http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binnenland/2001/november/151101/fries.html
Ik vind het ronduit belachelijk!
Who cares of jongeren in Friesland wel goed Fries kunnen schrijven??? Echt om te kotsen. Ik denk dat dat geld wel ff wat nuttiger besteed kan worden. Echt diepe triestheid.
Eens even opzoeken welke partij dit heeft voorgesteld, daar stem ik dan dus iig NIET op!
quote:fries is een taal en geen accent
Op donderdag 15 november 2001 14:26 schreef devvos het volgende:
Belachelijk! Dat ze daar zo'n achterlijk accent hebben moeten ze zelf weten, maar het is echt niet te geloven dat de overheid er zoveel geld insteekt!
quote:Ja ja ja, heb je haar weer met d'r linkse struisvogelgedrag! Je laat ze eerst fries leren, en vervolgens willen ze meer. Gaan ze heel nederland vervelen met elfstedentochten, kaatsen en skutsjesilen. Mens, voor je het weet willen ze nog een speler in het nederlands elftal!
Op donderdag 15 november 2001 14:34 schreef berney het volgende:[..]
fries is een taal en geen accent
En maar rare kleding dragen. Klederdracht? Ammehoela! Het moet gewoon van hun dominee. Stelletje achtergebleven tuig is het gewoon!
quote:Hoezo vooroordelen?
Op donderdag 15 november 2001 14:41 schreef links234 het volgende:[..]
Ja ja ja, heb je haar weer met d'r linkse struisvogelgedrag! Je laat ze eerst fries leren, en vervolgens willen ze meer. Gaan ze heel nederland vervelen met elfstedentochten, kaatsen en skutsjesilen. Mens, voor je het weet willen ze nog een speler in het nederlands elftal!
En maar rare kleding dragen. Klederdracht? Ammehoela! Het moet gewoon van hun dominee. Stelletje achtergebleven tuig is het gewoon!
Nee, dat voorstel kan meteen in de Jiskefet.
quote:het kan me niet skelen wat jij van Friezen vindt
Op donderdag 15 november 2001 14:41 schreef links234 het volgende:[..]
Ja ja ja, heb je haar weer met d'r linkse struisvogelgedrag! Je laat ze eerst fries leren, en vervolgens willen ze meer. Gaan ze heel nederland vervelen met elfstedentochten, kaatsen en skutsjesilen. Mens, voor je het weet willen ze nog een speler in het nederlands elftal!
quote:Het geval dat jij schetst is een beetje de omgekeerde wereld, nietwaar?
Op donderdag 15 november 2001 14:30 schreef SanderThomas het volgende:
2) Moet een turk, marokkaan of welke andere buitenlander dan ook eens proberen, moet je zien hoe snel ze hem terug willen sturen onder het motto "moet-ie maar nederlands leren" en van een fries moeten we dit wel accepteren?
Vergeet niet dat Friezen gewoon geboren Nederlanders zijn, al vinden ze dat zelf misschien niet allemaal. Het gaat hier bovendien om een hele provincie en een volwaardige taal.En nog een mooie ook.
En oh ja, ik kom zelf uit de Randstad!
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 15-11-2001 15:00]
quote:weet ik
Op donderdag 15 november 2001 14:54 schreef Sphere het volgende:[..]
Het geval dat jij schetst is een beetje de omgekeerde wereld, nietwaar?
Zou waarschijnlijk wél zo geaccepteerd worden.(helaas).
quote:Ach ja, en dat is de Achterhoek ook, maar om nou miljoenen te steken in het redden van het dialect..
Vergeet niet dat Friezen gewoon geboren Nederlanders zijn, al vinden ze dat zelf misschien niet allemaal.Het gaat hier bovendien om een hele provincie en een volwaardige taal.En nog een mooie ook.
quote:Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik dacht laatst aan het Zuid-Afrikaans en dat ik het jammer zou vinden als die taal zou verdwijnen. Het is een leuk, grappig taaltje met veel Nederlandse woorden. Maar omdat het toch de apartheids-taal was, wordt het misschien binnenkort afgeschaft (ook als lokale taal). Maar ik dacht toen; wie weet wordt het een soort van Fries binnen Zuid-Afrika: helaas niet meer de officiele taal, maar toch door een bevolkingsgroep gesproken. Als ik wil dat het Zuid-Afrikaans blijft bestaan zou het hypocriet van me zijn om een andere lokale taal dat niet te gunnen.
Op donderdag 15 november 2001 14:54 schreef Sphere het volgende:
Het geval dat jij schetst is een beetje de omgekeerde wereld, nietwaar?
Zou waarschijnlijk wél zo geaccepteerd worden.(helaas).Vergeet niet dat Friezen gewoon geboren Nederlanders zijn, al vinden ze dat zelf misschien niet allemaal.
Het gaat hier bovendien om een hele provincie en een volwaardige taal.En nog een mooie ook.
quote:Het Twents is een dialect (de Achterhoek GEEN PROVINCIE ), maar het Fries is een TAAL!!!!
Op donderdag 15 november 2001 15:02 schreef SanderThomas het volgende:[..]
weet ik
[..]Ach ja, en dat is de Achterhoek ook, maar om nou miljoenen te steken in het redden van het dialect..
[Dit bericht is gewijzigd door Sphere op 15-11-2001 15:16]
quote:Precies, leuk onder het mom van een gezellig fries volksfeest horden infiltranten over de afsluitdijk sturen. Van mij mag Bush wel een kruisraket op het Thialf schieten.
Op donderdag 15 november 2001 14:57 schreef FuTilE het volgende:
Separatisten.. Waarschijnlijk beginnen die losgeslagen friezen binnenkort ook terroristenkampen op te zetten.
Sinds die Koning Radboud van ze is dat tuig ook nooit veranderd. Toen wilden ze d'r niet bij horen, en nu willen ze weer onafhankelijkheid.
Gewoon training..
quote:Het Jiskefet
Op donderdag 15 november 2001 14:48 schreef plok het volgende:
Misschien is het beter om meer geld uit te geven aan het Nederlandstalige onderwijs. Als je kijkt naar hoe slecht de spelling is op Fok en Tweakers.net dan lijkt mij dat veel verstandiger. Zelf ben ik ook niet tevreden over de manier waarop ik het vak Nederlands heb gekregen, nog steeds maak ik grove taalfouten. Heb na de lagere school eigenlijk nooit meer echt spelling gehad of zinsontleding. En da's best knap lastig als je ineens Spaans gaat leren op je 34e. Slaan ze je weer om de oren met lijdend voorwerp en aanverwante zaken.Nee, dat voorstel kan meteen in de Jiskefet.
quote:Volgens mij heeft Nederland maar 2 rijkstalen, of niet?
Op donderdag 15 november 2001 15:07 schreef Sphere het volgende:
De 2e rijkstaal zelfs, volgens dat stukje op omroep.nl.
(ook nooit geweten)
quote:pff, Twents heeft nix met de Achterhoek te maken
Op donderdag 15 november 2001 15:07 schreef Sphere het volgende:[..]
Het Twents is een dialect (de Achterhoek GEEN PROVINCIE ), maar het Fries is een TAAL!!!! [afbeelding]
De 2e rijkstaal zelfs, volgens dat stukje op omroep.nl.
(ook nooit geweten)
Proud to be a Frisian De enige echte taal naast het Nederlands.
Links234, als die kampen komen ben ik er als eerste bij om me aan te meldden
The HORROR!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |