Ik zal eerst in het kort een probleemschets geven en zeggen wat ik al gedaan heb. Het is een lang verhaal, dus ergens halverwege misschien even naar de wc gaan ofzo, en nu alvast wat te drinken en te eten halen
![]()
Ik heb internet via het netwerk van Scarlet (België), maar via de tussenkomst van een derde partij, te weten Signpost. (Het zogenaamde Academic Broadband,
www.academicbroadband.com voor meer info over hoe het precies werkt).
Een week of 4 geleden werd mijn internetverbinding van de ene op de andere dag in ene supertraag. Normaal zit ik op 3,3Mb download, nu surf ik op snelheden waar zelfs iemand met een inbelmodem zijn neus voor ophaalt.
Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk van Scarlet om te vragen waar het aan lag, die zeiden mij dat het waarschijnlijk te wijten was aan een netwerkprobleem bij hen en dat als het na een week of 2 nog niet opgelost zou zijn, ik terug zou moeten bellen. Twee weken later was het nog steeds niet opgelost, dus ik heb terug gebeld, waarna de ellende pas goed begon.
Van de helpdesk medewerker daar, kreeg ik te horen dat ik voor technische problemen niet langer bij hen zou moeten zijn, maar bij FullADSL, aangezien die alle Signpost klanten van hen overgenomen zouden hebben.
Dus ik gebeld met de helpdesk van FullADSL, die mijn lijn hebben laten doormeten door Belgacom. Van hen kregen ze echter het antwoord, dat ik niet aangesloten was bij FullADSL, maar nog steeds bij Scarlet. Hierop antwoordde FullADSL naar mij toe, dat ik dus toch weer contact op zou moeten nemen met Scarlet zelf.
Ik dus weer naar Scarlet gebeld, waar ik wederom te horen kreeg dat zij mij niet meer konden helpen, aangezien al mijn gegevens bij Signpost lagen en zij er niet meer aankonden. Zij raadden mij aan om met de helpdesk van Signpost zelf contact op te nemen. Dat heb ik dan ook gedaan en geheel tot mijn verrassing werd ik wederom terug verwezen naar Scarlet.
Iemand die nog kan volgen? Knap
![]()
de rest dan maar:
Hierop heb ik wederom met Scarlet contact opgenomen, om te vragen hoe het nu precies zat. Hier kreeg ik te horen dat Signpost zelfstandig verder zou gaan en alle klanten van Signpost die nog op het netwerk van Scarlet inbelden afgeknepen worden, in afwachting van overplaatsing van die klanten naar het netwerk van FullADSL.
Al dit gebel naar die helpdesken heeft mij zo om en nabij de 50 euro gekost (mobiel bellen naar een 0900 nummer à 45 cent per minuut loopt snel op, zeker als je makkelijk een kwartier of langer in de wacht wordt gezet...). Daarnaast volg ik een opleiding die nogal sterk gericht is op het internet, doordat ik amper fatsoenlijk kon internetten, ben ik veel extra tijd kwijt geraakt hierdoor.
Mede hierdoor, en door het feit dat noch Scarlet, noch Signpost iets hebben laten weten aan hun klanten over die veranderingen, ben ik aardig pissed geworden.
Ik heb sowieso de automatische betaling voor het abonnementsgeld al stopgezet, ik ben niet van plan om te gaan betalen voor iets wat ik niet gehad heb.
Maar nu mijn grote vraag, is het mogelijk om een scadevergoeding te vragen aan Signpost, voor de gemaakte kosten? Zij hebben in principe contractbreuk gepleegd door niet te leveren wat wij overeengekomen zijn. Ook heb ik door hun nalatigheid schade geleden.
Sta ik dus in mijn recht als ik een schadevergoeding eis en (ten tweede) hoe groot is de kans dat zij daar ook daadwerkelijk op in zullen gaan?