abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32899061
Ik heb een eigen site en daar verkoop ik sinds gisteren wat advertentieplaatsen van. Nu vraagt een adverteerder om de factuur. Heb ik gestuurd maar ben geen bedrijf, nu vraagt hij om mijn kvk nummer, MOET ik een kvk nummer hebben als ik een paar advertentieplaatsen van mijn website verkoop?
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_32899074
Yep, is verplicht.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  woensdag 7 december 2005 @ 19:34:15 #3
71115 Rnej
I walk the line
pi_32899115
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:32 schreef thefunny het volgende:
Yep, is verplicht.
pi_32899270
Voor de kamer van koophandel hebt u een onderneming als u aan de volgende 6 criteria voldoet:

u verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
u verricht uw werkzaamheden tegen betaling;
u treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
u treedt openlijk op, in concurrentie met anderen;
u neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband, een op samenwerking gericht verband van mensen, kapitaal en/of goederen;
u beoogt winst of kostenbesparing. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat er niet om of u daadwerkelijk winst maakt of kosten bespaart, als u dit maar als doel heeft.

Als u voor de kamer van koophandel een onderneming hebt, moet u zich inschrijven in het handelsregister

Voila

Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
pi_32899586
staat me iets bij dat je je sofinummer met de toevoeging b01 mag gebruiken
bel de belastingdienst ff
pi_32899690
weet je wat jij zou moeten doen ?? even langs gaan bij de kamer van koophandel.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 7 december 2005 @ 19:59:15 #7
127251 The_Great_Cornolio
Are you threatening me?!
pi_32899692
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:54 schreef PankPinther het volgende:
staat me iets bij dat je je sofinummer met de toevoeging b01 mag gebruiken
bel de belastingdienst ff
Aanmelden bij de KvK wil niet zeggen dat je dan 'n BTW-nummer hebt, je zal je eerst moeten aanmelden bij de Belastingdienst. Op de site staan formulieren: "Opgaaf gegevens Startende Onderneming". Aan de hand van de opgegeven activiteiten die je gaat ondernemen wordt bepaald of je "ondernemer voor de BTW" bent. Bij 'n éénmanszaak is 't BTW-nummer meestal 't sofinummer + B01. Daarvoor moet je je dus wel bij de Belastingdienst aanmelden.

Dus KvK en Belastingdienst hebben 'n aparte aanmelding!
- "I need Tipi for my bunghole" -
pi_32899729
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
weet je wat jij zou moeten doen ?? even langs gaan bij de kamer van koophandel.
en hoop op t beste. Ik heb met een vriend wel eens naar iets kleinschaligs gekeken, moest we opeens nog een bijdrage doen aan een of andere stichting die onze belangen zou behartigen e.d.. Leuk je eigen bedrijfje maar om goed en wel bezig te zijn ben je al snel een paar honderd euro's lichter
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32902679
Gewoon opgeven bij de Belastindienst en KVK. Alleen kvk kost geld, iets van 65 euro voor het eerste jaar, daarna minder.

Wat UnleashMitch zegt klopt niet.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_32902740
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:43 schreef Kiff het volgende:
Wat UnleashMitch zegt klopt niet.
Wij moesten t toch echt betalen en we hebben er voor gebeld maar dat verschilt per branche want het was wel iets branche-specifieks.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32903600
Ben wel benieuwd hoe het met vaste (jaarlijkse) kosten zit voor het registreren van bijv. een eenmanszaak.

Er werd net gesproken van startkosten van 65 euro, wat mij vrij redelijk lijkt. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die alleen een site wilden registreren (toen dat nog niet als natuurlijk persoon kon) en vervolgens milieuheffingen kregen etc.
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_32921375
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:10 schreef Onno_Quist het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met vaste (jaarlijkse) kosten zit voor het registreren van bijv. een eenmanszaak.

Er werd net gesproken van startkosten van 65 euro, wat mij vrij redelijk lijkt. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die alleen een site wilden registreren (toen dat nog niet als natuurlijk persoon kon) en vervolgens milieuheffingen kregen etc.
Alle poespas als milieuheffingen, stimulering van de regio en voorlichting zit al bij die basisprijs inbegrepen.
pi_32927479
Nou kan het wel vertellen want sta inmiddels ingeschreven bij de kvk.

Inschrijving + uittreksel was bij elkaar 65 euro.

Verplichte inschrijving bij organisatie die 'mijn belangen behartigd' van mijn branche, in mijn geval ook 65 euro maar dit jaar nog gratis, als je na oktober start hoef je het voor dit jaar namelijk niet meer te betalen.
pi_32928572
Wat voor branche organisatie was dat dan?
En welke branche? De internet branche, of de brache van je website-onderwerp?
pi_32928840
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:42 schreef Suspicious18 het volgende:
Nou kan het wel vertellen want sta inmiddels ingeschreven bij de kvk.

Inschrijving + uittreksel was bij elkaar 65 euro.

Verplichte inschrijving bij organisatie die 'mijn belangen behartigd' van mijn branche, in mijn geval ook 65 euro maar dit jaar nog gratis, als je na oktober start hoef je het voor dit jaar namelijk niet meer te betalen.
Dat valt wel mee dan, misschien dus een goed idee.

Heb je ook een leuke eigen bedrijfsnaam geregistreerd?
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_32930314
en niet te vergeten die godgloeiende Makro en Office Centre pas ! Dus je hebt je geld er meestal wel uit...
pi_32940594
Hahaha ja kan nu lekker naar de Makro

Bedrijfsnaam is niet zo spetterend, gewoon handelsonderneming en dan mijn naam

Brancheorganisatie is www.hbd.nl Hoofdbedrijfschap detailhandel want ik ga ook een webwinkel beginnen in exclusieve dingen van mijn tak van sport (paardensport dus zal jullie vast verder niets zeggen) Die websiteadvertenties die ik verkoop, dat is nu wel bij de kvk bekend maar is niet mijn hoofdbezigheid, ja nu nog wel maar straks niet meer.
pi_32940709
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 11:38 schreef Suspicious18 het volgende:

Bedrijfsnaam is niet zo spetterend, gewoon handelsonderneming en dan mijn naam
Handelsonderneming Suspicious

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar je site...
pi_32940952
Inderdaad; want je werft inkomsten en deze moet je dus ook opgeven bij de belastingdienst.. maar omdat jij ruimte verkoopt (een onderneming hebt) moet je daarvoor dus ingeschreven zijn bij het KVK
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')