quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Nielsch het volgende:[..]
Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
Inderdaad knap stom ja.
En dierbaren erbij halen vind ik nergens op slaan. Elke dode is er 1 teveel, maar je kan ook tever gaan met de regeltjes. Op het moment is het zelfs zo erg dat de meeste mensen de verkeersregels amper meer kennen doordat ALLES voor ze gereregeld is. Voorrangsregels? huh er staan toch verkeerslichten? Ritsen, nee daar denken we niet over na, er staan wel borden, uitkijken bij een zebrapad voor als een automobilist me over het hoofd ziet? is toch niet nodig, er staat toch een bord dat de automobilist moet opletten.
Mensen zijn zo gefixeerd op regelgeving dat ze zelf amper meer nadenken en alles maar voor zoete koek aannemen.
Even gas geven omdat anders een andere auto in de problemen komt? nee dat mag niet want anders rij ik te hard!
Een beetje eigen verantwoording mag best!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'