abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2007 @ 19:04:54 #126
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_52865036
Toen ik gisternacht thuis kwam was de weg bij mn ouders afgsloten... En dit is dus de reden

Zwaar gewonden bij ongeval Stiens

Gepubliceerd op 01 september 2007, 01:21
Laatst bijgewerkt op 01 september 2007, 10:18
STIENS -

Bij een ernstig ongeval op de Brédyk bij Stiens zijn gisteravond drie mensen gewond geraakt, van wie twee ernstig. Omstreeks kwart voor tien botste de bestuurder van een BMW tijdens het inhalen frontaal op een tegenligger die uit de richting van Hallum kwam.

De bestuurster van dat voertuig raakte zwaar gewond. Bij het ongeluk raakten nog drie voertuigen betrokken, waaronder ook een onopvallende surveillancewagen van politie. De drie slachtoffers zijn per ambulance naar de ziekenhuizen in Dokkum en Leeuwarden gebracht.

Vijf brandweerwagens verleenden assistentie bij het bevrijden van slachtoffers en het schoonmaken van de weg. Het was een ravage. Zo was het motorblok uit de BMW geslingerd en lag er een groot oliespoor. De politie kon vannacht nog niets melden over de personalia van de betrokkenen en de ernst van de verwondingen.
pi_53078421
Gaan er donderdagavond nog mensen naar de Movie Stunt Show?
pi_53156786
Hey Alex,
Zit jij ook op hyves ?
Daar zit ook een Stiens hyve op,is best grappig en best veel mensen !

(ja ja ik weet dat veel mensen hyves een domme bezigheid vinden maar ik vind het wel leuk !)
pi_53156900
http://alexmiedema.hyves.nl geloof ik ja

heb dus wel een dinges, maar doe er verder niet veel aan
pi_56838307
De bomen bij de Juckemaleane, wat hebben ze gedaan!

Ik herkende Stiens amper toen ik het dorp in reed vanaf de Bildtkant
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:22:26 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56839150
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:08 schreef What het volgende:

[..]

Ik ook, op de Ophirstrjitte.

Wat een kutwijf.
Wij woonden ook aan de Ophirstraat, dus misschien was dat wel één van mijn zussen! (waarvan de jongste redelijk voldoe aan de kwalificatie 'kutwijf' soms )
In welk jaar was dat dan?
Niet meer actief op Fok!
pi_56840148
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wij woonden ook aan de Ophirstraat, dus misschien was dat wel één van mijn zussen! (waarvan de jongste redelijk voldoe aan de kwalificatie 'kutwijf' soms )
Lieverd, je quote een post uit 2005
pi_56882774
Jezus Stiens of all places.. Dat er zoveel personen zijn die zo ver de weilanden boven Leeuwarden bezocht hebben.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_56882994
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:08 schreef dynast het volgende:
Jezus Stiens of all places.. Dat er zoveel personen zijn die zo ver de weilanden boven Leeuwarden bezocht hebben.
Zo ver boven Leeuwarden? Heb het traject Stiens-leeuwarden meerdere keren gelopen in mn leven, en als het loopbaar is, is het niet ver
pi_56883313
Vond het altijd best een stuk rijden met de bus naar het centrum (lees: straat).
Voor mijn afstuderen heb ik veel in het gemeentehuis gezeten daar. Achteraf had men mij erop moeten wijzen dat een cursus 'Fries praten voor gevorderden' wel degelijk een pré was. Heel wat pauzes met verbazing gesprekken geprobeerd te volgen waar totaal niet op in te haken was als je de taal niet sprak. Zelfs in de supermarkt of de snackbar (leuke snackbar btw) spraken ze je aan in het Fries. Sterker nog, ik vind het nog verwonderlijk dat dit topic leesbaar is.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_56883533
En sa hjert et ek. Ik fyn sels dat der yn Stiens nog fielsten te folle fan dat fieze hollânsk wurd praten. Goed dast us der op wiist dat we dat hjir nog net dogge! En as je gjin Frysk kinne, dan hawwe je yn Fryslân neat te sykjen

En wat no DE supermarkt, DE snackbar We hawwe Kooistra (C1000), Aldi, Poiesz (drekst yn it alde pand fan Snyder! ) en Wassenaar (Albert Heijn) En qua Snackbars hawwe wy Piter Jelles, Anna's Patat en Sjoukje's cafetarie. En dan hawwe we et nog net iens oer de chinees, de pizzaria en sa fierder.

En ien strjitte, lit me net leitsje Tsiintûzen ynwenners!
pi_56886359
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:17 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Lieverd, je quote een post uit 2005

Ben eigenlijk nog nooit in Friesland geweest, lijkt me wel leuk om daar te kijken.
Maar ik woon dan ook heulemaal in Zeeland.
Life is Music
pi_63970990
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 16:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, dan moet ik me toch wel even melden hier. Ik heb ook in de Ophirstraat gewoond. Ik had niet gedacht hier zoveel Stienzers aan te treffen (Ok, de laatste post hier is van feb. maar toch...)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_65577436
Hast ek stickers ?
  PR/Manusje van alles zondag 1 februari 2009 @ 21:50:00 #141
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_65638059
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76071612
Subtiele kick in afwachting van meer Stienzers
pi_86204243

4 september 2010, de dag van de braderie!
  maandag 5 september 2011 @ 20:56:10 #144
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_101607151
Echt, wonen er 10.000 mensen bijna en zo weinig posts. Ik zal het topic maar weer even kicken aangezien ik bijna een echte Stienser ben (Britsum) :P.

De plannen van Leeuwarden zijn dat ze Stiens erbij willen hebben, jammer voor ze dat wij daar niet aan mee willen werken.

Gr,

ik

Edit: eigenlijk zou er ook een Britsum topic moeten komen hehe
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_101607233
Britsum _O- Akelige wannabe :P
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:22 #146
321382 vandermar
pi_101607302
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Britsum _O- Akelige wannabe :P
Heb maar 3 jaar in Britsum gewoont :P Ben er geboren dat wel :') maar voel mij meer Stienser dan iets anders. Het enige wat nog in de buurt komt is Feyenoorder hehe
RvP; Feyenoord
pi_101607475
waar in Stiens woon je?
  maandag 5 september 2011 @ 21:02:21 #148
321382 vandermar
pi_101607583
Gysbert Japicxstrjitte, tegenover de kerk :')
RvP; Feyenoord
  maandag 5 september 2011 @ 22:37:18 #149
321382 vandermar
pi_101613997
Kan wel weg
RvP; Feyenoord
  maandag 5 september 2011 @ 22:37:57 #150
321382 vandermar
pi_101614042
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2005 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Niet? dichtsbijzijnd is de brug bij Vrouwenparochie... En natuurlijk ligt Bartlehiem op een steenworp afstand...:7

Van Pool moets ik een Stienser mop vertelllen.. Stiensers zijn er goed in moppen. Deze Stienser heeft zelfs een moppenwedstrijd gewonnen.
Twee boze paarden
Er staan 2 paarden in de wei en ze zijn heel boos op elkaar. Zegt het ene paard tegen het andere: "Ik sta morgen heel vroeg op en dan schrijf ik 'Ezel' op je deur".
Antwoordt het andere paard: "Dan sta ik nog eerder op en dan veeg ik het er weer af!"

Inzender: Gerben Flonk, Stiens
Leeftijd kind: 7
Lachwekkend: ja
15 februari 2000

http://www.ouders.nl/xuit2000-02.htm
DIe jongen ken ik wel haha, kameraad van mij, wel een held is hij.

Haha, grappig om al die dingen hier te lezen. Ik heb ook op de paedwiizer gezeten en had ook Boomsma als leraar, ik zat wel eens vooraan en hij praatte met zoveel spuug erbij dat je bijna een paraplu mee moest.

Thea van der Laan ken ik ook nog wel, was lerares van mij :P maar ik ben dan ook een paar jaar jonger dan jullie.

Kennen/kenden jullie Hendrik van der Weij nog? Ook een leraar was hij, hij was mijn favoriete leraar. Altijd van die grappige dingen met gymnastiek etc.

En verderop in dit topic CSL een christelijke sportclub noemen :') Het is Combinatie Sport Leeuwarderadeel. En nu zijn ze samen met Stiens en heet het SC Stiens en ik speel er al zo'n 14 jaar :P.

Edit: vorige post kan wel weg
RvP; Feyenoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')