abonnement Unibet Coolblue
pi_38100121
Hieronder mijn recensie van de vandaag verschenen cd Fundamental.

Pet Shop Boys - Fundamental / Fundamentalism EMI/Parlophone 3628602

De één spreekt van een comeback, de ander weet gewoon dat de Pet Shop Boys als één van de zeer weinigen nooit weg zijn geweest en weer eens een nieuw album aan hun oeuvre hebben toegevoegd. Klinkt saai. En het zal Nederland wel weer grotendeels ontgaan. Waar gelijkwaardige of even oude artiesten als Depeche Mode en Madonna (met alle respect) alle aandacht krijgen, gaat de nieuwste Pet Shop Boys weer stilletjes voorbij. Zoals vanouds. Meer dan twintig Engelse Top 10-hits mogen niet baten, hun veel grotere populariteit in buurland Duitsland evenmin.

Het doet er eigenlijk ook niet toe. Wie zo onderhand nog niet overtuigd is van de kwaliteiten van de Pet Shop Boys, zal dat ook wel nooit meer raken. Hou in dat geval maar op met lezen, want de rest van de recensie is niet interessant voor je. De Pet Shop Boys bestaan al 20 jaar en dat is eigenlijk een grote handicap. Tot overmaat van ramp zijn ze in de tussentijd ook nog nooit langere tijd gestopt. Het levert de geijkte reacties op: het zou al jarenlang niets meer te betekenen hebben wat ze ten gehore brengen. Toegegeven: het gitaargeoriënteerde Release uit 2002 viel niet bij iedereen in de smaak. Al verschillen smaken.

Lovend
Toch zijn de recensies in de vakbladen nu opvallend unaniem over het nieuwste Pet Shop Boys: Fundamental is het beste Pet Shop Boys album sinds Very uit 1993. 'A return to form', vrij vertaald. En dat klopt zeker. Fundamental is typisch Pet Shop Boys, maar toch weer anders dan al die voorgaande albums. Fundamental staat als een huis en zwakke plekken zijn er eigenlijk niet te ontdekken. Fantastisch geproduceerd, een fraaie eenheid. De pers (zelfs het Nederlandse OOR dat vorige twee Pet Shop Boys-albums met de grond gelijkmaakte) is eensgezind lovend. Maar wat moet je daar als luisteraar mee?

Het is maar wat je van de Pet Shop Boys wilt tolereren. Kun je ermee leven dat Neil Tennant zich door een ballad worstelt die Aerosmith afwees? Moet het door hit-schrijfster Diane Warren gepende Numb echt klinken alsof Steven Tyler het zingt? Of kun je het nummer gewoon zien als een bombastische, orchestrale Pet Shop Boys-track? Lukt dat laatste je, dan waardeer je Numb. Het duo heeft er ondertussen zelf de grootste lol om en zag er juist een uitdaging in om van een Aerosmith-afdankertje een goede track te maken. Numb is het nummer waar het meest om te doen is. Want Neil en Chris horen hun songs zélf te schrijven, toch?

Productie
Dat doen ze uiteraard ook. Maar Numb, speciaal voor de greatest hits-collectie PopArt opgenomen met producer Trevor Horn, bleef dik twee jaar op de plank liggen. Nu ziet de track dan toch het levenslicht en Horn (bekend van onder meer Frankie Goes To Hollywood, Seal en T.A.T.U) produceerde gelijk ook de rest van het album. Dat pakt voortreffelijk uit. Nog nooit klonken de Pet Shop Boys zo goed. Fundamental is een album met een bodem, want de titel verwijst niet alleen naar het feit dat dit weer een typisch Pet Shop Boys-album is, het stelt ook het fundamentalisme en de bijbehorende angst aan de kaak. 'Sometimes the solution is worse than the problem' is dan ook het motto van het zwoele Twentieth Century.

Zo is er ook Integral: een protestsong tegen de verplichte ID-cards, maar ook de single I'm With Stupid waarin de band tussen Tony Blair en George W. Bush wel héél hecht wordt. Toch zijn dit niet de beste nummers van de cd. I'm With Stupid is weliswaar de eerste single en heeft de Pet Shop Boys alweer de 21e Top 10-hit in eigen land opgeleverd, het is beslist geen uitschieter op dit album. Integral doet helaas iets te veel denken aan 'These Are The Things' van Black Box Recorder. Ook God Willing, oorspronkelijk bedoeld als kort instrumentaal intro, maar later midden in de tracklisting terechtgekomen, heeft op die plek geen enkele functie.

New Order
Maar het zijn kleine minpuntjes, omdat de rest van het album voortreffelijk is. De spooky klinkende openingstrack Psychological had beter ergens anders kunnen staan, maar boeit wel. The Sodom And Gomorrah Show is een catchy, bombastische track met een hoge single-potentie. Toch is dat nummer nog niet als single aan de beurt. Dat geldt wel voor Minimal; inmiddels officieel gekozen als tweede single. Een terechte keuze, want het catchy refrein vol vocoders verlaat je hoofd niet meer. M.I.N.I.M.A.L. Minimal, klinkt het. New Order-fans gaan dit nummer zeker leuk vinden: it's got New Order written all over it... Zelfs enkele DJ's op BBC Radio 1 (de Engelse 3FM, waar de Pet Shop Boys al jaren niet meer worden gedraaid) zien Minimal wel zitten en hebben alvast steun beloofd. Veelzeggend. En terecht.

Verder is Fundamental vooral het album van de fraaie ballads. Naast het al eerder genoemde Numb zijn er bijvoorbeeld I Made My Excuses And Left (een muzikaal broertje van The Survivors) en het sfeervolle Luna Park. Intrigerend is vooral Casanova In Hell, waarin de mannelijke minnaar in bed niets meer klaarspeelt bij zijn meisje. Zullen we het beestje dan maar eerlijk bij de naam noemen? Erectieproblemen. De absolute topper op Fundamental is Indefinite Leave To Remain; de omschrijving die in Engeland wordt gebruikt voor een verblijfsvergunning. De Pet Shop Boys weten van dat thema een wonderschoon, kort maar krachtig liefdesliedje te maken. Zo mooi dat ze eigenlijk het lef moesten hebben om dit op single uit te brengen.

Fundamentalisme!
Dat geldt trouwens ook voor Fugitive; de eerste track van de bonus-cd Fundamentalism, waarop verder vooral remixes prijken. Alleen al vanwege het door Richard X voortreffelijk geproduceerde Fugitive is Fundamentalism een absolute must. Laat het reguliere album dus links liggen en koop de speciale editie. Fugitive, geschreven vanuit het perspectief van een terrorist op de laatste avond voor de aanslag, is nu al controversieel, maar het staat wel als een huis. Het schreeuwt single, single, single! Niet in de laatste plaats vanwege de frisse, overweldigende productie door Richard X.

Fundamentalism bevat verder uitstekende remixes van The Sodom And Gomorrah Show (Trentemøller) en Psychological (door Alter Ego, welke zelfs beter is dan de albumversie). Ook de Lobe remix van Minimal is niet onaardig. Terecht nam die remix op het laatste moment de plaats in van Tiga's brouwsel, dat allesbehalve luisterenswaardig is. En tot slot bevat ook Fundamentalism weer iets wat je maar net van de Pet Shop Boys moet willen toleren: de Dusty Springfield-hit In Private in een eurodance-uitvoering, met gastvocals van Elton John. Ach, als je in de stemming bent, klinkt dat best lekker. Fundamental(ism) past in elk geval bij elke stemming.

Voor wie het (niet) horen wil: de Pet Shop Boys zijn helemaal terug van (niet) weggeweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2006 21:43:38 ]
pi_38250711
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:28 schreef dVTB het volgende:

Toch zijn de recensies in de vakbladen nu opvallend unaniem over het nieuwste Pet Shop Boys: Fundamental is het beste Pet Shop Boys album sinds Very uit 1993. 'A return to form', vrij vertaald. En dat klopt zeker. Fundamental is typisch Pet Shop Boys, maar toch weer anders dan al die voorgaande albums. Fundamental staat als een huis en zwakke plekken zijn er eigenlijk niet te ontdekken. Fantastisch geproduceerd, een fraaie eenheid. De pers (zelfs het Nederlandse OOR dat vorige twee Pet Shop Boys-albums met de grond gelijkmaakte) is eensgezind lovend. Maar wat moet je daar als luisteraar mee?
Poetisch

Overigens vond ik 'Before' destijds ook bij nader inzien een zwakke singlekeuze. Ondanks de vele hitsingles in Engeland vind ik dat je best kan stellen dat de PSB zeker ook een albumact zijn.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38272755
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Poetisch
Onbedoeld poëtisch Ik schreef zelfs ook nog dat het een album met een bodem is. Ook dat was een onbedoelde woordgrap.
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:01 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Overigens vond ik 'Before' destijds ook bij nader inzien een zwakke singlekeuze. Ondanks de vele hitsingles in Engeland vind ik dat je best kan stellen dat de PSB zeker ook een albumact zijn.
Toch is het resultaat van Before (#7 in 1996) sindsdien nog niet overtroffen. Al moet ik zeggen dat I'm With Stupid op basis van alleen fysieke verkopen #5 zou hebben gehaald, maar in de singles chart tellen ook downloads mee. Ik vond Before trouwens een prima single.

Overigens is er nog meer nieuws te melden. Vanavond is een live-concert van de Pet Shop Boys te horen, op BBC Radio 2. Dit is een paar weken geleden opgenomen, onder begeleiding van een groot orkest. Vanavond om 22.00 uur live, daarna nog een week lang na te luisteren via deze link: http://www.bbc.co.uk/radi(...)tshopboys_live.shtml
pi_38273808
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:55 schreef dVTB het volgende:

[..]

Onbedoeld poëtisch Ik schreef zelfs ook nog dat het een album met een bodem is. Ook dat was een onbedoelde woordgrap.
[..]

Toch is het resultaat van Before (#7 in 1996) sindsdien nog niet overtroffen. Al moet ik zeggen dat I'm With Stupid op basis van alleen fysieke verkopen #5 zou hebben gehaald, maar in de singles chart tellen ook downloads mee. Ik vond Before trouwens een prima single.
Ik heb van Before zowel de reguliere maxi-cdsingle alsook de remix-cd-single gek genoeg. Die remixen vind ik uiteindelijk ontzettend tegenvallen. Zeker voor hun doen.
quote:
Overigens is er nog meer nieuws te melden. Vanavond is een live-concert van de Pet Shop Boys te horen, op BBC Radio 2. Dit is een paar weken geleden opgenomen, onder begeleiding van een groot orkest. Vanavond om 22.00 uur live, daarna nog een week lang na te luisteren via deze link: http://www.bbc.co.uk/radi(...)tshopboys_live.shtml
Dat ga ik in de loop van de week maar even bekijken dan. Thanks!
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_38311334
goede tip; alle videoclips van de PSB kunnen gewoon gratis bekeken worden op www.youtube.com
pi_38312132
ik kan niet wachten om de cd te kopen! En ik hoop ook dat ze een concert gaan geven in nl, wordt dan me 3e!
Zou eigenlijk mijn 4e moeten zijn.. mocht als kind (was iets van 9 of 10) niet naar de kuip of ahoy dan maar buiten luisteren.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_38329650
Dandilion, de cd is uit, dus je hoeft niet meer te wachten met je aankoop. Afhankelijk van waar je woont: PSB geven deze zomer concerten in zowel België als Duitsland (o.a. 17 juli in Bonn). Later in het jaar volgt een grotere tour.

Overigens is Fundamental gisteren in de Britse albumcharts binnengekomen op #5; het beste resultaat sinds Bilingual uit 1996. In de Nederlandse albumcharts is Fundamental op #42 binnengekomen, ook niet onverdienstelijk.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 12:52:03 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_38366379
Ook het AD is erg positief

quote:
Pet Shop Boys terug bij af
Door NICO HEEMELAAR


LONDEN - De Pet Shop Boys zijn terug bij af. Waar de heren Neil Tennant en Chris Lowe op hun vorige studioalbum Release en in de daarop...

Pet Shop Boys: 'We hebben ons wel laten leiden door de waan van de dag.'
.... volgende tournee de gitaar leken te hebben ontdekt, is het nu weer elektronische dansmuziek wat de klok slaat. De nieuwe cd Fundamental, die sinds afgelopen week in de winkels ligt, laat de vertrouwde mix van pop, synthesizers en discobeats horen.

Fundamental gaat inderdaad over fundamentalisme, maar dat maakt de Pet Shop Boys nog geen politiek geëngageerde band. ,,We hebben ons wel laten leiden door de waan van de dag,’’ zegt Neil Tennant. ,,Onze maatschappij wordt gedomineerd door angst. Politici buiten dat gegeven uit om hun plannen door te drukken en media blazen de angstberichten op om meer kranten te verkopen. Het gekke is dat niemand hiertegen in het verweer komt. Overal in dit land hangen bewakingscamera’s. Er is een sfeer ontstaan van ‘wie niets kwaads uitricht, heeft niets te vrezen’. In de aanloop van het jaar 2000 moesten we bang zijn voor de millennium bug. Er werden miljoenen uitgegeven om te voorkomen dat klokken op hol zouden slaan, maar volgens mij is er helemaal niets gebeurd.’’

Ook de eerste single van de plaat I’m with stupid heeft geen politieke betekenis. Het liedje draait om de innige vriendschap tussen de Amerikaanse president Bush en de Britse premier Blair en wordt verbeeld met cartooneske figuren. Tennant en Lowe willen met deze act teruggrijpen naar de satire van de poppenserie Spitting Images, die zij als het summum van Britse humor beschouwen.

In augustus is het precies 25 jaar geleden dat popjournalist Neil en architectuurstudent Chris elkaar voor het eerst toevallig tegen het lijf liepen in een elektronicazaak in Londen. Een gemeenschappelijke belangstelling voor dance muziek bracht ze bij elkaar. Aanvankelijk noemden ze zich West End, later veranderden ze dat in Pet Shop Boys. Een half jaar nadat Tennant zijn baan had opgezegd bij het tienerblad Smash Hits scoorde het duo een wereldhit met West End Girls. In de twee daaropvolgende decennia volgde de ene na de andere hitsingle, deden zij duetten met verbleekte sterren als Dusty Springfield en Liza Minnelli en maakten remixes voor U2, David Bowie, Madonna, Rammstein en vele anderen. Hun muziek kenmerkt zich door bombast. De extravagante liveshows en theatrale videoclips maken de Boys tot een van de belangrijkste campbands van de Britse popmuziek.

Tennant (51) zegt nog nauwelijks in clubs te komen. De vijf jaar jongere Lowe is nog wel een graag geziene gast in het Londense uitgaansleven. ,,We hoeven er niet zo nodig op uit. De artiesten komen vanzelf naar ons toe,’’ zegt Tennant.

,,Ik ben inderdaad van de generatie Smash Hits. Dat is typisch zo’n blad dat het loodje heeft moeten leggen in het tijdperk van internet, mobiele telefoons en computerspelletjes. Woonde je in de jaren ’80 in een provinciestad dan moest je het doen met twee popprogramma’s op tv en was Smash Hits het enige contact met de ‘hippe’ buitenwereld. Met het verdwijnen van deze instituten is ook het heldendom in de popmuziek verdwenen.’’
51 en 46 en dan zulke muziek maken

bron
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:10:59 #59
141482 Q.
JurassiQ
pi_38367023
Het is een heerlijk album, beste sinds Very.
For great justice!
pi_38367807
Aan positiviteit in de pers geen gebrek, ZELFS in het normaal zo negatieve Nederland. Bij de Nieuwe REVU is Fundamental 'cd van de week', met 4 uit 5 sterren. Teneur: hun beste album sinds Very, het vertrouwd klinkende geluid is een zegen, Pet Shop Boys staan weer aan de top van de pop. De Veronica gids schrijft: al decennialang één van de invloedrijkste Britse bands ooit, Fundamental laat weer eens horen waarom. Onweerstaanbare mengeling van luchtige electropop en pure melancholie. Zo horen we ze hier graag, fundamenteel goed.

Nu nog graag de vertaling naar playlists van radiozenders. Fundamental zou een prima Radio 2 'album van de week' kunnen zijn (was Madonna ook), net als al bij BBC Radio 2 het geval was.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:34:38 #61
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_38367852
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:33 schreef dVTB het volgende:
één van de invloedrijkste Britse bands ooit
Als dat zo was, zouden ze ook navolgers hebben, zou je denken. Ik kan er geen verzinnen.
pi_38368047
Love comes quickly

You can live your life lonely
Heavy as stone
Live your life learning
And working alone
Say this is all you want
But I don't believe that it's true
'Cause when you least expect it
Waiting round the corner for you


We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_38368064
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:34 schreef Frollo het volgende:
Als dat zo was, zouden ze ook navolgers hebben, zou je denken. Ik kan er geen verzinnen.
Waarom? Je kunt toch best invloedrijk zijn *zonder* navolgers te hebben? Overigens hebben de Pet Shop Boys samen met anderen zeker aan de basis gestaan van de ontwikkeling van dancemuziek. Misschien zijn de Pet Shop Boys wel..... onnavolgbaar?
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:45:46 #64
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_38368264
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:40 schreef dVTB het volgende:

[..]

Waarom? Je kunt toch best invloedrijk zijn *zonder* navolgers te hebben? Overigens hebben de Pet Shop Boys samen met anderen zeker aan de basis gestaan van de ontwikkeling van dancemuziek. Misschien zijn de Pet Shop Boys wel..... onnavolgbaar?
Tuurlijk heb je gelijk, maar ik bedoel, ik heb nou nog nooit een interview gezien dat een artiest zegt dat de Pet Shop Boys zo'n grote inspiratiebron geweest zijn.
pi_38368551
Madonna heeft het nota bene pas nog gezegd bij de uitreiking van de Brit Awards, net als haar producer Stuart Price (Jacques Le Cont).
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:55:53 #66
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_38368661
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:53 schreef dVTB het volgende:
Madonna heeft het nota bene pas nog gezegd bij de uitreiking van de Brit Awards, net als haar producer Stuart Price (Jacques Le Cont).
Okay, dat valt me mee!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:48:51 #67
54087 ModernTalking
Shooting Star
pi_38375165
En zelfs Robbie Williams heeft ooit gezegd dat hij als puberjochie "net als Neil Tennant" wilde worden. Wat hij daarmee bedoelde...?
pi_38375730
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 16:48 schreef ModernTalking het volgende:
En zelfs Robbie Williams heeft ooit gezegd dat hij als puberjochie "net als Neil Tennant" wilde worden. Wat hij daarmee bedoelde...?
Dat -ie de Pet Shop Boys erg goed vindt. Niet voor niets heeft hij dan ook al een aantal keren met PSB samengewerkt. Neil zingt backing vocals op zijn single No Regrets, Robbie coverde I Wouldn't Normally Do This Kind Of Thing van PSB (B-kant van Let Me Enterain You), PSB produceerden eerder al een Robbie Williams-track voor een charity-album met Noel Coward-nummers: There Are Bad Times Just Around The Corner.

En eerder deze maand zong Robbie tijdens een PSB-concert het nummer Jealousy, van zijn favoriete album Behaviour (zie link hoger in dit topic). En: momenteel werkt Robbie aan een dance-album, met onder anderen de Pet Shop Boys als producent. Kortom: aan banden geen gebrek.
pi_38382238
dv tb dank je wel! Ik ga van de week de stad in, van favo artiesten koop ik liever dan dowladen


ik zal de grote tour in de gate houden, dan ik ga ik wederom met mijn zus en moeder, die ook psb fans zijn
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:09:02 #70
141482 Q.
JurassiQ
pi_38392552
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 13:34 schreef Frollo het volgende:

[..]

Als dat zo was, zouden ze ook navolgers hebben, zou je denken. Ik kan er geen verzinnen.
"Jump" van Madonna wel eens gehoord? Bijna een cover van West End Girls.
For great justice!
pi_38398559
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:09 schreef Q. het volgende:

[..]

"Jump" van Madonna wel eens gehoord? Bijna een cover van West End Girls.


Fantasierijk ben je wel! Maarre... alleen het begin van Jump lijkt op West End Girls. Het is een hommage aan de Pet Shop Boys. Zodra de muziek en de zang begint, lijkt het in de verre verste niet meer op West End Girls. Volgens mij heb je het nummer niet eens gehoord!
Nothing takes the past away like the future!
pi_38398947
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:05 schreef dVTB het volgende:

[..]

Dat -ie de Pet Shop Boys erg goed vindt.
Haha, dat snap ik ook wel hoor
Het was meer een semi-grappige verwijzing naar de algemene "verdenking" dat Robbie gay is. Aangezien dat bij mr. Tennant wel erg duidelijk is
pi_38399143
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 08:40 schreef Hapertje het volgende:


Fantasierijk ben je wel! Maarre... alleen het begin van Jump lijkt op West End Girls. Het is een hommage aan de Pet Shop Boys. Zodra de muziek en de zang begint, lijkt het in de verre verste niet meer op West End Girls. Volgens mij heb je het nummer niet eens gehoord!
'Bijna een cover' is misschien wat overdreven, maar Jump is duidelijk op West End Girls geïnspireerd. De akkoorden in het refrein van Jump komen overeen met die aan het einde van West End Girls.

Producer Stuart Price:
quote:
Let's talk 'music'! The two Pet Shop Boys references on the album are amazing. Do you hold your hands up to loving the Boys?
I do, yes. I mean, who can not love the Pet Shop Boys? That's the thing. They were the first ever pop act I ever listened to. All of Chris Lowe's parts… When I very first sat there with 'My First Keyboard' I was trying to work out how they did it, how they made those rhythms, how they got those sounds. I love the 'Disco' album with all the 12" mixes and I suppose it's not surprising fifteen years later that when it all pops up on the record I think 'oh, this sounds like the Pet Shop Boys.' I'm not going to try and disguise that, they're a big influence.

So it's fair to say that Madonna wouldn't be where she is today without the Pet Shop Boys?
She really loves them as well. Because they worked with Bobby Orlando in New York really early on, and I'm guessing she would've been around there at that same period. So I think there's a huge kind of cross-over there. It's funny because when we were doing 'Jump' I didn't think she'd know who the Pet Shop Boys were but she was the one who was screaming 'Pet Shop Boys! I fucking love them!'
Bron: Popjustice.com
quote:
Madonna also paid tribute to the Pet Shop Boys at the 2006 Brit Awards naming them as one of the British artists who had influenced her music, in her acceptance speech after being presented with the 'Best International Female' award by Neil Tennant.
Bron: Wikipedia
pi_38400994
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 09:00 schreef ModernTalking het volgende:
Haha, dat snap ik ook wel hoor Het was meer een semi-grappige verwijzing naar de algemene "verdenking" dat Robbie gay is. Aangezien dat bij mr. Tennant wel erg duidelijk is
Ik begreep de ondertoon van je opmerking uiteraard. En ik hoop ook dat je begrijpt waarom ik het antwoord gaf dat ik heb gegeven. De seksuele voorkeur van welke artiest dan ook zal me een rotzorg zijn. Ik beoordeel de Pet Shop Boys, net als iedere andere artiest of groep, zuiver op hun muziek. Dit in tegenstelling tot sommige Nederlandse media en dj's. Ik ageer daar fel tegen. Overigens heeft Robbie ontkend dat hij homo is, al doet hij gelukkig niet bekrompen over het onderwerp.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:46:38 #75
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39431592
Net draaiden ze Numb als achtergrondmuziek bij het "uitschakelingsmomentenfilmpje" aan het eind van de BBC uitzending van Portugal-England.

Briljante keuze
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')