abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33010873
ik heb van mei tot augustus 2004 gefitnessed bij een fitnesscentrum. Ik ging daarheen met de intentie om gewoon even 3 maandjes te gaan fitnessen en daarna weer klaar. Dus ik koos voor een kwartaalabbonement. Naja goed dat bedrag + inschrijving betaald.

Nu waren de 3 maanden voorbij, kwas niet bijster veel geweest maar dat is mijn eigen zaak. En ik ging er dus vanuit dat mijn abbonement automatisch werd stopgezegt. Maar jullie raden het al, helaas. Ok erg stom van mij, maarja ik ging er gewoon vanuit dat ik kwartaalabbonement had en klaar.

Nu krijg ik in februari een brief dat ik mijn contributie per augustus niet heb betaald en of ik X bedrag ff binnen 8 dagen wil betalen. Naja ik denk dat kan toch niet, dit is zeker een foutje en reageer er verder niet op (dom dom dom). Nu krijg ik vorige week weer een brief of ik ff 600 euro wil betalen en dat er anders een incassobureau aan te pas komt.

Naja ik schrik me de tering natuurlijk, dus ik die lui bellen van ja en ik dacht toch echt dat ik een kwartaalabbonement had afgesloten blablabla, maarja dat bleek dus gewoon verlengt te worden. Op zich allemala terecht, ik nog even met die man babbelen en uiteindelijk wilde die wel ´schikkenn´ tot 250 euro. Naja op zich moet ik dat wel doen, maar ik vind wel dat hij maar 2x wat heeft laten horen, en in februari zegt binnen 8 dagen betalen en dan vervolgens in december pas terugkomen terwijl dan alweer 8 maanden zijn verstreken.

Iemand ervaring met deze shit?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_33011078
Zal vast wel in de voorwaarden hebben gestaan dus vind die schikking dan nog wel netjes. Je had gewoon op tijd op moeten zeggen.
pi_33011973
Hierover was afgelopen weekend een uitzending van Kassa! Zij hebben hier een half jaar terug ook aandacht aan besteed, misschien kun je eens op hun site kijken of eens een mailtje sturen, ze hadden het er in iedergeval over dat er nieuwe wetgeving aankomt waarmee het niet meer mogelijk is om zoiets direct door te laten lopen.
als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan
pi_33012167
niet betalen, dikke middelvinger geven en als ze met deurwaarders dreigen, gewoon die fitnesshal in de hens zetten.
pi_33012215
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef Salvad0R het volgende:
niet betalen, dikke middelvinger geven en als ze met deurwaarders dreigen, gewoon die fitnesshal in de hens zetten.
goed advies man

[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 12 december 2005 @ 13:07:36 #6
130659 YoYootje
Look and you'll see
pi_33012287
Tja gewoon stom van je. Je had kunnen weten dat abonnementen automatisch verlengt worden, tenzij je een maand van tevoren jouw abonnement opzegt. Ze staan zelfs in ieder recht om 600 euro te eisen.
pi_33012296
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:03 schreef Salvad0R het volgende:
haha, bedankt voor de tip

Maarja ik vind de schikking ook nog wel netjes, maarja blijft toch kut

* danos gaat een karige kerst krijgen
  maandag 12 december 2005 @ 13:13:43 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33012473
wat is de hoogte van de hoofdsom (dus het bedrag waar het om gaat zonder rente en incassokosten) en heb je bij aangaan van het abo duidelijk gezegd dat het om 3 maanden ging en niet langer?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 12 december 2005 @ 13:14:41 #9
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_33012507
Was zaterdag nog bij Kassa
pi_33012954
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:13 schreef dr.dunno het volgende:
wat is de hoogte van de hoofdsom (dus het bedrag waar het om gaat zonder rente en incassokosten) en heb je bij aangaan van het abo duidelijk gezegd dat het om 3 maanden ging en niet langer?
tsja hoofdsom is 585,10, ze hadden gewoon verschillende opties, dus een maandpakket, kwartaalpakket, halfjaarpakket en jaarpakket. En ik heb gewoon kwartaalpakket gepakt en 90 euro betaald voor het kwartaal en daarmee was het volgens mij klaar. Het leek mij ook gewoon logisch, dat een kwartaalpakket een kwartaal duurt

Maar achteraf misschien wat naïef, maarja dat zij er ook 15 maanden overheen laten gaan voordat ze mij pas echt serieus benaderen, en dat ik gewoon dus het abbonement voor 15 maanden moet betalen is wel zuur voor mij.

Maarja op zich volstrekt terecht, slachtoffer van mijn eigen laksheid dus mooie som leergeld
  maandag 12 december 2005 @ 13:34:12 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33013007
t is abonnement

en gewoon dokken. eigen schuld dikke bult
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33013078
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
t is abonnement

en gewoon dokken. eigen schuld dikke bult
wat fijn toch dat mensen met nieuwe verfrissende informatie komen
pi_33013085
Zo wilden ze me eens naaien met een abbonement, netjes afgemeld maar na de verstreken tijd toch gewoon blijven doorstuuren en in rekening brengen.
Volgende keer gewoon op het kontrakt vermelden welke tijdsduur je wilt, al schrijf je het in de marges.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33013108
maarja ik vind alleen dat lange wachten tot het echt sturen van een herinnering wat apart. Wat bijvoorbeeld als hij nog 1,5 jaar niks van zich had laten horen was het 1200 euro geweest, zijn daar geen wettelijke termijnen voor?

Ik bedoel, dat zou toch iewat vreemd zijn?
  maandag 12 december 2005 @ 13:38:32 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33013120
Taalfout uit topictitel gehaald. (abbonement ==> abonnement)

Wat een gedoe is dat altijd, hè? Die stomme kleine lettertjes waarin men even vermeld dat je wel een maand(oid) voordat het abonnement afloopt schriftelijk moet opzeggen. Gaat met veel bladen ook zo. Je moet 't maar net weten.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 12 december 2005 @ 13:39:45 #16
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33013143
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:38 schreef Natalie het volgende:
Taalfout uit topictitel gehaald. (abbonement ==> abonnement)

Wat een gedoe is dat altijd, hè? Die stomme kleine lettertjes waarin men even vermeld dat je wel een maand(oid) voordat het abonnement afloopt schriftelijk moet opzeggen. Gaat met veel bladen ook zo. Je moet 't maar net weten.
daarvoor heb je ogen gekregen. hij had iig na 2 maanden ff kunnen vragen hoe het zat
stay frosty
  maandag 12 december 2005 @ 13:41:37 #17
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33013174
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:32 schreef danos het volgende:

[..]

tsja hoofdsom is 585,10, ze hadden gewoon verschillende opties, dus een maandpakket, kwartaalpakket, halfjaarpakket en jaarpakket. En ik heb gewoon kwartaalpakket gepakt en 90 euro betaald voor het kwartaal en daarmee was het volgens mij klaar. Het leek mij ook gewoon logisch, dat een kwartaalpakket een kwartaal duurt

Maar achteraf misschien wat naïef, maarja dat zij er ook 15 maanden overheen laten gaan voordat ze mij pas echt serieus benaderen, en dat ik gewoon dus het abbonement voor 15 maanden moet betalen is wel zuur voor mij.

Maarja op zich volstrekt terecht, slachtoffer van mijn eigen laksheid dus mooie som leergeld
aan een kant had jij moeten melden, aan de andere kant mogen ze ook niet een jaar wachten (of langer) en dan pas aan komen zeiken; dit is al bepaald in eerdere uitspraken van de Nederlandse rechter.

ik denk dat ik gewoon op 180 euro zou inzetten en dat als laatste aanbod doen naar die vent; de kosten heeft hij er toch niet voor gemaakt en hij moet ook de incassokosten betalen als jij die niet betaalt... en geloof me, die hoef jij niet te betalen over 1. standaardbriefjes en 2. als hij zelf nalatig is door het zo lang te laten ophopen ; hij had je zelf tijdig herinneringen moeten sturen, schriftelijk, twee keer en als hij dat nog niet aangetekend heeft gedaan met tussenpozen van 2 weken (2x) (of op een andere manier jou persoonlijk en bewijsbaar heeft aangeschreven), dan heeft hij gewoon geen verhaal (en dat moet je hem ook zeggen en vervolgens je aanbod noemen).

een incassobureau is zeker geen garantie tot incasso van de vordering en dat weet hij ook... zeker als hij niet een gerechtsdeurwaarder inschakelt (wat hij waarschijnlijk niet doet vanwege de kosten).
  maandag 12 december 2005 @ 13:41:52 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33013180
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

daarvoor heb je ogen gekregen. hij had iig na 2 maanden ff kunnen vragen hoe het zat
Dat ontken ik ook nergens, zoals je kunt lezen.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 12 december 2005 @ 13:43:36 #19
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33013233
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:41 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook nergens, zoals je kunt lezen.
sorry ben in een eigewijze bui vandaag
stay frosty
pi_33013353
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:41 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

aan een kant had jij moeten melden, aan de andere kant mogen ze ook niet een jaar wachten (of langer) en dan pas aan komen zeiken; dit is al bepaald in eerdere uitspraken van de Nederlandse rechter.

ik denk dat ik gewoon op 180 euro zou inzetten en dat als laatste aanbod doen naar die vent; de kosten heeft hij er toch niet voor gemaakt en hij moet ook de incassokosten betalen als jij die niet betaalt... en geloof me, die hoef jij niet te betalen over 1. standaardbriefjes en 2. als hij zelf nalatig is door het zo lang te laten ophopen ; hij had je zelf tijdig herinneringen moeten sturen, schriftelijk, twee keer en als hij dat nog niet aangetekend heeft gedaan met tussenpozen van 2 weken (2x) (of op een andere manier jou persoonlijk en bewijsbaar heeft aangeschreven), dan heeft hij gewoon geen verhaal (en dat moet je hem ook zeggen en vervolgens je aanbod noemen).

een incassobureau is zeker geen garantie tot incasso van de vordering en dat weet hij ook... zeker als hij niet een gerechtsdeurwaarder inschakelt (wat hij waarschijnlijk niet doet vanwege de kosten).
incassokosten zijn nog niet aan de orde geweest, en die briefjes kwamen gewoon van de sportschool zelf, in 1 zat zelfs nog een taalfout, dus enorm professioneel is het niet. Het is dus zeg maar zo, dat ik 21 Februari een brief met verzoek om betaling kreeg van 271 euro. Maarja daar dacht ik dus van dat het een foutje was.

En de 2e brief is van 5 december van 581,50 binnen 8 dagen betalen anders incasso.

Kijk ik geef ze wel gelijk, maar ik vind het wel een beetje apart
pi_33014052
Ik zou het schikkingsvoorstel betalen als ik jou was.

Het is je eigen fout dat je niet wist dat het abonnement automatisch verlengd werd. Ook is het je eigen fout dat je niet gereageert hebt na de eerste aanmaning.

Nu het schikkingsvoorstel lager is dan het bedrag van de eerste aanmaning lijkt het me een reeel voorstel en zou je dit het beste kunnen accepteren.
Laat je het voorkomen dan zul je waarschijnlijk minimaal het bedrag van de eerste schikking moeten betalen.
Iedere gek zijn gebrek
pi_33015292
Vind het toch wel wat vreemd dat jij blijkbaar 15 maanden niet betaald en dat zij vrolijk jouw abo door laten lopen, het lijkt me dat je toch mag verwachten dat als je bijvoorbeeld een half jaar niets betaald dat ze dan je abo blokkeren en dan met een incassobureau aankomen?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  maandag 12 december 2005 @ 15:07:30 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_33015318
quote:
Op maandag 12 december 2005 14:17 schreef Yabadab het volgende:
Ik zou het schikkingsvoorstel betalen als ik jou was.

Het is je eigen fout dat je niet wist dat het abonnement automatisch verlengd werd.
strikt genomen niet, tenzij het onderdeel was van het contract (en de sportschool dus kan bewijzen dat de voorwaarden ook daadwerkelijk ter hand zijn gesteld aan de klant en deze ook daadwerkelijk heeft ingestemd met deze in het contract; een simpele verwijzing is niet voldoende.
quote:
Ook is het je eigen fout dat je niet gereageert hebt na de eerste aanmaning.
strikt genomen wel ja, maar nu ik lees dat die vent zelf 580 euro oid wil eisen, kun ik wel opmaken dat het echt een amateur is die geen idee heeft hoe het nederlandse recht werkt... ik zou daarom ook gewoon voorstellen 2x het kwartaalbedrag te betalen met daarmee volledige genoegdoening van de vordering [op papier, gewaarmerkt].

ik vind zelf dat die sportschooleigenaar er dan nog goed vanaf komt; zoals ik al zei is hij zelf ook nalatig geweest door niet aan te manen en maanden te wachten, daar kan TS (zijnde consument) niet de dupe van zijn.
pi_33015700
Ok duidelijk verhaal dr dunno. Maargoed ik heb morgenavond nog een gesprek met die man, en dan zeg ik wel dat ik weet dat ik fout zat, maar dat ik de hoogte van de schikking toch nog wat hoog vind doordat hij iedere keer wel heel lang heeft gewacht met het sturen van aanmaningen.

Ik vind dat ik wel verplicht ben om in ieder geval tot de aanmaning van 21 februari te betalen, nou ja dat is dus een periode van 16 Aug tot 21 Feb dus maar even voor het gemak 7 maanden (tot 16 mrt). Dan heb ik ook wel voldaan aan de administratieve kosten die hij er eventueel aan heeft gehad denk ik zo.

Dan zou ik op een bedrag uitkomen van 214 euro, is dit redelijk?
pi_33015746
Bij de verlenging hoort altijd een schriftelijke bevestiging die je moet gelezen hebben, als jij die brief niet ontvangen hebt laat ze het dan maar bewijzen dat zij die gestuurd hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')