Dagelijkse praktijk helaas, vaak ouders die topfuncties bekleden in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 4 december 2005 23:16 schreef suikerzoet het volgende:
Vraag me inderdaad ook af hoe ouders meer dan 200 uur per maand kunnen declareren? Dan zie je je kind dus echt alleen maar als hij/zij slaapt.
Waar kan ik dat declarerenquote:Op maandag 5 december 2005 18:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dagelijkse praktijk helaas, vaak ouders die topfuncties bekleden in het bedrijfsleven.
Vandaag ook weer een zwikkie voorbij zien komen: 220 ~ 240 uur KDV, daarna gastouder en tussentijds de nodige taxikosten om ze heen en weer te brengen.
Irritante is dus dat die lui echt alles declareren, taxikosten, maaltijden (brood en warm), tussendoortjes etc. etc.![]()
Wat is nou precies je probleem? Dat die mensen lekker declareren wat ze kunnen waardoor je werk niks aan is of heb je daadwerkelijk medelijden met die kindjes?quote:Op maandag 5 december 2005 18:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Irritante is dus dat die lui echt alles declareren, taxikosten, maaltijden (brood en warm), tussendoortjes etc. etc.![]()
Angel hier precies hetzelfde.quote:Op maandag 5 december 2005 19:09 schreef Angel22 het volgende:
MIjn 2 kids gaan (helaas) 5 dagen per week naar het kdv/bso van 's ochtends 7 tot max 1800 uur.
Ik ben alleenstaande moeder en moet het dus alleenverdienen.... dat houdt dus in veel werken om een beetje rond te kunnen komen.
Maar op het moment dat ik vrij ben is het eerste wat ik doe mijn kinders halen. Of dat nou om 1800 uur is ( wat gelukkig niet al te vaak voorkomt) of dat dat nou om 1400 uur is.
Ik wil nl ook graag tijd met mijn kiddies doorbrengen en ze niet alleenmaar gehaast bij het opstaan en naar bed brengen.
Als ik een andere mogelijkheid had zou ik die graag aanpakken maar vooralsnog is het helaas niet anders. Het maakt het voor mij wel weer een stuk makkelijker dat ze het erg leuk vinden.
zeg nitwit, volgens jou zijn dus alleen bovenstaande ouders normaal?quote:Op maandag 5 december 2005 20:31 schreef Shreyas het volgende:
Zijn er ook nog ouders hier die hun kinderen nog helemaal zelf opvoeden? Dus hun kinderen bewust nooit naar een KDV en/of BSO brengen. Niet stelselmatig (met stelselmatig bedoel ik één keer per week of vaker) bij opa/oma onderbrengen (of bij een andere oppas) en geen au-pair/oppasmoeder in huis halen om voor hun kinderen te zorgen. En die tot slot ook nooit van plan zijn om van dergelijke kinderopvang gebruik te maken?
Met andere woorden zijn er nog échte normale ouders in dit land?![]()
Geboortedatum: 1983-08-22quote:Op maandag 5 december 2005 20:31 schreef Shreyas het volgende:
Zijn er ook nog ouders hier die hun kinderen nog helemaal zelf opvoeden? Dus hun kinderen bewust nooit naar een KDV en/of BSO brengen. Niet stelselmatig (met stelselmatig bedoel ik één keer per week of vaker) bij opa/oma onderbrengen (of bij een andere oppas) en geen au-pair/oppasmoeder in huis halen om voor hun kinderen te zorgen. En die tot slot ook nooit van plan zijn om van dergelijke kinderopvang gebruik te maken?
Ik heb al eerder aangegeven (ik geef toe dat het meer dan een jaar geleden is ofzo) dat er in mijn profiel niet louter correcte informatie staat. In dit forum probeer ik o.a. anoniem te blijven. Vooral voor de mensen in mijn naaste omgeving. De geboortedatum die in mijn profiel staat is niet correct. Als dat niet worden geapprecieerd dan wil ik die ook wel gewoon weghalen.quote:Op maandag 5 december 2005 21:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geboortedatum: 1983-08-22
Kom jij maar weer terug als je later groot bent![]()
Hierbij wil ik nog toevoegen dat stel dat die geboortedatum wel correct was het zeer ongepast is om als moderator notabene iemand persoonlijk aan te vallen. Anders probeer je gewoon te weerleggen wat ik zeg.quote:Op maandag 5 december 2005 21:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aangegeven (ik geef toe dat het meer dan een jaar geleden is ofzo) dat er in mijn profiel niet louter correcte informatie staat. In dit forum probeer ik o.a. anoniem te blijven. Vooral voor de mensen in mijn naaste omgeving. De geboortedatum die in mijn profiel staat is niet correct. Als dat niet worden geapprecieerd dan wil ik die ook wel gewoon weghalen.![]()
Het is Shreyas by the way.quote:Op maandag 5 december 2005 21:12 schreef E.T. het volgende:
Normaal is zoals velen doen.
Aangezien er door heel veel mensen gebruik wordt gemaakt van kinderopvang is dat dus heel erg normaal.
Dat JIJ dat niks vind, Sheryas is jouw goed recht, maar getuigd niet echt van respect naar je medemens om anderen daar op aan te spreken als 'abnormaal'.
(en de discussie wel of niet gaan werken en dus wel of geen opvang is al diverse malen gevoerd in OUD, met een beetje zoeken kan je dus je lol op)
Ik heb geen probleem.quote:Op maandag 5 december 2005 19:34 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wat is nou precies je probleem? Dat die mensen lekker declareren wat ze kunnen waardoor je werk niks aan is of heb je daadwerkelijk medelijden met die kindjes?
Werkgever betaald niet mee?quote:Op maandag 5 december 2005 19:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waar kan ik dat declarerenWij betalen alles gewoon zelf (met een beetje hulp van de belastingdienst)
Nou niet iedere werkgever betaalt mee. Het schijnt zo te zijn dat je door de belastingdienst daarin gecompenseerd wordt, maar dit kan ook behoorlijk tegenvallen.quote:Op maandag 5 december 2005 22:25 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Werkgever betaald niet mee?
Anyway, zorg dat dergelijke extra's opgenomen worden in de opvang (ofwel niet apart vermeld) en blijf binnen de grenzen. Zoals de genoemde 5,68 p.u. voor KDV bijv. en het wordt deels vergoed.
Simpel gezegd doet de BD 1/3 deel en een werkgever 1/6 deel, werk je beiden dan zou je dus 2/3 van de kosten kunnen declareren. Kijk anders je CAO even na.
Ja ikkequote:Op maandag 5 december 2005 20:31 schreef Shreyas het volgende:
Ik ben als moderator ook gewoon een user, maar dan met wat meer knopjes. Dat doet verder helemaal niet ter zake...quote:Op maandag 5 december 2005 21:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hierbij wil ik nog toevoegen dat stel dat die geboortedatum wel correct was het zeer ongepast is om als moderator notabene iemand persoonlijk aan te vallen. Anders probeer je gewoon te weerleggen wat ik zeg.
quote:Op dinsdag 6 december 2005 09:27 schreef moussy het volgende:
Joehoe, hier 1 die al 6 jaar thuis is voor de kinderen, oudste is 6 jongste is 2, maar het begint toch echt een klein wereldje te worden zo die 4 muren en de poepluiers, dat ik besloten heb om weer eens naar een baantje te gaan kijken voor max. 20 uur per week.
Dus dat is wat een ouder normaal maakt? Is mijn moeder even blij, voor jouw test is ze in elk geval geslaagdquote:Op maandag 5 december 2005 20:31 schreef Shreyas het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |