abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 12:29:16 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33011324
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racer o.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33011336
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef daNpy het volgende:
Terugvond post

Was het andere topic al vol?
Dit is een nieuwe lees introotje
pi_33011407
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:29 schreef daNpy het volgende:
Enneh @ Tommeh:
Met een groep van 5 jongens hebben we ook een BMW 325i gekocht om mee te gaan racen. Die word deze winter omgebouwd van drift auto naar circuit-racer o.a. Goingin, ook geregged @ Fok, doet hier ook aan mee
Kun je dus even aanpassen in de OP.
Ik kan de OP niet meer editten Maar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
  maandag 12 december 2005 @ 13:05:25 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33012229
Nürburgring is de bedoeling, maar als het mogelijk is op meer circuits is dat natuurlijk ook altijd leuk
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33012361
Inderdaad jah, nou misschien volgend jaar met wat mensen van hier een Eran dagje of circuitdagje pakken. Wie weet
  maandag 12 december 2005 @ 13:22:33 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33012707
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk

Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
pi_33012733
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Ik kan de OP niet meer editten Maar ook een bmw opbouwen! Leuk, daar zijn wij ook mee bezig. Waar ga je er mee rijden als hij rijdend is?
heb hem even in de op er tussen gezet
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33012841
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:23 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

heb hem even in de op er tussen gezet
Alleen nu staat ie dubbel (toch bedankt hoor )
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:22 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop het
Lijkt me super gezellig, alleen moeten de financieën wel een beetje mee zitten natuurlijk

Ik heb daar echter wel een goede indruk van, ben in januari afgestudeerd (elektrotechniek) en wil dan autotechniek gaan doen (vanaf september '06) óf werken. Maar werken wordt het tussen februari en september sowieso
Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
pi_33012985
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:27 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Alleen nu staat ie dubbel (toch bedankt hoor )
[..]

Ja zolang je veel werk aan de auto zelf doet, je de kosten een beetje kan delen en je er wat voor over hebt moet dat meestal wel lukken. Beetje ouwehoeren, racen en biertje erna, gezellig!
iets veranderd, nu beter??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33013185
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:33 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

helemaal goed
  maandag 12 december 2005 @ 13:46:11 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33013299
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:33 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Prima

Ik zal Goingin hier binnenkort ook naar verwijzen, hij mag er wmb ook wel bij
  maandag 12 december 2005 @ 13:47:56 #37
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_33013335
Die Eran-circuitdagen ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ware het niet dat de site niet geweldig draait... Ik zie een wagonlading rode kruizen aan de linkerzijde van de site....

Wat zijn de kosten bij Eran eik? En op welke circuits rijden die gasten? En tolereren ze wel mijn meer dan lieftallige, door velen begeerde en legendarische (enzovoorts...) Taxi wel? En hoe zit dat met de pistenclub? Ik zie op hun site alleen maar uberdikke bakken, op een Peugeot met zwenkwieltjes aan de achterzijde na...

De Vijverberg vind ik op voorhand veel en veel te duur 220 euro voor een uurtje of 4 op de baan. Da’s twee keer zo duur als circuitdag.nl!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_33013448
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_33013503
Ja die eran site is even niet zoveel waard maar dat komt wel goed begin komend jaar denk ik. Normaal draait die site altijd gewoon goed.

Je betaalt daar voor rijden van 13.00 tot 17.00 uur 150 euro maar dan moet je wel even die ochtend cursus gedaan hebben. Is een keer doen je krijgt dat pasje en je kan rijden. Ik heb trouwens licentie nooit hoeven laten zien. Ik denk verder niet dat ze problemen hebben met de taxi, je zou ze kunnen mailen ( als de site t doet ).

Pistenclub rijdt wel wat mooi spul rond altijd, maar je kunt verder met elke auto gewoon rijden hoor. Zandvoort afgelopen jaar was SUPER. Het was eigenlijk te rustig dus ipv in 2 groepen om en om rijden de hele dag mochten we nonstop rijden de hele dag voor t zelfde geld. Dat i.c.m. super weer was het recept voor een perfecte dag!
  maandag 12 december 2005 @ 14:08:35 #40
78308 Taxi
pi_33013872
quote:
Op maandag 12 december 2005 13:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dan niet te vergeten dat de Taxi afgelopen circuitdag slechts enkele seconden achter de porsche bleef.

Snelste Porsche in de regen: 2.14 (op intermediates), Taxi op het droge (op slicks): 2.19

Taxiracing weblog
  maandag 12 december 2005 @ 15:00:31 #41
78308 Taxi
pi_33015121
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.

Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes... ) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.

Zoiets dus:

Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Taxiracing weblog
pi_33015255
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)

het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen
lalala
  maandag 12 december 2005 @ 15:08:18 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015341
Ik heb thuis een boekje waarin precies staat wat je wil.
Gewoon een toerenteller die per zoveel toeren een ledje meer of minder laat branden.
Waar je dan de rode, groene, gele, blauwe of wat dan ook wil plaatsen kun je zelf kiezen.
Het schakelingetje is volgens mij ook niet al te moeilijk.

Wegens verhuizing weet ik echter niet of dit boekje in het tijdelijke huis, of in de garage (opslag) ligt. Ik zal het iig ff vragen vanavond
pi_33015387
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:00 schreef Taxi het volgende:
DaNpY! Vriend! Elektrotechnische studie en autoliefhebber! Goed man. Misschien kun je mij helpen.

Ik wil graag ZELF shiftlights (in goed Nederlandsch: wanneer-moet-ik-schakelen-naar een-hogere-versnelling-voordat-ik-hem-in-de-toerenbegrenzer-jaag-lichtjes... ) in elkaar gaan prutsen, maar ik heb nog geen fraaie concrete zaken op het internet kunnen aanschouwen.

Zoiets dus:
[afbeelding]
Maar dan dus zelf produceren (want da's toch vele malen leuker?!). Paar potmeters erbij om de toerenbereiken af te stellen. Zulks.
Ha daar was ik pas terug ook naar op zoek. Een leuke DIY guide om zoiets te maken maar nog niet gevonden...hoop dat DaNpY kan helpen
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:05 schreef nonono het volgende:
@ tommeh
het is mijn enige auto dus het word geen gestripte racer (later mischien)
maar het is een beetje een work in progres
-strak maken& spuiten
-interieur in orde maken (kuipje er in en kapotte bekleding fixen)
dan het race gebeuren
-schijf remmen voor passend onder 10"velgen (duur maar noodzakelijk)
-in en uitlaat vervangen voor beter (en een carb vervangen als ik een spruitstuk kan vinden voor m'n weber 32/36)
-kopflowen
-nokkenas vervangen
-rolkooi in bouwen (ook op de openbareweg geen overbodige luxe in een auto uit '73)

het liefst in deze volgorde maar er komt vast gewoon ondehoud tussen door en het butget is ook beberkt
oja mischien komt er ook ooit een radio in alhoewel die dan wel boven de motor uit moet komen
Leuk! ( foto's bijhouden! ) Ben benieuwd maar klinkt wel heel goed, ook altijd leuk om die stappen te zien telkens.
  maandag 12 december 2005 @ 15:11:00 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015414
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus

En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel
pi_33015472
quote:
Op maandag 12 december 2005 15:11 schreef daNpy het volgende:
Mijn DAFje moet binnenkort weer naar de APK. Hij zal het wel halen, ookal issie een beetje verbouwd
Hoop iig dat ze niet moeilijk doen over het geluid
En hij start wat moeilijk met het open filter en deze koude. Eerst nog even zelf alles checken dus

En shiftlights zijn voor .... nouja je weet het wel

( voor apk kun je er nog een stil dempertje onderhangen even toch? )
  maandag 12 december 2005 @ 15:30:53 #47
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33015967
Nouja ik denk niet dat de einddemper nog past op de handgemaakt middendemper
En sinds ik de uitlaat zo dicht mogelijk heb gemaakt is het kabaal flink minder. Dus het is maar hopen dat hij niet lekt bij de overgang middendemper -> eindstuk.
pi_33025713
Aha, dus hier zitten de echte mannen
Ik ben dus 1 van die knakkers die samen met daNpy een circuit-BMW aan het bouwen is

Zelf rij ik een Seat Ibiza Cupra 20VT waarmee ik tot nu toe 8 rondjes Nordschleife heb gedaan
  maandag 12 december 2005 @ 21:32:33 #49
78308 Taxi
pi_33027325
quote:
Op maandag 12 december 2005 20:39 schreef Goingin het volgende:
Aha, dus hier zitten de echte mannen
*meldt

U zijt welekome... of zoiets
Taxiracing weblog
pi_33029462
...formule1 autos? elk formule1 karretje heeft shiftlights op z'n stuurtje zitten....

voor mijn in-car-projectje heb ik een PIC microcontroller met 5,7" colour tft panel ter beschikking. beat that
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')