abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38814670
Ik gebruik hem niet vaak maar hier past alleen maar de smiley bij

Het zegt wel heel veel over Renz zelf, hoe ze zich gedragen.
Bah.
Ik hoop echt dat het op den duur echt helemaal verboden gaat worden!!

Aktievoerders

Voelden jullie je bedreigd, Tech? En hebben jullie daarvan aangifte gedaan?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:44:03 #152
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38814804
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 15:39 schreef Bluezz het volgende:
Voelden jullie je bedreigd, Tech? En hebben jullie daarvan aangifte gedaan?
Tuurlijk voelden we ons bedreigd. We hebben politie gebeld, maar die zijn niet op komen dagen. Na 8 keer bellen niet eens. Gaan dus klachten naar ze toe.
Geen aangifte gedaan nog. Dat hoopte ik te doen wanneer politie er zou komen. Maar die kwamen dus niet. Nu ga ik brief naar Officier van Justitie schrijven.

Dat kleine mannetje van Renz zei dat ik niet dingen moest zeggen die niet waar waren. Ik als antwoord terug: Begin maar een rechtzaak..
En zo is het. Ik heb bewijzen van geweld naar de dieren, wat ik ook zeg door de megafoon. Als hun denken van niet moeten ze maar naar rechter gaan.
Overigens.. zei die ook dat ik kooien had open gezet e.d. Hij mag mij wel beschuldigen en ik hem niet Als die bewijzen heeft moet die gewoon daar ook mee komen. Ik weet in ieder geval dat ik nooit kooien open gezet heb.
pi_38814866
Wat idioot dat de politie niet komt????
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:57:56 #154
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38815223
Ja inderdaad. Maar goed.. dat heb je weleens. Misschien had ik moeten zeggen dat er ook kinderen aanwezig waren (nou ja 1 kind). Dan hadden ze wellicht sneller gekomen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:24:31 #155
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_39048028
Hanau - Wegen drei Verstößen gegen das Tierschutzgesetz sind Zirkuschef Giovanni Althoff, seine Ehefrau und die Zirkusmanagerin am Freitag vom Hanauer Landgericht zu Geldbußen verurteilt worden. Sie müssten insgesamt 11 700 Euro zahlen, sagte der Vorsitzende Richter Klaus Frech. In weiteren drei Anklagepunkten zur Tierhaltung wurde das Verfahren eingestellt, in einem Fall wurden die Angeklagten freigesprochen. Staatsanwaltschaft und Verteidigung hatten am Freitag eine entsprechende Absprache getroffen.

Die Zirkusmanager haben dem Urteil zufolge fünf Elefanten nicht ausreichend gepflegt. Die Tiere bekamen keine Fußpflege und wurden nicht täglich abgeduscht. Im Herbst 2004 wurden die Elefanten in einer Halle untergebracht, in der es viel zu kalt war. Außerdem wurde ein krankes Pferd nicht behandelt. Gegen den Zirkuschef, seine Frau und die Managerin wurden zudem Bußgelder wegen Beleidigung verhängt, die allerdings zur Bewährung ausgesetzt sind. Sie hatten bei einer Durchsuchungsaktion im Zirkus die hessische Tierschutzbeauftragte beschimpft. Freigesprochen wurden die Angeklagten dagegen von dem Vorwurf, eine Elefantenkuh mit einer Lungenerkrankung monatelang nicht behandelt zu haben. Es sei schwierig festzustellen, ob das Verhalten der Angeklagten zum Tod des Tieres geführt habe, sagte der Richter. dpa
(Bron: FR-Online)

http://www.f-r.de/in_und_ausland/panorama/panorama/?em_cnt=907197

Uhm.. wie kent er duits? Wel dat Althoff veroordeeld is tot geldboetes.
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:06:05 #156
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40195034
Gisteren een protest bij Herman Renz voor de deur. De foto's wilde ik jullie niet onthouden.

pi_40195387
Hilarisch Maar ook heel beeldend
Kregen jullie veel reakties?
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:26:41 #158
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40195767
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:16 schreef Bluezz het volgende:
Hilarisch Maar ook heel beeldend
Kregen jullie veel reakties?
Ja veel reacties. Positief toch wel. Er waren veel mensen met vrijkaartjes enzo, dus dan is dat toch wel zo dat die wat neutraler al zijn. Maar ook circusfans die negatief doen enzo. Maar goed..daar gingen we niet op in.

