abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2009 @ 18:06:34 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71125508
Heb vroeger vaak geprobeerd meringue en/of schuimpjes te maken maar dat mislukte altijd.
Toevallig paar weken terug nog weer eens geprobeerd, had eiwitten over, samen met suiker en wat vanille-extract stijfgeklopt en dat was helemaal goed. Of nou ja, bijna goed. Ben er in ieder geval niet meer bang voor.

Maar euh, de clue zit 'm er volgens mij wel in dat je genoeg suiker gebruikt hoor. Minder kan niet. (weet alleen even niet meer hoe de verhouding was, zal het zo eens voor je opzoeken, piepster) En verder ben ik pas later gaan begrijpen waarom die recepten bij mij altijd mislukten: ik hou helemaal niet van een taaiige binnenkant! Ik wil bros en knapperig en droog, van binnen en van buiten.

Weet je wat je even moet doen? Er eentje uithalen en die af laten koelen. Kijken of ie dan nog steeds indrukbaar is.
pi_71127069
Ze staan ook nog steeds in de oven hoor. Volgens het recept moet dat 3 uur. En zolang er niks zwart wordt, laat ik het lekker staan. Volgens mij moet her deze keer goedkomen.
pi_71158942
Onbedoeld werd het toch nog een grappig experiment. Ik heb een fornuis met dubbele oven. In de ene oven had in de meringues vrij groot gemaakt en op een met een boter ingevette bakplaat. Ind eandere oven had ik wat kleinere merigues op bakpapier gemaakt. Die op bakpapier waren na 3 uur op 100 graden mooi droog. Die uit de andere oven heben een minder mooie bodem en zijn nog steeds wat plakkerig van binnen, ondanks dat ze meer dan 4 uur in de oven hebben gestaan.

Mijn conclusie: m'n recept klopt, maar je moet de meriques niet te groot maken en op bakpapier bakken.
pi_71258349
mijn meringusworden altijd lichtbruin in de oven . Ik bak ze geloof ik anderhalf uur ofzo op 100C, deurtje blijft op een kiertje.. Mijn oven gaat niet lager. Helpt het als ik er aluminiumfolie over doe? Van binnen zijn ze goed, niet droog maar plakkerig, lekker. Helemaal droog zou ik ook wel eens willen proberen maar dan moeten ze wel wit blijven, als mijn meringues normaal al plakkerig en lichtbruin zijn, worden ze dan donkerbruin en droog. en daar heb ik helemaal geen zin in .
  donderdag 23 juli 2009 @ 18:38:07 #80
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_71258670
Gewoon eerder uit de oven halen, zou ik denken...
  vrijdag 24 juli 2009 @ 14:16:34 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71285861
Owww... merengues, wat lekker! Dat ga ik binnenkort ook weer eens maken!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:57:51 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_71990671
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Stansfield het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het was super makkelijk om te maken. Het hele recept typ ik een andere keer wel maar gewoon eiwit kloppen, rietsuiker erbij. Dit heel glad kloppen. Op een bakplaat. Een uur in de oven op 150 graden. De buitenkant is dan lekker krokant en de binnenkant nog lekker kleverig. Slagroom kloppen, hazelnoten rosteren en kapot slaan in een theedoek, niet helemaal meer wel fijne stukken en nog grotere stukken erin laten. Peren in stukken snijden. De perensap koken, hier chocolade bij doen. Roeren totdat het vloeibaar is.

Een deel van de slagroom op de meringue doen, wat hazelnoten en peren en chocolade, en datzelfde nog een keer.

Foto uit het boek lijkt aardig op mijn eindresultaat moet ik zeggen.
[ afbeelding ]
Hmmmmm, deze had ik met sinterklaas gemaakt, en dan met pepernoten, stoofpeertjes, chocolade en witte muizen, echt te lekker .
KuikenGuppy
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:31:13 #83
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_72082168
4x eiwit
poedersuiker
vanillesuiker

ananas uithollen, vullen met stukjes ananas, wat rum en ijs. terug in de vriezer.
merengue mixen, en dan op de bbq! heerlijk!

pi_72082560
Tvp!
pi_72100576
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 21:31 schreef macferret het volgende:
4x eiwit
poedersuiker
vanillesuiker

ananas uithollen, vullen met stukjes ananas, wat rum en ijs. terug in de vriezer.
merengue mixen, en dan op de bbq! heerlijk!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik snap iets niet: gaar je die merengue nu op de bbq? Of warm je het geheel alleen op op de bbq?
(:
  zondag 30 augustus 2009 @ 07:37:05 #86
58874 macferret
pi_72273983
hij is gegaard op de bbq, minuutje of 10 op 200C, ik had er in eerste instantie iets te veel merengue op, en heb er wat afgehaald, ik ws bang dat het ijs in de ananas anders zou smelten, maar dat was nog keurig keihard bevroren, ananas en merengue isoleren blijkbaar heel goed!
pi_72283887
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 07:37 schreef macferret het volgende:
hij is gegaard op de bbq, minuutje of 10 op 200C, ik had er in eerste instantie iets te veel merengue op, en heb er wat afgehaald, ik ws bang dat het ijs in de ananas anders zou smelten, maar dat was nog keurig keihard bevroren, ananas en merengue isoleren blijkbaar heel goed!
En dan had je de deksel er op neem ik aan?
(:
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:48:59 #88
58874 macferret
pi_72285756
yep en indirect

[ Bericht 66% gewijzigd door macferret op 30-08-2009 18:21:48 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')