Ok dan.
Het begon een jaar geleden ongeveer, ik kreeg een rekening van Brabant Water van EUR 101,20.
Dit voor het verbruik van periode 2003/2004.
Ik moest direct betalen anders zouden ze mij af komen sluiten (niet dat ik dat geloofde, zit toch in een flat
![]()
)
Daarna heb ik op Internet Bankieren eea. nagekeken, en wat zag ik, dat bedrag was december 2004 allang door mij voldaan, dus ik belde de incassodienst van brabant water om dat mede te delen.
Nu is die kutdienst maar van 4 tot 5 open ofzo en er werken daar echt van die labiele vrouwen die je het liefst zo snel mogelijk van de lijn af willen hebben omdat ze anders misschien een minuut te laat weggaan (stel je voor).
Ze bleef dus volhouden dat ik die rekening niet betaald had en dat ik deze week afgesloten werd.
Toen ik aan haar vroeg wanneer dan ging ze dat even navragen, legde de hoorn ernaast, pakte hem direct weer op en zei vol overtuiging: morgen.
Daarna zei ze goedendag meneer (het was 5 uur inmiddels) en pleurde ze de hoorn op de haak.
De volgende dag kwam er natuurlijk helemaal niemand om me af te sluiten, en ik heb nog steeds water.
Daarna was het ineens stil voor een maand of 5 a 6, tot een week geleden.
Ik kreeg een brief van de Wit vissers en partners (Deurwaarders kantoor) met een vordering om die 101,20 over te maken + 110 euro deurwaarderskosten (in totaal nu dus 210,64).
Dus ik heb ze een mail gestuurd vorige week en hetzelfde verhaal uitgelegd als wat ik tegen Brabant Water had gedaan.
Kreeg ik vandaag een brief van hun terug waarin staat dat er ook nog een rekening openstond van de periode 2002/2003 en dat het daarom gaat, terwijl de vordering gaat over de rekening 2003/2004 waarvan ik dus gewoon bewijs heb dat die betaald is.
Blijkbaar heeft brabant water dus met facturen staan sjoelen en is heel hun administratie ene grote puinhoop.
Ik weet niet eens of ik die van 2002/2003 betaald heb, ik heb geen afschrift meer van die periode en telebankieren gaat helaas zo ver niet terug (kun je nagaan das fucking 3 jaar geleden).
Maar ze kunnen me nu toch helemaal niks maken?? Hun vorderen mij over periode 2003/2004 en ik heb keihard bewijs hier liggen dat dat betaald is, de factuurcode, het bedrag alles klopt!
Mogen zij dan zomaar zeggen van: ohnee, het is voor de factuur van 2002/2003 en kunnen ze daarmee dan ooit een rechtszaak winnen als ik die aan mijn broek krijg? Dat lijkt me niet toch?
Ik heb nooit herinneringen gehad voor 2002/2003 en kan me ook niet voorstellen dat ik die niet heb betaald.
Graag jullie mening
![]()
thx.