Voetballen ging echt KUT! En ik ben er boos over ook!
![]()
Kom je aan op het veld, krijg je eerst te horen dat er 2 afmeldingen zijn op het laatste moment, 1 wegens ziekte en 1 vanwege vertraging bij de NS / het missen van de trein. Waardoor we dus onze laatste man en de keeper moesten missen. Toen moest er dus een veldspeler op doel en een laatste man (voor alleen de eerste helft) even bij een ander team vandaan geplukt.
De wedstrijd begint, we stonden met ongeveer 1 minuut al met 1 - 0 voor, dat ging lekker. Niet lang daarna een afstandsschot van hun, met mazzel, in de kruising. 1 - 1. Vervolgens krijgen we een penalty, die wordt gemist...niet lang daarna nog een penalty, die ook wordt gemist...waar ik niet over te spreken was, de volgende neem IK dus ook, en die gaat er wel in, gewoon zo hard schieten dat als de keeper ervoor staat de bal dwars door hem heen gaat, of iig de keeper met bal en al het doel in! Gelukkig maakten we vlak voor rust nog wel 2 - 1, wat ook de ruststand was.
Na rust gebeurde er lange tijd niet veel bijzonders, tot dat de scheidsrechter mij en een van mijn medespelers zodanig voor de poten liep dat een de tegenstander in staat was te scoren, iets wat gewoon niet had mogen gebeuren, dat had een stuiterbal moeten zijn.
![]()
2 - 2 dus. Maar mijn teamgenoot was zo slim om even een aantal keer de scheidsrechter zodanig mede te delen dat het zijn fout was dat ie er met rood afgestuurd werd.
![]()
Met 10 man de wedstrijd uitspelen dus, en het ging toen niet eens heel slecht, op zo'n moment gaat de tegenstander denken dat ze veeel beter zijn, wat niet zo is want het 10-tal doet over het algemeen wel overal een stapje extra.
Maar met een stand van 2 - 2, en een wedstrijd die je makkelijk kan en moet winnen, en nog 10 minuten te spelen werd er door de coach het fenomeen 'sociaal wisselen' toegepast. Dat dus inhoud dat iedereen (ongeveer) evenveel moet spelen, en dus werd ik er nog even uit gehaald..
Toen werd ik toch wel zo boos, aangezien je dan puur op resultaat moet spelen, en de beste 11 in het veld moet hebben staan om er het uiterste uit te halen, en ik vind dat ik daar wel bij hoor.
![]()
Kan er wel meer woorden aan vuil maken, maar dat helpt niets ben ik bang, maar ik moest het wel ff kwijt.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
#
Hendrik Johannes Cruijff