abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32976167
Heey, ik kom steeds vaak sites tegen die een product aanbieden ter waarde van ongeveer ¤20. Als je dat product besteld kom je op een wachtlijst, en als die vol is word er een cadeau (lees: duur) verzonden naar de besteller die bovenaan in die lijst staat. Voorbeeld hier van is http://www.gratiskados.nl/

Nu is mijn vraag of iemand kan bewijzen of dit werkt. Natuurlijk bestel ik hier niets want ik vertrouw het voor geen meter. En áls het dan niet werkt..zou je dan op een of andere manier aangifte kunnen doen?

Als het wel werkt is dat natuurlijk mooi!
Sex sells so fuck u all.
pi_32979466
nee je kunt geen aangifte doen, je bent dan gewoon e sjaak....

er is maar 1 iemand die hier rijk van wordt en dat zal de beginner zelf zijn....
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:29:37 #3
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_32979657
Lijkt bijna een beetje op een "kettingbrieven" systeem?
pi_32979994
"Wat gebeurd er als het gratis kado in waarde daalt?"
  zondag 11 december 2005 @ 00:24:03 #5
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_32984018
het lijkt me duidelijk voor wie die gratis kado's site echt goed werkt: de makers.

zo'n antenne booster kost ongeveer 1 euro. met wat verzend- en bedrijfskosten erbij blijft er toch zeker ¤17,50 winst over. daarvan wordt ¤10 in de pot gedaan voor de een kado, dat alleen uitgekeerd wordt als er een x aantal andere personen een product koopt. de makers verdienen dus altijd aan dit product, en meestal ook nog eens aan de kado's omdat er niet genoeg kopers zijn om de lijst precies te vullen. en ze hoeven geen reclame te maken omdat iedereen die in die lijst staat zelf op zoek gaat naar volgende klanten. 3x kassa

die telefoon boosters zijn trouwens wel handig! ik heb ze alleen ergens anders gehaald
daaaaaaaaaaaaaaag
pi_32984142
Geinig altijd die piramide dingen. Dat dit nog bestaat
  Donald Duck held zondag 11 december 2005 @ 00:35:32 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32984221
Dat is gewoon een piramidesysteem inderdaad.
De cadeau's moeten volledig worden opgebracht door inkomsten uit nieuwe klanten. Om iedereen een cadeau te garanderen zou het aantal klanten exponentieel moeten blijven toenemen. Dat gaat natuurlijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door __Saviour__ op 11-12-2005 00:54:55 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32984358
Er kunnen wel tigtig bestellers boven jou op de lijst staan...

Het werkt niet, dat hebben piramidespelen inmiddels toch wel bewezen, zou ik denken... De enige die er echt beter van wordt, is de organisator van het piramidespel/-systeem en wellicht de eerste deelnemers. Naarmate de tijd verstrijkt wordt de kans op winnen echter steeds kleiner. Dit prijzensysteem bestaat al 'n poosje, dus je kan het rustig op je buik schrijven dat je er nog iets mee weet te winnen.

Het is trouwens niet voor niets dat piramidespelen al een poosje verboden zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32984426
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:43 schreef Jordy-B het volgende:
Het is trouwens niet voor niets dat piramidespelen al een poosje verboden zijn.
Dit is officieel gezien geen piramidespel omdat je ze een product aan je verkopen en als blijk van dank krijg je een gratis LCD tv ofzo.

Is dit een piramidespel?
Wat wij doen is volledig legaal. Deze website kan daarom niet geassocieerd worden met een piramidespel of een MLM (Multi Level Marketing). Ook kan deze website niet geassocieerd worden met een kansspel. Het is niet noodzakelijk om bezoekers en/of nieuwe klanten aan te brengen zoals bij een piramidespel of een MLM, je staat op de wachtlijst en ontvangt jouw kado gratis op het moment dat je bovenaan staat. Wij verkopen je een produkt, de Antenne Boosters en dus geen plaats op een lijst. Het gratis kado is onze manier om je te bedanken dat je een produkt bij ons hebt gekocht.

Trouwens ik heb ff snel gekeken er staan paar 100 man te wachten op die LCD tv dat betekend dat er zo'n 25.000 nieuwe klanten moeten aanmelden als je nu mee gaat doen. Dat duurt volgens mij jarennnnnnn wachten voordat jij je prijs krijgt.
pi_32984457
dubbel... rottige rotbug...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32984466
Ik weet het wel...

