Is een duale hbo opleiding geen optie?quote:Op woensdag 7 december 2005 15:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Niet, die 1200 zou al een grote achteruitgang zijn. Enige wat ik kan doen om mijn lasten te verlagen is mn woning verkopen en bij mijn ouders gaan wonen ofzo
Die doe ik op het moment (beetje uitgelopen...quote:Op woensdag 7 december 2005 15:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is een duale hbo opleiding geen optie?
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:29 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is een duale hbo opleiding geen optie?
ja, vooral dat zwanger zijn heeft geholpenquote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef highworker het volgende:
Mijn vriendin is er 3 jaar tussenuit geweest (1 jr werk, zwanger, 1 jaar thuis),
alles voor een goeie toekomst hè!
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 16:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja, vooral dat zwanger zijn heeft geholpen![]()
Ja ik bedacht me net pas dat ik dan weer zomervakantie, kerstvakantie enz. krijg... Heerlijk denk ik haha. Maar werken moet ik er zeker bij, wil toch wel wat geld hebbenquote:Op donderdag 8 december 2005 09:41 schreef smvs het volgende:
Ik ben 22 en ben na een aantal jaar werken nu 1e jaars rechten aan de UU. Gaat goed, heb nog geen punten verspeeld tot nu toe. Die motivatie die ik in het begin had is wel ingekakt trouwens, maar ik weet ook dat er geen alternatief is (ja, kutbaantjes) dus als puntje bij paaltje komt en er komt een deadline aan dan maak ik er toch ff wat moois van (probeer ik althans). Als je 40+ uur per week gewerkt hebt zie je wel in dat zo'n studie eigenlijk een luizenleventje is, dat scheelt ook. Moet er wel bij gaan werken binnenkort trouwens, al was het maar omdat ik nu gewoon tijd over heb.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.
Is 10 keer moeilijker dan hoor!!
Ik hoop daar ook op eigenlijk, heb nu het gevoel dat ik stil sta, dat ik me niet meer verder ontwikkel en daar word ik soms wel onzeker van. Ik heb het gewoon nodig om te leren denk ik.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:47 schreef MouseOver het volgende:
In m'n studie zitten ook wat aardige obstakels ingebouwd. Ik heb gemerkt dat daardoor je zelfvertrouwen behoorlijk stijgt, en dat is mooi meegenomen.
Eigenlijk is dat meer een kwestie van afwerking: ik was nooit echt onzeker, maar zwakke plekken zijn gelijk getrokken naar de rest van het niveau. Eigenlijk kom je erachter dat je gewoon veel meer kunt dan je zelf denkt, en volgens mij geldt dat voor elke studie.
Ik weet niet hoe het bij andere rechtenopleidingen is maar wij hebben wel een zeer apart schema. Tot nu toe hebben we nog geen vrij gehad, en over 2 weken hebben we ruim 7 weken vrij.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:26 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Ja ik bedacht me net pas dat ik dan weer zomervakantie, kerstvakantie enz. krijg... Heerlijk denk ik haha. Maar werken moet ik er zeker bij, wil toch wel wat geld hebben
Welke studie is het die je wil volgen? Ik zou niet te lang wachten, want wanneer je 30 bent verlopen de meeste rechten die je hebt denk ik. Terwijl je toch nog 3 jaar ofzo kan lenen als je daar snel aan begint. Vaak kan je door het lezen van studiegidsen genoeg te weten komen over de studie. Of je loopt gewoon binnen bij hoorcolleges, zolang het grote hoorcolleges zijn kan je zo binnenlopen en een beetje de les volgen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.
je zou bijna denken dat ze hersenen heeftquote:Op donderdag 8 december 2005 10:00 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het juist knap dat je ondanks de zwangerschap nog een studie gaat volgen.
Is 10 keer moeilijker dan hoor!!
Werkgevers weten niet wat ze met een Bachelor uni aanmoeten. Je bent namelijk geen academicus maar ook geen hbo-erquote:Op woensdag 7 december 2005 13:47 schreef Sunrise1984 het volgende:
[..]
Precies, ik wil ook niet meer van die kutbaantjes. Zie mezelf niet eeuwig als secretaresse werken. Beetje jammer dat ik dat niet direct na het vwo zo zag haha.
Ik twijfel nog wel tussen HBO Rechten en de bachelor Rechten aan de UvA trouwens.
Is het niet mogelijk om je werktijden zo in te delen dat je een paar keer per weekl naar college kunt? Mijn ervaring is namelijk dat voltijdsstudie absoluut niet de veertig uur in de week kosten die er voor staan. Ik doe al geruime tijd twee studies (succesvol) naast elkaar en zelfs dan haal ik die veertig uur doorgaans niet. Je moet het woord "voltijds" dan ook niet te letterlijk nemen.quote:Op woensdag 7 december 2005 14:05 schreef Aventura het volgende:
Ik wil ook graag weer gaan studeren, maar krijg geen stufi meer. Verder ben ik nog een heel stuk ouder dan jullie...Ik kan wel deeltijd, maar de studie die ik voor ogen heb is alleen voltijds te doen
De OU zou ik je ten zeerste willen afraden, wordt amper serieus genomen.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:37 schreef Aventura het volgende:
[..]
De opleiding die ik wil doen is alleen universitair te doen helaasch. Maar ik ben al aan het kijken naar alternatieven. De OU bv. heeft een aantal modules die ook in mijn beoogde studie zitten. Ik wil die dan eerst doen, kan ik meteen kijken of het wel écht iets voor me is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |