abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32953141
Believe
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:21:26 #77
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32953372
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:34 schreef EricG het volgende:
Is er nou nog eigenlijk nieuws geweest de afgelopen maand(en)? Ik zie hier wel enorme verhalen staan (en ik heb geen zin om ze te lezen) maar staat er wel iets nieuws in?
http://games.fok.nl/news.php?newsid=8037

Je mag er van uit gaan dat het waar is.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32954267
Eindelijk begrijp waar NIntendo heen wilt, met zijn nieuwe visie. Namelijk.. LIEF ZIJN VOOR ELKAAR! Dit alles is terug te vinden in de term: "Believe!" Oftewel, op zijn nederlands; Be Lief!
  vrijdag 9 december 2005 @ 23:06:21 #79
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_32958095
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:53 schreef Oksel het volgende:
Eindelijk begrijp waar NIntendo heen wilt, met zijn nieuwe visie. Namelijk.. LIEF ZIJN VOOR ELKAAR! Dit alles is terug te vinden in de term: "Believe!" Oftewel, op zijn nederlands; Be Lief!
Na-aper....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_32961946
Hmmm... ben al een poosje niet meer in de Revolution topics geweest. (Deel 45 alweer, wat de hel?! )

Maar ik zie dat de discussies hier een stùk zinniger zijn geworden dan voorheen, toen er nog regelmatig achterlijke geruchten werden gepost, die vaak iets tè serieus genomen werden!

Ga zo door!
pi_32964025
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:15 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Als dat zou gelden dan zouden bedrijven als Nokia nooit succesvol moeten zijn binnen de technologiesector .
Kennelijk ben je je niet bewust van het klimaat waarin Nokia 'de GSM-gigant' is komen opzetten. Zweden heeft een beleid gehad waar de kenniseconomie enorm gestimuleerd is en Nokia is hiervan het vruchtbaarste 'product'' (NL heeft ook zo'n periode gekend begin van de 20e eeuw waarvan Shell & Philips de vruchtbaarste 'producten' zijn geweest.

Neemt verder niet weg dat Nokia zich op een totaal nieuwe markt bevond die nog niet aangeboord was & een markt die een VEEL grotere consumentengroep kent dan die van consoles. Maar Nokia was sowieso al een technologisch bedrijf a la Philips die zich ging specialiseren in 1 bepaald product.

Dus is snap niet helemaal deze insteek, ik zie geen echte paralellen. Sowieso is het altijd makkelijk om 1 uitzondering op de regel te vinden en de talrijke voorbeelden van 'de regel' te negeren. Zoals ik al zei is het risicoberekenen voor die bedrijven & de consolemarkt is een grote gok waar banken/ aandeelhouders niet gemakkelijk mee instemmen.
quote:
Verder ben ik het grotendeels met je eens, behalve met je standpunt over Intel's mogelijkheden de markt in te stappen. Intel levert lang niet alleen maar producten aan andere bedrijven, ook Intel legt gewoon producten in de winkels en Intel maakt bijna alles dat in een console zit zelf. Van de technologische kant zit Intel dus al 100% goed, want ze hebben de distributie en ze hebben de tech know-how meer dan welk bedrijf dan oko ter wereld. Daar komt nog eens bij dat Intel in de positie zit bedrijven als Dell onder druk te zetten voor de verkoop van haar nieuwe product. En een retailer als Dell wil je hebben als console fabrikant, veel mensen die daar hun PC kopen en er erg tevreden mee zijn.
-Intel distribueert niet tot aan de winkel, ze zijn een componenten/ producent bedrijf. In andere woorden, ze maken de specialistische middelen en distribueren ze tot aan de montagebedrijven/ tussenhandel and thats it.
Dit noemen ze een KOOP (KlantOrder OntkoppelingsPunt), dat is het punt tot waar de klantenorder in de stroom binnendringt. KOOP 'ontkoppelt' de op de klant gerichte activiteiten van de overige activiteiten (= proces waar de onderneming haar bestaansrecht aan ontleent). KOOP is bedacht door Philips btw. Het bestaansrecht van Intel is chips produceren, alle overige activiteiten worden uitbesteed daar ze geen concurrentievoordeel kunnen behalen met het zelf distribueren (making chips is $ enough)

Als je de bedrijfskolom van links naar rechts bekijkt (producten grondstoffen t/m detaillist) Dan ligt Intel waarschijnlijk links, bedrijven die de componenten in elkaar leggen zitten in het midden, postorderbedrijven rechts en electronicabedrijven (Sony) helemaal rechts. Die hebben er namelijk baat bij om het hele proces te begeleiden tot aan de klant (costumer service, totaal product etc)


-Intel MAAKT het idd, maar verder zetten ze het niet zelf in elkaar. Sowieso maken ze niet ALLES, puur chips en benodigheden hiervoor. Know-how hebben ze wel, maar er is meer know-how nodig dan alleen steeds kleinere micron chips maken.

-Intel is niet in de positie DELL onder druk te zetten. Ik denk eerder andersom, vergeet niet dat er ook nog een bedrijf is als AMD. Als ze DELL weg willen hebben (grote klant) dan moeten ze ze vooral onder druk zetten
quote:
En natuurlijk komt er nog eens bij dat Intel gewoonweg goedkoper kan produceren, mik een Merom of Conroe in een console en het kost geen drol, want die dingen komen straks toch al bij de miljoenen van de band af rollen. Een voordeel dat men probeert te krijgen met de Cell chip, maar daar is het eerst zien, dan geloven. Verder zou Nintendo ook gewoon baat hebben bij een joint venture daar het R&D resources zou kunnen verschuiven naar de handheld en Intel gewoonweg alles kan maken dat voor een console nodig is, en in niet te zuinige hoeveelheden.
Dude, het gaat echt niet alleen over het maken van de hardware, thats the easy part. Laat uitbesteden nou ns 10% duurder zijn dan een joint venture, dan loont het niet. Omdat Intel dan ook een vinger in de pap wil van de software-sales van Nintendo (percentage v winst). Terwijl die software nou net de cashcow is van Nintendo. Die console is alleen maar een voertuig voor de games (waar Nintendo zijn bestaansrecht aan ontleent)

Die cellchip is voor Sony ideaal, ze proppen ze in Plasmas en overige apparaten. IMO zou er sowieso wel een Cellchip zijn gekomen, ongeacht de PS3 (Sony's chipdevision moet natuurlijk wel draaien). Alleen is de PS3 een unique verhicle voor die chip (& Bluray) om t te slijten op de electronicamarkt en t een standaard te maken. Uiteindelijk kan dit leiden tot bijv Philips die in hun plasma's ook een Cellchip laat inbouwen omdat voor hen dit outsourcen op hun beurt ook weer rendabeler is. En dan gaan de schoorstenen van de chip-division van Sony weer roken. DAT is oa een groot verschil met Sony & Intel.

Nintendo zou erg dom zijn om zich te gaan richten op de handheldmarkt terwijl ze nog steeds sterk staan op de consolemarkt (22miljoen GCs is geen kattepis), dat geven ze niet zomaar weg. Ik denk dat je een vergissing maakt met het vergelijken van de R&D van Intel en die van Nintendo.
Nintendo's R&D is gebasseerd op entertainment SOFTWARE waarbij de hardware zich aanpast aan deze software, terwijl Intel's R&D uitgaat van de hardwarekant. Groot verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 10-12-2005 03:34:47 ]
pi_32965977
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 03:29 schreef alex4allofyou het volgende:
Kennelijk ben je je niet bewust van het klimaat waarin Nokia 'de GSM-gigant' is komen opzetten. Zweden heeft een beleid gehad waar de kenniseconomie enorm gestimuleerd is en Nokia is hiervan het vruchtbaarste 'product''...
Nokia is Fins, niet Zweeds.
  zaterdag 10 december 2005 @ 11:31:30 #83
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32966360
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:25 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... ben al een poosje niet meer in de Revolution topics geweest. (Deel 45 alweer, wat de hel?! )

Maar ik zie dat de discussies hier een stùk zinniger zijn geworden dan voorheen, toen er nog regelmatig achterlijke geruchten werden gepost, die vaak iets tè serieus genomen werden!

Ga zo door!
Maar ik vond het vroeger leuker
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 10 december 2005 @ 12:07:02 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_32967009
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar ik vond het vroeger leuker
Ik ook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_32967297
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:06 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Na-aper....

Ik werkte het even wat beter uit.. Beter goed gejat dan slecht verzonnen..
pi_32968175
quote:
Maar Nokia was sowieso al een technologisch bedrijf a la Philips die zich ging specialiseren in 1 bepaald product.
Ja joh, die houtkap, idd erg technologisch
Enige reden dat Nokia groot is geworden in de technologiesector zijn acquisities.
quote:
-Intel distribueert niet tot aan de winkel, ze zijn een componenten/ producent bedrijf. In andere woorden, ze maken de specialistische middelen en distribueren ze tot aan de montagebedrijven/ tussenhandel and thats it.
Intel gaat net zo ver in haar distributie als elk ander groot bedrijf hoor, exact even ver als Sony. Dus tot aan de groothandels.
quote:
Als je de bedrijfskolom van links naar rechts bekijkt (producten grondstoffen t/m detaillist) Dan ligt Intel waarschijnlijk links, bedrijven die de componenten in elkaar leggen zitten in het midden, postorderbedrijven rechts en electronicabedrijven (Sony) helemaal rechts. Die hebben er namelijk baat bij om het hele proces te begeleiden tot aan de klant (costumer service, totaal product etc)
Je vergeet maar voor het gemak even dat Intel per jaar miljoenen boxed CPU's levert en op die manier net zo ver de kolom in gaat als Sony?
quote:
-Intel MAAKT het idd, maar verder zetten ze het niet zelf in elkaar. Sowieso maken ze niet ALLES, puur chips en benodigheden hiervoor. Know-how hebben ze wel, maar er is meer know-how nodig dan alleen steeds kleinere micron chips maken.
Jij hebt een erg beperkte visie van Intel, Intel maakt: CPU's, moederborden en GPU's. Dan hebben ze nog een optische lezer, geheugen, evt. een hdd en een behuizing + koeling nodig. MS moet voor alles naar buiten kijken, Intel heeft zelf al expertise op de duurste en belangrijkste onderdelen en kan die zelf en masse produceren.
quote:
-Intel is niet in de positie DELL onder druk te zetten. Ik denk eerder andersom, vergeet niet dat er ook nog een bedrijf is als AMD. Als ze DELL weg willen hebben (grote klant) dan moeten ze ze vooral onder druk zetten
Intel zet alle retailers onder druk, en dit kunnen ze ook daar de productiecapaciteit van AMD nauwelijks genoeg is om uberhaupt aan Dell te kunnen voldoen. Intel zit voorlopig nog prima in de positie om een hoop retailers onder druk te zetten daar AMD nooit aan allen kan leveren mochten ze willen switchen. De strijd tussen AMD en Intel is alles behalve gelijk.
quote:
Dude, het gaat echt niet alleen over het maken van de hardware, thats the easy part. Laat uitbesteden nou ns 10% duurder zijn dan een joint venture, dan loont het niet. Omdat Intel dan ook een vinger in de pap wil van de software-sales van Nintendo (percentage v winst). Terwijl die software nou net de cashcow is van Nintendo. Die console is alleen maar een voertuig voor de games (waar Nintendo zijn bestaansrecht aan ontleent)
Het zal echt heeeel wat meer schelen dan 10%
quote:
Die cellchip is voor Sony ideaal, ze proppen ze in Plasmas en overige apparaten. IMO zou er sowieso wel een Cellchip zijn gekomen, ongeacht de PS3 (Sony's chipdevision moet natuurlijk wel draaien). Alleen is de PS3 een unique verhicle voor die chip (& Bluray) om t te slijten op de electronicamarkt en t een standaard te maken. Uiteindelijk kan dit leiden tot bijv Philips die in hun plasma's ook een Cellchip laat inbouwen omdat voor hen dit outsourcen op hun beurt ook weer rendabeler is. En dan gaan de schoorstenen van de chip-division van Sony weer roken. DAT is oa een groot verschil met Sony & Intel.
Nou, de Cell chip kost voorlopig 100+ dollar om te maken, zie jij ze dat 'ff' in andere consumentenelectronica proppen? Ik niet, er is geen praktisch nut, het ding is duur en het ding wordt heet. Ik denk dat de Cell chip niet veel verder komt dan de PS3. Maar er is idd een verschil tussen Sony en Intel hier, Intel kan gewoon de CPU die ze maken voor een evt. console op de desktop markt plempen.
quote:
Nintendo zou erg dom zijn om zich te gaan richten op de handheldmarkt terwijl ze nog steeds sterk staan op de consolemarkt (22miljoen GCs is geen kattepis), dat geven ze niet zomaar weg. Ik denk dat je een vergissing maakt met het vergelijken van de R&D van Intel en die van Nintendo.
Nintendo's R&D is gebasseerd op entertainment SOFTWARE waarbij de hardware zich aanpast aan deze software, terwijl Intel's R&D uitgaat van de hardwarekant. Groot verschil.
Sterk staan is imho een relatief begrip, jarenlange terugval in verkopen (elke generatie weer) noem ik geen sterke positie en als aandeelhouder zou ik niet zo happig zijn op nog een home console na de revo mocht zich weer een terugval voordoen. Daarbij zie je steeds meer een shift naar de handheld markt, waar nu het meeste geld te halen is.
pi_32968212
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar ik vond het vroeger leuker
het is nu meer het "Alex4you in discussie met Retuobak topic"
Houd van een lijntje.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:48:24 #88
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_32969181
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Maar ik vond het vroeger leuker
ik ook, al die preken die erin staan.
pi_32969369
Overigens gaat Nintendo in het Kodak Theatre z'n E3 conference geven.
quote:
I was just a little bored and thought you might appreciate a pic of the inside of the Kodak Theater, where Nintendo will hold their pre-E3 briefing this time. The announcement is a few weeks old, but I just never looked at the venue closely. In terms of space, it´s two to three times bigger than the Grand Ballroom, where Nintendo previously held their briefings. Seating capacity in the Kodak Theater is between 3.500 and 5.000. This is the very place where the Academy Awards are dished out, better known as the Oscars ceremony. Nintendo seem to take the name of the Revolution´s graphics chip ´Hollywood´ quite seriously. Just in case any of you doubt that Nintendo will have grand news for us in May, they have sure booked a grand venue.
Echt über-huge!

Dit wordt echt een hele coole conference, als ik het zo bekijk
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:56:29 #90
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_32969380
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:56 schreef Xrenity het volgende:
Overigens gaat Nintendo in het Kodak Theatre z'n E3 conference geven.
[afbeelding]
[..]

Echt über-huge!

Dit wordt echt een hele coole conference, als ik het zo bekijk
Oud!
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:09:07 #91
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32969730
Kodak Theatre schijnt meerdere ruimtes te hebben ofzo maar deze keer gaan ze, als ik het goed begrijp, echt in dat grote ruimte zitten met zoveel mensen.

E3 2005 was echt een kleine kutruimte.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32969875
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:56 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Oud!
Bs.
Die foto is nieuw
pi_32970148
Het verschil tussen een bedrijf als Sony en een bedrijf als Intel (waarom staat dit in het Nintendo topic? ) moet je eigenlijk niet bekijken met een traditionele bedrijfskolom (dus niet op basis van vertical integration), maar op basis van het principe van vertical positioning. Hoe lager de verticale positie, hoe dichter het product dat het bedrijf verkoopt een eindproduct is. Sony verkoopt vooral eindproducten (systems) en heeft dus een lage veritcale positie. Intel verkoopt vooral componenten of subsystemen en zit dus iets hoger. De hoogste positie bestaat overigens uit het verkopen van kennis. Wat de beste positie is verschilt per bedrijfstak, maar over het algemeen is de stelregel dat je moet zitten waar de standaard zich bevindt.

Het verschil is dat je niet kijkt aan wie je iets verkoopt, maar wat je verkoopt. In een high-tech bedrijfstak is dat veel nuttiger dan een traditionele aanpak.
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:24:09 #94
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_32970256
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:13 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Bs.
Die foto is nieuw
Plaatje doet het niet eens.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_32970411
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 14:24 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Plaatje doet het niet eens.
o_0
Ik zie hem wel gewoon
pi_32970568
Ik wil iig een Revolution. Als ie onder de 200 euro beschikbaar komt haal ik 'm zeker te weten. Mij gaat het ook om de fun van de games ipv. 1337 pixels per cm op een hdtv..
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:01:20 #97
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_32971264
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:21 schreef Oksel het volgende:
Beter goed gejat dan slecht verzonnen
oh! die is niet van jezelf!
pi_32973398
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:00 schreef Retuobak het volgende:
Ja joh, die houtkap, idd erg technologisch
Enige reden dat Nokia groot is geworden in de technologiesector zijn acquisities.
[..]
Ik neem aan dat dit sarcastisch is bedoeld, want dit slaat nergens op. Dan kun je Nintendo ook betitelen als een papierfabriek (spelkaarten) & is Shell een vervoersbedrijf.

Nokia heeft zn roots in hout (1865!) maar werd pas Nokia Corporation in 1967. In de jaren 80 versterkte Nokia zijn positie als electronicaconcern door accuisities. In eind 80 kocht het een divisie van Ericsson en werd het de grootste Scandinavische communication-electronics bedrijf & had het ook gewone electronice. In de jaren 90 specialiseerde het in communicatie en de rest is bekend. Zoals je ziet zit er steeds decenia tussen.
quote:
Intel gaat net zo ver in haar distributie als elk ander groot bedrijf hoor, exact even ver als Sony. Dus tot aan de groothandels.
[..]
Nee (niet elk GROOT bedrijf doet dit, grootte heeft dr niets mee te maken)
quote:
Je vergeet maar voor het gemak even dat Intel per jaar miljoenen boxed CPU's levert en op die manier net zo ver de kolom in gaat als Sony?
[..]
Maar disbributie geschied niet door Intel.
quote:
Jij hebt een erg beperkte visie van Intel, Intel maakt: CPU's, moederborden en GPU's. Dan hebben ze nog een optische lezer, geheugen, evt. een hdd en een behuizing + koeling nodig. MS moet voor alles naar buiten kijken, Intel heeft zelf al expertise op de duurste en belangrijkste onderdelen en kan die zelf en masse produceren.
[..]
Dat zeg ik, CHIPS en randapparatuur om die chips te exploiteren. Core-business is dus chips.
quote:
Intel zet alle retailers onder druk, en dit kunnen ze ook daar de productiecapaciteit van AMD nauwelijks genoeg is om uberhaupt aan Dell te kunnen voldoen. Intel zit voorlopig nog prima in de positie om een hoop retailers onder druk te zetten daar AMD nooit aan allen kan leveren mochten ze willen switchen. De strijd tussen AMD en Intel is alles behalve gelijk.
[..]
Intel zet geen retailers onder druk, maar tussenschakels. Dit hebben ze idd gedaan en dit heeft AMD geen windeieren gelegd.

Als er vraag is bij AMD is er ook aanbod. OK, niet direct maar wel binnen een jaar.
Je hebt geen benul van hoe ondernemingsmodellen werken, een bedrijf die afhankelijk is van tussenschakels zet die niet onder druk (eerder andersom).
quote:
Het zal echt heeeel wat meer schelen dan 10%
[..]
Nee hoor. En sowieso gaat het om de opportunities-costs. Het voordeel moet wel heel hoog zijn wil het lonen Intel part of Nintendo te maken.
quote:
Nou, de Cell chip kost voorlopig 100+ dollar om te maken, zie jij ze dat 'ff' in andere consumentenelectronica proppen? Ik niet, er is geen praktisch nut, het ding is duur en het ding wordt heet. Ik denk dat de Cell chip niet veel verder komt dan de PS3. Maar er is idd een verschil tussen Sony en Intel hier, Intel kan gewoon de CPU die ze maken voor een evt. console op de desktop markt plempen.
[..]
Ja, maar waar is het verschil met bijvoorbeeld de nieuwste Pentium (¤400+)? Komt nog eens bij dat de cellchip met veel grotere aantallen ingezet gaat worden in vergelijk met 1 specifiek Pentiummodel.

Als de Cell-chip in de PS3 gaat worden ingezet betekent dit dat het minimaal 20miljoen keer gaat worden geproduceerd (=prijsdrukking), dus de kosten zijn dan al verantwoord. Uiteindelijk zal ie zeer goedkoop worden. En het is al zeker dat ie toegepast gaat worden op HD plasma hoor.
quote:
Sterk staan is imho een relatief begrip, jarenlange terugval in verkopen (elke generatie weer) noem ik geen sterke positie en als aandeelhouder zou ik niet zo happig zijn op nog een home console na de revo mocht zich weer een terugval voordoen. Daarbij zie je steeds meer een shift naar de handheld markt, waar nu het meeste geld te halen is.
Zolang het winstgevend is sta je wel sterk. Er zijn maar weinig bedrijven die van hun electronics meer dan 20miljoen verkopen hoor.
Aandeelhouders weten ook dat een console winstgevend is geweest en aangezien de handheldmarkt niet zoveel rek meer heeft (zoals vroeger) zullen ze een positionering van een console toejuichen. Zijn gewoon extra inkomsten.
Kijk, als Atari nog met een console zou willen komen dan zou dat niet welgevallen omdat het minder dan een miljoen verkoopt. Maar 22 miljoen is gewoon top, ongeacht de teruggang (die ook komt doordat er meer aanbieders zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door alex4allofyou op 10-12-2005 17:21:56 ]
pi_32973642
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:02 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

het is nu meer het "Alex4you in discussie met Retuobak topic"
Hoezo, je mag echt wel instappen hoor. Sowieso hoef je t niet te lezen, maar je kan er wellicht wel wat van leren
quote:
Het verschil tussen een bedrijf als Sony en een bedrijf als Intel (waarom staat dit in het Nintendo topic? ) moet je eigenlijk niet bekijken met een traditionele bedrijfskolom (dus niet op basis van vertical integration), maar op basis van het principe van vertical positioning.
Omdat het ging over een joint-venture van Intel & Nintendo. De link met consoles en Intel is toch niet zo ver te maken? Omdat dit een Revolution topic is hoef je toch niet alleen maar het woord Nintendo te gebruiken? Laat Nintendo met wat meer info komen, dan verschuift het onderwerp echt wel dichter tot de kern van de zaak (REV)

KOOP omvat de traditionle en verticale posities in een bedrijfskolom hoor.
pi_32973667
Geen tijd voor lange reacties ff, maar hier wil ik op reageren
quote:
Ja, maar waar is het verschil met bijvoorbeeld de nieuwste Pentium (¤400+)? Komt nog eens bij dat de cellchip met veel grotere aantallen ingezet gaat worden in vergelijk met 1 specifiek Pentiummodel.
Je realiseert je dat AMD en Intel maar een klein aantal verschillende chips tegelijk maken he?
Ze worden alleen onder verschillende modelnummers verkocht. Of dacht je dat AMD aparte lijnen had voor Venice 3000+, Venice 3200+, Venice 3500+ en Venice 3800+? De productieaantallen zijn verder kolossaal, Intel heeft meer dan 40 miljard aan omzet per jaar (Sony 67). En dat van Intel is zoals je zegt vrijwel geheel aan chips en aanverwante zaken, bij sony mag je er een hoop aftrekken dat in alles zit wat non-high end chips nodig heeft en daarbij ook nog eens de muziek/filmtak. Ik denk dat je dus wel redelijk kunt stellen dat Intel toch echt qua productie van high-end chips Sony er uit zal trekken .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')