Lastig te controleren zo'n regel. Krijg je een hoop discussies over als die wordt toegepast.quote:Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:
[..]
Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet.
Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
Ik had zo'n maatregel juist bedacht voor alle mensen die tegen een verbod waren, beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.
Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:01 schreef Nielsch het volgende:
beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.
Ik was ook niet serieus, maar goed. In ben helemaal voor een belverbod op de fiets. Alleen omdat er hier van sommige mensen nogal wat tegenstand is, omdat ze zelf willen bepalen of ze op de fiets bellen of niet, plaatste ik die opmerking.quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:05 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.
Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?quote:Op woensdag 7 december 2005 17:50 schreef RetepV het volgende:
Het is bij de wet al lang verboden om met 1 hand te fietsen, ongeveer sinds vanaf het moment dat de fiets is uitgevonden.
Natuurlijk niet, in Nederland is de term "eigen verantwoordelijkheid" mijlenver te zoeken en verankeren we allerlei situaties in de wet. Zodat mensen niet hoeven na te denken; als je de regeltjes niet overtreedt, dan ben je een goed verkeersdeelnemer!quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
Niet zo'n heel slecht idee hoor, het gebeurd maar al te vaak dat je flink moet remmen voor een mafkees die niet zit op te letten. Kan ook liggen aan mijn eigen onervarenheid als autobestuurder maar tsja.. alle beetjes helpen nietwaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:15 schreef Evel-in het volgende:
Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen.
A dirty mind is a joy forever!quote:
quote:Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
idd, dat zei ik. Er zijn alleen zaken die niet aangepakt zijn die meer slachtoffers maken en meer gevaar creeeren. Prioriteiten voor futiliteiten.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:53 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.
[..]
De geschetste situatie is bijna letterlijk. De overtreding was voor een kapotte lamp van m'n vader z'n auto, de inbraak was bij m'n ouders thuis, de quote is letterlijk voor zover mijn geheugen betrouwbaar geacht kan worden.quote:Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.
omdat de lobby van ziektekosten verzekeraars ( ook wel eens VVD genoemd ) wel graag dikke premies betaald willen krijgen maar liever niet uitbetalen. da''s slecht voor de aandelenkoers eh..quote:Op zaterdag 10 december 2005 12:46 schreef nostra het volgende:Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?
Dan ga je toch lekker weg...quote:Op maandag 12 december 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
Alles wat ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken en wat eventueel gevaarlijk kan zijn (hoeveel mensen gaan er dood op de fiets) daar wordt wel een regel voor verzonnen.
ik KOTS op deze overreguleerde maatschappij
210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...quote:Op maandag 12 december 2005 12:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker weg...
Oja, bekeken over de jaren 2000-2004 gaan er ongeveer 210 fietsers dood in het verkeer als gevolg van ongelukken (ongeveer 25% van alle verkeersdoden)... Als een belverbod dit getal omlaag kan krijgen dan vind ik het prima!
wauwquote:Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...
Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...quote:Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
wauw![]()
Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?
mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
En natuurlijk heb je ook wel gelijk, natuurlijk hebben mensen EIGEN verantwoordelijkheid. Maar sommige mensen zijn gewoon te incompetent om die eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dat ze dan niet alleen zichzelf in gevaar brengen maar ook anderen kan ze blijkbaar dan niks schelen. Dan vind ik het terecht dat deze mensen op hun verantwoordelijkheden worden gewezen door middel van een fikse boete.quote:Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
wauw![]()
Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?
mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
Inderdaad knap stom ja.quote:Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
Zie mijn vorige postquote:Op maandag 12 december 2005 12:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Een beetje eigen verantwoording mag best!
Je vergeet de,quote:Op woensdag 7 december 2005 18:19 schreef Renesite het volgende:
lachen man, een walkkit.
bike kit
autostep kit
skelter kit
eenwielerkit, waar moet die zitten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |