quote:Lotus geeft de eerste informatie vrij over het nieuwe grote model, de Europa S. De auto is dit keer geen Spartaanse sportwagen, maar een tweezits GT.
In de beste traditie van Lotus is de Europa S een lichtgewicht sportwagen. De auto weegt slechts 995 kilo; dat is bereikt door het gebruik van een aluminium chassis. Voor de carrosserie en veel botsenergie-absorberende delen is gebruikgemaakt van composiet.
Lotus belooft dat de Europa S in vergelijking met de Elise een grotere bagageruimte heeft en een gemakkelijkere instap omdat het chassis lager is, maar de daklijn een stuk hoger. De auto staat op een verlengde bodemplaat van de Elise. Alle Europa’s hebben lederen bekleding, twee airbags en een met tapijten aangekleed interieur.
De Europa S heeft een in het midden geplaatste 2,0-liter motor met 203 pk en 263 Nm koppel. Het helpt de nieuwe Lotus aan een sprint van 0 naar 100 in 5,5 seconden en de sprint vanuit stilstand naar 160 km/u neemt zo’n 14 seconden in beslag. De maximumsnelheid is 225 km/u.
In juli 2006 start de productie van het nieuwe model. Niet in Maleisië bij moederbedrijf Proton, zoals geruchten deden geloven, maar gewoon bij de thuisbasis in het Britse Hethel. Op alle markten waar Lotus aanwezig is, wordt de Europa S aan het programma toevoegd. Amerika en Canada blijven echter verstoken van het model.
Voor Groot-Brittannië geeft Lotus een vanafprijs op van 49.000 pond. In die klasse vallen daar ook de Jaguar XK8, Corvette C6 en de nieuwe Marcos TSO. Over enige tijd wordt het Lotus-programma gecompleteerd met een opvolger van de Esprit. Die grote sportwagen met potente V8, wordt het vlaggenschip van Lotus.
Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Jammer van het *pel blok maar voor de rest![]()
![]()
![]()
*Echt waarom nou geen 1.8 Toyota T-Sport blok met Compressor die is wel duurzaam en nog sterker ook![]()
Das ook wel voldoende jaquote:Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Furious het volgende:
[..]
Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.![]()
Omdat je dan meer het idee hebt dat je in een space shuttle rijd dan in een toffe 2 zitterquote:Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Furious het volgende:
[..]
Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.![]()
Dan moet hij wel aardig gekieteld worden want de huidige 2.0 Turbo van audi en ook in de volkswagen golf GTI heeft "maar" 200 PKquote:Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Furious het volgende:
[..]
Waarom geen 2.0 Turbo blok van Audi met 330pk.![]()
Tis ook een BiTurbo blokquote:Op woensdag 7 december 2005 12:27 schreef duckes het volgende:
[..]
Dan moet hij wel aardig gekieteld worden want de huidige 2.0 Turbo van audi en ook in de volkswagen golf GTI heeft "maar" 200 PK
Je weet sowieso dat je genoeg revisies nodig hebt wanneer je er echt mee gaat gassenquote:Op woensdag 7 december 2005 12:35 schreef duckes het volgende:
[..]
Hmmm jah dat verklaard een boel...![]()
dat is dus mijn gevoel ook, ik heb niet het hebbe, hebbe gevoel wat ik bij een esprit ofzo heb, mischien is ie in het echt spannender dan op de foto's.....quote:Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef blieblie het volgende:
kvind em een beetje duur en weinig indrukwekkend zoals bijv. deElise/Exige
, Esprit of 7.
Eensch, maar als ie onder de kerstboom staat zou ik het niet heel erg jammer vinden of zoquote:Op woensdag 7 december 2005 12:53 schreef blieblie het volgende:
kvind em een beetje duur en weinig indrukwekkend zoals bijv. deElise/Exige
, Esprit of 7.
Zeker alleen jammer omdat die van opel komt? Ik hoor van verschillende kanten dat opel wel leuke blokken kan bouwen, en na wat ik gezien/gehoord heb wil ik dat best wel geloven. En waarschijnlijk heeft lotus ook nog wel wat aan het blok gesleuteld.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:08 schreef allsystemshalt het volgende:
Jammer van het *pel blok maar voor de rest![]()
![]()
![]()
juist nietquote:Op woensdag 7 december 2005 12:35 schreef duckes het volgende:
[..]
Hmmm jah dat verklaard een boel...![]()
en een kleine en een grote leveren weer meer power dan één grotequote:Op woensdag 7 december 2005 13:52 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
juist niet
big single levert meer power dan 2 kleine tubby's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |