Aanmelden bij de KvK wil niet zeggen dat je dan 'n BTW-nummer hebt, je zal je eerst moeten aanmelden bij de Belastingdienst. Op de site staan formulieren: "Opgaaf gegevens Startende Onderneming". Aan de hand van de opgegeven activiteiten die je gaat ondernemen wordt bepaald of je "ondernemer voor de BTW" bent. Bij 'n éénmanszaak is 't BTW-nummer meestal 't sofinummer + B01. Daarvoor moet je je dus wel bij de Belastingdienst aanmelden.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:54 schreef PankPinther het volgende:
staat me iets bij dat je je sofinummer met de toevoeging b01 mag gebruiken
bel de belastingdienst ff
en hoop op t beste. Ik heb met een vriend wel eens naar iets kleinschaligs gekeken, moest we opeens nog een bijdrage doen aan een of andere stichting die onze belangen zou behartigen e.d.. Leuk je eigen bedrijfje maar om goed en wel bezig te zijn ben je al snel een paar honderd euro's lichterquote:Op woensdag 7 december 2005 19:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
weet je wat jij zou moeten doen ?? even langs gaan bij de kamer van koophandel.
Wij moesten t toch echt betalen en we hebben er voor gebeldquote:Op woensdag 7 december 2005 21:43 schreef Kiff het volgende:
Wat UnleashMitch zegt klopt niet.
Alle poespas als milieuheffingen, stimulering van de regio en voorlichting zit al bij die basisprijs inbegrepen.quote:Op woensdag 7 december 2005 22:10 schreef Onno_Quist het volgende:
Ben wel benieuwd hoe het met vaste (jaarlijkse) kosten zit voor het registreren van bijv. een eenmanszaak.
Er werd net gesproken van startkosten van 65 euro, wat mij vrij redelijk lijkt. Maar ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die alleen een site wilden registreren (toen dat nog niet als natuurlijk persoon kon) en vervolgens milieuheffingen kregen etc.
Dat valt wel mee dan, misschien dus een goed idee.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:42 schreef Suspicious18 het volgende:
Nou kan het wel vertellen want sta inmiddels ingeschreven bij de kvk.
Inschrijving + uittreksel was bij elkaar 65 euro.
Verplichte inschrijving bij organisatie die 'mijn belangen behartigd' van mijn branche, in mijn geval ook 65 euro maar dit jaar nog gratis, als je na oktober start hoef je het voor dit jaar namelijk niet meer te betalen.
Handelsonderneming Suspiciousquote:Op vrijdag 9 december 2005 11:38 schreef Suspicious18 het volgende:
Bedrijfsnaam is niet zo spetterend, gewoon handelsonderneming en dan mijn naam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |