Ik heb bij een klusje in de keuken speciale kit gebruikt waar op staat dat het ongevoelig is voor schimmel. Het lijkt me dat je zoiets moet hebben.quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:31 schreef deedeetee het volgende:
Ja Pikkebaas, mijn man dacht ook dat het wat de kit te maken kon hebben, maar de laatste keer heb ik echt kit die speciaal voor sde badkamer is bedoelt gebruikt![]()
Ik had er in mijn vorige huis dus ook geen last van.
Waar zou ik die kit kunnen kopen ?quote:Op zondag 11 december 2005 21:17 schreef sjares het volgende:
Ga even opzoek naar een goede schimmelwerende kit, bv. de Zwaluw/DenBraven Sanitary. Deze is namelijk schimmel bestendig volgens strenge normen. De bouwmarkt kitten zijn vaak wel schimmelwerend (als het er al op staat), maar niet volgens gestelde normen.
Dat zou ik ook willen weten. Want ik moet hier binnenkort het bad en de douche van een nieuwe kit laag voorzien.quote:Op zondag 11 december 2005 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar zou ik die kit kunnen kopen ?![]()
Ik haal het bij de BouwMaat, maar dan moet je wel een pas hebben... Probeer er een te regelen via iemand die een bedrijf heeft, is verder een topzaak. Andere goede profi winkel (zonder pas) is Imabo. Daar hebben ze niet Zwaluw, maar wel een andere goed merk. Bovendien is dit stukken beter en goedkoper dan alle Bison kitten. Ik meen dat ik iets van 3,50 euro per tube ex btw betaal.quote:Op zondag 11 december 2005 21:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar zou ik die kit kunnen kopen ?![]()
Nee, het is alleen in de kit. DFe ventilatie is niet geweldig, maar verder heb ik geen last van schimmelplekken, ik denk dat er gewoon water te lang op de kit blijft staan. Opnieuw kitten wacht ik in ieder geval mee tot na de chloorbehandelingquote:Op woensdag 18 juni 2008 14:38 schreef dahei het volgende:
Is het de enige plek waar je last hebt van schimmel in je badkamer of het je er last van op meer plekken. In mijn oude huis had ik regelmatig last van schimmel op de muur. Daar was simpelweg te weinig ventilatie. Ik gebruikte toen HG schimmelverwijderaar wat heel goed werkte (volgens mij is het een geconcentreerde vorm van Chloor. Voordat je je hele douche opnieuw kit, zou ik dit eerst eens proberen.
Dat laatste kan ik inderdaad bevestigen. Dat spul is superaggresief voor siliconenkit, als je een doekje met cillit bang langs de kit haal zie je echt de kit op het doekje zitten.quote:Op woensdag 18 juni 2008 23:33 schreef mies73 het volgende:
kit = kit.......... of toch niet?
Nee, gebruik een hoogwaardige zuurvrije siliconenkit.
en die is te verkrijgen bij de betere d.h.z toko, of eventueel installatie bedrijf.
douchewanden e.d worden van buitenaf gekit zodat het water wat van bovenaf in de profielen loopt er aan de binnenzijde van de wand weer uit kan.
en kijk uit met bepaalde schoonmaakmiddelen.
cillit bang vreet kitvoegen aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |