abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 december 2005 @ 15:45:45 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32946850
Gemeente weigert grafsteen vanwege ongepaste tekst

Uitgegeven: 9 december 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 9 december 2005 15:21
HULST - De Zeeuwse gemeente Hulst heeft een grafsteen geweigerd vanwege een ongepaste tekst. Op het monument stond dat de overleden vrouw de dood vond door een ongeluk in een draaideur bij meubelbedijf Morres in Hulst.

Het meubelbedrijf geeft toe dat er in juni een ongeval is geweest, maar uit onderzoek is volgens de onderneming gebleken dat dit niet heeft gelegen aan de deur, omdat die direct stopte. Mevrouw moest naar het ziekenhuis en drie of vier dagen later hoorden we dat ze was overleden. De doodsoorzaak is ons niet bekend", aldus een woordvoerder.

Een woordvoerster van de gemeente meldde dat er voor de weigering geen contact is geweest met de weduwnaar, maar met de firma die de zerken maakt. Die moet het dan met de weduwnaar regelen.

"Volgens haar had de weduwnaar de steen tijdelijk weggehaald omdat de steenhouwerij de letters van de tekst op de zerk had gedrukt terwijl de man wilde dat ze erin gegraveerd zouden worden. Daarna wilde hij het monument weer terugplaatsen. Nadat de steen was verwijderd, kwam ons ter ore wat er op stond en hebben we dat geweigerd", aldus de woordvoerster.

De 82-jarige weduwnaar hoopt dat de gemeente nog op haar schreden terugkeert. "Maar als ze dat niet doet, leg ik me daarbij neer. Als in de wet staat dat het niet mag, mag het niet. Daar heb ik me bij neer te leggen."

bron: www.nu.nl

================================================================================

Tsja. Ik ken iemand die gestikt is in het velletje van een leverworst. Staat ook niet op z'n steen.

Komkommernieuws?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32947769
Ik vraag me af waarom iemand zoiets uberhaupt op de grafsteen wil vermelden

Is het een soort van sneer naar het meubelbedrijf? Naar de 'moderne techniek' (draaideuren)? Of iets anders?

Of wilde de weduwnaar gewoon simpelweg vermelden wat (in zijn ogen) de doodsoorzaak is geweest?
Krekker is de bom!
  vrijdag 9 december 2005 @ 16:38:06 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32948186
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef KreKkeR het volgende:

Is het een soort van sneer naar het meubelbedrijf? Naar de 'moderne techniek' (draaideuren)? Of iets anders?
Daar ging het idd om. En dat soort ruzies moet niet via grafstenen uitgevochten worden.
pi_32948696
D'r zal maar iemand doodgaan tijdens het eten van ontbijtkoek... - Lees je vervolgens op de grafsteen: Dat gaat erin als Ketelapper

Je kunt ook commercieel gaan: Deze grafsteen is mede mogelijk gemaakt door Morres meubelen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:05:45 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32948872
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:21 schreef KreKkeR het volgende:

Of wilde de weduwnaar gewoon simpelweg vermelden wat (in zijn ogen) de doodsoorzaak is geweest?
Een laatste schreeuw om aandacht vanuit Alzheimers krochten, vermoedelijk. Twee-en-tachtig jaar...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32948930
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 16:57 schreef dVTB het volgende:
Je kunt ook commercieel gaan: Deze grafsteen is mede mogelijk gemaakt door Morres meubelen.
Dat is een goeie, als het niet zo triest zou zijn
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32948984
Mag ik ook niet op de grafsteen van m'n vader 'Uitgerookt' zetten?
  vrijdag 9 december 2005 @ 17:27:34 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32949357
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:11 schreef SlimShady het volgende:
Mag ik ook niet op de grafsteen van m'n vader 'Uitgerookt' zetten?
Dat mag vast wel. Als je er neer zet dat het de schuld van Marlboro is dat ie al zo jong gestorven is, zal het wat moeilijker liggen denk ik.
pi_32962513
LOL

Ik ben ook wel zo'n typ wat een extra rondje draait omdat ik die dingen niet vertrouw.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_32962541
wat wilden de nabestaanden dan precies dat er op de steen werd gezet?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32967867
De meeste gemeenten willen op begrafplaatsen enigzins uniforme graven, dan kan het zijn dat zo'n toch wel aparte tekst teveel in het oog springt en wil men verhinderen dat het er komt
man van weinig woorden
pi_32967911
Wat kan je in vredesnaam met een draaideur overkomen dat je er van sterft??
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:50:11 #13
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_32967936
'Door de draaideur' was een mooiere geweest.
...dass wir fliegen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:51:19 #14
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_32967960
ik geef de gemeente gelijk. straks krijgen we teksten als heil hitler en dat soort dingen op die zerken. ik denk zelf ook niet dat die overleden vrouw hier blij mee zou zijn geweest.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:44:43 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32970844
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:57 schreef Tafkahs het volgende:
De woorden 'draaideur' en 'Morres Meubelen' stonden in ieder geval op de steen. Het zal wel iets zijn van 'Omgekomen door de draaideur van Morres Meubelen'.
pi_32972882
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:57 schreef Tafkahs het volgende:
'Mijn dierbare vrouw is overleden door de draaideur van meubelgigant Morres in Hulst'

Grafzerk verwijderd vanwege ongepaste tekst

Blijkbaar had het bedrijf dat de steen leverde iets minder moeite met de tekst dan de gemeente.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32972990
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 16:43 schreef dwerg het volgende:

[..]

'Mijn dierbare vrouw is overleden door de draaideur van meubelgigant Morres in Hulst'

Grafzerk verwijderd vanwege ongepaste tekst

Blijkbaar had het bedrijf dat de steen leverde iets minder moeite met de tekst dan de gemeente.
helemaal achterlijk aangezien ze helemaal niet overleden is door die draaideur
pi_32973184
Goed dat die verwijderd is.

Want de man zei: 'Zonder die ellendige draaideuren had mijn vrouw nog geleefd.', dit is een compleet niet doordachte uitspraak, zonder die deur was zijn vrouw misschien niet gevallen, maar dat ze aan die val is overleden komt nog altijd door haar lichamelijke staat en de complicaties die bij de breuk optraden (die ook afhankelijk weer zijn van de lichamelijke staat van de persoon).
Die zin zou pas waar geweest zijn als de draaideur haar onthoofd had of iets dergelijks.

Hij had er dus beter van kunnen maken: "Doordat mijn vrouw gevallen is in draaideur van meubelgigant Morres in Hulst' , heeft zij haar heup gebroken en is overleden aan de complicaties die zei kreeg vanwege haar slechte gezondheid."

Ik snap best dat deze meneer kapot is van de dood van zijn vrouw, maar een beetje reeel denken is voor veel mensen te veel gevraagd..
  zaterdag 10 december 2005 @ 17:12:47 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32973360
ik vind het misschien wat te emotisch voor een steen die er jaren en jaren ligt. ik heb al een stuk of vijf keer mijn testament gewijzigd. en daar horen ook wat teksten op grafschriften bij.

op dit moment ga ik voor: "jammer dat hij zijn paroxetinekuur niet heeft afgemaakt".
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 10 december 2005 @ 18:13:40 #20
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32974522
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:03 schreef optifree het volgende:
Hij had er dus beter van kunnen maken: "Doordat mijn vrouw gevallen is in draaideur van meubelgigant Morres in Hulst' , heeft zij haar heup gebroken en is overleden aan de complicaties die zei kreeg vanwege haar slechte gezondheid."
Maar dan moet je een steen van 2 meter hoog plaatsen. .
pi_32976374
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 18:13 schreef freako het volgende:

[..]

Maar dan moet je een steen van 2 meter hoog plaatsen. .
Hij kan er ook nog altijd van maken: "Gevallen, gebroken genekt."
pi_32980440
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het misschien wat te emotisch voor een steen die er jaren en jaren ligt. ik heb al een stuk of vijf keer mijn testament gewijzigd. en daar horen ook wat teksten op grafschriften bij.

op dit moment ga ik voor: "jammer dat hij zijn paroxetinekuur niet heeft afgemaakt".
Heb gezien hoe m'n collega zich daarop gedroeg, dan lijkt fluoxetine me toch een beter middel. Met paroxetine hebben sommigen ook last van ontwenningsverschijnselen, wat bij fluoxetine door de zeer lange halveringstijd haast nooit voorkomt.
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:27:23 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32981285
Snap niet waar mensen zo moeilijk over doen, je moet eens grafstenen van 2, 300 jaar terug lezen, daar staan uitermate vreemde teksten op over "Hei leit hier nu door wormen afgeknaagd" enzo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33009582
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap niet waar mensen zo moeilijk over doen, je moet eens grafstenen van 2, 300 jaar terug lezen, daar staan uitermate vreemde teksten op over "Hei leit hier nu door wormen afgeknaagd" enzo.
Ja, die goeie ouwe tijd.

Vind het tamelijk respectloos tegenover het bedrijf toe. Ik heb gehoord dat het bedrijf het op zich niet zo erg vond. Dat zal dan wel, maar wat als het bedrijf wordt overgenomen? Misschien heeft die ondernemer wel een hele andere mening.
  maandag 12 december 2005 @ 11:19:27 #25
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_33009620
Ik heb die man op TV gezien en het was echt een echte weirdo. Snap zijn punt echt niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')