abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32874483
*kuch* C&H misschien ?
pi_32874668
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:02 schreef ijsmeis het volgende:
*kuch* C&H misschien ?
Overschat je Stiens nu niet wat? Alhoewel ik mijn (nu nog) woonplaats niet in eer wil af doen
How rude!
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:36:08 #53
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_32875703
stiens de gextuhh
When all else fails, you always have delusion.
pi_32876114
Ik zou er extreem voorzichtig gaan rijden als ik in Stiens zou komen, ik zou er absoluut niet dood gevonden willen worden.
pi_32887293
Ik heb in Stiens op de basisschool gezeten!!!
Maar die staat er nu niet meer...
pi_32892550
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Dus:
waar is de patat het lekkerst: Anna's Patat, Joukje (café de SLok) of Eatcorner Piter Jelles?
Piter Jelles maakt wel hele zoute patat. Anna's patat heb ik nog niet gehad. En Joukje is te duur.
quote:
Klopt het dat de chinees van Stiens de lekkerste bami van Nedelrand maakt?
Ja.
quote:
Wat vinden julie van het nieuwe hok van 't Finsterblomke?
Mooi.
quote:
Zijn julile al eens in de nieuwe Zeeman geweest?
Ja, was niet echt anders dan alle andere zeemannen, maar wel lekker om de zeeman in de buurt te hebben.
quote:
Koopt iedereen zn vuurwerk dit jaar bij Doeland Atema, of toch bij het Mega Vuurwerk Centre vlak voor Leeuwarden?
Wij doen het dit jaar bij Doeland.

Hey Hey Stiens is okay!
pi_32893667
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Bravo_Johnny het volgende:
Ik heb in Stiens op de basisschool gezeten!!!
Maar die staat er nu niet meer...
die van mij word op dit moment verbouwd
pi_32896152
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ben je er al eens geweest dan?
nee dank je, ik val liever gelijk in een zwart gat
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_32896263
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:32 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

nee dank je, ik val liever gelijk in een zwart gat
we waren in de jaren '90 anders rijk bedeeld qua autodealers hoor....

we hadden een Alpine-dealer en een FSO-dealer
pi_32896955
Er waren twee reuzen een vaart (soort brede sloot) aan het bouwen. Daarvoor gebruikten ze elk een halve stierenboot. Tijdens het graven liet 1 van de reuzen een kwak modder vallen. Maar ze waren te moe om het op te ruimen. Omdat ze zo moe waren, zeiden ze tegen elkaar dat ze 'wurge' (wurg is Fries voor moe) waren. Zo is het riviertje dat langs Stiens stroomt aan zn naam gekomen. Maar de moeie reuzen wilden uitrusten. Ze zagen een kerk staan en gingen er tegen aan leunen. Maar de kerk krakte in elkaar. Sinds die tijd het dat dorpje wara die kerk stond Britsum, want het kerkje was 'brutsen' (fries voor gebroken). Omdta het Britsumer kerkje kapot was moesten de reuzen tegen een andere kerk aan gaan leunen. Deze kerk bleef staan, of op zn Fries gezegd 'Stien'. Zo is Stiens dus aan zn naam gekomen
pi_32899054
Ja, dat is een leuke legende. De kerk van Stiens is ook byzonder. Het heet de lapjesdeken kerk, omdat die zo vaak is opgeknapt.
pi_32899127
Goeie Chinees in Stiens. Die loempia's..
pi_32902621
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:34 schreef What het volgende:
Goeie Chinees in Stiens. Die loempia's..
Een vriendin van me heeft daar gewerkt, ik zal haar eens vragen om wat smeuige details over wat er allemaal in die keuken gebeurd
How rude!
pi_32903890
Vraag ook maar of ze wel eens een vage blonde gast heeft geholpen met een raar baardje.
Dat was Alex...
pi_32903932
Whahaha hier heeft mijn vriendinnetje haar bijna eerste voetstapjes gezet ennuh ze is blij dat ze er nooit meer komt... Rare Friezen maar goed... was wel gezellig daaro volgens haar maar tja... daar houd het ook mee op...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32904300
Als het volgens haar gezellig was, waarom wil ze er dan nooit meer komen? ?
pi_32905148
euh het verleden brengt niet alleen maar plezierige momenten met haar mee helaas... daarom
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32905630
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:19 schreef Sandraugiga het volgende:
Vraag ook maar of ze wel eens een vage blonde gast heeft geholpen met een raar baardje.
Dat was Alex...
er zijn tijden geweest dat ik er twee keer per week kwam ja
  donderdag 8 december 2005 @ 16:57:34 #70
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32921907
hmm stiens, heb ik ooit een vriendin gehad (op de persenstrjitte als ik me niet vergis)

Maar dat is al lang geleden. Ben er sinds die tijd echt al heeeeeel lang niet geweest, en zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom.
pi_32922202
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:57 schreef Faceoff het volgende:
hmm stiens, heb ik ooit een vriendin gehad (op de persenstrjitte als ik me niet vergis)
Ik ook, op de Ophirstrjitte.

Wat een kutwijf.
pi_32922278
quote:
Op woensdag 7 december 2005 18:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Er waren twee reuzen een vaart (soort brede sloot) aan het bouwen. Daarvoor gebruikten ze elk een halve stierenboot. Tijdens het graven liet 1 van de reuzen een kwak modder vallen. Maar ze waren te moe om het op te ruimen. Omdat ze zo moe waren, zeiden ze tegen elkaar dat ze 'wurge' (wurg is Fries voor moe) waren. Zo is het riviertje dat langs Stiens stroomt aan zn naam gekomen. Maar de moeie reuzen wilden uitrusten. Ze zagen een kerk staan en gingen er tegen aan leunen. Maar de kerk krakte in elkaar. Sinds die tijd het dat dorpje wara die kerk stond Britsum, want het kerkje was 'brutsen' (fries voor gebroken). Omdta het Britsumer kerkje kapot was moesten de reuzen tegen een andere kerk aan gaan leunen. Deze kerk bleef staan, of op zn Fries gezegd 'Stien'. Zo is Stiens dus aan zn naam gekomen
Haha, leuk verhaal, kende ik nog niet. Zo hoorde ik ook eens dat Jelsum (ook een dorpje dicht bij Stiens) is ontstaan door incest-mensen die verbannen waren uit leeuwarden. Weet niet of het nu nog waar is dat het een grote familie is
De status 'bagger-user' voorbij
pi_32922371
Whehe, nee, niet 1 grote familie. Maar het is wel zo, dat de meeste mensen al generaties lang in het dorp wonen. Wijzlef waren de laatste 'export'in ons dorp, nu zijn de dorpsgrenzen van Jelsum en Cornjum (waarwij wonen) gesloten voor buitenstaanders als het gaat om toewijzen van nieuwe huizen. Maar dat heeft er ook mee te maken dat er hier geen nieuwe huizen gebouwd mogen worden ivm de vliegbasis.
pi_32922978
Wanneer ga je lid worden van DTD Alexxxx?
How rude!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')