abonnement Unibet Coolblue
pi_32951718
Ik ben al weer een tijdje terug, toch wil ik jullie een selectie uit mijn Oekraïne foto's niet onthouden.
Ik ben voor deze reis terug naar M42 en dia's gegaan.

1)


2)


3)


4)


5)


6)


7)


8)


9)


10)


11)


12)
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:00:36 #2
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_32952829
Een sfeerbeeld van vervlogen tijden...zo lijkt het. Vooral foto 3 vind ik daarin treffend.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_32953608
Redelijke beelden, zitten niet echt uitschieters tussen wat mij betreft.

Zijn die foute kleuren expres? Heb je oude diafilms gebruikt, slecht ingescanned of zelf in photoshop gedaan? Foto's zijn beetje donker/dof.
Ook lijken sommige erg onscherp, terwijl het wel scherp kan zoals foto 1, 2 en 5.

Met wat nabewerking kan je er veel meer uitslepen lijkt me
pi_32953788
2,3en 12 vind ik het lekkerst om naar te kijken.
Maar over het alsgemeen kijken de foto's met polafilter lekkerder weg.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_32954332
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:29 schreef Gizz het volgende:
Redelijke beelden, zitten niet echt uitschieters tussen wat mij betreft.

Zijn die foute kleuren expres? Heb je oude diafilms gebruikt, slecht ingescanned of zelf in photoshop gedaan? Foto's zijn beetje donker/dof.
Ook lijken sommige erg onscherp, terwijl het wel scherp kan zoals foto 1, 2 en 5.

Met wat nabewerking kan je er veel meer uitslepen lijkt me
Ik heb er al een flink stuk aan nabewerkt. De originele scans waren vaak niet echt goed. Ik krijg overigens de indruk dat de tegenwoordige Fuji diafilm minder tegen de ontberingen van een fietsreis kan dan de vroegere generatie's. Veel meer kleurafwijkingen in de originele dia's dan een aantal jaar geleden, bij gebruik van dezelfde diafilm en dezelfde camera's. Voor een deel heb ik dit kunnen rechttrekken. Een aantal opname's waren zelfs totaal niet meer recht te trekken die staan dan ook niet online
pi_32954356
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:35 schreef PoseidonVS het volgende:
2,3en 12 vind ik het lekkerst om naar te kijken.
Maar over het alsgemeen kijken de foto's met polafilter lekkerder weg.
Ik had wel problemen bij polafilter in het avondlicht, een aantal foto's van het kasteel van Khotyn waren gewoon té geworden.
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:27:35 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32960263
Ik stoor me niet zo aan de oneffenheden hoor. Je merkt ze idd wel op, maar het voegt alleen maar wat extra sfeer toe aan deze verder mooie foto's
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_33183927
behalve 2 vind ik ze compositioneel niet erg sterk, heel veel centraal... Ik stoor me niet aan de onscherpte, al zijn ze wel erg onscherp. Ik heb hier 10 jaar oude dia's uit India liggen die nog perfect scherp zijn, is veelal sensia of een dergelijke.
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_33190146
Ik heb ergens de indruk dat Sensia de laatste twee-drie jaar verslechterd is. Met name het bestand zijn tegen warmte. De oude dia's zien er als dia ook veel beter uit. Of ze als scan net zo scherp over komen is een ander verhaal, dan verlies je her en der scherpte.
Een geprojecteerde dia zal altijd beter zijn dan dezelfde dia ingescand en via een beamer geprojecteerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')