abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32994610
Gisteren gaf ik ff een beetje gas toen m'n uitlaat ineens een ontzettend kabaal begon te maken. Ik ben maar gewoon naar huis gereden (altijd lachen met die mensen die denken dat je em express zo laat klinken ).

Vanmiddag heb ik er ff onder gekeken en nu blijkt dat de flexibele koppeling tussen het spruitstuk en de rest van de uitlaat helemaal rot is en aan de kant van het spruitstuk compleet is afgebroken.

Nou vraag ik me dus af, zijn die koppelingen los verkrijgbaar die ik er dan gewoon tussen kan lassen, of heb ik een heel nieuw spruitstuk nodig??? En wat kosten die dingen typisch?
Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
pi_32994818
echte auto kopen? www.alfaclub.nl www.artc155.nl www.alfaromeo.nl

grapje

Klote voor je dat dit kapot is, het flexibele gedeelte is vaak wel te vervangen en is bij de meeste auto's niet direct een geheel met het spruitstuk. Het is alleen wel zo dat flexibele gedeelten vaak duur zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32995034
ikzelf heb er geen verstand van, maar weet wel dat ze hier wel beweren verstand te hebben van Astra GSI's
pi_32997200
Wie wil er nou verstand van Opels hebben?
There is no other!
pi_32997583
vervanging flexibel deel is meestal een kwestie van een slijptop,lasapparaat en een nieuw stuk. kosten ¤75-125 ofzo
pi_32997776
Is nu alleen die koppeling kapot of ook je spruitstuk afgebroken
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32998039
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:46 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Is nu alleen die koppeling kapot of ook je spruitstuk afgebroken
Die koppeling is aan de kant van het spruitstuk afgebroken. Het deel dat uitmaakt van de flexibele koppeling is dus gewoon van de buis afgerot. Ik heb de indruk dat het spruitstuk, (zo'n spagetti ding), totaan die flexibele koppeling uit één stuk is bij mij, dus er zal toch wat gelast moeten worden. Ik vroeg me dus af, of die koppeling als los onderdeel verkrijgbaar is, wat ik er dan gewoon tussen kan lassen.
Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
  zondag 11 december 2005 @ 22:20:41 #8
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33000728
Volgens mij hoort er orgineel helemaal geen flexibel stuk tussen, wel zit er aan het einde van de voorpijp een flens met daarop een "koolring", hierop kan de uitlaat ietsje bewegen.

Een nieuwe voorpijp zal ongeveer 100 euro kosten, misschien dat je op de sloop een goede kunt vinden voor een paar tientjes.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33010488
quote:
Op zondag 11 december 2005 22:20 schreef Herr.Flick het volgende:
Volgens mij hoort er orgineel helemaal geen flexibel stuk tussen, wel zit er aan het einde van de voorpijp een flens met daarop een "koolring", hierop kan de uitlaat ietsje bewegen.

Een nieuwe voorpijp zal ongeveer 100 euro kosten, misschien dat je op de sloop een goede kunt vinden voor een paar tientjes.

Ja, zo'n koppeling bedoel ik dus.
  maandag 12 december 2005 @ 13:27:53 #10
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_33012846
Je moet wel goed kijken welk deel stuk is, het kan ook zijn de de katalysator stuk is (flens afgebroken)

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_33015351
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33016157
quote:
Ja, bij het onderdeel OP1-11 is die flens(?) (rechts op het plaatje) afgebroken.
En die sluit dan weer aan op die OP4-141, of moet er nog zo'n KAT4-100 tussen?
Ik zal straks thuis nog wel es ff beter kijken. En dan zal ik daarna es een vriend bellen die
me met evt. laswerk kan helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Strong_Bad op 12-12-2005 15:44:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')