abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32973925
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:43 schreef the_disheaver het volgende:
Maar om de vraag door te trekken. Het apparaatje kan zelf al aflezen of de pincode juist is of niet. Wat ik best wel vreemd vond, blijkbaar is de pincode in het pasje opgeslagen (probeer maar eens opzettelijk een foutieve code in te voeren {zou ie ook ingeslikt worden als je dat 3 keer fout invoert? ))

Maar wat ik erg vreemd vond: Ik kreeg een nieuw pasje, aangezien de oude bij sommige automaten het niet meer deed. Bij de Random Reader iig nog wel.
Ja, de pincode of een hasvorm om hem te controleren wordt opgeslagen op je pasje. Dat is de veiligste methode, ookal lijkt dat van niet. Hoe de chip op je pas beveiligd is, is 1 vd betere bewaarde geheimen. Ik heb trouwens geen idee hoe dat dus werkt, alleen dat het zo is
quote:
Het oude pasjes werd ongeldig wanneer je met dat nieuwe pasje een geldtransactie bij een geldautomaat zou doen. Het oude pasje zou vervolgens ongeldig zijn...
Klopt, dat gebeurt idd niet. Pasje blijft werken totdat je hem door knipt!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32985977
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:43 schreef the_disheaver het volgende:
Maar om de vraag door te trekken. Het apparaatje kan zelf al aflezen of de pincode juist is of niet. Wat ik best wel vreemd vond, blijkbaar is de pincode in het pasje opgeslagen (probeer maar eens opzettelijk een foutieve code in te voeren {zou ie ook ingeslikt worden als je dat 3 keer fout invoert? ))
De smartcard op de pas zal de hash verificatie wel doen en zichzelf blokkeren na 3 keer foutieve check achter elkaar. Als je het systeem wil kraken zal je in ieder geval deze chip moeten ontleden lijkt me (al is t maar om meer dan 3 pogingen te kunnen doen voordat het ophoudt, teneinde de goede PIN te raden )
pi_32991045
Er zit ook een soort magnetisch veld om die kaartjes heen. Voor m'n werk hebben we een soort pasjes met net zoiets als een chipknip er op om de deuren in het gebouw te openen. Twee jaar geleden had ik een gaatje in het pasje gemaakt met een perforator zodat ik hem netjes aan een keycord kon doen, alleen gek genoeg deed het pasje het daarna totaal niet meer. Het beveiligingsbureau zei dat dat kwam door het magnetisch veld, dat is een extra beveiliging bij de authenticatie en op het moment dat er een gaatje in de pas wordt gemaakt of dat hij door midden wordt geknipt is dat hele magnetische veld weg.
pi_32992774
Wat me trouwens wel opvalt aan die e.dentifier, de code wat je terug krijgt om in te typen op de website, is altijd een zeer makkelijke code, met veel dezelfde cijfers enz..
pi_33006892
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:45 schreef existenz het volgende:

[..]

Ja, de pincode of een hasvorm om hem te controleren wordt opgeslagen op je pasje. Dat is de veiligste methode, ookal lijkt dat van niet. Hoe de chip op je pas beveiligd is, is 1 vd betere bewaarde geheimen. Ik heb trouwens geen idee hoe dat dus werkt, alleen dat het zo is
[..]

Klopt, dat gebeurt idd niet. Pasje blijft werken totdat je hem door knipt!
Dat is dus niet waar, ik heb hetzelfde gehad. Na gebruik van mijn nieuwe pasje was de oude niet meer bruikbaar voor internet bankieren. Weet echter niet meer of ik wel/geen code kreeg...
pi_33010792
Ik weet zeker dat de volgende variabelen belangrijk zijn:
-Pincode
-Pasnummer

Pincode lijkt me logisch, en als ik bij de ABN-Amro een verkeerd pasnummer invoer loopt alles in de soep

Thuis maar eens even mijn "cluster" aanslingeren, eens even kijken wat eruit komt.
pi_33011067
quote:
Op maandag 12 december 2005 08:43 schreef -BIERTJUH- het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, ik heb hetzelfde gehad. Na gebruik van mijn nieuwe pasje was de oude niet meer bruikbaar voor internet bankieren. Weet echter niet meer of ik wel/geen code kreeg...
Bij de rabo krijg je wanneer je een nieuw pasje krijgt geen nieuwe pin. De oude blijft gewoon gelden. Wel moet je hem dus bij een geldautomaat activeren.
pi_33011177
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Bij de rabo krijg je wanneer je een nieuw pasje krijgt geen nieuwe pin. De oude blijft gewoon gelden. Wel moet je hem dus bij een geldautomaat activeren.
zou dat betekenen dat de pincode niet in het pasje zit?
trouwens over dat inetbankieren...
toen ik het pakketje kreeg, hebben ze eerst m'n pasje 'geactiveerd'.
ik vind dit allemaal heel vaag.
pi_33011294
Pincode zit wel in het pasje (beveiligd) want anders kan je random reader nooit werken...
Op het moment dat je een nieuw pasje gebruikt, is de andere niet meer bruikbaar. Het gaat dus naast pincode idd ook om pasnummer en rekeningnummer..
pi_33011524
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/788999/1/50#33010792]maandag 12 december 2005 12:09
Thuis maar eens even mijn "cluster" aanslingeren, eens even kijken wat eruit komt.
Ben benieuwd wat je met je cluster wilt doen...
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_33011617
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:36 schreef slashme het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je met je cluster wilt doen...
Een zooi variabelen invoeren, een eindgetal invoeren, en de computer laten berekenen hoe je aan dat eindgetal kan komen. Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar het is altijd leuk om er mee te gaan klooien
pi_33011699
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:39 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Een zooi variabelen invoeren, een eindgetal invoeren, en de computer laten berekenen hoe je aan dat eindgetal kan komen. Het zal waarschijnlijk niet lukken, maar het is altijd leuk om er mee te gaan klooien
En daar heb je een cluster voor nodig? Je weet niet eens wat je wilt kraken, je weet niet welke encryptie er is toegepast namelijk. Voordat je gaat "brute-forcen" (alle mogelijke sleutels proberen) zul je eerst een methode moeten weten. Beetje zinloze populaire praat terwijl je niet weet waar het over gaat.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_33024391
quote:

[..]

Ik heb het nog vager, ik heb een nieuw pasje gehad terwijl mijn oude ook nog werkte (deze zat echt tegen z'n eind aan). Op een dag deed mijn oude pasje het niet meer (kennelijk door Rabo gedeactiveerd), en deed de nieuwe het wel in m'n Random Reader (zonder dat hij geactiveerd was door een geldautomaat!). Dus kennelijk zit er ook een start- en einddatum van een pasje opgeslagen in de chip.
pi_33032051
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:02 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Ik heb het nog vageanr, ik heb een nieuw pasje gehad terwijl mijn oude ook nog werkte (deze zat echt tegen z'n eind aan). Op een dag deed mijn oude pasje het niet meer (kennelijk door Rabo gedeactiveerd), en deed de nieuwe het wel in m'n Random Reader (zonder dat hij geactiveerd was door een geldautomaat!). Dus kennelijk zit er ook een start- en einddatum van een pasje opgeslagen in de chip.
Ja, dat is niet zo vreemd.

Het activeren zal alleen gedaan moeten worden bij de server van (is naam kwijt van het bedrijf wat pinverkeer regelt). Dat kan door middel van de geldautomaat (hij werkt voor de rabobankautomaten dus ook al, alleen wordt ie direct geactiveerd) Dat er een einddatum aan zit is ook niet erg vreemd, ze zetten er ook niet niet voor niets een 'geldig tot' datum op. Dus ze zullen direct ook de datum 'in' het pasje zetten en laten controleren bij een pintransactie, dus ook bij de randomreader.

Het vreemde bij mij is dat het pasje wat nog lang geldig is (alleen doordat hij het bij bepaalde auotmaten niet deed heb ik een nieuwe aangevraagd) deed het na activeren opeens niet meer in mijn random reader. Terwijl mijn oude pasje en de random reader niet kunnen weten dat ik a) een nieuwer pasje heb (geldig tot datum is nog lang niet verlopen) en b) dat ik dat nieuwe pasje heb vernieuwd omdat ze gewoon weg geen contact met de rabobank.
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:05:00 #40
10710 gday
propria cures
pi_33032346
quote:

[..]

Dit geldt alleen als je vorige pas niet kwijt is uiteraard. Mijn vriendin was haar pasje kwijt (dat dacht ze althans) en ze heeft toen een nieuwe aangevraagd, en daar kreeg ze een nieuwe pincode bij.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  dinsdag 13 december 2005 @ 00:05:21 #41
10710 gday
propria cures
pi_33032360
quote:
Op maandag 12 december 2005 23:54 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ja, dat is niet zo vreemd.

Het activeren zal alleen gedaan moeten worden bij de server van (is naam kwijt van het bedrijf wat pinverkeer regelt). Dat kan door middel van de geldautomaat (hij werkt voor de rabobankautomaten dus ook al, alleen wordt ie direct geactiveerd) Dat er een einddatum aan zit is ook niet erg vreemd, ze zetten er ook niet niet voor niets een 'geldig tot' datum op. Dus ze zullen direct ook de datum 'in' het pasje zetten en laten controleren bij een pintransactie, dus ook bij de randomreader.

Het vreemde bij mij is dat het pasje wat nog lang geldig is (alleen doordat hij het bij bepaalde auotmaten niet deed heb ik een nieuwe aangevraagd) deed het na activeren opeens niet meer in mijn random reader. Terwijl mijn oude pasje en de random reader niet kunnen weten dat ik a) een nieuwer pasje heb (geldig tot datum is nog lang niet verlopen) en b) dat ik dat nieuwe pasje heb vernieuwd omdat ze gewoon weg geen contact met de rabobank.
Kan het niet gewoon zijn dat je pasje zo brak werd dat de RR hem niet meer herkende?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_33032605
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:05 schreef gday het volgende:

[..]

Kan het niet gewoon zijn dat je pasje zo brak werd dat de RR hem niet meer herkende?
Dat zou kunnen, maar wel heel erg toevallig. Want hij deed het alleen bij de NS automaat niet (De oude automaat) en daar hadden meer mensen last van. Dus niet 'slijtage' maar gewoon een productie-fout pasje.

En erg toevallig als hij opeens het niet meer deed bij mijn randomreader toen ik mijn nieuwe had geactiveerd... Maar het kan... (daarom ben ik wel benieuwd of iemand het ook heeft gehad)

Misschien moet ik nog wel eens een nieuw pasje aanvragen... :S

Het lijkt me inderdaad logisch als je als reden 'kwijtraken' opgeeft dat hij ook geblokkeerd wordt.
pi_33032922
- Magnetische velden om pasjes is onzin, wat hier ergens in topic stond. Dat zou namelijk al je andere pasjes kunnen wissen/wijzigen!
- Je pincode staat NIET fysiek op je pasje, maar in de vorm van een hash die idd op 1 of andere manier berekend wordt, maar geloof ik dat er een algortime voor gebruikt wordt waar zelfs de grootste Blue Genes (supercomputers) minimaal 10 jaar per pincode over doen om het brute forcen.
- Internetbankier codes werken idd met "timeslot" berekeningen op basis van diverse gegevens.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_33033552
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 00:26 schreef existenz het volgende:
- Je pincode staat NIET fysiek op je pasje, maar in de vorm van een hash die idd op 1 of andere manier berekend wordt, maar geloof ik dat er een algortime voor gebruikt wordt waar zelfs de grootste Blue Genes (supercomputers) minimaal 10 jaar per pincode over doen om het brute forcen.
Die hash gaat dan wel over meer dan alleen je pincode, het bruteforcen van zo'n 10.000 hashes van alle pincodes is niet zo heel moeilijk. Echter zal er wel meer omheen zitten, zoals je rekeningnummer en een zooi mathematische eigenschappen van de hash waarmee het één en het ander gecontroleerd kan worden.

of ze slaan natuurlijk de pincode omgekeerd op het pasje op, de genieperds
pi_40443988
Het heeft wel degelijk met datum en tijd te maken van je p.c.
De tijd mag niet meer of minder dan 15 minuten voor of achter lopen dan de atoom tijd klok

Het heeft ook te maken met het totale bedrag wat je overboekt naar een andere rekening.

Boven een bepaald bedrag (¤ 3.000 of ¤ 5.000 euro) moet je een tweede code invoeren.
en deze code is exact en totaal bedrag wat je wil overboeken.

Code's zitten niet opgeslagen in de random reader zelf, want een pasje van een ander kan je ook in de random reader stoppen en werkt ook.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:17:46 #46
136739 RandomReader
Save the cheerleader, get laid
pi_40444085
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:15 schreef Enroc het volgende:
Het heeft wel degelijk met datum en tijd te maken van je p.c.
De tijd mag niet meer of minder dan 15 minuten voor of achter lopen dan de atoom tijd klok

Het heeft ook te maken met het totale bedrag wat je overboekt naar een andere rekening.

Boven een bepaald bedrag (¤ 3.000 of ¤ 5.000 euro) moet je een tweede code invoeren.
en deze code is exact en totaal bedrag wat je wil overboeken.

Code's zitten niet opgeslagen in de random reader zelf, want een pasje van een ander kan je ook in de random reader stoppen en werkt ook.
Jezus wat voor kick is dit I'm back alive
Ik wil een plaatje posten!
pi_40444205
ow, weeten we dat ook weer, 10 maanden later
pi_40445329
en als je dat chipknip geval uit de pinpas haalt werkt het ook niet meer
Maar dan kan je nog wel pinnen.
het wordt tijd dat ik mijn avatar update
pi_40445471
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:56 schreef Tony_Teletext het volgende:
en als je dat chipknip geval uit de pinpas haalt werkt het ook niet meer
Maar dan kan je nog wel pinnen.
lol, nuttige info :-) Wou bijna de chip er uit halen...
pi_40445511
Maar waarom doet ie het niet. Omdat hij info uit de chip echt nodig heeft, of omdat hij de chip nodig heeft om te kijken of het een echte en juiste pas is, en bv niet verkeerd om zit.?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')