Zodat je leert. Hoe het zit. met interpunctie. En hoofdletters. bijvoorbeeld...quote:Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef Robbiej het volgende:
Waarom word je in de wereld. Opgedrongen om dingen te doen? neem nou Leerplicht.
Ik vind dat als je na je 16e geen zin meer in school hebt. dat dat kan.
waarom?
Juist... en dat het euthanasie is bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 december 2005 20:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zodat je leert. Hoe het zit. met interpunctie. En hoofdletters. bijvoorbeeld...
Als je zelf, op een moment dat je volledig bij zinnen was, het besluit hebt genomen om in deze specifieke omstandigheden je leven te laten beeindigen, accoord. Maar meestal gaat het anders. Dan wordt aan familieleden gevraagd of de patient nog verder wil leven. Of in het geval van kinderen nog erger. Die hebben niets te kiezen, maar daar wordt ook euthanasie op toegepast. Als je de vergelijking trekt met de abortuswet dan zal het binnen een paar jaar zo zijn dat bejaarden, gehandicapte kinderen, geestelijk gehandicapte volwassenen, zonder probleem een spuitje kunnen krijgen. En daarom vind ik dat enige bemoeienis van de overheid, vastgelegd in strikt nageleefde wetgeving, terecht is om de medemens te beschermen.]quote:Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef Robbiej het volgende:
Waarom word je in de wereld. Opgedrongen om dingen te doen? neem nou Leerplicht.
Neem nou ook Euthenasie..
Een persoon wilt graag dood. Maar mag dit niet van de maatschappij.. dat bepaald de maatschappij toch niet? wat is dat voor onzin..
Als ik er als een kamerplantje bij lig wil ik ook dood.. en dan mag dat niet?
waarom?
Zelfmoord is verboden. Vraag me niet welk wetsartikel, maar het is verboden. Straffen zal wat lastig worden denk ik....quote:Op maandag 5 december 2005 20:57 schreef jpzegthallo het volgende:
Euthenasie mág. Zelfmoord mag ook (dacht ik). Alleen iemand erbij helpen kan eventueel strafbaar zijn. Begrijpelijk toch?
Laten we het erop houden dat het gedoogd wordt dan..quote:Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Zelfmoord is verboden. Vraag me niet welk wetsartikel, maar het is verboden. Straffen zal wat lastig worden denk ik....
Nope, zelfmoord is niet verboden. Ik heb wel gevonden dat de Islam het wel verboden heeft, maar hier in Nederland mag je gewoon zelfmoord plegen... Iemand helpen met zelfmoord plegen is wel verboden.quote:Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef Lucky8 het volgende:
[..]
Zelfmoord is verboden. Vraag me niet welk wetsartikel, maar het is verboden. Straffen zal wat lastig worden denk ik....
q.e.d.quote:Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef Robbiej het volgende:
Ik vind dat als je na je 16e geen zin meer in school hebt. dat dat kan.
Het is je eigen leven en je bepaald zelf wat er mee gebeurd.
<knip>
waarom?
Makkelijk EN relevant voorzover hij zich beklaagt over het dwingende karakter van de leerplicht. Helaas is zijn taalgebruik niet zozeer bewijs voor de stelling dat de leerplicht noodzakelijk is, doch eerder dat die plicht weliswaar noodzakelijk is, maar niet effectief is.quote:Op maandag 5 december 2005 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
Erg gemakkelijk om dan weer eens over spellingsfouten in de OP te gaan lopen zeiken![]()
Dat is dan ook wel weer waarquote:Op maandag 5 december 2005 21:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Makkelijk EN relevant voorzover hij zich beklaagt over het dwingende karakter van de leerplicht. Helaas is zijn taalgebruik niet zozeer bewijs voor de stelling dat de leerplicht noodzakelijk is, doch eerder dat die plicht weliswaar noodzakelijk is, maar niet effectief is.
Het zijn geen spellings- maar grammaticafouten en TS geeft daarmee perfect aan dat er in zijn geval in ieder geval een goede reden is voor de leerplicht.quote:Op maandag 5 december 2005 21:51 schreef Hyperdude het volgende:
Erg gemakkelijk om dan weer eens over spellingsfouten in de OP te gaan lopen zeiken![]()
Nee, niet goed, er staan nog steeds grammaticafouten in. Twee belangrijke tips:quote:Op maandag 5 december 2005 22:37 schreef Robbiej het volgende:
TS updated.
zo goed danmierenneukers.. OT nu.
zo danquote:Op maandag 5 december 2005 23:01 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, niet goed, er staan nog steeds grammaticafouten in. Twee belangrijke tips:
1. het werkwoord bij een derde persoon enkelvoud eindigt over het algemeen op een t en zeker niet op een d. Dus niet 'hij bepaald', maar 'hij bepaalt'.
2. Uitzonderingen op voornoemde regel kom je bij een enkel bijzonder werkwoord tegen, bijvoorbeeld 'hij wil' en niet 'hij wilt'.
En voor de rest: als je het niet met dit soort regels eensch bent, moet je niet in een verzorgingsstaat gaan wonen.
Het gaat de goede kant op, maar:quote:
quote:Stel een persoon wilt wil graag dood.
Maar dit mag niet van de maatschappij.. Zoiets bepaald bepaalt de maatschappij toch niet? Wat is dat voor onzin..
Als je op je 16e stopt met school ben je nauwelijks in staat om voor jezelf te zorgen en in je eigen levensbehoefte te voorzien. De kans is groot dat de staat je daarbij moet helpen in de vorm van uitkeringen of bijstand. Dat wordt betaald van de belastingen die de mensen die wél 'zin' hadden in school betalen. Dit wil de staat, logischerwijs, voorkomen door je te 'dwingen' een volwaardig lid van de samenleving te worden...quote:Op maandag 5 december 2005 20:52 schreef Robbiej het volgende:
Waarom word je in de wereld opgedrongen om dingen te doen? neem nou Leerplicht.
Ik vind dat als je na je 16e levensjaar geen zin meer in school hebt, dat dat moet kunnen.
Het is je eigen leven, En je bepaalt zelf wat er mee gebeurt.
En dan kan het wel zelfbescherming zijn.
Maar als de persoon in kwestie nou gewoon graag wil werken, en weet wat de consequenties zijn. waarom niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |