abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32960970
quote:
Ik snap werkelijk niet dat mensen met een droog gezicht kunnen beweren dat roken niets slechts veroorzaakt. Die massa's rechtzaken tegen tabaksfabrikanten in de VS zouden nooit gewonnen zijn als roken niet schadelijk zou zijn.
roken veroorzaakt veel dingen dat weet ik als verstokte roker maar mij hoor je ook niet klagen als ik mijn longen uit mijn lijf hoest!

Wat er in amerika gebeurt is /nog gebeurt met die rechtzaken is gewoon te debiel voorwoorden (om het zo maar even uit te drukken)
Je bent er zelf bij als je gaat roken toch?ga dan niet achteraf lopen zagen en zeuren dat het de schuld is van de fabrikant van het spul.

Roken was vroeger (heel lang gelee) voor de rijken weggelegt en niet voor de armen.
Maar armen wilden er ook bij horen (dus ook roken en ja nog wel meer dingen maar het gaat hier over roken)
De leverancier zag daar dollartekens in en ik geef hem groot gelijk!

Ik zou als ik bv ziek zou worden door roken echt niet de leverancier aan gaan klagen!
Ik zou alleen maar hopen dat mijn arts mij wil helpen om beter te worden en meer niet
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:51:28 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32961104
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:47 schreef prupke het volgende:

[..]

roken veroorzaakt veel dingen dat weet ik als verstokte roker maar mij hoor je ook niet klagen als ik mijn longen uit mijn lijf hoest!

Wat er in amerika gebeurt is /nog gebeurt met die rechtzaken is gewoon te debiel voorwoorden (om het zo maar even uit te drukken)
Je bent er zelf bij als je gaat roken toch?ga dan niet achteraf lopen zagen en zeuren dat het de schuld is van de fabrikant van het spul.

Roken was vroeger (heel lang gelee) voor de rijken weggelegt en niet voor de armen.
Maar armen wilden er ook bij horen (dus ook roken en ja nog wel meer dingen maar het gaat hier over roken)
De leverancier zag daar dollartekens in en ik geef hem groot gelijk!

Ik zou als ik bv ziek zou worden door roken echt niet de leverancier aan gaan klagen!
Ik zou alleen maar hopen dat mijn arts mij wil helpen om beter te worden en meer niet
Besef je ook dat als je ergens rookt waar meer mensen zijn, je niet alleen je eigen longen naar de knoppen helpt maar ook die van de mensen die naast je staan? nofi trouwens
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32961388
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:51 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Besef je ook dat als je ergens rookt waar meer mensen zijn, je niet alleen je eigen longen naar de knoppen helpt maar ook die van de mensen die naast je staan? nofi trouwens
Yup weet ik dat ik dat zou kunnen doen
maar ik ga altijd naar buiten als ik bij iemand ben die niet tegen rook kan. Ik hou er zelfs rekening mee als er mensen bij ons op bezoek komen.
Als we uit eten gaan vraag ik ook altijd of dat hun het erg vinden als ze zitten te eten terwijl ik rook

Maar ik wijk niet voor iemand die loopt te zeuren dat mijn peuk stinkt als ik op straat/stoep aan het roken ben.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_32961462
Nog even wachten, over een tijdje wordt het weer underground.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_32964836
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Hahaha.

Roken voorkomt niet Alzheimer en Parkinson, maar het vermindert sommige symptomen.
Kan me daar wel iets bij voorstellen. Maar dan nog, je hebt het dan wel.
Proberen ze het tegenwoordig met die uitleg
quote:
Researchers at the Karolinska Institute in Sweden have found that tobacco, the bane of modern society, may yet have at least one redeeming quality. The institute’s scientists have found that smoking, or the consumption of tobacco products, may protect against the onset of Parkinson’s disease.

The shocking news comes from studying sets of twins in which one smoked and the other did not. Based on evidence they collected, a clear, positive effect against the onset of Parkinson’s disease.

Additionally, no link was found between Parkinson’s and alcohol, coffe or place of residence.
Maar ik twijfel er niet aan dat dit onderzoek ook snel vergeten zal worden. Zo gaat het al veertig jaar.
Nu probeert men het met 'de symptomen verminderen', in de jaren '70 had men als uitleg: 'mensen die aanleg voor Alzheimer hebben raken niet zo snel verslaafd aan sigaretten.'
  zaterdag 10 december 2005 @ 06:35:24 #206
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32964861
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 06:11 schreef Doderok het volgende:

[..]

[..]

Maar ik twijfel er niet aan dat dit onderzoek ook snel vergeten zal worden. Zo gaat het al veertig jaar.
Nu probeert men het met 'de symptomen verminderen', in de jaren '70 had men als uitleg: 'mensen die aanleg voor Alzheimer hebben raken niet zo snel verslaafd aan sigaretten.'
Jup, alcoholgebruik vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Ook heel fijn, ware het niet dat alcohol de hersenen, de lever en het maagslijmvlies beschadigt. Langdurig drinken vergroot het risico op leveraandoeningen en verschillende vormen van kanker aan o.a. mond, keel, slokdarm, lever en darmen en kan het korte termijngeheugen ernstig beschadigen. Maar goed, het vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten.

Het is maar net wat je WIL horen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32964893
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 06:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Jup, alcoholgebruik vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Ook heel fijn, ware het niet dat alcohol de hersenen, de lever en het maagslijmvlies beschadigt. Langdurig drinken vergroot het risico op leveraandoeningen en verschillende vormen van kanker aan o.a. mond, keel, slokdarm, lever en darmen en kan het korte termijngeheugen ernstig beschadigen. Maar goed, het vermindert wel de kans op hart- en vaatziekten.

Het is maar net wat je WIL horen.
Bij alcohol wordt het tenminste toegegeven. Sigaretten daarentegen MOGEN geen positieve kant hebben, dat is politiek niet correct. Ik aanvaard dat roken een hoop schade veroorzaakt, maar ik erger me aan de voortdurende pogingen vanuit de medische wereld om te weerleggen dat de positieve effecten van nicotine bestaan.
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:19:55 #208
3542 Gia
User under construction
pi_32965513
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 06:11 schreef Doderok het volgende:

[..]

[..]

Wat denk jij dat "onset" betekent?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gia op 10-12-2005 10:29:33 ]
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:31:13 #209
3542 Gia
User under construction
pi_32965599
Uit mijn woordenboek:

The onset of scarlet fever, betekent: de eerste symptomen van roodvonk.

Als nicotine de eerste symptomen kan onderdrukken, wil dat dus nog niet zeggen dat het Parkinson in zijn geheel voorkomt. Je weet het dan misschien iets later.

Vind dat niet echt een reden om maar door te roken.
pi_32966598
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:31 schreef Gia het volgende:
Uit mijn woordenboek:

The onset of scarlet fever, betekent: de eerste symptomen van roodvonk.

Als nicotine de eerste symptomen kan onderdrukken, wil dat dus nog niet zeggen dat het Parkinson in zijn geheel voorkomt. Je weet het dan misschien iets later.

Vind dat niet echt een reden om maar door te roken.
Uit mijn woordenboek:
onset: beginning (esp of something unpleasant): the onset of winter, the onset of glandular fever

Hoe jij daaruit besluit dat het over de symptomen gaat en niet over het ontstaan van de ziekte zelf...
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:23:37 #211
3542 Gia
User under construction
pi_32968644
Onset betekent het eerste begin, oftewel de eerste verschijnselen. Het betekent niet "het ontstaan".
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:33:40 #212
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32968862
Ik vind dat fok een goed voorbeeld moet geven door de te verwijderen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:40:47 #213
3542 Gia
User under construction
pi_32968994
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:45 schreef Doderok het volgende:

Hoe jij daaruit besluit dat het over de symptomen gaat en niet over het ontstaan van de ziekte zelf...
Als het over het ontstaan van de ziekte zelf ging, hadden ze het woordje 'onset' wel weg kunnen laten. Letterlijk staat er dat het beschermd tegen het begin van parkinson. Dus niet tegen het middenstuk en slot?

Waarom staat er dan niet: Nicotine protects against Parkinson’s disease.

En dan nog: Hoe groot is de kans dat je parkinson krijgt? Is dat een kapot hart en bloedvaten en kortademigheid waard?
pi_32968998
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:23 schreef Gia het volgende:
Onset betekent het eerste begin, oftewel de eerste verschijnselen. Het betekent niet "het ontstaan".
En waar hebben de mensen last van? De verschijnselen. Hoe wordt de diagnose gesteld? Aan de hand van de symptomen.

Als ik heel mijn leven Parkinson heb, zonder de symptomen, dan zal ik er niet van wakker liggen.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:42:02 #215
3542 Gia
User under construction
pi_32969027
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:40 schreef Doderok het volgende:

[..]

En waar hebben de mensen last van? De verschijnselen. Hoe wordt de diagnose gesteld? Aan de hand van de symptomen.

Als ik heel mijn leven Parkinson heb, zonder de symptomen, dan zal ik er niet van wakker liggen.
Het gaat om de eerste verschijnselen. Je krijgt het dus wel, maar je weet het iets later dan anders. Is het dat echt waard?
pi_32969108
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het over het ontstaan van de ziekte zelf ging, hadden ze het woordje 'onset' wel weg kunnen laten. Letterlijk staat er dat het beschermd tegen het begin van parkinson. Dus niet tegen het middenstuk en slot?
Hoe krijg je een middenstuk zonder begin?

De enige manier waarop Parkinson gediagnoseerd kan worden is via de symptomen of door een autopsie! Logisch dat ze dus over onset spreken, aangezien dat de enige manier is om te bepalen of iemand de ziekte heeft.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:50:15 #217
3542 Gia
User under construction
pi_32969223
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:45 schreef Doderok het volgende:

[..]

Hoe krijg je een middenstuk zonder begin?

De enige manier waarop Parkinson gediagnoseerd kan worden is via de symptomen of door een autopsie! Logisch dat ze dus over onset spreken, aangezien dat de enige manier is om te bepalen of iemand de ziekte heeft.
Dan kan er ook wel staan dat het helpt tegen de ziekte. Want ze weten, volgens jou, niet dat die mensen die ziekte hebben.

Maareh, rook maar lekker door hoor, als jij parkinson-verschijnselen erger vindt dan emfyseem.
pi_32969323
Hier dan een quote zonder "onset"
quote:
Cigarette smokers are fewer in number among Parkinson`s Disease (PD) patients than among groups of persons who do not have PD.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:55:17 #219
3542 Gia
User under construction
pi_32969350
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:54 schreef Doderok het volgende:
Hier dan een quote zonder "onset"
[..]
Tuurlijk, rokers sterven jonger.
pi_32969473
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vind dat fok een goed voorbeeld moet geven door de te verwijderen.
Of een lollie of zo'n grasspriet ipv een sigaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')