abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:21:49 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32977480
Er is al een topic over schimmel in de badkamer, maar mijn probleen is dat er na verloop van tijd schimmelplekken verschijnen in de kit die tussen het bad en tegelmuur zit. We hebben al een paar keer de kit vernieuwd maar de schimmel komt steeds weer terug. Soms heb je maanden lang nergens last van en dan verschijnen de eerste plekjes weer
Ik vermoed dat er iets in de muur zit waardoor het steeds terug komt en wil graag weten wat ik daar tegen kan doen. Kan ik een schimmelwerend middel erin spuiten voor ik de nieuwe kit aanbreng? En hoelang moet ik dat laten drogen voor ik er weer nieuwe kit overheen spuit want ik kan niet lang zonder m'n bad/douche....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:24:02 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32977548
Even een schaamteloze TVP, want ik heb er ook last van en ik sta op het punt om de hele rand rond het bad opnieuw te kitten.

Ik heb gehoord dat het misschien met de kwaliteit van de kit te maken heeft. In het vorige huis had ik nergens last van en heb ik dikke zwarte plekken in de kitrand.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:28:28 #3
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_32977679
Zwembadchloor helpt hiertegen. Wel handschoenen aan bij het aanbrengen!
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:31:44 #4
78780 deedeetee
pi_32977776
Ja Pikkebaas, mijn man dacht ook dat het wat de kit te maken kon hebben, maar de laatste keer heb ik echt kit die speciaal voor sde badkamer is bedoelt gebruikt
Ik had er in mijn vorige huis dus ook geen last van.
pi_32980727
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 20:31 schreef deedeetee het volgende:
Ja Pikkebaas, mijn man dacht ook dat het wat de kit te maken kon hebben, maar de laatste keer heb ik echt kit die speciaal voor sde badkamer is bedoelt gebruikt
Ik had er in mijn vorige huis dus ook geen last van.
Ik heb bij een klusje in de keuken speciale kit gebruikt waar op staat dat het ongevoelig is voor schimmel. Het lijkt me dat je zoiets moet hebben.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:12:53 #6
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_32980869
Vandaag op televisie een doe-het-zelf programma gezien toevallig waarbij een douchewand werd gekit, waarbij gezegd werd dat het zou gaan schimmelen als het water wat bij de kit kwam niet de kans kreeg om snel op te drogen dan wel weg te lopen. Wanneer de kit aan de buitenkant van de scheidingswand werd aangebracht ipv aan de binnenkant dan zou dat probleem niet moeten optreden volgens de doe-het-zelfmeneer.
pi_32985661
En dat zou heel goed kunnen, omdat op de bouwbeschrijving van mijn douchedeur dat expliciet stond aangegeven. Aan de buitenkant kitten ipv aan de binnenkant.
  zondag 11 december 2005 @ 14:11:28 #8
78780 deedeetee
pi_32987631
Tussen de tegeltjes en mijn bad kan ik maar op één plaats kit spuiten hoor.

Maar de tip van Light lijkt me wel wat, ik ga eens info vragen over kit die ongevoelig is voor schimmel.
pi_32998607
Ga even opzoek naar een goede schimmelwerende kit, bv. de Zwaluw/DenBraven Sanitary. Deze is namelijk schimmel bestendig volgens strenge normen. De bouwmarkt kitten zijn vaak wel schimmelwerend (als het er al op staat), maar niet volgens gestelde normen.
  zondag 11 december 2005 @ 21:29:46 #10
78780 deedeetee
pi_32998973
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:17 schreef sjares het volgende:
Ga even opzoek naar een goede schimmelwerende kit, bv. de Zwaluw/DenBraven Sanitary. Deze is namelijk schimmel bestendig volgens strenge normen. De bouwmarkt kitten zijn vaak wel schimmelwerend (als het er al op staat), maar niet volgens gestelde normen.
Waar zou ik die kit kunnen kopen ?
  zondag 11 december 2005 @ 22:32:39 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33001106
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zou ik ook willen weten. Want ik moet hier binnenkort het bad en de douche van een nieuwe kit laag voorzien.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33001226
Die schimmelvrije kit die ik hier heb is transparante siliconenkit van Bison. Vast wel te koop bij de bouwmarkt. M'n ouders hebben het gekocht, en ik weet niet zeker waar ze het gehaald hebben.
  maandag 12 december 2005 @ 08:49:18 #13
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_33006945
Meestal haal ik dit soort spullen bij de schildersvakhandel. Eigenlijk verkopen die alleen aan schilders maar als je cash (en dus zwart) betaald kun je het ook als particulier krijgen.
Bij de bouwhandel hebben ze mijn kleur (jasmijn) namelijk niet in siliconenkit....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_33064499
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik haal het bij de BouwMaat, maar dan moet je wel een pas hebben... Probeer er een te regelen via iemand die een bedrijf heeft, is verder een topzaak. Andere goede profi winkel (zonder pas) is Imabo. Daar hebben ze niet Zwaluw, maar wel een andere goed merk. Bovendien is dit stukken beter en goedkoper dan alle Bison kitten. Ik meen dat ik iets van 3,50 euro per tube ex btw betaal.
pi_33103831
chloor, veel chloor. Ik spoot laatst de wanden van mijn douchecel in met dikbleek om de voegen vrij te krijgen van kalkaanslag. Werkte uitstekend en tot mijn verbazing waren de beschimmelde kitranden eronder ook weer wit.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:53:52 #16
78780 deedeetee
pi_33111130
chloor heb ik geprobeerd maar dat helpt bij mij niks
pi_33132081
Ik gebruikte de goedkoopste dikbleek en heb die zeker een etmaal in laten werken. Bij mij werkte het uitstekend en ook na een paar maanden is het nog steeds glanzend wit.. Misschien dat het nog afhankelijk is van de gebruikte soort kit. Ik heb geen idee wat er bij mij voor kit zit. Het devies luidt dus: Gewoon nog een keer proberen en een dagje niet in de badkamer komen Baat het niet dan schaadt het niet
pi_33139733
Meestal zit het probleem hem in de ventilatie. Als er niet genoeg frisse lucht in de badkamer komt dat verdwijnt het vocht niet goed en dan krijg je schimmels.
Schimmelwerende kit van een beter merk zoals Bison voldoet meestal eigenlijk wel.
Totdat we de ventilatie aangepakt hadden bleven we ook tobben.
  vrijdag 16 december 2005 @ 17:43:17 #19
78780 deedeetee
pi_33139862
Ik heb geen ventilatie probleem maar wél last van schimmel
pi_59481869
Ah, toch een kitschimmel-topic.

Ik ga dat chloor/dikbleek ook eens proberen. Zijn er eigenlijk kitten die hier niet (of slecht) tegen bestand zijn?
pi_59488596
Is het de enige plek waar je last hebt van schimmel in je badkamer of het je er last van op meer plekken. In mijn oude huis had ik regelmatig last van schimmel op de muur. Daar was simpelweg te weinig ventilatie. Ik gebruikte toen HG schimmelverwijderaar wat heel goed werkte (volgens mij is het een geconcentreerde vorm van Chloor. Voordat je je hele douche opnieuw kit, zou ik dit eerst eens proberen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59489256
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 14:38 schreef dahei het volgende:
Is het de enige plek waar je last hebt van schimmel in je badkamer of het je er last van op meer plekken. In mijn oude huis had ik regelmatig last van schimmel op de muur. Daar was simpelweg te weinig ventilatie. Ik gebruikte toen HG schimmelverwijderaar wat heel goed werkte (volgens mij is het een geconcentreerde vorm van Chloor. Voordat je je hele douche opnieuw kit, zou ik dit eerst eens proberen.
Nee, het is alleen in de kit. DFe ventilatie is niet geweldig, maar verder heb ik geen last van schimmelplekken, ik denk dat er gewoon water te lang op de kit blijft staan. Opnieuw kitten wacht ik in ieder geval mee tot na de chloorbehandeling
pi_59505197
kit = kit.......... of toch niet?

Nee, gebruik een hoogwaardige zuurvrije siliconenkit.
en die is te verkrijgen bij de betere d.h.z toko, of eventueel installatie bedrijf.
douchewanden e.d worden van buitenaf gekit zodat het water wat van bovenaf in de profielen loopt er aan de binnenzijde van de wand weer uit kan.
en kijk uit met bepaalde schoonmaakmiddelen.
cillit bang vreet kitvoegen aan.
pi_59509413
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 23:33 schreef mies73 het volgende:
kit = kit.......... of toch niet?

Nee, gebruik een hoogwaardige zuurvrije siliconenkit.
en die is te verkrijgen bij de betere d.h.z toko, of eventueel installatie bedrijf.
douchewanden e.d worden van buitenaf gekit zodat het water wat van bovenaf in de profielen loopt er aan de binnenzijde van de wand weer uit kan.
en kijk uit met bepaalde schoonmaakmiddelen.
cillit bang vreet kitvoegen aan.
Dat laatste kan ik inderdaad bevestigen. Dat spul is superaggresief voor siliconenkit, als je een doekje met cillit bang langs de kit haal zie je echt de kit op het doekje zitten.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59511211
als je schimmelplekken wilt vermijden op kitranden is het toch niet zo moeilijk om na douchen even met handdoek over de naden te wrijven.

Als er schimmel ontstaat op een kitrand wil dit gewoon zeggen dat er water tegen blijft staan. afdrogen die handel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')