Heb je geen boeksuggesties gekregen?quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:36 schreef poiuy het volgende:
Voor de module Algemene Sociale Wetenschappen moet ik een aan cases doorwerken.
Er is één vraag in de cases waar ik niet uit kom, namelijk deze..
"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in? Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"
De vraag valt onder het onderdeel Fylosofie..
Misschien is het niet helemaal de bedoeling, maar ik dacht ik vraag hier om hulp..
Ja mijn lesboek, Kerthema's van de Fylosofie.. Helaas kan ik de begrippen daar niet in vinden..quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:45 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heb je geen boeksuggesties gekregen?
Het leuke is dat over de begrippen sociale rechtvaardigheid, burgerschap etc boekenkasten vol zijn geschreven; een eenduidige definitie is niet voorhanden.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef poiuy het volgende:
[..]
Ja mijn lesboek, Kerthema's van de Fylosofie.. Helaas kan ik de begrippen daar niet in vinden..
Ik vind het gewoon heel moeilijk om de verbanden te leggen tussen de verschillende begrippen en dit ook nog eens in een duidelijk verhaal te verwoorden..
Een rechtvaardige wereld is de wereld die je zou creeeren als je de wereld mocht ontwerpen zonder je latere eigen rol in diezelfde wereld te kennen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:59 schreef Calella het volgende:
Mijn boerenverstand zegt dit:
"Wat houdt ‘sociale rechtvaardigheid’ in?
Iedereen dezelfde rechten en plichten.
Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?"
Zonder burgerschap geen sociale stabiliteit. Zonder burgerschap krrijg je een soort Wild West, kijk maar naar landen zoals Somalië.
Ik zou mezelf wel een zesje geven.![]()
Dat is Rawl's theory. Zoek ook bijvoorbeeld eens op Nozick en Hayek omtrent deze begrippen, ik denk dat een beetje googlen hier je een hele boel op weg kan helpen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een rechtvaardige wereld is de wereld die je zou creeeren als je de wereld mocht ontwerpen zonder je latere eigen rol in diezelfde wereld te kennen.
Een kennerquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:00 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is Rawl's theory. Zoek ook bijvoorbeeld eens op Nozick en Hayek omtrent deze begrippen, ik denk dat een beetje googlen hier je een hele boel op weg kan helpen.
Ik moet het tentamen nog maken en halen, dus een kenner wil ik me nog niet noemen. Tis jammer dat ik de begrippen niet in het Nederlands kan. In het engels zou ik er nog wel wat over uit kunnen leggen, maar in het Nederlands gaat me niet lukken denk ik.quote:
Ik vind de continu veranderende schrijfwijze wel lekker filosofischquote:Op dinsdag 6 december 2005 16:13 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik moet het tentamen nog maken en halen, dus een kenner wil ik me nog niet noemen. Tis jammer dat ik de begrippen niet in het Nederlands kan. In het engels zou ik er nog wel wat over uit kunnen leggen, maar in het Nederlands gaat me niet lukken denk ik.
Probeer er trouwens eens filosofie van te maken!![]()
Met burgerschap heeft de overheid jurisdictie over je en zolang je dan meerderheden hun zin geeft blijft het vaak relatief rustig?quote:Wat is het verband met ‘burgerschap’ en ‘sociale stabiliteit’?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |