Hmmmmm, deze had ik met sinterklaas gemaakt, en dan met pepernoten, stoofpeertjes, chocolade en witte muizen, echt te lekkerquote:Op maandag 4 februari 2008 22:03 schreef Stansfield het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het was super makkelijk om te maken. Het hele recept typ ik een andere keer wel maar gewoon eiwit kloppen, rietsuiker erbij. Dit heel glad kloppen. Op een bakplaat. Een uur in de oven op 150 graden. De buitenkant is dan lekker krokant en de binnenkant nog lekker kleverig. Slagroom kloppen, hazelnoten rosteren en kapot slaan in een theedoek, niet helemaal meer wel fijne stukken en nog grotere stukken erin laten. Peren in stukken snijden. De perensap koken, hier chocolade bij doen. Roeren totdat het vloeibaar is.
Een deel van de slagroom op de meringue doen, wat hazelnoten en peren en chocolade, en datzelfde nog een keer.
Foto uit het boek lijkt aardig op mijn eindresultaat moet ik zeggen.
[ afbeelding ]
Ik snap iets niet: gaar je die merengue nu op de bbq? Of warm je het geheel alleen op op de bbq?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 21:31 schreef macferret het volgende:
4x eiwit
poedersuiker
vanillesuiker
ananas uithollen, vullen met stukjes ananas, wat rum en ijs. terug in de vriezer.
merengue mixen, en dan op de bbq! heerlijk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan had je de deksel er op neem ik aan?quote:Op zondag 30 augustus 2009 07:37 schreef macferret het volgende:
hij is gegaard op de bbq, minuutje of 10 op 200C, ik had er in eerste instantie iets te veel merengue op, en heb er wat afgehaald, ik ws bang dat het ijs in de ananas anders zou smelten, maar dat was nog keurig keihard bevroren, ananas en merengue isoleren blijkbaar heel goed!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |