abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32966554
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 02:05 schreef Steijn het volgende:

[..]

Stel liever verplicht dat men zich verantwoord gedraagt als men deelneemt aan het verkeer maar ga niet iedere handeling vastleggen in de wet.
Lastig te controleren zo'n regel. Krijg je een hoop discussies over als die wordt toegepast.
pi_32966754
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
pi_32966878
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.
geen
pi_32966919
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:59 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Ik denk dat je zo'n regel pas kunt instellen wanneer er een verbod wordt gezet op de handeling.
Ik had zo'n maatregel juist bedacht voor alle mensen die tegen een verbod waren, beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.
pi_32966983
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:01 schreef Nielsch het volgende:
beetje in de trant van eigen schuld dikke bult.
Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.
geen
pi_32967750
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:05 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat dit een goede/gezonde basis voor een regel kan zijn. Nergens in het verkeer zie je zo'n insteek. Je zou bv in die trant ook de spoorbomen bij overwegen kunnen weghalen. Bij iemand die dan toch oversteekt en door een trein geschept wordt zou je kunnen zeggen: eigen schuld dikke bult, had ie maar moeten opletten.
Ik was ook niet serieus, maar goed. In ben helemaal voor een belverbod op de fiets. Alleen omdat er hier van sommige mensen nogal wat tegenstand is, omdat ze zelf willen bepalen of ze op de fiets bellen of niet, plaatste ik die opmerking.
pi_32967871
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:50 schreef RetepV het volgende:
Het is bij de wet al lang verboden om met 1 hand te fietsen, ongeveer sinds vanaf het moment dat de fiets is uitgevonden.
Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_32967907
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:03 schreef Fonkmeistah het volgende:
bestaat er nog zoiets als recht op zelfbeschikking..
Natuurlijk niet, in Nederland is de term "eigen verantwoordelijkheid" mijlenver te zoeken en verankeren we allerlei situaties in de wet. Zodat mensen niet hoeven na te denken; als je de regeltjes niet overtreedt, dan ben je een goed verkeersdeelnemer!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_32967980
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:15 schreef Evel-in het volgende:
Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen.
Niet zo'n heel slecht idee hoor, het gebeurd maar al te vaak dat je flink moet remmen voor een mafkees die niet zit op te letten. Kan ook liggen aan mijn eigen onervarenheid als autobestuurder maar tsja.. alle beetjes helpen nietwaar.
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 04:12 schreef remlof het volgende:
ik las "beffen"
A dirty mind is a joy forever!
pi_32968384
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Misschien kan de overheid een regel instellen dat wanneer een fietser wordt aangereden door een auto omdat de bestuurder van de fiets zat te bellen, in dat geval NIET de automobilist aansprakelijk is voor het ongeluk, maar de fietser.
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:27:11 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32968723

Als ik 2 keer met mijn fietsbel bel
dan weet je het wel, dan weet je het wel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:41:08 #112
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_32979978
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Het is heel simpel uitlegbaar. Niet alleen is er de kans dat jij jezelf in gevaar brengt door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer, je brengt ook je medeweggebruikers in gevaar door te bellen tijdens het deelnemen aan het verkeer.
[..]
idd, dat zei ik. Er zijn alleen zaken die niet aangepakt zijn die meer slachtoffers maken en meer gevaar creeeren. Prioriteiten voor futiliteiten.
quote:
Volgens mij valt het best mee met de situatie zoals jij die schetst, en moet jou reactie met een flinke korrel zout genomen worden. Bovendien wordt er eerst bekeken wat er aan de hand is, of het fietsend bellen uberhaubt. Het lijkt mij dat wanneer blijkt dat het bellend fietsen echt gevaarlijk is, je dit inderdaad kan verbieden.
De geschetste situatie is bijna letterlijk. De overtreding was voor een kapotte lamp van m'n vader z'n auto, de inbraak was bij m'n ouders thuis, de quote is letterlijk voor zover mijn geheugen betrouwbaar geacht kan worden.
En je moet dus JUIST niet dat onderzoek doen. Want dat kost de tijd en het geld dat je beter ergens anders kan besteden. Een verbod zelf kost relatief weinig moeite. Het handhaven en onderzoeken echter...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_32980507
[- remove pls -]
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zaterdag 10 december 2005 @ 22:10:47 #114
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_32980807
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:46 schreef nostra het volgende:Inderdaad. Waarom is deze aanvulling op die wet eigenlijk nodig?
omdat de lobby van ziektekosten verzekeraars ( ook wel eens VVD genoemd ) wel graag dikke premies betaald willen krijgen maar liever niet uitbetalen. da''s slecht voor de aandelenkoers eh..
binnenkort gaan ze dan ook in de polisvoorwaarden opnemen dat letsel veroorzaakt door wetsovertredingen niet vergoed worden. ( als het er al niet instaat ) en verhaald worden op de overtreder..
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  maandag 12 december 2005 @ 10:56:31 #115
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33009118
Alles wat ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken en wat eventueel gevaarlijk kan zijn (hoeveel mensen gaan er dood op de fiets ) daar wordt wel een regel voor verzonnen.

ik KOTS op deze overreguleerde maatschappij
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33011258
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:56 schreef Metro2005 het volgende:
Alles wat ook maar enig verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken en wat eventueel gevaarlijk kan zijn (hoeveel mensen gaan er dood op de fiets ) daar wordt wel een regel voor verzonnen.

ik KOTS op deze overreguleerde maatschappij
Dan ga je toch lekker weg...

Oja, bekeken over de jaren 2000-2004 gaan er ongeveer 210 fietsers dood in het verkeer als gevolg van ongelukken (ongeveer 25% van alle verkeersdoden)... Als een belverbod dit getal omlaag kan krijgen dan vind ik het prima!
pi_33011274
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan ga je toch lekker weg...

Oja, bekeken over de jaren 2000-2004 gaan er ongeveer 210 fietsers dood in het verkeer als gevolg van ongelukken (ongeveer 25% van alle verkeersdoden)... Als een belverbod dit getal omlaag kan krijgen dan vind ik het prima!
210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...
  maandag 12 december 2005 @ 12:30:47 #118
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33011362
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

210 gemiddeld per jaar bedoel ik dus...
wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33011411
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
pi_33011487
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:30 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

wauw



Er gaan per jaar al 10x meer mensen dood door van de trap af te flikkeren.
Trappen dan ook maar verbieden?

mensen hebben ook EIGEN verantwoordelijkheid.
En natuurlijk heb je ook wel gelijk, natuurlijk hebben mensen EIGEN verantwoordelijkheid. Maar sommige mensen zijn gewoon te incompetent om die eigen verantwoordelijkheid te nemen. Dat ze dan niet alleen zichzelf in gevaar brengen maar ook anderen kan ze blijkbaar dan niks schelen. Dan vind ik het terecht dat deze mensen op hun verantwoordelijkheden worden gewezen door middel van een fikse boete.
  maandag 12 december 2005 @ 12:37:10 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33011542
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik zou jou wel eens willen horen als een van jouw dierbaren om het leven komt doordat hij of zij zo stom was om te gaan bellen op de fiets en dus niet zag dat hij of zij voorrang had moeten verlenen aan die auto die van rechts kwam. Nouja, eigen verantwoordelijkheid zullen we dan maar denken he...
Inderdaad knap stom ja.
En dierbaren erbij halen vind ik nergens op slaan. Elke dode is er 1 teveel, maar je kan ook tever gaan met de regeltjes. Op het moment is het zelfs zo erg dat de meeste mensen de verkeersregels amper meer kennen doordat ALLES voor ze gereregeld is. Voorrangsregels? huh er staan toch verkeerslichten? Ritsen, nee daar denken we niet over na, er staan wel borden, uitkijken bij een zebrapad voor als een automobilist me over het hoofd ziet? is toch niet nodig, er staat toch een bord dat de automobilist moet opletten.
Mensen zijn zo gefixeerd op regelgeving dat ze zelf amper meer nadenken en alles maar voor zoete koek aannemen.
Even gas geven omdat anders een andere auto in de problemen komt? nee dat mag niet want anders rij ik te hard!

Een beetje eigen verantwoording mag best!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_33011624
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]


Een beetje eigen verantwoording mag best!
Zie mijn vorige post
  maandag 12 december 2005 @ 17:50:36 #123
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_33020110
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:19 schreef Renesite het volgende:
lachen man, een walkkit.
bike kit
autostep kit
skelter kit
eenwielerkit, waar moet die zitten?
Je vergeet de,

-Bisonkit (voor mensen die op bisons rondkrossen)
-Kolenkit (voor mensen die een auto hebben die op houtskool rijd)
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')