'k gaf het enkel als 'bewijs' dat piramidespellen/-systemen niet werken.
  Donald Duck held zondag 11 december 2005 @ 00:49:11 #12
46149 __Saviour__
pi_32984483
Ze proberen het te verbloemen in die omschrijving, maar een piramidespel is het wel degelijk. De mensen op lagere plaatsen op die lijsten zien hun cadeau echt nooit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32984541
Bij een piramidespel moet je geld investeren om mee te mogen doen... Daar krijg je niets voor terug (tenzij je wint, maar hoe groot is die kans... ) Dit is slechts een piramidesysteem... Je betaalt voor het product (wat normaal is) en maakt via een piramidesysteem kans op een cadeau...

'k zou er niet aan meedoen als je geen belang hebt bij het product...
pi_32984612
Ik heb ff zitten rekenen bij die LCD tv. Er gaat gemiddeld om de 20 - 25 dagen een tv uit. Er staan zo'n 350 man in die rij. Dus 350 X 20 dagen = 7000 dagen. Dus over 19 jaar krijg jij je tv als jij je nu aanmeld

Het is eigenlijk alleen interessant als er net een nieuw cadeau op staat zodat jij bovenaan de rij staat.
  Donald Duck held zondag 11 december 2005 @ 00:56:29 #15
46149 __Saviour__
pi_32984645
Die betaling voor de antennabooster is min of meer de investering. Alleen om het te verhullen wordt er een product aangeboden, dat voor een veel te hoge prijs verkocht wordt.
Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Piramidespel
Piramidespelen zijn alleen winstgevend als je er direct bij bent, maar al snel stort het systeem in elkaar omdat er te weinig nieuwe klanten zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32984684
Die min-of-meer is wel precies het verschil tussen legaal en illegaal...
  Donald Duck held zondag 11 december 2005 @ 01:07:22 #17
46149 __Saviour__
pi_32984854
Dat wel ja.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_32984951
Nou ja... als je al weet dat het om een piramidesysteem gaat, weet je ook dat je er beter niet aan mee kan doen...

Mensen die meedoen aan piramidesystemen en daadwerkelijk denken dat ze er beter van worden, verdienen het ook wel om besodemieterd te worden...
pi_32985004
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:51 schreef Jordy-B het volgende:
Bij een piramidespel moet je geld investeren om mee te mogen doen... Daar krijg je niets voor terug (tenzij je wint, maar hoe groot is die kans... ) Dit is slechts een piramidesysteem... Je betaalt voor het product (wat normaal is) en maakt via een piramidesysteem kans op een cadeau...

'k zou er niet aan meedoen als je geen belang hebt bij het product...
Volgens de Nederlandse wet wordt onder een piramidespel verstaan:
quote:
een gelegenheid waarbij deelnemers een goed afgeven of een verplichting aangaan teneinde daaruit een voordeel te verwerven dat geheel of ten dele afhankelijk is van de afgifte van een goed of het aangaan van een verplichting door latere deelnemers.
En als je een gratis kado krijgt zodra iedereen die eerder dan jou heeft geregistreerd een kado heeft gehad en er nog vijf extra mensen zich hebben aangemeldt dan voldoet het aan de kenmerken van een piramidespel en is daarmee verboden volgens de Nederlandse wet.
pi_32985050
Ze geven geen goed af en gaan geen verplichtingen aan.
pi_32985084
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:19 schreef Jordy-B het volgende:
Ze geven geen goed af en gaan geen verplichtingen aan.
Geld is ook een goed.
En een gratis kado krijgen is een voordeel verwerven.
pi_32985146
Ze geven geen geld af., maar doen een aankoop. Da's wat anders.
  zondag 11 december 2005 @ 21:49:30 #23
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_32999602
quote:
Op zondag 11 december 2005 01:25 schreef Jordy-B het volgende:
Ze geven geen geld af., maar doen een aankoop. Da's wat anders.
'verplichting aangaan' ... de aankoop van een veel te dure antenne booster
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_33001198
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:49 schreef HighLander het volgende:

[..]

'verplichting aangaan' ... de aankoop van een veel te dure antenne booster
Dat meen je toch niet serieus, hè?
pi_33016268
Antenne Booster ... heb je die onzin gelezen die erbij staat?

Er staat overigens overal op die website 'kies je gratis kado'.
Er staat nergens dat je het ook gaat ontvangen.
Ok, de indruk wordt gewekt, maar het staat er echt niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')