abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32828191
http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/atmosf.html

Ik heb het idee om dit spel aan te schaffen, maar wil er eerst meer over weten.
Bijvoorbeeld, of het door een kind van 13 ook gespeeld kan worden.
Welke vragen stellen ze?
Zou iemand mij een korte uitleg willen geven, over hoe het spel gespeeld wordt?
Alvast bedankt voor je moeite .

Ik hoop dat ik hier op de juiste plek zit.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 5 december 2005 @ 10:51:05 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_32829462
Volgens mij is het nog steeds zo dat bordspellen in UVT horen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 5 december 2005 @ 11:09:20 #3
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_32829863
dubbel.
Ook geen sig dus
  maandag 5 december 2005 @ 11:12:03 #4
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_32829928
Ik heb de videoband versie, dat is echt cool. Helaas kan je de video eigenlijk maar 1x spelen omdat je dan het hele spelverloop al kent. De DVD doet het meer random geloof ik. Tis echt aan te raden om met zn zessen te spelen Het is neit echt super eng, heel af en toe schrik je even, mara over het algemeen vond mijn broertje van 11 het meer grappig dan eng.

In het spel start je de videoband, en dan ga je het bordspel spelen. Af en toe komt er een kerel in beeld, dan stopt het spel en geeft hij opdrachten. Bijvoorbeeld je leeftijd rollen met de dobbelsteen. Hij spreekt ook de oudste en jongste speler aan enzo. Als hij neit in beeld is staat er een klok. In mijn spel moet iemand het spel uitspelebn voor er 1 uur verlopen is, anders wint de videoband. Verder zijn er nog kaarten die je op een bepaald moment iets moet laten doen. Bijvoorbeeld "27:30 Schreeuw! voor elke medespeler die schrikt krijg je 1 sleutel" (ofzo).

Ik heb het originele spel en een uitbreiding, ik weet neit of er meerdere uitbreidingen zijn.
Ook geen sig dus
  maandag 5 december 2005 @ 11:25:54 #5
58460 RicXDesign
^ Im with stupid ^
pi_32830238
Ik heb ook de videoband versie gehad (long ..long time ago) Was erg grappig.
pi_32840854
Bedankt voor jullie reacties
Maar hoe gat het spel in zijn werk?
Wat voor vragen worden er gesteld?
En is het niet met 3 man te spelen?
Kun je er een beetje bij lachen, enz?
Je gooit met een dobbelsteen, en dan?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  maandag 5 december 2005 @ 19:22:43 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_32842866
Het doel van het (originele) spel is je 6 sleutels verzamelen, naar het midden van het speelveld gaan, en een nachtmerrie kaart trekken. Je hebt gewonnen als de getrokken kaart niet je eigen nachtmerrie is (aan het ebgin van het spel schrijf je dat op).

Het is gewoon een bord met vakjes, je gooit met de dobbelsteen en loopt x vakjes, en sommige vakjes zijn speciaal. Zo zijn er vakjes voor om tijd of noodlot kaarten te trekken, is er het zwarte gat (monopolie gevangenis), en nog wat andere zaken. In het spel op zich zit weinig diepgang. Als die kerel dus in beeld komt, stopt het spel en is degene die aan de beurt is meestal de lul (tenzij hij specefiek om iets anders vraagt. Hij kan ook de oudste of jongste vragen, of degene met de minste sleutels, of degene met een bepaald nummer (iedereen heeft een nummer). De meeste opdrachten die hij geeft hebben iets te maken met dobbelstenen rollen of rekenen. Er zijn tijdkaarten, die je zeggen bijvoorbeeld door iemand zn rekeken heen te gaan schreeuwen op een bepaald tijdstip.

Het is 2 tot 6 spelers, maar met hoe meer hoe leuker. Ik vond het wel leuker om met bekenden te spelen, aangezien sommige mensen het toch wel een beetje genant vinden tegen een videoband te praten. Zo moest je hem altijd beantwoorden met 'JAWEL POORTWACHTER!'. Deed je het neit dan had je kans dat iemand met een noodlot kaart een sleutel van je afpakte. Maar het is wel om te lachen voornamelijk (vooral achteraf).
Ook geen sig dus
pi_32843391
quote:
Op maandag 5 december 2005 19:22 schreef Dennis_enzo het volgende:
Het doel van het (originele) spel is je 6 sleutels verzamelen, naar het midden van het speelveld gaan, en een nachtmerrie kaart trekken. Je hebt gewonnen als de getrokken kaart niet je eigen nachtmerrie is (aan het ebgin van het spel schrijf je dat op).

Het is gewoon een bord met vakjes, je gooit met de dobbelsteen en loopt x vakjes, en sommige vakjes zijn speciaal. Zo zijn er vakjes voor om tijd of noodlot kaarten te trekken, is er het zwarte gat (monopolie gevangenis), en nog wat andere zaken. In het spel op zich zit weinig diepgang. Als die kerel dus in beeld komt, stopt het spel en is degene die aan de beurt is meestal de lul (tenzij hij specefiek om iets anders vraagt. Hij kan ook de oudste of jongste vragen, of degene met de minste sleutels, of degene met een bepaald nummer (iedereen heeft een nummer). De meeste opdrachten die hij geeft hebben iets te maken met dobbelstenen rollen of rekenen. Er zijn tijdkaarten, die je zeggen bijvoorbeeld door iemand zn rekeken heen te gaan schreeuwen op een bepaald tijdstip.

Het is 2 tot 6 spelers, maar met hoe meer hoe leuker. Ik vond het wel leuker om met bekenden te spelen, aangezien sommige mensen het toch wel een beetje genant vinden tegen een videoband te praten. Zo moest je hem altijd beantwoorden met 'JAWEL POORTWACHTER!'. Deed je het neit dan had je kans dat iemand met een noodlot kaart een sleutel van je afpakte. Maar het is wel om te lachen voornamelijk (vooral achteraf).
Dank je
Nu begrijp ik het, en heb de uitleg die ik nodig had .
Toch maar aanschaffen dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')