Modem lenen? Het is gewoon het speedtouch ding in de meterkast, de laptops van andere kunnen wel op het internet, alleen die van mij loopt te kutten. Ik heb ook automatisch ip adres toewijzen aanstaan, ook handmatig geprobeerd, maar niks werkt.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:51 schreef TheStonedOne het volgende:
Iemand anders ze modem even lenen en kijken of het daaraan ligt?
Acer Travelmate 4150 en mijn netwerkkaart is Intel(r) PRO/Wireless 2200BG Network Connectionquote:Op donderdag 8 december 2005 19:12 schreef slashme het volgende:
Wat voor laptop en netwerkkaart heb je dan?
Yup, ik hang nu aan het draadje dus dan lukt hetquote:Op donderdag 8 december 2005 19:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hmmz. Kan jij in de config van die router komen?
Lekker veilig danquote:Op donderdag 8 december 2005 19:29 schreef VoreG het volgende:
[..]
Yup, ik hang nu aan het draadje dus dan lukt het
Er kan geen connectie worden gemaakt, hij geeft aan "beperkte verbinding"...quote:Op donderdag 8 december 2005 19:31 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Lekker veilig dan
Maar gooi de DHCP tabel is leeg, misschien is er de eerste keer dat jouw WLAN kaartje om een IP vroeg iets mis gegaan.
En verder heb je je WLAN kaartje ook aangemeld op het accespoint?? Dus hem laten vinden en dan connectie laten maken??
Verschild per router dus moeilijk te zeggen, maar wat heb je al precies gedaan om een verbinding te maken??quote:Op donderdag 8 december 2005 19:35 schreef VoreG het volgende:
[..]
Er kan geen connectie worden gemaakt, hij geeft aan "beperkte verbinding"...
En waar maak ik de DHCP tabel leeg?
Hij is onbeveiligdquote:Op donderdag 8 december 2005 19:39 schreef slashme het volgende:
Heb je wel de goede netwerksleutel.
Ik heb gewoon gezocht gevonden maar niet verbondenquote:Op donderdag 8 december 2005 19:37 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Verschild per router dus moeilijk te zeggen, maar wat heb je al precies gedaan om een verbinding te maken??
Als je het goed hebt gedaan heb je via de software van je WLAN kaartje gezocht naar wireless verbinding in je buurt, de juiste gekozen en verbonden.
Dan staat de DHCP server niet aan of hij is stiekem toch beveiligt.quote:
Alle firewalls staan uit, Windows XP staat er gewoon op.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:43 schreef MrDoegewoon het volgende:
Vreemd zeg, welke Windows staat erop?? Probeer ook eens een eventuele firewall uit te zetten.
DHCP server staat toch echt aanquote:Op donderdag 8 december 2005 19:43 schreef slashme het volgende:
[..]
Dan staat de DHCP server niet aan of hij is stiekem toch beveiligt.
Zou kunnen, VoreG kijk eens of ergens is ingesteld dat bepaalde mac adressen alleen toegang mogen hebben? Zo ja, zet het MAC adres van je WLAN kaart erdan ook bij. Zo is de boel hier namelijk ook extra beveiligdquote:Op donderdag 8 december 2005 19:43 schreef slashme het volgende:
[..]
Dan staat de DHCP server niet aan of hij is stiekem toch beveiligt.
Waar kan ik McDonalds vinden?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:46 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Zou kunnen, VoreG kijk eens of ergens is ingesteld dat bepaalde mac adressen alleen toegang mogen hebben? Zo ja, zet het MAC adres van je WLAN kaart erdan ook bij. Zo is de boel hier namelijk ook extra beveiligd
Je was me voor, maar wel vreemd dat de persoon die router beheerd niet het van VoreG erin zit, het is al vreemd dan VoreG in de config kan...quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef twi het volgende:
Misschien geen WEP key, maar wel een MAC filter? Wellicht dat je je MAC adres aan die lijst moet toevoegen?
Start -> Uitvoeren -> CMD -> IPconfig /allquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |