Jij hebt duidelijk niet al mijn posts gelezen, wellicht alleen de laatste paar, daarom ga ik verder niet in op wat je zegt.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:56 schreef Tamea het volgende:
Shreyas, ik vind je erg kortzichtig. Het lijkt haast alsof de enige reden dat je het afwijst is dat jij er niet zelf mee opgegroeid bent. Wijs je dan ook de Xbox360 af en mogen je kinderen later daar niet mee spelen en geen verslagen schrijven in Word, omdat er vroeger alleen WP of zelfs een C64 was?
Ook ik vind trouwens 5 dagen kinderopvang per week niet ideaal en snap vaak niet waarom mensen die dat wel vinden kinderen hebben, maar je redenatie vind ik storend.
* Tamea gaat overigens zelf voor 3 dagen kinderopvang. Verder geen gastouders/oma/opa etc. 3 dagen opvang en 4 dagen thuis bij papa en/of mama.
quote:Op woensdag 7 december 2005 23:21 schreef Shreyas het volgende:
In je laatste alinea maak je een goed punt. Het gevoel van eigenwaarde was vroeger wel aanwezig bij vrouwen die niet fulltime werkte en dus fulltime moeder waren. Tegenwoordig is dat niet meer het geval helaas , ik hoop (eigenlijk al tegen beter weten in) het een soort stroming is en dat full-time moeder zijn binnenkort weer in zal zijn, zodat dat vrouwen weer net zoveel eigenwaarde geven als degene die werken.
Ben ik de enige die het woord 'vader' in bovenstaande citaten mist?quote:Op donderdag 8 december 2005 11:59 schreef Shreyas het volgende:
Je constatering is correct. Ik ageer vooral tegen de groep moeder die hun kinderen fulltime naar het KDV/BSO brengen. Met 2 dagen in de week (maximaal) kan ik leven. Natuurlijk moeten kinderen met andere kinderen kunnen spelen. Ik heb vroeger ook op een peuterspeelzaal gezeten 2-3 dagen in de week ofzo. Daar is niets mis mee. Zolang het maar in het belang is van het kind en niet van de ouders die alleen denken aan hun eigen plezier/geluk en hun eigen portemonee.
Als je nou eerst eens kijkt op wie en op wat ik reageer in de stukken tekst die jij hebt geciteerd, dan is dat helemaal niet zo gek.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
[..]
Ben ik de enige die het woord 'vader' in bovenstaande citaten mist?
Het verrast mij dat er in België juist zoveel ouders zijn die beiden fulltime werken. Maar goed, misschien dat België daarom in ongeveer alles slechter is dan Nederlandquote:Op donderdag 8 december 2005 21:38 schreef Libel het volgende:
Hallo,
ik kom uit België en heb een zoontje van 5,5 maanden. In januari ga ik terug voltijds werken en gaat hij naar de opvang. Mijn vriend werkt ook voltijds, dus Aiken gaat vijf dagen per week naar de kinderopvang.
Ik heb wel het gevoel dat het hier in België vaker voorkomt dat beide ouders voltijds werken.
Misschien heeft dit ook wel te maken met het feit dat kindjes in België vanaf 2,5 jaar naar school gaan. Dan zijn ze ook de hele dag van huis weg.
Hoewel ik het natuurlijk leuk zou vinden om enkele dagen per week thuis te kunnen zijn bij mijn zoontje is dit in de praktijk financieel niet haalbaar. Zeker niet als je een huis moet afbetalen en ook af en toe met je gezin uitstappen wil doen zonder te moeten nadenken over elke cent die je uitgeeft (dit is natuurlijk ieder zijn eigen keuze).
Voor de ontwikkeling van het kind vind ik het ook goed dat hij veel met leeftijdsgenootjes kan omgaan. We hechten er wel veel belang aan om van de tijd die we samen doorbrengen maximaal te genieten.
Ik werk zelf in het onderwijs, dus ik ben wel redelijk vroeg thuis 's avonds. Hoewel ik dan natuurlijk nog voorbereidings- en verbeterwerk heb, laat dit me toch toe om wat meer tijd met mijn zoon door te brengen dan wanneer je pas later thuiskomt (zeker woensdagnamiddag en in de schoolvakanties). Misschien als ik enkele maanden voltijds gewerkt heb dat ik er helemaal anders tegenaan kijk.
Het heeft mij eigenlijk wel verrast dat er zo weinig ouders zijn in Nederland (of op dit forum?) die beiden voltijds werken.
1 op de 10 vrouwen stopt met werken na de geboorte van het eerste kind. 9 op de 10 blijven werken, het merendeel idd parttime (maar de exacte cijfers weet ik niet).quote:Op donderdag 8 december 2005 21:38 schreef Libel het volgende:
Het heeft mij eigenlijk wel verrast dat er zo weinig ouders zijn in Nederland (of op dit forum?) die beiden voltijds werken.
Ik bedoelde het niet persoonlijk tegen jouquote:Op vrijdag 9 december 2005 01:12 schreef Shreyas het volgende:
Als je nou eerst eens kijkt op wie en op wat ik reageer in de stukken tekst die jij hebt geciteerd, dan is dat helemaal niet zo gek.![]()
Die cijfers wil ik echt zwart-op-wit zien, voordat ik dat geloof.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:41 schreef poemojn het volgende:
[..]
1 op de 10 vrouwen stopt met werken na de geboorte van het eerste kind. 9 op de 10 blijven werken, het merendeel idd parttime (maar de exacte cijfers weet ik niet).
Bron: CBSquote:Op zondag 11 december 2005 23:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die cijfers wil ik echt zwart-op-wit zien, voordat ik dat geloof.
Ok, dank je. Ik geloof het, maar ik geloof eveneens dat het met ons land nu nog slechter is gesteld dan ik al dachtquote:
bij ons word de vader huisman, en ik word kansloos kunstenaarquote:Op vrijdag 9 december 2005 20:36 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik bedoelde het niet persoonlijk tegen jou
Het gaat er meer om dat er bij dergelijke discussies meestal de nadruk op de vrouw wordt gelegd. Díe moet maar stoppen met werken, díe moet maar thuisblijven. En de vader dan? Natuurlijk, de vrouw baart het kind, dus die zal tijdelijk sowieso ff moeten stoppen met werken. Maar na een tijdelijke periode van rust wordt het normaal gevonden dat de vrouw hooguit part-time gaat werken, en dat de man voltijds blijft werken of hooguit één dag in de week minder.
Jij bent nu nog triester dan dat ik al dachtquote:Op maandag 12 december 2005 11:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok, dank je. Ik geloof het, maar ik geloof eveneens dat het met ons land nu nog slechter is gesteld dan ik al dacht![]()
Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat dit gegeven (ik weet inmiddels dat het klopt) eigenlijk niets zegt over het aantal thuisblijfmoeders. Het zegt alleen iets over de vrouwen die al werkten voor ze kinderen hadden, daarvan gaat 90% er gewoon mee door en stopt slechts 10%.quote:Op vrijdag 9 december 2005 01:41 schreef poemojn het volgende:
[..]
1 op de 10 vrouwen stopt met werken na de geboorte van het eerste kind. 9 op de 10 blijven werken, het merendeel idd parttime (maar de exacte cijfers weet ik niet).
In derdewereldlanden gaan de kinderen vanaf kleins af aan met de moeder mee op het land werken, dan hangen ze in een doek aan de moeder. Of... ze blijven bij tante, buurvrouw of oma, samen met een lading neefjes, nichtjes en buurkinderen. Ook een vorm van kinderopvang dus.quote:Op maandag 12 december 2005 22:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik realiseer me eigenlijk nu pas dat dit gegeven (ik weet inmiddels dat het klopt) eigenlijk niets zegt over het aantal thuisblijfmoeders. Het zegt alleen iets over de vrouwen die al werkten voor ze kinderen hadden, daarvan gaat 90% er gewoon mee door en stopt slechts 10%.
Maar er zijn ook vrouwen die sowieso al niet werkte (omdat ze sowieso al ooit kinderen wilden of om welke andere reden dan ook). Ik geef toe dat dat er waarschijnlijk niet zoveel zullen zijn.
Verder reageer ik niet meer op users die mij persoonlijk aanvallen. Aan dergelijk onprofessioneel gedrag verspil ik geen tijd meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |