abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33042976
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:14 schreef maartena het volgende:

Een verbod in de horeca is de enige oplossing. De rokers moeten dan wat minder roken, en wat meer nicotine pilletjes slikken om aan de verslaving te kunnen voldoen, en het roken gewoon lekker thuis doen.
Waarom? Drooglegging heeft wel laten zien dat je dan andere gelegenheden krijgt, dat zie je overigens zeer duidelijk in Dublin waar de Pub zich verplaatst heeft naar verwarmde en overdekte binnenplaatsen die ze daar "Beergardens" noemen. Wat mij opviel was dat ongeveer 80% van de bezoekers daar te vinden waren.

Aangezien ik eigenverantwoordelijkheid het hoogste goed vind ben ik van mening dat de horecaondernemer dit zelf dient te bepalen, nu niet zeuren dat er dan niet aan de wensen van niet-rokers wordt gedacht want dat is natuurlijk het grootste kul argument aangezien niet rokers ongeveer 65% van de markt uitmaken.
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:40:55 #242
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33046815
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom? Drooglegging heeft wel laten zien dat je dan andere gelegenheden krijgt, dat zie je overigens zeer duidelijk in Dublin waar de Pub zich verplaatst heeft naar verwarmde en overdekte binnenplaatsen die ze daar "Beergardens" noemen. Wat mij opviel was dat ongeveer 80% van de bezoekers daar te vinden waren.

Aangezien ik eigenverantwoordelijkheid het hoogste goed vind ben ik van mening dat de horecaondernemer dit zelf dient te bepalen, nu niet zeuren dat er dan niet aan de wensen van niet-rokers wordt gedacht want dat is natuurlijk het grootste kul argument aangezien niet rokers ongeveer 65% van de markt uitmaken.
Die andere 35% zorgen er wel voor dat een heel groot deel van die 65% dan naar een café verhuist waar men wel mag roken, ook al zitten ze liever in een niet-roken-café. Denk bijv. aan een klein groepje van 4 man waarvan er 1 rookt. Die wil niet in het niet-rook café zitten, en de overige 3 gaan dan mee naar het rookcafé omdat ze toch die vriendschap wat belangrijker vinden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')