abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32858915
Van de AD Website:
"Scheidsrechter René Temmink is niet uit de media weg te slaan. Kwam hij twee weken geleden in het nieuws omdat RBC'er José Fortes Rodriguez hem had vergeleken met een persoon met het Downsyndroom, nu was het Temmink zelf die iets verkeerds gezegd zou hebben. Afgelopen woensdag noemde de arbiter Sparta-trainer Wiljan Vloet ’een zielepoot’. Bij de trainer is dat in het verkeerde keelgat geschoten.

Vloet kan zich er nóg over opwinden. Na afloop van de verloren wedstrijd bij FC Twente (1-0), spuwde de oefenmeester tegen scheidsrechter Temmink zijn gal over het functioneren van de arbiter tijdens dit duel. Volgens Vloet liet de Deventenaar de vrije trap waar de thuisploeg even later uit scoorde op de verkeerde plaats nemen. Het leidde de nederlaag van zijn ploeg in. Vloet was woedend, ging verhaal halen, maar gebruikte naar eigen zeggen geen grof taalgebruik. Temmink, zo bleek uit de televisiebeelden, wél. Hij noemde Sparta’s oefenmeester een ’zielepoot’.

Vloet kreeg vervolgens van de aanklager betaald voetbal een berisping voor zijn gedrag, terwijl Temmink volledig buiten schot bleef. En dat vond de Spartaan op zijn zachtst gezegd vreemd.

,,Als ik een scheidsrechter beledig kost me dat gegarandeerd een boete en mag ik misschien een wedstrijd niet coachen'', zegt Vloet. ,,Juist de scheidsrechterscommissie vindt dat trainers hun emoties meer onder controle moeten houden. Nou, dan vind ik dat zoiets ook voor arbiters moet gelden. Daar mag scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg best eens iets tegen Temmink over zeggen.''

Het is nog maar de vraag of Uilenberg dat ook doet. ,,Ik heb de beelden op video, maar heb ze niet gezien'', laat Uilenberg weten, zonder al te diep op de zaak in te willen gaan.

,,Geen idee of ik dat nog ga doen. Dat een scheidsrechter iets terugzegt, hoort bij de emotie van het spel. En na afloop praten beide partijen het dan weer uit. We leven in een vrij land, al zijn er natuurlijk grenzen voor wat een trainer én een scheidsrechter kan zeggen. Maar laten we eerlijk zijn: Vloet hield een langdurige tirade, terwijl Temmink één woord sprak. Wat is erger?''

Vloet heeft de mogelijkheid een rapport te maken over de gang van zaken en dit op te sturen naar de aanklager. Die moet op zijn beurt beslissen of er een onderzoek zou komen naar het gedrag van Temmink. ,,Ik betwijfel of ik dat moet doen'', aldus Vloet. ,,Misschien maak ik een statement door een zaak te starten, maar aan de andere kant heb ik het al druk genoeg met Sparta. Eigenlijk interesseert die hele scheidsrechtersbedoening me helemaal niks.''

Mocht de oefenmeester er toch voor kiezen rapport op te maken, dan zou dat uniek in Nederland zijn. Nooit eerder begon een trainer een zaak tegen een scheidsrechter."

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, zelf vind ik het een schande hoe de scheidsrechters en KNVB met deze situatie omgaan.

"Dat een scheidsrechter iets terugzegt, hoort bij de emotie van het spel"

Wel een beetje een kul argument, omdat trainers en spelers dat excuus niet mogen gebruiken van de scheidsrechterscommissie en KNVB. Natuurlijk kan Vloet zich best inhouden, maar Temminks reactie was niet die van een onpartijdige scheids die overal boven staat. Als Trainers berispt worden voor dergelijk gedrag, dan ook trainers.

" Vloet hield een langdurige tirade, terwijl Temmink één woord sprak."

Nog een kulargument. Als Je als trainer zo'n woord zegt tegen de scheidsrechter dan word je naar de tribune verwezen. Bovendien geeft Uilenberg hiermee toe dat de scheids dus wel een woord sprak, en keurt dat kennelijk goed.

Laten we gewoon duidelijk zijn, als scheidsrechter ben je op het veld de eerste die het goede voorbeeld moet geven. Jij hebt namelijk de leiding in handen. Temmink is zijn boekje te buiten gegaan, en de scheidsrechterscommissie steekt gewoon zijn kop in het zand.
Castel di Sangro per sempre!
  Redactie Games dinsdag 6 december 2005 @ 12:20:34 #2
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_32859317
Gezeik om niks.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_32859535
Is 'zielepoot' grof taalgebruik??
pi_32859559
als je door een mongooltje een zielenpoot wordt genoemd, zou ik ook boos worden
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:43:17 #5
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32859746
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:32 schreef BennyNL het volgende:
als je door een mongooltje een zielenpoot wordt genoemd, zou ik ook boos worden
kut, ik moest lachen
Feyenoord!!! * Barça
pi_32859914
Hij had zich beter stil kunnen houden, maar veel is er niet aan de hand vind ik.
That's all folks!
pi_32859992
gezeik om niks, echt dit gaat weer helemaal nergens over.
pi_32860196
Hij had het niet moeten zeggen, maar verder overdreven opgeklopt.
sig verwijderd door FA
pi_32860300
Temmink sprak rake woorden. Vloet mocht lang genoeg z'n verhaal doen op die vervelende manier van hem. Op een gegeven moment was het mooi geweest en werd het echt zielig. Die cursus Coach Betaald Voetbal stelt ook niets meer voor als clowns als Vloet goede trainers werkloos houden.

Temmink steekt letterlijk en figuurlijk boven het maaiveld uit. Dan krijg je een vergrootglas op je gericht in Nederland.

Er waren nog mensen die het opnamen voor Fortes Rodriguez laatst. 'Vond Temmink dat een belediging? Wat een schande!'
pi_32860975
Eens met Stanley. Het had daarentegen wel iets komisch, die kleine clown tegen de boze reus.
pi_32861347
Het gaat mij meer erom hoe de scheidsrechterscommissie er mee omgaat. Het gaat om (ja een kutwoord) het principe dat andersom het niet kan, maar kennelijk wel vanuit deze situatie.

Overigens is het argument van Uilenberg dat hij het niet heeft gezien natuurlijk om te janken zo sneu, want het was op alle netten.
Castel di Sangro per sempre!
pi_32861402
Temmink heeft gelijk.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_32861423
Ik vind dat de KNVB zich maar eens druk moet gaan maken over het dramatische niveau van de scheidsrechters in Nederland in plaats van over dit soort randzaken.
pi_32861464
Krijgen scheidsrechters nu ook hun eigen reeks hier ?
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:06:05 #15
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32861820
Het anti-autoritaire geblaat is pas zielig. Natuurlijk mag een scheidsrechter meer dan een trainer.
pi_32862631
Respect voor Temmink dat hij het ondanks zn handicap toch nog zover geschopt heeft en Vloet voor zielepoot uit kan maken zonder gezichtsverlies te lijden
  dinsdag 6 december 2005 @ 15:46:45 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32864353
Gaat nergens over.
Niet de moeite waard om je druk over te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32864401
Ik moet zeggen dat ik het wel prachtige tv vond
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_32865783
Temmink had gelijk toch?
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:28:17 #20
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_32866944
Mooie tv, en Vloet moet verder zn bek houden ..... houdt een tirade van 2 minuten, en dan boos worden dattie een zielepoot genoemd worden
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_32867019
Temmink hield zich nog in.
'Zielepoot' komop zeg. Als je daar moeilijk over gaat doen is dat enkel een bevestiging dat jt 't bent.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:50:10 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_32867541
Temmink had inderdaad volledig gelijk... Afstraffen, dat soort gedrag van trainers.
pi_32868074
maar twas ook al twee keer tegen RBC he. die temmink gunt vloet ook niets.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_32916666
Temmink is mijn vriend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')