abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32968266
Ik was gisteren in Duitsland op de snelweg, langs de grens met nederland, terwijl ik in Duitsland was gaf mijn telefoon T-mobile NL aan. Als ik dan bel, bel ik dan met het nederlandse of duitse netwerk?? Weliswaar gaf hij NL aan, maar dat hoeft niet veel te zeggen, want ook als je in andere landen bvent geeft hij dat soms aan als je automatisch netwerk zoeken hebt aanstaan.

Ik heb een Samsung D500, met automatisch netwerk zoeken aanstaan, maakt het nog verschil als ik handmatig het netwerk zoek??
pi_32968665
Je belt gewoon met het nederlandse netwerk, bij een draadje kun je heel makkelijk aangeven of iets Nederland of Duitsland is, bij draadloos kunnen de Nederlandse signalen vrijelijk de grens over zonder dat T-Mobile daar iets aan kan doen.
Met handmatig netwerkzoeken kun je een ander netwerk krijgen (bijvoorbeeld Duits), zou ik alleen niet doen (je betaald dan meer namelijk)
pi_32968710
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:04 schreef babybox het volgende:
Weliswaar gaf hij NL aan, maar dat hoeft niet veel te zeggen.
Dat zegt eigenlijk alles...
pi_32969480
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:04 schreef babybox het volgende:
Ik was gisteren in Duitsland op de snelweg, langs de grens met nederland, terwijl ik in Duitsland was gaf mijn telefoon T-mobile NL aan. Als ik dan bel, bel ik dan met het nederlandse of duitse netwerk?? Weliswaar gaf hij NL aan, maar dat hoeft niet veel te zeggen, want ook als je in andere landen bvent geeft hij dat soms aan als je automatisch netwerk zoeken hebt aanstaan.

Ik heb een Samsung D500, met automatisch netwerk zoeken aanstaan, maakt het nog verschil als ik handmatig het netwerk zoek??
Zodra je Nederlandse netwerk er staat bel je ook onder het Nederlandse netwerk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 12 december 2005 @ 10:54:44 #5
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33009079
Zodra er T-Mobile NL staat, heb je ook NL.

Als je handmatig zoeken aan hebt staan, krijg je de mogelijkheid om handmatig een ander netwerk te kiezen op het moment dat je huidige verbinding met je netwerk eruit is.
Bij automatisch zou hij het sterkste signaal steeds moeten pakken (in het buitenland), in nederland is dat overigens gewoon je voorkeursnetwerk..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')