abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 december 2005 @ 12:04:28 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32887137
quote:
Lotus geeft de eerste informatie vrij over het nieuwe grote model, de Europa S. De auto is dit keer geen Spartaanse sportwagen, maar een tweezits GT.

In de beste traditie van Lotus is de Europa S een lichtgewicht sportwagen. De auto weegt slechts 995 kilo; dat is bereikt door het gebruik van een aluminium chassis. Voor de carrosserie en veel botsenergie-absorberende delen is gebruikgemaakt van composiet.
Lotus belooft dat de Europa S in vergelijking met de Elise een grotere bagageruimte heeft en een gemakkelijkere instap omdat het chassis lager is, maar de daklijn een stuk hoger. De auto staat op een verlengde bodemplaat van de Elise. Alle Europa’s hebben lederen bekleding, twee airbags en een met tapijten aangekleed interieur.
De Europa S heeft een in het midden geplaatste 2,0-liter motor met 203 pk en 263 Nm koppel. Het helpt de nieuwe Lotus aan een sprint van 0 naar 100 in 5,5 seconden en de sprint vanuit stilstand naar 160 km/u neemt zo’n 14 seconden in beslag. De maximumsnelheid is 225 km/u.
In juli 2006 start de productie van het nieuwe model. Niet in Maleisië bij moederbedrijf Proton, zoals geruchten deden geloven, maar gewoon bij de thuisbasis in het Britse Hethel. Op alle markten waar Lotus aanwezig is, wordt de Europa S aan het programma toevoegd. Amerika en Canada blijven echter verstoken van het model.
Voor Groot-Brittannië geeft Lotus een vanafprijs op van 49.000 pond. In die klasse vallen daar ook de Jaguar XK8, Corvette C6 en de nieuwe Marcos TSO. Over enige tijd wordt het Lotus-programma gecompleteerd met een opvolger van de Esprit. Die grote sportwagen met potente V8, wordt het vlaggenschip van Lotus.












Ik twijfel, hij komt op sommige plekken erg rommelig over qua design, een beetje een samenraapsel, achterkant vind ik wel wat hebben van de Chrysler Crossfire bijvoorbeeld.

Z'n voorganger (qua naam dan) had trouwens ook een apart design

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32887154
Ik wil er wel eentje.
Ik post om het posten.
pi_32887234
Jammer van het *pel blok maar voor de rest

*Echt waarom nou geen 1.8 Toyota T-Sport blok met Compressor die is wel duurzaam en nog sterker ook
pi_32887296
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Jammer van het *pel blok maar voor de rest

*Echt waarom nou geen 1.8 Toyota T-Sport blok met Compressor die is wel duurzaam en nog sterker ook
Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.
Ik post om het posten.
pi_32887647
design vind ik niet overal even overtuigend...

Lelijke (standaard?) spiegels trouwens.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_32887700
laat maar, liedje gaat over een lotus europa

[ Bericht 87% gewijzigd door superheist op 07-12-2005 12:33:19 ]
pi_32887703
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Furious het volgende:

[..]

Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.
Omdat je dan meer het idee hebt dat je in een space shuttle rijd dan in een toffe 2 zitter . Die 2 liter is gewoon te krachtig om in zo'n autotje te proppen.
pi_32887712
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Furious het volgende:

[..]

Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.
Dan moet hij wel aardig gekieteld worden want de huidige 2.0 Turbo van audi en ook in de volkswagen golf GTI heeft "maar" 200 PK
pi_32887797
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:27 schreef duckes het volgende:

[..]

Dan moet hij wel aardig gekieteld worden want de huidige 2.0 Turbo van audi en ook in de volkswagen golf GTI heeft "maar" 200 PK
Tis ook een BiTurbo blok .
pi_32887885
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:32 schreef pAin het volgende:

[..]

Tis ook een BiTurbo blok .
Hmmm jah dat verklaard een boel...
pi_32888189
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:35 schreef duckes het volgende:

[..]

Hmmm jah dat verklaard een boel...
Je weet sowieso dat je genoeg revisies nodig hebt wanneer je er echt mee gaat gassen .
pi_32888235
t is wel een geniale bak geworden
die mag wel bij mij voor de deur staan hoor helaas dat ik nét geen 49.000 pond heb liggen
pi_32888331
kvind em een beetje duur en weinig indrukwekkend zoals bijv. de Elise/Exige , Esprit of 7.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:00:12 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32888539
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef blieblie het volgende:
kvind em een beetje duur en weinig indrukwekkend zoals bijv. de Elise/Exige , Esprit of 7.
dat is dus mijn gevoel ook, ik heb niet het hebbe, hebbe gevoel wat ik bij een esprit ofzo heb, mischien is ie in het echt spannender dan op de foto's.....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32888651
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef blieblie het volgende:
kvind em een beetje duur en weinig indrukwekkend zoals bijv. de Elise/Exige , Esprit of 7.
Eensch, maar als ie onder de kerstboom staat zou ik het niet heel erg jammer vinden of zo
pi_32889834
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Jammer van het *pel blok maar voor de rest
Zeker alleen jammer omdat die van opel komt? Ik hoor van verschillende kanten dat opel wel leuke blokken kan bouwen, en na wat ik gezien/gehoord heb wil ik dat best wel geloven. En waarschijnlijk heeft lotus ook nog wel wat aan het blok gesleuteld.
  woensdag 7 december 2005 @ 13:52:44 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_32889970
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:35 schreef duckes het volgende:

[..]

Hmmm jah dat verklaard een boel...
juist niet

big single levert meer power dan 2 kleine tubby's.
  woensdag 7 december 2005 @ 14:36:43 #19
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_32891167
Nee, ik hou het bij de Exige.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_32891356
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

juist niet

big single levert meer power dan 2 kleine tubby's.
en een kleine en een grote leveren weer meer power dan één grote
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 7 december 2005 @ 14:44:55 #21
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32891425
Het is het nèt niet.
Ik heb al een boek.
pi_32891481
mooie wagen zeg
pi_32891524
Wat een lelijk, onsamenhangend ontwerp zeg

En hij staat ook te hoog op zn poten...
pi_32891669
ik vind em niet mooi

vroegah waren sommige modellen ook niet mooi van lotus.. daarom ging t steeds minder met hun..
hoop niet dat ze die weer die kant opgaan
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_32892480


de voorganger ... legendarisch inmiddels
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')