abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32827613
Aangezien ik binnenkort eindelijk de sleutels van mijn nieuwe huis krijg, ben ik bezig met de inrichting.

Nu was ik afgelopen weekend in Duitsland om te winkelen. (dat is ook niet zo gek als je 500 meter van de grens af woont ). Het viel mij op dat de huishoudelijke apparatuur een stuk goedkoper was dan in Nederland.

Zum beispiel: De Miele wasmachine die ik op het oog had, was daar zo'n 200 Euro goedkoper.

Heeft iemand ervaring met het kopen van dat soort zaken in Duitsland? Hoe zit het met de aansluitingen? en bovenal. Heb je gewoon recht op de gebruikelijke garantie?
Zu hause ist alles besser
pi_32827832
Ja vaak is het goedkoper en de garantie is gelijk... maar goed; voor jou is het dichtbij als je problemen hebt maar als ik het zou kopen daaro en er is wat aan de hand moet ik echt heel erg ver fietsen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32828345
zeker in duitsland kopen, alleen met laptops uitkijken ivm dat andere toetsenbord...

ik koop vaak online bij duitse winkels, scheelt veel!
pi_32828512
Je kan in Nederlandse winkels nog behoorlijk afdingen op apparatuur. Weet wat het elders kost en wat je er max voor wilt betalen en je komt vaak een heel eind , weet niet of dat in Duitsland hetzelfde is. Verder geen problemen om iets in Duitsland te kopen.
  maandag 5 december 2005 @ 10:01:30 #5
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32828620
Wij halen van alles in duitsland, laatst nog een Magnetron.

Deze was stuk na 1 maand, maar werd netjes gerepareerd en we konden hem wat later alweer ophalen.

BTw, bij de Mediamarkt in Nordhorn (DE)

Mag ikvragen waar je gaatwonen?
  maandag 5 december 2005 @ 10:02:04 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32828629
ik heb veel in Duitsland gekocht (woon er zelf ook dichtbij) en veel geld bespaard, doen dus
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 5 december 2005 @ 10:03:30 #7
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32828656
Trouwens, CD's en DVD's zijn ook stukken goedkoper in duitsland 100 CD's voor ¤15, en 100 DVD's voor ¤30
pi_32828758
Zitten er geen verschillen in de aansluitingen bij een wasmachine? Niet dat ik dadelijk op zoek moet naar allerlei verloopstukken. * kaputwiehund is namelijk niet zo heel erg handig

Volgens de verkoper zat nog wel wat onderhandelingsruimte in als wat meer dingen tegelijk kocht. Aangezien ik ook een friteuse, wasdroger, stofzuiger en strijkijzer moet hebben (in volgorde van belangrijkheid ) moet er toch wel wat vanaf kunnen.
Zu hause ist alles besser
  maandag 5 december 2005 @ 10:25:33 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32829035
een kraan is een kraan en ze hebben daar gewoon dezelfde stekkers dusse moet gewoon kunnen.
  maandag 5 december 2005 @ 10:44:28 #10
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32829318
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:09 schreef kaputwiehund het volgende:
Zitten er geen verschillen in de aansluitingen bij een wasmachine? Niet dat ik dadelijk op zoek moet naar allerlei verloopstukken. * kaputwiehund is namelijk niet zo heel erg handig

Volgens de verkoper zat nog wel wat onderhandelingsruimte in als wat meer dingen tegelijk kocht. Aangezien ik ook een friteuse, wasdroger, stofzuiger en strijkijzer moet hebben (in volgorde van belangrijkheid ) moet er toch wel wat vanaf kunnen.
Jups, zelfde stekkers en ook gewoon 230 volt hoor

T'is niet zo dat ze in duitsland vierkante stekkers hebben met krachtstroom
pi_32829356
Waarom zijn de prijzen in Duitsland zoveel lager dan?
  maandag 5 december 2005 @ 10:53:30 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32829520
quote:
Op maandag 5 december 2005 10:46 schreef DennisMoore het volgende:
Waarom zijn de prijzen in Duitsland zoveel lager dan?
mij is ooit uitgelegd om de 2 volgende redenen:

1: de BTW is nog lager (16% tegen 19% bij ons), met nadruk op nog, dat gaat stapsgewijs omhoog van de huidige 16% naar 19 %.
2: de Duitse markt is groter, dus kan er groter worden ingekocht en dat resulteerd weer in lagere prijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')