abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:01:43 #201
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42231938
Laat ook je stem horen op de vraag of circusdieren thuis horen in een circus!

Op www.ad.nl staat een poll. (Op de homepage, naar beneden scrollen, rechter kolom in blauw kadertje)
Laat weten dat je het er niet mee eens bent dat wilde dieren worden gebruikt in
het circus, ook al worden ze goed verzorgt!
  zondag 1 oktober 2006 @ 09:20:37 #202
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42275232
En nog eentje: www.rtvutrecht.nl
pi_42281458
Donderdag had de NCRV radio een trilemma, of wilde dieren in een circus horen.
http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=rmmhHsHtGATmKnJyuCbtC
Je kan dan uit 3 opties kiezen en bellen.
Dat heb ik gedaan

Werd netjes te woord gestaan door een medewerker, maar helaas niet in de uitzending

Die medewerker beweerde dat Renz wel makkelijk een kijkje in de 'keuken' gaf, en wist niet dat bij demonstraties circuspersoneel zich regelmatig agressief en intimiderend gedroeg.
Ik heb hem meteen even gewezen op circusleed.nl
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:01:20 #204
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42293612
Goed dat je gebeld hebt!!

Jammer dat je niet in de uitzending kwam.
pi_42308697
Afgelopen zaterdag, in het centrum van Rotterdam, stond een grote stand van Respect voor Dieren. Ze gaven mij ook een flyer van Circusleed. Er waren echt veel mensen geinterreseerd in wat ze te vertellen hadden, mooi om te zien.

Binnenkort bestel ik een stuk of 50 van die Circusleedflyers, om hier en daar neer te leggen op school en op 't werk.

[ Bericht 8% gewijzigd door gekkehoedenmaker op 02-10-2006 13:09:56 ]
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_42309279
pi_42309378
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:00 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Binnenkort bestel ik een stuk of 50 100 van die Circusleedflyers, om hier en daar neer te leggen op school en op 't werk.
Want mijn ouders nemen er ook wat mee naar hun werk
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:09:35 #208
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42311594
Ik zag al een bestelling binnenkomen uit Rotterdam

Zal ze zo snel mogelijk opsturen
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:40:00 #210
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42313604
Dank Zelf gemaakt Handig als je een beetje kan klooien in grafi-progjes Scheelt weer een hoop geld aan designkosten
pi_42316145
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:09 schreef TechXP het volgende:
Ik zag al een bestelling binnenkomen uit Rotterdam

Zal ze zo snel mogelijk opsturen
Thanks, het is overgemaakt.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 00:22:03 #212
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42347214
Dierencircus voortaan taboe in Waterland

Gepubliceerd op 29 september 2006, 16:06
monnickendam - De gemeente Waterland wil voortaan circussen die met dieren optreden weren. Volgens de gemeente zijn dat soort circussen dieronvriendelijk en daaraan wil Waterland niet langer meewerken.

In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) komt te staan dat circussen die met dieren optreden geen vergunning meer kunnen krijgen. ,,De training van de dieren geschiedt bijna uitsluitend via gewelddadige methoden en de meeste acts komen uit Oost-Europa waar men anders aankijkt tegen dierenwelzijn'', aldus het college van b en w.

Dierenwelzijn staat in Waterland op de agenda sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Sindsdien is ook een wethouder speciaal belast met het onderwerp.

Vorige week besloot Winschoten als eerste gemeente in Nederland circussen met exotische dieren te weren. Waterland maakt geen onderscheid tussen exotische en niet-exotische dieren.

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/waterland/article961077.ece
pi_42354004
Circus Belly Wien komt volgende week naar Deventer, gaan jullie hier nog demonstreren Tech?
  woensdag 4 oktober 2006 @ 12:25:12 #214
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42354666
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 11:58 schreef Eveli het volgende:
Circus Belly Wien komt volgende week naar Deventer, gaan jullie hier nog demonstreren Tech?
Nee denk het niet. Ik kan niet overal enzo zijn. Vanavond ben ik bij belly wien in wageningen.

Als iemand iets in deventer wil opzetten, dan wil ik graag flyers opsturen.

Maar ben ook aardig druk ivm 22 november
pi_42356687
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 00:22 schreef TechXP het volgende:
Dierencircus voortaan taboe in Waterland

Gepubliceerd op 29 september 2006, 16:06
monnickendam - De gemeente Waterland wil voortaan circussen die met dieren optreden weren. Volgens de gemeente zijn dat soort circussen dieronvriendelijk en daaraan wil Waterland niet langer meewerken.

In de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) komt te staan dat circussen die met dieren optreden geen vergunning meer kunnen krijgen. ,,De training van de dieren geschiedt bijna uitsluitend via gewelddadige methoden en de meeste acts komen uit Oost-Europa waar men anders aankijkt tegen dierenwelzijn'', aldus het college van b en w.

Dierenwelzijn staat in Waterland op de agenda sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen. Sindsdien is ook een wethouder speciaal belast met het onderwerp.

Vorige week besloot Winschoten als eerste gemeente in Nederland circussen met exotische dieren te weren. Waterland maakt geen onderscheid tussen exotische en niet-exotische dieren.

http://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/waterland/article961077.ece
Als je dat zo leest hebben ze zich goed ingelezen, qua Oosteuropese methodes.
quote:
Waterland maakt geen onderscheid tussen exotische en niet-exotische dieren.

Ik ga trouwens meteen eens struinen op de site bij de partij waar ik altijd op stem, hoe het bij hen zit
  woensdag 4 oktober 2006 @ 15:25:24 #216
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42359947
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:25 schreef TechXP het volgende:
Vanavond ben ik bij belly wien in wageningen.
Of toch niet.. Gemeente/politie wageningen wil ons niet toelaten
We mogen niet flyeren, we mogen er niet staan etc.
pi_42361780
Je vraagt eerst toestemming of zo Tech
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:47:16 #218
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42371200
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:20 schreef Bluezz het volgende:
Je vraagt eerst toestemming of zo Tech
Ik doe het altijd netjes. Gewoon aanmelden enzo. Dat is in principe goed. Nu ook gedaan, wel wat later dan normaal, maar ze wilden niets afgeven. Ze waren bang voor orde verstoring.. ja hallo.. dat doen wij niet.. wij doen gewoon ons burgerrecht gebruiken. Het circus verstoort de openbare orde.
Volgens de APV (plaatselijke verordening) moet je wel aanmelden als je flyeractie doet.
In principe moeten ze dat altijd toelaten. Tenzij er hele goede redenen zijn. Dat hebben ze dus niet.

Overigens ook interessant om eens te lezen wat voor mails we binnenkrijgen op circusleed.nl:
Mail 1:
he hou godverdomme op met renz en andre circus borden de besmeuren vieze kanker honden die beesten hebben het goed kon ik julie maar dood steken kut activisten ik ben julie zo zozo zozozozozo zat met julie tering verhalen die niet kloppen ik maak julie echt nog een keer af ik ben circus fanaat laat circus met rust anders zullen julie rusten in je graf stelletje kanker homos ga iemand anders lastig vallen beetje circus mensen lastig vallen he kanker gekken julie zyn ziek laat die mensen met rust ik hoop dat belly wien julie goede klappen heeft gegeven met messen of zo weet je wat ze hadden tygers los moeten laten op julie kloote homos kanker gekken dropp deade

Mail 2:
vieze vuile kanker koppen laat renz met rust julie moeten dood ik ga godverdomme echt slaan als ik julie een keer zie sla ik julie echt kapot vuile kut lyers zeggen dat die beesten het slecht hebben en zo vieze vuile kanker activisten lalalalal julie tyd tikt ik ga een club op richten tegen julie en ik maak een manetje dood van julie als ik hem in de buurt van renz of belly of ander circus zie ik maak julie af julie moeten naar de hel is beter voor julie daar horen julie thuis klerelyers kanker koppen

Dat soort mailtjes.
pi_42374868
Dat meen je niet
Dit is te sneu voor woorden. Hoe komen die mensen toch aan zo veel agressie?

Vooral dit:
quote:
en ik maak een manetje dood van julie
Komop zeg. Dit soort mensen kan je toch niet serieus meer nemen? (en dan heb ik het nog niet eens over al die spelfouten. )
pi_42375532
Tech my god, ik hoop echt dat je dit NIET serieus neemt en hartelijk lacht om dit soort idioten.
(Alhoewel je ze nog aan kan geven ook, bij de politie, dit zijn eigenlijk nog dreigmails ook)
  donderdag 5 oktober 2006 @ 00:01:44 #221
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42376139
Ik doe van de meeste bedreigingen aangifte. Het is goed (serieus of niet) gewoon zulke dingen aan te geven bij politie.
pi_42376346
Yep eens.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:21:27 #223
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42419217
RHENEN - De fractie van het CDA in de gemeenteraad van Rhenen wil dat de gemeente een circus met wilde dieren weert.

Het CDA wil tijdens de volgende raadsvergadering daarom voorstellen de APV te wijzigen. De fractie geeft als reden dat de dieren lijden voor menselijk vermaak door ze onnatuurlijke kunstjes te laten vertonen. Bovendien zijn de dieren veelal onvoorspelbaar en onbetrouwbaar en is het gebruik van wilde dieren geen economische noodzaak, zo zegt het CDA.

http://www.refdag.nl/arti(...)de+dieren+weren.html
pi_42419399
Ah gaat daar ook de goede kant op.
Ik heb nog steeds geen antwoord van de SP op mijn vragen
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:34:49 #225
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_42419551
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:28 schreef Bluezz het volgende:
Ah gaat daar ook de goede kant op.
Ik heb nog steeds geen antwoord van de SP op mijn vragen
Moet je Krista gewoon mailen. Die gaat er meestal toch over. En die is het zeker eens met ons.

Overigens heb ik CDAér Ormel wat vragen gesteld, omdat hij ook kamervragen stelde. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.

[ Bericht 12% gewijzigd door TechXP op 06-10-2006 12:41:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')