Ja, waarom niet, uurloon doorberekenen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 09:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar als de EVO de schade op de overheid gaat verhalen kan de burger dat dan ook niet voor al die tijd dat hij in de file staat?
Jamaar, dan schiet het zijn doel voorbij toch? Ik bedoel, de overheid doet dit al zelf (zie glasvezel in amsterdam voor iedereen - projecten), als je ze boetes laat innen, en daarmee zelf de o zo goedheiligman gaat spelen, werkt het ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:01 schreef Hallulama het volgende:
Ik zou een high-tech bedrijf oprichten van dat geld, welke zich verder mag verdiepen in thuiswerken.
Of stop het in de pot "Glasvezel Voor Iedereen" en sponsor tevens "Thuiswerken V1.0"
Nou, dat werkt toch zo 'perfect' : [DIG] [?] Stream altijd in Windows Media ipv Winampquote:Op zaterdag 10 december 2005 10:50 schreef Hallulama het volgende:
Vergeet dat high-tech gebeuren dan maar, in feite is alles al lang klaar voor thuiswerken.
De overheid hoeft alleen het bedrijfsleven aan te sporen.
Oplossingen om vanaf thuis bedrijfsinformatie te kunnen bereiken zijn al reeds aanwezig, maar waar we nog wat meer op zouden kunnen focussen is collaboration software, video conferencing, etc.
Wat ontwerp betreft is dit ook al reeds in orde, alleen wat de uitvoer betreft laten de verschillende Internet providers nog op zich wachten, in technische termen, waar blijft MULTICASTING ?
We zijn er zo goed als klaar voor, maar ik hoor niemand in Den Haag daarover praten.
Je vergeet een ding: mensen willen helemaal niet thuiswerken, want A) niet met collega's leuteren en B) je kunt je werk niet op je werk laten liggen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:50 schreef Hallulama het volgende:
Vergeet dat high-tech gebeuren dan maar, in feite is alles al lang klaar voor thuiswerken.
De overheid hoeft alleen het bedrijfsleven aan te sporen.
Oplossingen om vanaf thuis bedrijfsinformatie te kunnen bereiken zijn al reeds aanwezig, maar waar we nog wat meer op zouden kunnen focussen is collaboration software, video conferencing, etc.
Wat ontwerp betreft is dit ook al reeds in orde, alleen wat de uitvoer betreft laten de verschillende Internet providers nog op zich wachten, in technische termen, waar blijft MULTICASTING ?
We zijn er zo goed als klaar voor, maar ik hoor niemand in Den Haag daarover praten.
Dat is een gemeente, waar het om gaat is dat de rijksoverheid haar taken niet goed uit zou voeren.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Jamaar, dan schiet het zijn doel voorbij toch? Ik bedoel, de overheid doet dit al zelf (zie glasvezel in amsterdam voor iedereen - projecten), als je ze boetes laat innen, en daarmee zelf de o zo goedheiligman gaat spelen, werkt het ook niet helemaal.
[...]
Ik bedoel dus, dat wanneer de overheid niet de PLICHT heeft om infrastructuur aan te leggen ze ook niet juridisch aansprakelijk gehouden kunnen worden voor file's.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me nogal lastig. Ik denk niet dat de overheid de PLICHT heeft om (goede) infrastructuur aan te leggen. Bovendien, file's worden juist vaak veroorzaakt doordat er aan een betere infrastructuur wordt gewerkt.
De overheid heeft wel degelijk de plicht zorg te dragen voor een goede infrastructuur; echter heeft zij de vrijheid beleidskeuzes te maken (geld kan maar een keer uitgegeven worden); en je kunt natuurlijk zeer twisten over de invulling van het begrip goede infrastructuur.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:57 schreef Nielsch het volgende:
Lijkt me nogal lastig. Ik denk niet dat de overheid de PLICHT heeft om (goede) infrastructuur aan te leggen. Bovendien, file's worden juist vaak veroorzaakt doordat er aan een betere infrastructuur wordt gewerkt.
De overheid heeft de wel de plicht om infrastructuur aan te leggen en te onderhouden.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik bedoel dus, dat wanneer de overheid niet de PLICHT heeft om infrastructuur aan te leggen ze ook niet juridisch aansprakelijk gehouden kunnen worden voor file's.
Je gaat er aan voorbij dat de overheid ook geld kan verspillen of verkeerde uitgaven kan doen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:05 schreef JohanV. het volgende:
mensen gaan aan het feit voorbij dat de burger eigenlijk de overheid is. de burger houdt namelijk de schatkist in stand. en de burger mag het hele verhaal dus gaan betalen.
dus als de overheid meer geld moet uittrekken voor iets, dan zullen ze gewoon wat belastingen omhoog doen.
Ik heb niet het idee dat burgers kiezen voor JSFs, Tomahawks, missies in Irak of in Afghanistan, etc., maar ik kan me natuurlijk vergissen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:05 schreef JohanV. het volgende:
mensen gaan aan het feit voorbij dat de burger eigenlijk de overheid is. de burger houdt namelijk de schatkist in stand. en de burger mag het hele verhaal dus gaan betalen.
dus als de overheid meer geld moet uittrekken voor iets, dan zullen ze gewoon wat belastingen omhoog doen.
Wanneer leren mensen eens dat meer belasting niet meer geld oplevert voor de overheid? Is dat echt zo moeilijk te begrijpen? De meeste politieke partijen lijken het niet eens te snappen.quote:Op zaterdag 10 december 2005 13:05 schreef JohanV. het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |