ojaquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:26 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik moest toch wat verzinnen als TVP.
Klopt, maar komt ook omdat ze geen concurrentie kenden op deze markt. Een verkoopt natuurlijk liever me een winstmarge van ¤20 ipv ¤10. Zal wel verandering in (moeten) komen door de PSP. En dit is idd het geval met de GBA. Maar de DS is eigenlijk wel weer een manier van Nintendo om met minder er meer voor te vragen (u get innovation, we reduce costs and make more ¤)quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:52 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik doelde meer op Nintendo Europe's prijsbeleid wat betreft handheldtitels....
[..]
Klopt, ik heb al eerder geroepen dat zonder marketing de REV gegarandeerd een fiasco wordt (kwa verwachtingen)quote:Is zeker een mogelijkheid ja, MITS ze de mogelijkheden goed duidelijk maken aan de consument met agressieve marketing en ze de prijzen laag houden.
[..]
Ben ik het niet mee eens. De grootte van het systeem wordt niet meteen geassocieerd met kracht & uitstraling. Games en design wel. Neem nou PS2, die kleine PStwo zorgde voor een opleving van verkopen waardoor de 100miljoen grens bereikt is. Kijk ook eens naar de Gameboy (kleiner EN beter design maken het ineens een grafisch hoogstandje)quote:Ik denk dat het dan een verschuiving in doelgroep had meegemaakt, de Xbox straalt kracht uit, hij is groot en zwart. Totaal gericht dus op mannen tussen de 15-25 (globaal genomen). Meer designish en in bepaalde doelgroepen zou de verkoop licht teruggelopen zijn en in andere een sterke toename. Maar hier heb je inderdaad gelijk denk ik in de zin van dat het overall de verkopen zeker ten goede zou zijn gekomen.
[..]
OK, maar ik doelde meer op directe voordelen van de REV doordat ie klein is en underpowered. XBOXLive ook een gratis service, dus kennelijk is het niet de verdienste van de console. Gratis online kan alleen als er geld wordt verdient op de SOFTWARE en wanneer het mogelijkheden biedt om distributiekosten te verminderen: communicatie (gratis demos/ info), content (geen omslachtige logistieke routes om een 'eenvoudige' update te leveren > kostenvermindering), customer service (patches > console hoeft niet met CD of via terugnemen gefixed te worden) & distributie eenvoudige games. Verder is online gewoon deel geworden van deze business.quote:Ik wel, ga maar na. Gratis online kost Nintendo geld, geld moet ergens vandaan komen, grotere marges op games. Door de lagere ontwikkelkosten door niet mee te doen aan de grafische strijd kan Nintendo toch flinke marges draaien en tegelijkertijd de games goedkoper houden dan de concurrentie. Op die manier ontstaat er financieel ruimte voor een gratis online dienst
[..]
Vergeet niet het feit dat de markt op dit moment ook van een andere orde is als toen er maar 2 players waren. Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er een bedrijf zal zijn die NU het risico neemt. Verder wou ik aangeven dat het ook DAAROM gaat; risicoplanning tov winstgevendheid. Die factoren zijn te hoog - laag.quote:Binnen de technologiesector wel natuurlijk. De connecties zijn er al. En de rest van de kennis kun je gewoon kopen met voldoende kapitaal, evenals de productiecapaciteit. Sommige bedrijven hebben het weer de andere kant op, een Intel heeft de technische kennis, de centen en de productiecapaciteit maar zou eerst goede contacten moeten opbouwen met developers evenals zich moeten omringen met een aantal eigen kwaliteitsdevelopers zoals MS makkelijk kon doen gezien haar positie als publisher op de PC markt.
Ja, maar de extra verkopen werden vooral onder de mainstream gerealiseerd en niet de hardcore-gamer doelgroep waar de Xbox zeker wel op gericht was.quote:Games en design wel. Neem nou PS2, die kleine PStwo zorgde voor een opleving van verkopen waardoor de 100miljoen grens bereikt is.
Helemaal mee eens, maar ze moesten de balans vinden tussen kracht en looks. Ze kozen daarom voor een wat luidruchtiger en krachtiger console tov bijv. de PS2. En de zwarte kleur en vorm waren zeker wel overwegingen die met de doelgroep te maken hadden, dit heeft MS ook zelf toegegeven, het ding was gewoon puur gericht op hardcore gamers en het moest ook gewoon kracht uitstralen.quote:Wat betreft dat geluid en de grootte, het is een inevitablity, maar ze hadden liever een kleiner stiller formaat gehad (ben ik overtuigd van)
Scythe Ninja met 120mm nexus fan op de CPU, rest van de fans in de case ook vervangen door Nexus fans, mocht de case zelf trillen > nieuwe case kopen (staal trilt het minste, niet trillende alu cases zijn vaak wat duurder). Oh en de NB fan op het moederbord vervangen door een passief NB-47J blokje en de GPU koeler vervangen door een Zalman VF-700Cu. Dan heb je als het goed is best een stille PCquote:mn ouders worden als gek van hun Arctic gekoelde 'stille' PC
De X360 is nauwelijks kleiner dan de gewone Xbox hoor, het is nog steeds een lelijke grote doos imho, hoe erg MS ook zegt dat het design mooi is. En de stroomunit is groot idd, maar aan de andere kant zorgt een externe stroomunit wel voor een stillere consolequote:Dr komt ook nog eens bij dat MS met een kleinere console transportkosten verminderd. En zeg nou eerlijk, wie zit er nou te wachten op een stroomunit die zo log is als die van de 360???
Silver ja, maar het doel van silver is puur om mensen naar gold te lokken en om ze Micropayments te laten doen (Xbox Live Arcade games kopen ed.). Zo denkt MS toch winst te kunnen halen uit Livequote:BOXLive ook een gratis service, dus kennelijk is het niet de verdienste van de console.
Ga maar uit van behoorlijk goed, Nintendo heeft in het verleden maar zeer zelden half werk afgeleverd en ik betwijfel of dat dit keer anders zal zijn, temeer omdat ze nu ervaring hebben met Nintendo WiFi op de DS en ze kunnen kijken naar de goede en foute zetten van MS met Xbox Live. Overigens komt het geld bij Nintendo WiFi nu en straks gewoon af van de games, ik betwijfel of het aantal te downloaden demo's ed. groot zal zijn (je hebt immers geen hdd bij de revo, dus men zal minder happig zijn op veel en grote downloads). De marges op Nintendo games zullen echter meer dan ruim genoeg te zijn om een goede WiFi dienst te dekken.quote:Neemt trouwens niet weg dat we nog niet weten hoe goed de dienst van Nintendo zal zijn.
Ik denk dat dit inderdaad ook niet het goede moment is om in de markt te stappen. Maar ik zie een gigant als Intel zeker wel ooit de markt in stappen, Intel zit nu in een zware concurrentiestrijd, maar mochten ze ooit weer in de veilige #1 positie zitten in elke markt dan is de consolemarkt opzich geen slechte optie om in te stappen, temeer omdat ze nu niet of nauwelijks eraan verdienen.quote:Vergeet niet het feit dat de markt op dit moment ook van een andere orde is als toen er maar 2 players waren. Ik denk dat het zeer onwaarschijnlijk is dat er een bedrijf zal zijn die NU het risico neemt. Verder wou ik aangeven dat het ook DAAROM gaat; risicoplanning tov winstgevendheid. Die factoren zijn te hoog - laag.
Heb je een punt inderdaad. En ik verwacht ook zeker niet dat Intel in z'n eentje in de markt zou stappen, maar eerder in een joint venture met een grote entertainment jongen. Ware het niet voor de backwards compatibility dan was een joint venture tussen Intel en Nintendo nog niet zo gek geweest gezien het voornemen van Intel om zich in de toekomst te richten op performance/watt ipv puur performance.quote:Met geld kan je veel doen, maar zelfs MS wist niet significant meer te verkopen dan Nintendo. En dit is het bedrijf dat past binnen het criteria en ook nog eens de rijkste is binnen dat veld. Komt nog eens bij dat ze niet eens winst gemaakt hebben, Intel zou wel gek zijn.
Intel maakt toch echt een hooooop dingenquote:Ik vind Intel trouwens geen echt goed voorbeeld. Intel is een hardware bedrijf die kwa distributie maar een heel klein gebied bereikt en verder chips maakt die in dienst staan van andere componenten. Verder is het produceren van chips zo specialistisch dat dit 80+% bestrijkt van hun primaire bedrijfsfuncties.
Magnetron (Xbox) - checkquote:Als er nou een magnetron in zou zitten, dan zou je hem tenminste nog in de keuken kwijt kunnen
Dit vind ik dus onzin. Als de Revolution HD zou ondersteunen betekend dat de console al honderden euro's duurder zal worde & de prijzen van games(development) ook hoger zullen zijn. Bij een console als de revolution, waar we vooral het eerste jaar (net als met de DS) expirimenten als titels kunnen verwachten, is dat dodelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Wat vind Mario van HDTV
[afbeelding]
hij ziet het niet zitten!
doet het nietquote:Op vrijdag 9 december 2005 17:11 schreef Xrenity het volgende:
http://img436.imageshack.us/img436/4316/img17072ui.jpg!
Wat ben jij ziekelijk serieus over de rev....quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:27 schreef BMH het volgende:
[..]
Dit vind ik dus onzin. Als de Revolution HD zou ondersteunen betekend dat de console al honderden euro's duurder zal worde & de prijzen van games(development) ook hoger zullen zijn. Bij een console als de revolution, waar we vooral het eerste jaar (net als met de DS) expirimenten als titels kunnen verwachten, is dat dodelijk.
bronquote:U hebt gezocht op humor:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
hu·mor (de ~ (m.))
1 situatie of uitspraak die vrolijke verbazing en gelach opwekt
De laatste stuipstrekking van de gamesmarkt, of een opkikker. Tijd zal het ons leren. één ding is zeker: de Revolution zal luid spreken over wat gamers nu echt willen; vervolgen of vernieuwing.quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:18 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat ben jij ziekelijk serieus over de rev....
![]()
[..]
bron
Het lag al jaren voor onze neus, en we hebben het gemist...quote:Op vrijdag 9 december 2005 17:11 schreef Xrenity het volgende:
http://img436.imageshack.us/img436/4316/img17072ui.jpg!
Dat weet ik zo net nog niet, ikzelf ('hardcore') heb m herkocht omdat ik dat design zo fijn vond. Verder denk ik wel idd dat de meeste hardcore-gamers al voorzien waren en dat het dus idd mainstreammensen waren.quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:22 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar de extra verkopen werden vooral onder de mainstream gerealiseerd en niet de hardcore-gamer doelgroep waar de Xbox zeker wel op gericht was.
[..]
Tuurlijk, maar ik blijf zeggen dat ze het design wel anders hadden kunnen maken en meer gericht op de grote groep.quote:Helemaal mee eens, maar ze moesten de balans vinden tussen kracht en looks. Ze kozen daarom voor een wat luidruchtiger en krachtiger console tov bijv. de PS2. En de zwarte kleur en vorm waren zeker wel overwegingen die met de doelgroep te maken hadden, dit heeft MS ook zelf toegegeven, het ding was gewoon puur gericht op hardcore gamers en het moest ook gewoon kracht uitstralen.
[..]
Ja, maar ik bedoelde ermee te zeggen dat onze PC (die heel stil is) nog steeds als vervelend wordt gevonden door 'normale' mensen. Ze willen gewoon een apparaat dat zo stil is als een TV.quote:Scythe Ninja met 120mm nexus fan op de CPU, rest van de fans in de case ook vervangen door Nexus fans, mocht de case zelf trillen > nieuwe case kopen (staal trilt het minste, niet trillende alu cases zijn vaak wat duurder). Oh en de NB fan op het moederbord vervangen door een passief NB-47J blokje en de GPU koeler vervangen door een Zalman VF-700Cu. Dan heb je als het goed is best een stille PC.
[..]
DUS, een pre voor een underpowered console a la de REV.quote:De X360 is nauwelijks kleiner dan de gewone Xbox hoor, het is nog steeds een lelijke grote doos imho, hoe erg MS ook zegt dat het design mooi is. En de stroomunit is groot idd, maar aan de andere kant zorgt een externe stroomunit wel voor een stillere console.
[..]
Maakt niet uit, de dienst online spelen is gratis. Nintendo heeft ook wel achterliggende gedachten wat betreft WIFI, maar ze zullen het nooit op die manier formuleren. Online GC niet mogelijk? Kom nou, Nintendo zou gewoon niet genoeg geld verdienen aan dit medium die toen nog enigzins in de kinderschoenen stond.quote:Silver ja, maar het doel van silver is puur om mensen naar gold te lokken en om ze Micropayments te laten doen (Xbox Live Arcade games kopen ed.). Zo denkt MS toch winst te kunnen halen uit Live.
[..]
Ik hoop het, ze hebben idd al wel ervaring met online in Japan. Toch waren die stabiele producten die ze tot nu toe leverden tastelijk, terwijl internet een dienst is waar veel know-how bij komt kijken en onderhoud. Maar k denk idd wel dat het goed komt, ben niet bang ofzo.quote:Ga maar uit van behoorlijk goed, Nintendo heeft in het verleden maar zeer zelden half werk afgeleverd en ik betwijfel of dat dit keer anders zal zijn, temeer omdat ze nu ervaring hebben met Nintendo WiFi op de DS en ze kunnen kijken naar de goede en foute zetten van MS met Xbox Live. Overigens komt het geld bij Nintendo WiFi nu en straks gewoon af van de games, ik betwijfel of het aantal te downloaden demo's ed. groot zal zijn (je hebt immers geen hdd bij de revo, dus men zal minder happig zijn op veel en grote downloads). De marges op Nintendo games zullen echter meer dan ruim genoeg te zijn om een goede WiFi dienst te dekken.
[..]
Zou van Nintendo's kant geen sense maken. Wat heeft Intel nou aan Nintendo te bieden betreffende een joint venture? Kost Nintendo een percentage winst (a la de Playstation met Nintendo) terwijl het voordeel alleen maar van korte duur is (launchperiode).quote:Heb je een punt inderdaad. En ik verwacht ook zeker niet dat Intel in z'n eentje in de markt zou stappen, maar eerder in een joint venture met een grote entertainment jongen. Ware het niet voor de backwards compatibility dan was een joint venture tussen Intel en Nintendo nog niet zo gek geweest gezien het voornemen van Intel om zich in de toekomst te richten op performance/watt ipv puur performance.
[..]
Ze zijn gespecialiseerd in chips en leveren dus die dingen aan andere bedrijven die die componenten verwerken in hun eigen producten. In andere woorden, geen echt ideale positie om mee te starten.quote:Intel maakt toch echt een hooooop dingen. Intel kan bijna alles leveren voor een console. CPU - check, mobo - check en GPU - check. Daarbij heeft Intel steengoede relaties met een hoop andere bedrijven in de industrie wegens hun marktpositie, zo kan Intel meer dan goed overweg met bedrijven als ATi en Rambus. Het mag ook meer dan duidelijk zijn dat Intel verreweg de krachtigste oplossing zou kunnen bieden voor de consolemarkt voor een niet onaardige prijs (koploper op nieuwe processen dus meer chips/wafer en sneller goede yields, enorme productiecapaciteit)
Je hebt gelijk dat het juiste distributienetwerk er niet is, maar een joint venture met een entertainment gigant zou erg veel van deze problemen verhelpen.
Als dat zou gelden dan zouden bedrijven als Nokia nooit succesvol moeten zijn binnen de technologiesectorquote:Schoenmaker, houdt je aan de leest zou ik zeggen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |