abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32836448
Ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit, maar hier komt ie:

Ik en m'n vriendin willen gaan samenwonen. We zijn al een tijd op zoek in onze regio, maar als het zo doorgaat, zijn we nog lang bezig met zoeken. Via vrienden hebben we een huurhuis aangeboden gekregen in Amsterdam. Die kunnen we zo overnemen. Voor ons is dat ideaal, omdat zij werkt in Maarssen en ik in Naarden. Dan is Amsterdam dus mooi centraal.

Nu is het probleem: voor huren in Amsterdam (huurhuizen tot ¤508 pm) heb je een woonvergunning nodig. Een woonvergunning krijg je als niet-Amsterdammer alleen als je in de regio Amsterdam werkt of studeert. Naarden valt net buiten de regio Amsterdam. Maarssen zit er ook niet in. Is het voor ons mogelijk om op de één of andere manier toch die woonvergunning te krijgen of er onderuit te komen?

Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
pi_32855587
Hmmm misschien zit ik hier toch verkeerd en moet dit topic een schopje krijgen naar LIF of WGR?
pi_32858202
erm...misschien handig om het bij de gemeente te informeren?? t lijkt me dat ze geen uitzondering maken; je zult waarschijnlijk niet de enige met dit probleem zijn namelijk.
  dinsdag 6 december 2005 @ 11:33:35 #4
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32858264
Kennelijk kan hier niemand je op weg helpen. Ik schop je dus inderdaad even naar WGR! Heel veel succes!

K&W ---> WGR
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 6 december 2005 @ 12:29:23 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_32859493
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:21 schreef the_sharky_dog het volgende:
Ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit, maar hier komt ie:

Ik en m'n vriendin willen gaan samenwonen. We zijn al een tijd op zoek in onze regio, maar als het zo doorgaat, zijn we nog lang bezig met zoeken. Via vrienden hebben we een huurhuis aangeboden gekregen in Amsterdam. Die kunnen we zo overnemen. Voor ons is dat ideaal, omdat zij werkt in Maarssen en ik in Naarden. Dan is Amsterdam dus mooi centraal.

Nu is het probleem: voor huren in Amsterdam (huurhuizen tot ¤508 pm) heb je een woonvergunning nodig. Een woonvergunning krijg je als niet-Amsterdammer alleen als je in de regio Amsterdam werkt of studeert. Naarden valt net buiten de regio Amsterdam. Maarssen zit er ook niet in. Is het voor ons mogelijk om op de één of andere manier toch die woonvergunning te krijgen of er onderuit te komen?

Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën over?
Die woonvergunnig krijg je inderdaad niet niet zomaar.
Maar dit is misschien wel te omzeilen; is dit onderhuur of met een officiel contract?
Als het onderhuur is kun je er gewoon gaan wonen(hetzij illegaal) en hopen dat het niet ontdekt wordt.
Als het officiel met contract is kun je misschien vragen of zij het contract kunnen anpassen zodat je boven de huurgrens uitkomt, mits dat natuurlijk niet veel te duur voor jullie wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door doeka op 06-12-2005 13:00:44 ]
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_32859826
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 12:29 schreef doeka het volgende:

[..]

Die woonvergunnig krijg je inderdaad niet niet zomaar.
Maar dit is misschien wel te omzijlen; is dit onderhuur of met een officiel contract?
Als het onderhuur is kun je er gewoon gaan wonen(hetzij illegaal) en hopen dat het niet ontdekt wordt.
Als het officiel met contract is kun je misschien vragen of zij het contract kunnen anpassen zodat je boven de huurgrens uitkomt, mits dat natuurlijk niet veel te duur voor jullie wordt.
huurprijs verhogen zou inderdaad een optie kunnen zijn... Eventueel door bijvoorbeeld all-in prijs te vragen ipv kale huur oid...
pi_32860407
Het gaat om legale huur, geen onderhuur.

Zelf had ik ook al zitten denken aan het verhogen van de huurprijs. Het lijkt me niet de meest ideale oplossing, maar als de verhuurder ermee akkoord gaat, is het wel een manier van omzeilen. Kom je hiermee niet in conflict met het puntensysteem? Is het puntensysteem bindend, of kunnen huurder er verhuurder daar van afwijken? Anders zou de prijs eventueel niet verhoogd kunnen worden, omdat het huis dat niet 'waard' is volgens het puntrensysteem. Of dat inderdaad zo is, moet ik nog wel even uitzoeken...

Nog andere voorstellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')