abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:40:35 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32965279
EVO: fileleed op overheid verhalen

ZOETERMEER De vervoersorganisatie EVO
laat uitzoeken of het mogelijk is om de
schade die de files veroorzaken, op de
overheid te verhalen. Volgens directeur
Van den Broek Humphreij is die schade
dit jaar 492 miljoen euro.

Het is te gek dat we brandweerlieden
die de weg blokkeren wel aanpakken, maar
de hoofdverantwoordelijke buiten schot
laten, zegt hij in De Telegraaf.

Volgens de EVO-directeur heeft de staat
jarenlang verzuimd te investeren in de
infrastructuur. Voor komend jaar, als de
files door onderhoudswerkzaamheden nog
verder zullen toenemen, wordt de schade
al op 550 miljoen euro geraamd.

Bron: NOS Teletekst

---

Vraag ik me toch andermaal af waar de discussie over thuiswerken is gebleven, welke een tijdje werd gevoerd toen KPN met ISDN kwam.

Ik zie thuiswerken als enige oplossing, we blijven immers groeien in aantallen, en daar is niets aan te doen, behalve een lidmaatschap van de Club van Tien Miljoen
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:53:37 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32965339
Maar als de EVO de schade op de overheid gaat verhalen kan de burger dat dan ook niet voor al die tijd dat hij in de file staat?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:55:45 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32965348
dus, schade vergoeden omdat men een weg aan het herstellen is wat een file veroorzaakt, maar als men geen wegwerkzaamheden uit zou voeren gebeuren er waarschijnlijk meer ongelukken (zie dat verhaal van pas, toen men ineens maar 70 mocht rijden overal) gaat er dan geen schade verhaald worden?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:56:40 #4
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32965353
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 09:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar als de EVO de schade op de overheid gaat verhalen kan de burger dat dan ook niet voor al die tijd dat hij in de file staat?
Ja, waarom niet, uurloon doorberekenen.

Wat reken jij voor je vrije tijd?

Ik heel wat

(vervolgens gaat de overheid dat weer doorbelasten via belastinginning)
  zaterdag 10 december 2005 @ 09:58:35 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32965361
En, als ze die schade verhalen, wie krijgt dat?
Wordt dat net zo'n eerlijke verdeelsleutel als met 'stichting Thuiskopie' of iets dergelijks?
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:01:23 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32965376
Ik zou een high-tech bedrijf oprichten van dat geld, welke zich verder mag verdiepen in thuiswerken.

Of stop het in de pot "Glasvezel Voor Iedereen" en sponsor tevens "Thuiswerken V1.0"
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:13:42 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32965462
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:01 schreef Hallulama het volgende:
Ik zou een high-tech bedrijf oprichten van dat geld, welke zich verder mag verdiepen in thuiswerken.

Of stop het in de pot "Glasvezel Voor Iedereen" en sponsor tevens "Thuiswerken V1.0"
Jamaar, dan schiet het zijn doel voorbij toch? Ik bedoel, de overheid doet dit al zelf (zie glasvezel in amsterdam voor iedereen - projecten), als je ze boetes laat innen, en daarmee zelf de o zo goedheiligman gaat spelen, werkt het ook niet helemaal.

Het lijkt bijna op Innovatie- en Ontwikkelings Platform, voorgezeten door onze eigen JP Balkenende.
Het hele jaar is geen budget voor wat voor onderzoek dan ook, dus dat ligt op zijn gat, (normaal gaan aanvragen voor wetenschappelijk onderzoek via al dan niet buitenlandse peer reviews), maar nu moest ineens, paar weekjes voor een speech miljoenen euro's besteed worden aan onderzoek. Dan denk ik net als columnist Plasterk van de Volkskrant, richt dan een fonds op ofzo.
In plaats van op deze manier die juist zo cruciale peer revieuws buiten spel te zetten.
Nederland kennisland iemand?
Net als die uitspraken dat de overheid 3000 matrassen cadeau doet, of 5 spaarlampen per gezin, of wat dan ook.

Dit is in het algeheel niet off-topic.
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:50:38 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32965820
Vergeet dat high-tech gebeuren dan maar, in feite is alles al lang klaar voor thuiswerken.

De overheid hoeft alleen het bedrijfsleven aan te sporen.

Oplossingen om vanaf thuis bedrijfsinformatie te kunnen bereiken zijn al reeds aanwezig, maar waar we nog wat meer op zouden kunnen focussen is collaboration software, video conferencing, etc.

Wat ontwerp betreft is dit ook al reeds in orde, alleen wat de uitvoer betreft laten de verschillende Internet providers nog op zich wachten, in technische termen, waar blijft MULTICASTING ?

We zijn er zo goed als klaar voor, maar ik hoor niemand in Den Haag daarover praten.
pi_32965922
Kansloos.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:00:12 #10
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32965939
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:50 schreef Hallulama het volgende:
Vergeet dat high-tech gebeuren dan maar, in feite is alles al lang klaar voor thuiswerken.

Oplossingen om vanaf thuis bedrijfsinformatie te kunnen bereiken zijn al reeds aanwezig, maar waar we nog wat meer op zouden kunnen focussen is collaboration software, video conferencing, etc.

Wat ontwerp betreft is dit ook al reeds in orde, alleen wat de uitvoer betreft laten de verschillende Internet providers nog op zich wachten, in technische termen, waar blijft MULTICASTING ?

We zijn er zo goed als klaar voor, maar ik hoor niemand in Den Haag daarover praten.
Nou, dat werkt toch zo 'perfect' : [DIG] [?] Stream altijd in Windows Media ipv Winamp
Ik geloof er geen bal van, plus dat via een camera / microfoon / beeldscherm essentieel anders is dan er daadwerkelijk zijn. Ik vind het maar niks.

En conference stuff, Microsoft heeft daar allang geschikte software voor, maar mensen willen gewoon simpelweg hun baas in het echt zien, ipv wat pixels die verteld wat ze moeten doen.

Maar nu gaat het offtopic, dit is totaal niet waar EVO hun boetes (nota bene door het rijk betaald) aan moet gaan besteden.
pi_32966037
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:50 schreef Hallulama het volgende:

Je vergeet een ding: mensen willen helemaal niet thuiswerken, want A) niet met collega's leuteren en B) je kunt je werk niet op je werk laten liggen.
pi_32966409
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Jamaar, dan schiet het zijn doel voorbij toch? Ik bedoel, de overheid doet dit al zelf (zie glasvezel in amsterdam voor iedereen - projecten), als je ze boetes laat innen, en daarmee zelf de o zo goedheiligman gaat spelen, werkt het ook niet helemaal.
[...]
Dat is een gemeente, waar het om gaat is dat de rijksoverheid haar taken niet goed uit zou voeren.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_32966821
Lijkt me nogal lastig. Ik denk niet dat de overheid de PLICHT heeft om (goede) infrastructuur aan te leggen. Bovendien, file's worden juist vaak veroorzaakt doordat er aan een betere infrastructuur wordt gewerkt.
pi_32966839
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me nogal lastig. Ik denk niet dat de overheid de PLICHT heeft om (goede) infrastructuur aan te leggen. Bovendien, file's worden juist vaak veroorzaakt doordat er aan een betere infrastructuur wordt gewerkt.
Ik bedoel dus, dat wanneer de overheid niet de PLICHT heeft om infrastructuur aan te leggen ze ook niet juridisch aansprakelijk gehouden kunnen worden voor file's.
pi_32966900
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:57 schreef Nielsch het volgende:
De overheid heeft wel degelijk de plicht zorg te dragen voor een goede infrastructuur; echter heeft zij de vrijheid beleidskeuzes te maken (geld kan maar een keer uitgegeven worden); en je kunt natuurlijk zeer twisten over de invulling van het begrip goede infrastructuur.
pi_32967078
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik bedoel dus, dat wanneer de overheid niet de PLICHT heeft om infrastructuur aan te leggen ze ook niet juridisch aansprakelijk gehouden kunnen worden voor file's.
De overheid heeft de wel de plicht om infrastructuur aan te leggen en te onderhouden.
Hoeveel, waar, wanneer, dat zijn meestal politieke keuzes. Helaas zijn politieke keuzes vaak verkeerde keuzes (i.i.g. op de lange termijn). Met een beetje meer asfalt en een aantal aanpassingen zou je een heleboel files kunnen voorkomen, naast dat je het openbaar vervoer uitbreid. Maar het openbaar vervoer heeft de overheid afgestoten en geprivatiseerd, dus dat kan je wel vergeten. En het asfalt ook, getuige de afgelopen 20 jaar.
Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:05:53 #17
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32968298
mensen gaan aan het feit voorbij dat de burger eigenlijk de overheid is. de burger houdt namelijk de schatkist in stand. en de burger mag het hele verhaal dus gaan betalen.
dus als de overheid meer geld moet uittrekken voor iets, dan zullen ze gewoon wat belastingen omhoog doen.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_32969494
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:05 schreef JohanV. het volgende:
mensen gaan aan het feit voorbij dat de burger eigenlijk de overheid is. de burger houdt namelijk de schatkist in stand. en de burger mag het hele verhaal dus gaan betalen.
dus als de overheid meer geld moet uittrekken voor iets, dan zullen ze gewoon wat belastingen omhoog doen.
Je gaat er aan voorbij dat de overheid ook geld kan verspillen of verkeerde uitgaven kan doen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 16:53:41 #19
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_32973030
quote:
Ik heb niet het idee dat burgers kiezen voor JSFs, Tomahawks, missies in Irak of in Afghanistan, etc., maar ik kan me natuurlijk vergissen.

En verder, als die dingen nodig zijn, om bijvoorbeeld grondstoffen of andere economische belangen veilig te stellen, dan wens ik graag dat de overheid mij dat eerlijk vertelt, ik besef dondersgoed dat de wereld niet altijd even fijn is, en dat nare beslissingen soms genomen dienen te worden.

De burger houdt WEL de schatkist in stand, maar hoort NIET het hele verhaal.

Dat klopt dus niet, maar misschien kunnen sommige burgers de waarheid niet aan.

Dan is het dus nog belangrijker dat de overheid de burger eerlijk en veilig bij de hand neemt.

En in DAT geval moet de overheid dus VOOR de BURGER bepalen dat er moet worden geinvesteerd in INFRASTRUCTUUR.

Klaar.
pi_32975435
quote:
Wanneer leren mensen eens dat meer belasting niet meer geld oplevert voor de overheid? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen? De meeste politieke partijen lijken het niet eens te snappen.

Als dat zou kloppen betaalde we allang allemaal 100% belasting. Dat doen we niet, waarom denk je? Omdat een hoger belasting percentage niet meer geld oplevert. Een lager belastingpercentage zou, naar mijn mening, veel effectiever zijn om de staatsinkomsten te laten stijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')