abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2005 @ 11:06:55 #1
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_32913601
Ik heb eind oktober mijn tv-abbonnement bij UPC opgezegd omdat ik ben overgestapt naar KPN. Ik ging er van uit dat ik een maand opzegtermijn had zoals aangegeven, maar mijn tv was na 4-5 dagen zonder bevestiging of wat dan ook al afgesloten. Nouja, dat zal dan wel kloppen.
Nu kreeg ik gisteren een factuur in de bus voor de maanden november en december, terwijl ik vanaf november dus al geen klant meer was. Gelijk opgebeld naar de klantenservice, maar volgens hun klopt dit en moet ik doorbetalen tot ik zo rond eind januari de eindfactuur in de bus krijg. Het teveel betaalde zal dan wel verrekend worden.
Mijn vraag is, kunnen ze dit zomaar maken? Ik vind het een beetje onzinning om 3 maanden dor te moeten betalen voor een dienst die ik niet meer afneem.

Kan ik in de problemen komen als ik de factuur niet betaal, of kan ik dit gewoon als een onterechte rekening zien?
winst: geheim 8)
pi_32913758
Als jij moet betalen, hadden zij het signaal moeten blijven doorgeven.

Overigens, als de overeenkomst correct is opgezegd, kan er natuurlijk niets meer berekend worden voor de tijd ná opzegging. De overeenkomst bestaat voor die maanden immers niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32913791
UPC heeft er een gewoonte van om eerst nog een paar maanden facturen te sturen, en dan naderhand credit nota's. Niet betalen, het wordt vanzelf gecrediteerd.
  donderdag 8 december 2005 @ 22:16:50 #4
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_32930177
grote bedrijven doen dit wel vaker 'Eerst betalen, ook al is het te veel, dan kijken we na een tijdje wel of je wat terugkrijgt'

Eneco heeft dat bij mij ook eens geprobeerd, begonnen ineens maandrekeningen van 380 euro te sturen voor gas/licht/tv (ik woon alleen), toen ik belde kreeg ik het argument: 'Oh, maar dat word over een half jaar gewoon verrekend hoor, als U teveel heeft betaald'

Mijn tegenargument was: 'zijn jullie nou helemaal besodemieterd ?, ik betaal 140 per maand, als ik aan 't einde van 't jaar niet genoeg hebt betaald stuur je maar een rekening'

Dus gewoon omkeren, zeggen dat je niet betaald en dat ze maar een eindafrekening moeten sturen
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:57:58 #5
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_32934510
Ok bedankt allemaal.
Ik twijfelde even, maar dan zal ik die rekening(en) niet betalen en gewoon de eindafrekening afwachten.
pi_32950469
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:57 schreef xLenorex het volgende:
Ok bedankt allemaal.
Ik twijfelde even, maar dan zal ik die rekening(en) niet betalen en gewoon de eindafrekening afwachten.
Neem contact op met ze en geef aan dat je ze niet gaat betalen. Stuur dit desnoods ook aangetekend op en stel ze in gebreke.

Het zonder enige informatie niet betalen van de/je facturen is alleen maar in je nadeel.
pi_32950501
heb ik ook gekregen...die gasten van UPC zijn zo dom. en omdat het allemaal automatisch wordt verwerkt en verstuurd kun je ook bij haast niemand verhaal halen

achterlijke gasten, ben blij dat ik geen klant meer van hun ben
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:14:37 #8
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_32953203
op mijn nieuwe adres ook gehad, en zowaar ook nog 2 aanmaningen gekregen. Heb je wel een bevestiging gekregen van je opzegging?

Op onverklaarbare wijze raakt UPC namelijk heel veel opzegbrieven kwijt. Gouden tip, stuur je opzegbrief aangetekend met ontvangstbevestiging.
  zaterdag 10 december 2005 @ 05:08:16 #9
17266 xLenorex
Cute little dead girl
pi_32964670
Ik heb geen bevestiging gekregen van de opzegging, wel zei die jongen van de klantenservice dat hij inderdaad kon zien dat m'n abonnement per 31 oktober is opgezegd.
Toen ik opbelde en de situatie uitlegde was zijn reactie letterlijk: "ja en?"
schijnbaar vinden ze het bij UPC inderdaad normaal om nog even door te gaan met facturen

Ik zal dan toch ook maar even een mail sturen naar de helpdesk met mijn verhaal en dat ik niet van plan ben om te betalen, je weet inderdaad nooit.

Wat een kutbedrijf inderdaad, zal blij zijn als ik er straks echt vanaf ben.
  zondag 11 december 2005 @ 01:39:59 #10
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_32985301
Mailen heeft geen zin, stuur gewoon een aangetekende brief, en bel voor de zekerheid nog even op en vraag of de opzegging echt binnen is. Noteer de voor en achternaam van die medewerker en datum + tijd van het gesprek.
pi_32999048
http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_TV_en_radio.pdf

Bij artikel 3 en 4 staat het uitgelegd.
Volgens mij heb je pech en zul je eerst moeten betalen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 december 2005 @ 10:45:09 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33008858
Je hoeft de nota's niet te betalen. Bel wel op en laat ze noteren dat je de nota's niet gaat betalen. Ik heb hetzelfde gehad vorig jaar. Kreeg inderdaad een eindafrekening waarop de maanden die ik al opgezegd hadden vermeld stonden met daarbij de aantekening dat ze ook niet betaald waren. Saldo was keurig 0 euro. Het is wat omslachtig maar het wordt wel correct afgehandeld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33139463
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:32 schreef grobbekuikens het volgende:
http://www.upc.nl/pdf/Algemene_Voorwaarden_TV_en_radio.pdf

Bij artikel 3 en 4 staat het uitgelegd.
Volgens mij heb je pech en zul je eerst moeten betalen
Er staat nergens in de voorwaarden dat je door moet betalen zelfs als je geen diensten meer van ze ontvangt. Lijkt me trouwens ook onredelijk dus kan waarschijnlijk zo ie zo niet zelfs als je het in je voorwaarden hebt staan. Ik heb hier echter weinig verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')