abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32834829
Hell, ik gooide 'm dicht. Tweede deel is nog wel gerechtvaardigd toch?
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:37 schreef Leah het volgende:
Ik heb niet gekeken.. voelt een beetje als inbreuk op de privacy van dat mannetje eerlijk gezegd.
dat voel ik een beetje hetzelfde, dan wordt het ramptoerisme.

Zou wat zijn trouwens, als er een onderliggende onontdekte hartafwijking is. Lijkt me voor de ouders een stuk minder zuur, hoewel ik me afvraagt of dat 'helpt' (dat je niet zelf volledig verantwoordelijk bent voor de dood/diepe handicap van je kind)
pi_32835006
Ik heb dat 'ramptoerisme-gevoel' eigenlijk niet, maar ik heb wel vaker hun sites en foto's bekeken via OOL. Dat scheelt misschien.

Dat van die hartafwijking ben ik wel met je eens, Anneja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 december 2005 @ 14:44:22 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32835477
Enzo is een taai manneke! Moeilijk voor zijn ouders, de artsen zijn heel reëel en geven aan dat hij geen kans heeft, maar leggen in feite de manier van overlijden bij de ouders. Het lijkt me zo dubbel, je wilt hem graag bij je houden, aan de andere kant weet je dat dat zeer waarschijnlijk niet kan

En hoe kunnen de artsen je nou vragen om je kind voeding te ontzeggen? Dat gaat volledig tegen je gevoel en je hart in lijkt me...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 5 december 2005 @ 14:48:55 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32835587
Ik snap alleen niet hoe de hartafwijking een oorzaak kan zijn van het feit dat hij zichzelf klemgezet heeft (om niet te zeggen 'opgehangen') in zijn kinderstoel...
  maandag 5 december 2005 @ 15:07:07 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_32836057
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap alleen niet hoe de hartafwijking een oorzaak kan zijn van het feit dat hij zichzelf klemgezet heeft (om niet te zeggen 'opgehangen') in zijn kinderstoel...
Dat vind ik eigenlijk ook wel vreemd ja....
Make love, not war ☮
pi_32836421
dank je voor het openen van een vervolg Anneja een vervolg is nog wel rechtvaardigd hoor, er is nog niets defenitiefs.
En van ramptoerisme is geen sprake vind ik, de ouders zoeken zelf de openbaarheid op.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32836551
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:20 schreef PeuRac het volgende:
dank je voor het openen van een vervolg Anneja een vervolg is nog wel rechtvaardigd hoor, er is nog niets defenitiefs.
En van ramptoerisme is geen sprake vind ik, de ouders zoeken zelf de openbaarheid op.
Staan de foto's ook nog op een andere site ??

Veel sterkte voor de ouders, dit zijn echt de meest erge beslissingen die je in je leven moet nemen volgens mij.
pi_32836789
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:26 schreef massy het volgende:

[..]

Staan de foto's ook nog op een andere site ??

Veel sterkte voor de ouders, dit zijn echt de meest erge beslissingen die je in je leven moet nemen volgens mij.
op http://www.rigtering.nl/Reimer/oct-dec_2005.htm zie je gewone foto's van hem (van voor het ongeluk). De andere website is alleen voor leden.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_32837163
Het blijkt toch maar een vechtertje te zijn...
Trotse mamma :)
pi_32839150
Ja ik kreeg er ook wel een beetje dubbele gevoelens bij bij het zien van de foto's. Als het jouw kind zou zijn, dan zou je het volgens mij zo lang mogelijk willen houden. Maar aan de andere kant als ik hem zo zie liggen in dat grote bed, dat is toch ook wel heel erg triest. Hij ligt er echt zo levenloos bij.
pi_32839926
quote:
Op maandag 5 december 2005 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Denk dat het zelf klemzetten in het stoeltje en de afwijking ook geen verband hebben, maar misschien is de schade door een mogelijke afwijking wel zo groot? Ik bedoel, er zijn genoeg kindjes die veel langer zonder zuurstof zitten en daar helemaal zonder schade uit komen.
  maandag 5 december 2005 @ 17:39:37 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32840078
Mja, kan... hangt ook een beetje vanaf hoe lang het nou geweest is. Als de moeder zeg zo'n 10 minuten aan de deur heeft gestaan, dan moeten de hulpdiensten nog komen. Gaat heel snel hoor.
En het was in 'gewone' omstandigheden. Als iemand onderkoelt is dan kunnen de hersenen bijvoorbeeld veel langer zonder zuurstof voor ze kapot gaan.

Nou ja goed, het is en blijft hoe dan ook triest.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2005 @ 18:00:25 #13
43556 miss_dynastie
pi_32840646
Ik voel niet die 'vreugde' die de ouders en meeste mensen op OOL voelen van 'hij is er nog', want dat idee heb ik niet, voor mij persoonlijk is leven veel meer dan alleen ademen. Maar voeding ontzeggen, tjee, dat zou ik ook nooit kunnen, lijkt me onmogelijk...
pi_32840828
ik blijf rillingen houden van dit verhaal.
pi_32842834
Behalve bij onderkoeling 10 minuten zonder zuurstof is eigenlijk altijd fataal, ook voor volwassenen. Je kunt dan nog wel gereanimeerd worden, maar de kans dat je voor altijd vegetatief blijft is dan iets van 99%. Dat heb ik geleerd bij EHBO/CPR. Die ambulance-broeder vertelde dat ze -als ze weten dat iemand meer dan 10 minuten geen zuurstof heeft gehad- vaak net doen of ze reanimeren, en dan zeggen dat het niet lukt om de familie de beslissing te besparen. Het is wel een droevig vooruitzicht nu, het lijkt erop dat ze toe gaan naar een kind dat wellicht langer blijft leven, maar nooit meer echt bij bewustzijn komt. Ik kan me wel voorstellen dat die extra tijd het wat makkelijker maakt om afscheid te nemen en een verhouding te krijgen met alle gebeurtenissen. Maar wat nou als het zo blijft als het nu is.... Je zult volgens mij als ouder heel moeilijk besluiten om je kind geen eten of drinken te geven of op een andere manier mee te werken aan zijn dood. Gruwelijke situatie. En arme Reimer, die dit blijkbaar toch wel behoorlijk bewust meemaakt allemaal...
mooi he, alles
  maandag 5 december 2005 @ 20:41:23 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32845220
Ik snap helemaal niet wat ze er mee bedoelen? Die opmerking over die afwijking? De schade die hij heeft komt toch gewoon door het ongeluk dat hij gehad heeft?

Wel echt triest hoor. Ik moet best vaak er aan denken, ik voel ook helemaal dat positieve niet en kan eerlijk gezegd ook niet met die ouders mee voelen. Ik vind het wel heel naar voor het kind zelf en zijn broertje. Dat vooral, die snapt er waarschijnlijk helemaal niets van en alles is straks zo anders.

Ik heb overigens wel een tuigje gekocht voor in de kinderstoel, laat d'r niet alleen maar ja je weet maar nooit enzo.
  Moderator maandag 5 december 2005 @ 22:01:26 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32847519
quote:
Lieve allemaal,

Enzo's eerste tandje komt door!!! Goed he!!

Het gaat nog steeds relatief goed. De ECG van zijn hartje was goed en gaf geen hartritmestoornissen aan. We zijn bij dat ze dat wel onderzocht hebben en dat ze ons zo vrij laten in de keuzes die er gemaakt kunnen worden.

Vanmiddag was Sinterklaas hier, met een zeer bekende stem; hij leek erg op die van een verpleger die er vandaag helaas niet bij kon zijn omdat hij naar een symposium moest ;-) Reimer was een beetje terughoudend, vond het nogal spannend. Hij kreeg een paard-en-wagen van lego ("kdootje!") en Enzo kreeg een Winnie de Poeh knuffel.

Aangezien we onze eigen oliebollenparty, die we altijd op de 1e Adventszondag houden (ook met gluhwein en warme choco), gemist hebben, heeft een van onze lieve vrienden ons vandaag alsnog heerlijke oliebollen gebracht. Dat was erg lief!

We zien wel wat de aankomende dagen en nachten ons brengen. Niemand durft er nu nog iets over te zeggen.

Liefs,
Geerke, Hans, Reimer, Enzo!
Als kinderen tandjes krijgen dan maken ze toch ook extra speeksel aan, aangezien enzo nauwelijks tot niet slikt lijkt me dat het vollopen van de longen ook te voorspoedigen, toch?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 5 december 2005 @ 22:08:17 #18
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32847698
Ik denk dat dat in Enzo's geval misschien anders werkt. Een lijf in "overleefmodus"werkt heel anders. Hij zou dus zomaar helemaal geen last kunnen hebben van extra speekselvorming.

LB, je verwoordt precies hoe ik het voel...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32847945
Het leek mij al heel onwaarschijnlijk dat het ongeluk van een hartafwijking zou komen. Ze zouden dat al eerder gemerkt hebben. Wat ik denk is dat hij gewoon nog niet goed kon zitten, hij was immers 7 maanden oud, uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar mijn kinderen konden toen echt nog niet in de kinderstoel zitten. En helemaal als ze het blad te strak hadden gezet, zákken ze onderuit dan kunnen ze niet weer omhoog komen. Hij kan het best nog wel een paar weken volhouden, maar wat senesta ook schrijft, tandjes betekent extra speeksel, en er hoeft maar 1 persoon bij hem in de buurt te komen die verkouden is, dan gaat het ook mis denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 09:36:43 #20
43556 miss_dynastie
pi_32855679
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:41 schreef Luchtbel het volgende:
Ik snap helemaal niet wat ze er mee bedoelen? Die opmerking over die afwijking? De schade die hij heeft komt toch gewoon door het ongeluk dat hij gehad heeft?
Volgens mij bedoelen ze inderderdaad dat het reanimeren dan (beter) gelukt zou zijn. Maar tien minuten is lang, heel lang...
pi_32855803
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:41 schreef Luchtbel het volgende:
Het idee was denk ik dat hij een hartstilstand gehad kan hebben en daarna onderuit gezakt is (en eventueel klem komen te zitten). Zijn hele circulatiestilstand zou dan door die hartafwijking veroorzaakt zijn. Blijft natuurlijk staan dat je ook dan zo snel mogelijk moet gaan reanimeren, maar toch.

Ik weet niet wat ik van mijn eigen kind zou vinden als het door bleef ademen terwijl er 'niemand meer thuis' is. Misschien nog wel erger dan wanneer hij meteen de geest zou geven bij het stoppen van beademing. Maar zo'n kind geen voeding meer geven zou me ook veel te ver gaan, dat idee vind ik te erg (net als bij diep-demente bejaarden trouwens).
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 09:47:24 #22
43556 miss_dynastie
pi_32855917
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:42 schreef anneja het volgende:
Het idee was denk ik dat hij een hartstilstand gehad kan hebben en daarna onderuit gezakt is (en eventueel klem komen te zitten). Zijn hele circulatiestilstand zou dan door die hartafwijking veroorzaakt zijn. Blijft natuurlijk staan dat je ook dan zo snel mogelijk moet gaan reanimeren, maar toch.
Hmm... o zo. Daar geloof ik dan niks van, eerlijk gezegd. Zeven maanden is toch sowieso vrij vroeg voor een kinderstoel, dus dat ze daardoor onderuit zakken lijkt me niet gek. Dat ze het uitzoeken om de ouders een 'beter' gevoel geven, lijkt me wel gerechtvaardigd.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 09:55:23 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_32856095
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 09:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmm... o zo. Daar geloof ik dan niks van, eerlijk gezegd. Zeven maanden is toch sowieso vrij vroeg voor een kinderstoel, dus dat ze daardoor onderuit zakken lijkt me niet gek. Dat ze het uitzoeken om de ouders een 'beter' gevoel geven, lijkt me wel gerechtvaardigd.
Ze zullen het eerder uitzoeken om alles uit te sluiten, niet voor de ouders.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 6 december 2005 @ 10:57:37 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32857433
Miss_D, Enzo is geen 7 maanden hoor. Anderhalf jaar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 6 december 2005 @ 11:02:14 #25
43556 miss_dynastie
pi_32857539
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 10:57 schreef dutchie het volgende:
Miss_D, Enzo is geen 7 maanden hoor. Anderhalf jaar.
Ik zie dat ik me idd vergist heb, hij is van 21 maart dit jaar (dus hij was acht en geen zeven maanden oud toen het gebeurde) volgens hun eigen website, dus ook nog geen anderhalf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')