abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32862568
Voor de module Algemene Sociale Wetenschappen moet ik een aantal cases doorwerken.

Er is één vraag in de cases waar ik niet uit kom, namelijk deze..

"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in? Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"

De vraag valt onder het onderdeel Fylosofie..

Misschien is het niet helemaal de bedoeling, maar ik dacht ik vraag hier om hulp..

[ Bericht 0% gewijzigd door poiuy op 06-12-2005 14:42:59 ]
pi_32862604
En het vak nederlands gaat voor de rest wel goed?
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:39:36 #3
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32862651
Het is meteen duidelijk welk onderdeel dat is ja
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:40:14 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32862669
Fylosifie

't Klinkt als een SOA
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_32862697
Een cases fylosifie. Klinkt als een Soa.
pi_32862702
GMTA!!
pi_32862767
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:36 schreef poiuy het volgende:
Voor de module Algemene Sociale Wetenschappen moet ik een aan cases doorwerken.

Er is één vraag in de cases waar ik niet uit kom, namelijk deze..

"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in? Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"

De vraag valt onder het onderdeel Fylosofie..

Misschien is het niet helemaal de bedoeling, maar ik dacht ik vraag hier om hulp..
Heb je geen boeksuggesties gekregen?
pi_32862990
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:45 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Heb je geen boeksuggesties gekregen?
Ja mijn lesboek, Kerthema's van de Fylosofie.. Helaas kan ik de begrippen daar niet in vinden..

Ik vind het gewoon heel moeilijk om de verbanden te leggen tussen de verschillende begrippen en dit ook nog eens in een duidelijk verhaal te verwoorden..
pi_32863012
Is er een modje die even de topictitel kan wijzigen..?
pi_32863095
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef poiuy het volgende:

[..]

Ja mijn lesboek, Kerthema's van de Fylosofie.. Helaas kan ik de begrippen daar niet in vinden..

Ik vind het gewoon heel moeilijk om de verbanden te leggen tussen de verschillende begrippen en dit ook nog eens in een duidelijk verhaal te verwoorden..
Het leuke is dat over de begrippen sociale rechtvaardigheid, burgerschap etc boekenkasten vol zijn geschreven; een eenduidige definitie is niet voorhanden.
pi_32863127
Mijn boerenverstand zegt dit:

"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in?

Iedereen dezelfde rechten en plichten.

Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"

Zonder burgerschap geen sociale stabiliteit. Zonder burgerschap krrijg je een soort Wild West, kijk maar naar landen zoals Somalië.

Ik zou mezelf wel een zesje geven.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32863289
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:59 schreef Calella het volgende:
Mijn boerenverstand zegt dit:

"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in?

Iedereen dezelfde rechten en plichten.

Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"

Zonder burgerschap geen sociale stabiliteit. Zonder burgerschap krrijg je een soort Wild West, kijk maar naar landen zoals Somalië.

Ik zou mezelf wel een zesje geven.
Een rechtvaardige wereld is de wereld die je zou creeeren als je de wereld mocht ontwerpen zonder je latere eigen rol in diezelfde wereld te kennen.
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:00:33 #13
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_32864692
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een rechtvaardige wereld is de wereld die je zou creeeren als je de wereld mocht ontwerpen zonder je latere eigen rol in diezelfde wereld te kennen.
Dat is Rawl's theory. Zoek ook bijvoorbeeld eens op Nozick en Hayek omtrent deze begrippen, ik denk dat een beetje googlen hier je een hele boel op weg kan helpen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  Moderator dinsdag 6 december 2005 @ 16:02:54 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32864752
Zoiets?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32864837
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:00 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Dat is Rawl's theory. Zoek ook bijvoorbeeld eens op Nozick en Hayek omtrent deze begrippen, ik denk dat een beetje googlen hier je een hele boel op weg kan helpen.
Een kenner
  dinsdag 6 december 2005 @ 16:13:12 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_32865027
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:06 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een kenner
Ik moet het tentamen nog maken en halen, dus een kenner wil ik me nog niet noemen. Tis jammer dat ik de begrippen niet in het Nederlands kan. In het engels zou ik er nog wel wat over uit kunnen leggen, maar in het Nederlands gaat me niet lukken denk ik.

Probeer er trouwens eens filosofie van te maken!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_32865260
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 16:13 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Ik moet het tentamen nog maken en halen, dus een kenner wil ik me nog niet noemen. Tis jammer dat ik de begrippen niet in het Nederlands kan. In het engels zou ik er nog wel wat over uit kunnen leggen, maar in het Nederlands gaat me niet lukken denk ik.

Probeer er trouwens eens filosofie van te maken!
Ik vind de continu veranderende schrijfwijze wel lekker filosofisch . Wat TS moet doen is een beetje zijn verstand gebruiken, en zijn teksten goed nalezen op begrippen als social justice, civil society etc.
pi_32866747
quote:
Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?
Met burgerschap heeft de overheid jurisdictie over je en zolang je dan meerderheden hun zin geeft blijft het vaak relatief rustig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')