kerel, zoals al gezegd MBO ICT is ONvergelijkbaar met WO ict, een vriend van mij zit nu op het MBO ict (kwam van 4 vwo) en hij zegt dat het echt ruk is.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:16 schreef Oksel het volgende:
Ik zeg.. Technische Bedrijfskunde.
Heb een MBO IT opleiding.. geen fuck aan.. doe nu TB, is een topopleiding! Interessant, goede baangarantie.. en je leert nuttige dingen..Kijk dit zeker eens na!
Ik lees het wel vaker: mensen die van hun hobby niet hun werk willen maken.. maar dan vraag ik me af: hoe kan Informatica nou iemands hobby zijn? Of heeft iedereen tegenwoordig een enorme clustercomputer op zolder (a la SARA) staan om daar allerlei natuurkundige of biologische zaken mee te simuleren (als hobby...)?quote:Op zondag 18 december 2005 01:10 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee.
Alhoewel.. hobby =/ werk.. oftewel, het was mijn hobby. En ik wil er mijn werk niet van maken. Dus, ja, op 1 gebied is het vergelijkbaar..!
Dat is pure BS.quote:Op zondag 18 december 2005 14:12 schreef ErikT het volgende:
informatica studenten hebben echt weinig te doen krijg ik altijd het idee.
Omdat ik er een paar ken, en die hebben het niet bepaald druk met hun studie.quote:Op zondag 18 december 2005 15:27 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Dat is pure BS.
Waar haalt men die vooroordelen toch vandaan?
Dat zegt niks over de studie of vakgebied in het algemeen.quote:Op zondag 18 december 2005 15:30 schreef berent het volgende:
[..]
Omdat ik er een paar ken, en die hebben het niet bepaald druk met hun studie.
Eeeehhhh, uit de praktijk?quote:Op zondag 18 december 2005 15:27 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Dat is pure BS.
Waar haalt men die vooroordelen toch vandaan?
Misschien wel, maar ondanks die andere prioriteiten lopen ze wel nominaal.quote:Op zondag 18 december 2005 15:36 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Dat zegt niks over de studie of vakgebied in het algemeen.
Misschien stellen zij andere prioriteiten.
Studeer je WO Informatica dan?quote:
Journalist eigenlijkquote:Op zondag 18 december 2005 18:04 schreef fallrite het volgende:
Wat moet ik me bij punt 4. Media dan voorstellen? De andere drie kan ik wel volgen ja
Popularisering van de beta-richting.quote:Op zondag 18 december 2005 18:04 schreef fallrite het volgende:
Wat moet ik me bij punt 4. Media dan voorstellen? De andere drie kan ik wel volgen ja
Volgens mij is dit al de 3de keer dat je dit post.quote:Op maandag 19 december 2005 16:34 schreef thabit het volgende:
Ik heb 1 keer een vak bij natuurkunde proberen te volgen maar ben na 2 colleges afgehaakt om de volgende reden. De docent schreef een formule op het bord. In het midden een =-teken, links een uitdrukking en rechts een uitdrukking. Ik staarde een tijdje naar die formule want ik begreep absoluut niet waarom het linkerdeel aan het rechterdeel gelijk was. Na nog wat verder denken had ik bedacht dat het niet aan elkaar gelijk KON zijn, maar wel ongeveer aan elkaar gelijk was. Maar omdat deze benadering als een gelijkheid gepresenteerd werd zonder erbij te zeggen dat het om een benadering ging en zonder ook maar iets over een fout-afschatting te zeggen, ben ik meteen gestopt met het volgen van het vak. Ik ergerde me er echt dood aan.
quote:Op maandag 19 december 2005 16:34 schreef thabit het volgende:
Ik heb 1 keer een vak bij natuurkunde proberen te volgen maar ben na 2 colleges afgehaakt om de volgende reden. De docent schreef een formule op het bord. In het midden een =-teken, links een uitdrukking en rechts een uitdrukking. Ik staarde een tijdje naar die formule want ik begreep absoluut niet waarom het linkerdeel aan het rechterdeel gelijk was. Na nog wat verder denken had ik bedacht dat het niet aan elkaar gelijk KON zijn, maar wel ongeveer aan elkaar gelijk was. Maar omdat deze benadering als een gelijkheid gepresenteerd werd zonder erbij te zeggen dat het om een benadering ging en zonder ook maar iets over een fout-afschatting te zeggen, ben ik meteen gestopt met het volgen van het vak. Ik ergerde me er echt dood aan.
Je kunt er wel om lachen, maar het is toch erg vervelend als zo'n prof zijn studenten onnodig in verwarring probeert te brengen en zelfs verkeerde denkwijzen probeert te leren.quote:
Mja, maar het gebeurt soms wel eens dat er dingen vooruitgeschoven worden en dat men later pas zegt dat wat men eerder zei niet helemaal waar was en dan een aanvulling erop geeft (bijv. foutafschatting). Het zou inderdaad beter zijn als de prof dan dat er gelijk bij vertelt maar om dan gelijk met het vak te kappen als ie dat niet doet, is misschien wat te gehaastquote:Op maandag 19 december 2005 17:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kunt er wel om lachen, maar het is toch erg vervelend als zo'n prof zijn studenten onnodig in verwarring probeert te brengen en zelfs verkeerde denkwijzen probeert te leren.
Een winkel is dan ook wel iets anders dan een studie op academisch niveau.quote:Op maandag 19 december 2005 23:19 schreef ErikT het volgende:
Bij sterrenkunde boeit nauwkeurigheid nou eenmaal niet. Logisch. In een winkel hoef je toch ook niet te weten tot hoeveel miljoenste cent 500 gram paprika's eigenlijk kost.
Godverdomme!quote:Op maandag 19 december 2005 23:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Een winkel is dan ook wel iets anders dan een studie op academisch niveau.
Natuurkundigen werken erg vaak met benaderingen. Wiskundigen niet. En daarom gebruiken natuurkundigen nogal es een gewoon = teken, terwijl ze dan dondersgoed weten dat het een benadering is.quote:Op maandag 19 december 2005 17:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Je kunt er wel om lachen, maar het is toch erg vervelend als zo'n prof zijn studenten onnodig in verwarring probeert te brengen en zelfs verkeerde denkwijzen probeert te leren.
Tja, de uitdrukking Ek= 1/2 m*v2 is een benadering. De Schrodingervergelijking is een benadering. De vergelijking Fg=G*m*M/r2 is een benadering. De vergelijking h=1/2*g*t2 is een benadering. Zou je daar allemaal van die "ongeveer gelijk"tekens willen hebben? Thabit's reactie is begrijpelijk, want hij is wiskundige en kan niet in het natuurkundige stramien denken. Maar als natuurkundige vind ik het enigszins autistisch overkomen als je niet in je achterhoofd kunt houden dat je met benaderingen bezig bent, maar expliciet in 3/4 van al je natuurkundige formularia "ongeveer gelijk"- tekens wilt hebben.quote:Op maandag 19 december 2005 21:52 schreef speknek het volgende:
Was me inderdaad ook al opgevallen, zo'n rekensom, een = teken, en dan zo'n grove schatting van het antwoord. (tot in de miljoenen afgerond).
Goed, het ging in dit geval om astrofysica, en met een ruwe meetfout is het best verklaarbaar waarom ze het zo afronden.. Maar lelijk is het wel.
Nee, dat is een hele kromme vergelijking. In de natuurkunde worden zo vaak benaderingen gemaakt, dat ik denk dat veel natuurkundigen dergelijke notaties niet als fout zien. Wiskundig natuurlijk wel, maar daar hebben we het niet over. We hebben het over natuurkunde.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:43 schreef thabit het volgende:
Ik neem toch aan dat je ook als natuurkundige wilt weten in welke extreme gevallen zo'n benaderingsformule echt fout is? Als je dat dan in je notatie al niet meeneemt, dan schiet het niet echt op. Een wiskundige formule van een natuurkundige is net zo pijnlijk voor de ogen als een boek van Harry Mulisch dat vol met d/t-fouten staat.
Hier in Groningen wordt trouwens een gezamelijke eerste semester voor de eerste jaars wiskunde, natuurkunde, scheikunde en sterrenkunde ingevoerd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |