abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32863040
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef Musketeer het volgende:
Maar wat men dus zegt is: Boeit niet dat oudere auto's vervuilender zijn, lekker laten rijden en we moeten vooral zorgen dat de auto's die nu nieuw zijn zuinig zijn, en dat bepalen we aan de hand van gemiddelde uistoten en waardes voor elke groep, niet alleen voor de nieuwe modellen.
Nee, het feit dat oudere auto's vervuilender zijn is geen reden om nieuwe auto's niet aan te pakken.
geen
  dinsdag 6 december 2005 @ 14:58:24 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32863108
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:54 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Op wat voor manier probeert de overheid de dieselrijder naar de benzine te krijgen?
Door de dieselprijzen steeds hoger te maken wegenbelasting is hoog, roetfilters te verplichten en ik vermoed dat er nog wel eea aan maatregelen aan komen om dieselrijden verder te ontmoedigen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32863279
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:54 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Je bent een eng mannetje DRA, net zo eng als de beleidsmakers die dit land naar de klote helpen.
Ben ik het helemaal mee eens.
Verhogingen zijn nmm alleen acceptabel als ze ook gebruikt worden voor het argument.
De ervaring is dat de meeste verhogingen er zijn om de schatkist in het algemeen te spekken, niet om vervuiling tegen te gaan.
Als het onze regering(en) daar om te doen zou zijn, dan zouden ze die hogere motorrijtuigenbelasting op LPG wel omlaag brengen.
pi_32888408
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 15:05 schreef DrXLTrouble het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens.
Verhogingen zijn nmm alleen acceptabel als ze ook gebruikt worden voor het argument.
De ervaring is dat de meeste verhogingen er zijn om de schatkist in het algemeen te spekken, niet om vervuiling tegen te gaan.
Als het onze regering(en) daar om te doen zou zijn, dan zouden ze die hogere motorrijtuigenbelasting op LPG wel omlaag brengen.
Precies, en zouden ze zonder de transportsector die afhankelijk is van diesel enige schade te berokkenen de benzineprijs omlaag kunnen brengen tot onder de prijs van diesel.

Overigens is het allemaal flauwekul,. de grootste vervuiler die dieselmotoren gebruikt is juist die transportsector en niet die groep personenauto's met een moderne commonrail dieselmotor.
pi_32888919
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 14:55 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, het feit dat oudere auto's vervuilender zijn is geen reden om nieuwe auto's niet aan te pakken.
Dat er ladingen moordenaars rondlopen wil niet zeggen dat over de stoep fietsen gaaf is, maar het betekent wel dat de prioriteit van de politie bij de moordenaars moet liggen.
(moordenaars = oude (benzine) vuilbakken, over de stoep fietsen = nieuwe diesel voor de dummies onder ons)
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')