abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32856814
quote:
BERLIJN - Een Duitse vooraanstaande moslimleider wil ruilen met de in Irak gegijzelde Duitse Susanne Osthoff. De voorzitter van de centrale raad van islamieten in de Bondsrepubliek, Nadeem Elyas, bood maandag aan de plaats van de archeologe in te nemen.

Elyas riep tegelijkertijd de leiders van de islamitische wereld op een „duidelijk signaal” af te geven tegen het misbruik van het islamitisch geloof door misdadigers. Bondskanselier Merkel begroette de inzet van moslimorganisaties in Duitsland voor de vrijlating van Osthoff, meldden Duitse zenders.

De 43-jarige Osthoff werd op 25 november samen met haar chauffeur ontvoerd. Verscheidene Duitse media vermoeden dat de kidnap geen politieke of ideologisch-religieuze, maar een criminele achtergrond heeft. De tot de islam bekeerde archeologe woonde al tien jaar in Irak.
Telegraaf.nl

Heel goed. Met zo´n signaal ben ik erg blij om.

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32856838
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:28 schreef Meki het volgende:
Met zo´n signaal ben ik erg blij om.
¿Que?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32856914
???
pi_32857009
Laten we wel wezen, het feit dat hij moslim is heeft hier niks mee te maken.
JJ72 - Heat
pi_32857091
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:34 schreef Meki het volgende:
???
Je bent ergens blij om, of blij mee.
Niet allebei.

En zulke signalen zouden wat mij betreft ook in Nederland wel afgegeven mogen worden door de moslimgemeenschap.
pi_32857110
JK.
JJ72 - Heat
pi_32857145
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:43 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je bent ergens blij om, of blij mee.
Niet allebei.

En zulke signalen zouden wat mij betreft ook in Nederland wel afgegeven mogen worden door de moslimgemeenschap.
Is er een Nederlander ontvoerd en als we het daarover hebben
Waarom is er geen Duitse Christelijke organisatie die het lef heeft als deze Moslimorganisatie ?
pi_32857167
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef KoudeVrouw het volgende:
Jawel, de Islamitische leider doet het aanbod als teken tegen het politiek misbruik van zijn geloof in die landen... Voor hemzelf was dat een belangrijke grond het aanbod te doen, juist om duidelijk te maken dat bij Moslims in duitsland geen enkele steun is voor de islamitische terreur in het midden-oosten (juist dat gebaar wordt toch veelvuldig van in het westen levende moslims gewenst?)

het aanbod is gedaan voordat bekend werd dat het aannemelijk is dat geen politieke terreurorganisatie achter de ontvoering van Susanne Osthoff zit, wat wel vermoed wordt bij de bijna gelijktijdig ontvoerde Canadezen, brit en amerikaan.
Dereden dat dat nu vermoed is omdat bij die andere vier ontvoeringen een gijzelaarsvideo afgeleverd is bij Al-Jazeera.. terwijl bij Susanne Oosthof een video is afgegeven bij de ARD ... die video bevat ook niet de gebruikelijke 'fundamentalistisch-islamitische' teksten.
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarom is er geen Duitse Christelijke organisatie die het lef heeft als deze Moslimorganisatie ?
Ik meen dat bij recentelijke ontvoeringen in Noord-afrika en Afghanistan ook door christelijke organisaties ondersteuning bij de onderhandeling gegeven is ...
geen noodzaak om een kinderachtige 'welles-niets'-discussie, of 'verpiswedstrijdje' te houden...
Het is wel volgens mij ook een natuurlijke taak binnen een gemeenschap die religieuze organisaties op zich moeten nemen.

Er zijn drie weken terug overigens ook twee marokkanen ontvoerd in Irak, en kort na Susanne Osthof drie Iranese Pelgrims ... die gevallen krijgen geen publiciteit in west-europa.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32857203
quote:

[..]

Met die redenering zou er geen Christelijke organisatie meer bestaan als deze allen de plaats van een ontvoerde moeten in nemen. Hier hebben ze ook echt geen verantwoordelijkheid voor. Laat staan dat kidnappers er akkoord mee zouden gaan.
JJ72 - Heat
pi_32857326
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jawel, de Islamitische leider doet het aanbod als teken tegen het politiek misbruik van zijn geloof in die landen... Voor hemzelf was dat een belangrijke grond het aanbod te doen, juist om duidelijk te maken dat bij Moslims in duitsland geen enkele steun is voor de islamitische terreur in het midden-oosten (juist dat gebaar wordt toch veelvuldig van in het westen levende moslims gewenst?)
Volgens het bericht is daar geen sprake van. Zoals Meki het al aangaf met het vetgedrukte stukje.
JJ72 - Heat
pi_32857337
KV.
pi_32857565
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:53 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Volgens het bericht is daar geen sprake van. Zoals Meki het al aangaf met het vetgedrukte stukje.
De moslimleider heeft het aanbod al zondag gedaan (althans toen zag ik een interview met hem op de Tagesschau)... dat was voordat er meerdere vraagtekens geplaatst werden in hoeverre de ontvoering politiek gemotiveerd was....
De man heeft zelf wel heel duidelijk en expliciet aangegeven dit aanbod te doen als moslim, om een signaal af te geven tegen het politieke misbuik van de Islam in die landen (lees het hele bericht, en niet enkel selectief een stukje vette tekst) ...

Tevens is het imho niet geheel juist om een te grote scheiding te maken tussen 'gewone' criminaliteit in Irak en de terreur door religieus gemotiveerde organisaties, de scheiding daartussen is klein, soms zijn juist verschillende religieuze groepen onderling evenzeer sterk vijandig; zoals tussen de sunnieten en Shiieten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:06:28 #13
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32857625
Ja maar, terroristen vermoorden net zo goed moslims die niet met hun extreme ideëen eens zijn, het is hun om het willekeur.
The Internets, I needs it..
pi_32857774
Begrijp me niet verkeerd, dit is uiteraard een nobele en positieve actie van de beste man. Daar kunnen we het over eens zijn.

En ik heb het hele bericht daadwerkelijk gelezen. Maar ik gaf alleen maar aan dat het in dit geval niets met religie te maken heeft.

En het lijkt mij juist wel zaak om gewone criminaliteit en religieus 'getinte' misdaden duidelijk te scheiden. Al is het maar zodat niet alle misdaden in zulke landen onder de noemer "terrorisme" geplaatst worden. Een gezonde nuance lijkt me wel op z'n plaats.
JJ72 - Heat
pi_32857980
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:12 schreef KoudeVrouw het volgende:

Maar ik gaf alleen maar aan dat het in dit geval niets met religie te maken heeft.
Nee, er zijn duidelijke 'twijfels' (een vermoeden) of die ontvoering door een aan Al-Qaeda (alhoewel dat eerder een modewoordje is mbt Iraq) gelieerde organisatie gepland is, of gewoon een kwestie van een lokale stam die geld hoopt binnen te slepen dmv ontvoering, een gewoonte die bekend is uit noord-afrika, midden-oosten stammenculturen (Jemen) en centraal-azie ....
Er is daar ook geen enkel 'bewijs' voor, domweg omdat nog niet duidelijk is welke 'organisatie' Osthoff precies in haar macht heeft.

De reden is dat het bij radikale moslims als Al-Zarqawi de gewoonte is de videoboodschap aan Al-Jazeera te sturen, met veel 'Allah-rhetoriek' (voor islamistische of palestijnse vlaggen en anti-westers imperialisme gebrabbbel) ...
Bij Susanne Osthoff is de video duidelijk veel soberder, wordt niks gemeld over de 'organisatie' die erachter zit en geen 'allah'-lofuitingen uitgesproken.

Het is waarschijnlijk dat de ontvoerders geen radikale moslims zijn, of zich erop zouden beroepen, maar het is wel heel duidelijk zo dat deze ontvoering samenhangt met de huidige situatie in Iraq, die zeer onveilig is en waardoor juist de mogelijkheid is dat lokale stammen ongestrafd naar het ontvoeringswapen grijpen ...

Het is tevens goed mogelijk dat de ontvoerders hun gijzelaar intern 'overdragen' aan anderen, en mogelijk mevrouw Osthof alsnog door een radikaal-islamitische groep wordt overgekocht van haar huidige ontvoerders, zodat deze radikalen alsnog er politieke doelen mee kunnen nastreven (zeker nu ze weten dat deze zaak veel publiciteit oplevert)
pi_32878067
Strakke actie, inderdaad hoeft en mag zoiets niet gesteund worden door welke gemeenschap dan ook.
Leef zo goed als je kunt, dat doe je namelijk maar 1x
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:55:45 #17
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32878589
quote:

[..]

Dan lijkt het mij een goed signaal wanneer jij jezelf aanmeldt voor de ruil

Wie weet kun je de gijzelnemers omkopen met leuke prullaria uit de Meki-shop :p
Krekker is de bom!
pi_32880821
quote:
Elyas riep tegelijkertijd de leiders van de islamitische wereld op een „duidelijk signaal” af te geven tegen het misbruik van het islamitisch geloof door misdadigers.
Dat kostte Pastors z'n baan...

On-topic: als ze als eis voor de vrijlating stellen dat Duitsland niet meer samen moet werken met Irak lijkt me dat toch eerder een politieke dan een criminele achtergrond.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32880877
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Zeker, goeie actie van deze man imo.
quote:
Er zijn drie weken terug overigens ook twee marokkanen ontvoerd in Irak, en kort na Susanne Osthof drie Iranese Pelgrims ... die gevallen krijgen geen publiciteit in west-europa.
Als er bij een bus-ongeluk 60 doden vallen en er raakt 1 Nederlander licht gewond dan krijgt die ene Nederlander hier meer aandacht in de media dan die 60 "vreemden".
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32880892
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:39 schreef KoudeVrouw het volgende:
Als het inderdaad puur een criminele achtergrond heeft niet nee, daar twijfel ik echter een beetje aan vanwege de eis dat Duitsland stopt met samenwerken met Irak.
pi_32881984
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:35 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Als het inderdaad puur een criminele achtergrond heeft niet nee, daar twijfel ik echter een beetje aan vanwege de eis dat Duitsland stopt met samenwerken met Irak.
Pfff dat zeggen ze ook alleen maar natuurlijk. Ze hopen er op dat een werkgever of land ze een flinke zakgeld geeft natuurlijk.
  woensdag 7 december 2005 @ 04:02:58 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32882025
quote:

[..]

Welke organisatie? Het gaat maar om een man. Een druppel in een oceaan van moslims die het wellicht ook afkeuren maar verder niks doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_32882144
quote:
Op woensdag 7 december 2005 04:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke organisatie? Het gaat maar om een man. Een druppel in een oceaan van moslims die het wellicht ook afkeuren maar verder niks doen.
Ach het is toch leuk dat moslims ook eens anders in het nieuws komen. De meeste notabelen van de moslimwereld hoor je alleen maar over "sterf westen", "homohonden", "onreine ongelovigen", etc.
  woensdag 7 december 2005 @ 04:43:08 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32882165
quote:
Op woensdag 7 december 2005 04:37 schreef Uiruru het volgende:

[..]

Ach het is toch leuk dat moslims ook eens anders in het nieuws komen. De meeste notabelen van de moslimwereld hoor je alleen maar over "sterf westen", "homohonden", "onreine ongelovigen", etc.
Daar heb je een heel klein puntje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')