Overschat je Stiens nu niet wat? Alhoewel ik mijn (nu nog) woonplaats niet in eer wil af doenquote:
Piter Jelles maakt wel hele zoute patat. Anna's patat heb ik nog niet gehad. En Joukje is te duur.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Dus:
waar is de patat het lekkerst: Anna's Patat, Joukje (café de SLok) of Eatcorner Piter Jelles?
Ja.quote:Klopt het dat de chinees van Stiens de lekkerste bami van Nedelrand maakt?
Mooi.quote:Wat vinden julie van het nieuwe hok van 't Finsterblomke?
Ja, was niet echt anders dan alle andere zeemannen, maar wel lekker om de zeeman in de buurt te hebben.quote:Zijn julile al eens in de nieuwe Zeeman geweest?
Wij doen het dit jaar bij Doeland.quote:Koopt iedereen zn vuurwerk dit jaar bij Doeland Atema, of toch bij het Mega Vuurwerk Centre vlak voor Leeuwarden?
die van mij word op dit moment verbouwdquote:Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik heb in Stiens op de basisschool gezeten!!!![]()
Maar die staat er nu niet meer...![]()
nee dank je, ik val liever gelijk in een zwart gatquote:
we waren in de jaren '90 anders rijk bedeeld qua autodealers hoor....quote:Op woensdag 7 december 2005 17:32 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
nee dank je, ik val liever gelijk in een zwart gat
Een vriendin van me heeft daar gewerkt, ik zal haar eens vragen om wat smeuige details over wat er allemaal in die keuken gebeurdquote:Op woensdag 7 december 2005 19:34 schreef What het volgende:
Goeie Chinees in Stiens. Die loempia's..
er zijn tijden geweest dat ik er twee keer per week kwam jaquote:Op woensdag 7 december 2005 22:19 schreef Sandraugiga het volgende:
Vraag ook maar of ze wel eens een vage blonde gast heeft geholpen met een raar baardje.
Dat was Alex...![]()
Ik ook, op de Ophirstrjitte.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:57 schreef Faceoff het volgende:
hmm stiens, heb ik ooit een vriendin gehad(op de persenstrjitte als ik me niet vergis)
Haha, leuk verhaal, kende ik nog niet. Zo hoorde ik ook eens dat Jelsum (ook een dorpje dicht bij Stiens) is ontstaan door incest-mensen die verbannen waren uit leeuwarden. Weet niet of het nu nog waar is dat het een grote familie isquote:Op woensdag 7 december 2005 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Er waren twee reuzen een vaart (soort brede sloot) aan het bouwen. Daarvoor gebruikten ze elk een halve stierenboot. Tijdens het graven liet 1 van de reuzen een kwak modder vallen. Maar ze waren te moe om het op te ruimen. Omdat ze zo moe waren, zeiden ze tegen elkaar dat ze 'wurge' (wurg is Fries voor moe) waren. Zo is het riviertje dat langs Stiens stroomt aan zn naam gekomen. Maar de moeie reuzen wilden uitrusten. Ze zagen een kerk staan en gingen er tegen aan leunen. Maar de kerk krakte in elkaar. Sinds die tijd het dat dorpje wara die kerk stond Britsum, want het kerkje was 'brutsen' (fries voor gebroken). Omdta het Britsumer kerkje kapot was moesten de reuzen tegen een andere kerk aan gaan leunen. Deze kerk bleef staan, of op zn Fries gezegd 'Stien'. Zo is Stiens dus aan zn naam gekomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |