en vrienden met ook een pasje opeens smsjes te ontvangen van de Delirium. Best handig wist je wat er die avond te doen was enzo. Dit ging lang zo.
Maar een maand geleden kreeg ik een sms (van het nr 4411) met de boodschap dat ze vanaf nu ¤0,35 gingen kosten en als je dat niet wilde moest je ff DEL OFF sturen en was je er vanaf. Klinkt allemaal erg schappelijk denk je....niets was minder waar, want ik had uiteraard DEL OFF gestuurd.
Totdat ik na een week weer een sms kreeg met het programma voor die avond en de melding dat deze gratis was. Mja hartstikke fijn totdat ik m'n telefoonrekening kreeg. Er waren 12 smsjes gefactureerd. Ik met KPN bellen bleek dat ik ze allemaal via 4411 had ontvangen. Dus die basterd rekende al veel eerder kosten. En ik krijg vandaag verdomme weer 2 smsjes van dat verdomde 4411.
Nu gaat het me niet om die paar centen maar meer om het principe dat die arrogante kroeg-verziekende kwal mij spam stuurt. Ik wil hier op de een of andere manier bezwaar tegen maken, maar je loopt echt tegen een doolhof van regeltjes etc aan. Samen met een paar vrienden waren we al op het idee gekomen om collectief aangifte van diefstal te doen.
Iemand die hier verstand/ideeën over heeft? Juridische stappen zijn geen probleem, 4 vrienden van mij vervelen zich nogal op stage bij het parket van Haarlem.
Tevens is het binnenstappen van die kroeg er verhaal halen niet echt een optie. Ik ben geen watje, maar je wordt er resoluut uitgezet door de uitsmijters als je wat te klagen hebt.
Mijn welgemeende excuus voor dit lange verhaal, maar ik moest ook even m'n gal spuwen op die kut-eigenaar