En de kinderen die er kwamen die waren zeer blij met die dieren. Die gingen de 'leeuw' voeren. Veganistisch voer gelukkig (gras enzo) en de olifant kreeg ook zeer veel aandacht van de kinderen. Zo zie je dat kinderen toch al enorm blij worden van nepdieren. Even blij als een echt dier.

Dat olifantenpak deed het goed. Had ik gisterenmiddag gekocht. Naar zo een pak zocht ik al een tijd. Dus nu ga ik dat vaker gebruiken

En veel pers. Heb 3 radiointerviews gehad, 2 tv interviews plus er waren stuk of 5 fotografen.

Gisteren kwamen er ook BN'ers binnen. Ken ze alleen van gezicht.. namen heb ik niet.
Behalve die Joop van Tellingen, die altijd bekende mensen fotografeert. Maar dat is een vriendje van Renz, dus die liep echt met een zuur gezicht snel langs ons
Ik hoorde dat er ook een item was over renz bij shownieuws op SBS6. Dat zijn ook vriendjes van Renz. Dus die hebben ons niet gefilmd. Terwijl ze wel wisten dat we er waren.
  donderdag 27 juli 2006 @ 19:21:32 #159
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40247336
De leugen regeert bij Herman Renz

Amsterdam, 27 juli 2006 – Afgelopen dinsdag, 25 juli, begon circus Herman Renz met hun voorstellingen in Amsterdam. Actiegroep CircusLeed was er aanwezig om te protesteren. Ook de pers was volop aanwezig en legde een leugen van circus Herman Renz vast op film.

In een video item van RTV Noord-Holland vroeg men aan circus Herman Renz een reactie naar aanleiding van de demonstratie. Daarop reageerde clown Milko als volgt: “De tijd van olifantenhaken en van brandende hoepels is al lang voorbij!”
Jammer genoeg voor circus Herman Renz heeft actiegroep CircusLeed haar huiswerk gedaan. Begin juni was de actiegroep aanwezig in Apeldoorn alwaar deze videobeelden maakte van het gebruik van een olifantenhaak om de olifanten te beheersen. Diverse beelden van circus Herman Renz zijn te vinden op de website www.circusleed.nl

De actiegroep is niet verbaasd door deze leugen. Circussen liegen vaker, omdat ze niet willen dat het publiek kritischer wordt op het gebruik van dieren. Bij een recente protestactie was ook duidelijk te zien dat Herman Renz probeert om iets te verbergen. De flyers die de actiegroep uitdeelde aan bezoekers werden bij de ingang weer ingenomen door circuspersoneel.

Dieren kunnen in het circus geen goed leven krijgen. Ze krijgen veel te maken met stress, met beperkte ruimte, lange reistijden, gedwongen optredens en worden vaak getraind door middel van geestelijk of lichamelijk geweld.

Actiegroep CircusLeed zal elke zaterdag waarop Herman Renz in Amsterdam staat een protest houden bij het circus. De actiegroep hoopt dat het publiek kritisch wordt op het gebruik van dieren en dat het uiteindelijk zal leiden naar een totaalverbod op het gebruik van dieren in het circus.

FOTO’S VAN OLIFANTHAAK BIJ HERMAN RENZ:
http://www.circusleed.nl/circusrenz.php

Meer informatie over olifanthaken:
http://www.circusleed.nl/olifanthaken.php
pi_40247781
Ik word helemaal misselijk van dit stukje
quote:
Tijdens het optreden in de piste reageert een olifant op verbale commando’s van een dompteur met een olifantenhaak en matige druk van de olifantenhaak, omdat de olifant zo geconditioneerd is door gewelddadige trainingssessies dat weigering om in de piste te gehoorzamen zal leiden tot zware straffen later. Kort voor het binnentreden in de piste, nog uit het zicht van het publiek, geven dompteurs de olifanten vaak een paar pijnlijke slagen om hen er aan te herinneren wie de baas is en om zich ervan te verzekeren dat de olifanten de bijzondere kunstjes op commando uitvoeren.
quote:
Omdat een dusdanig ontmoedigde olifant zich onderwerpt aan een overheersende dompteur die een olifantenhaak bij zich draagt, misleiden circussen het publiek met valse beweringen dat een olifantenhaak alleen wordt gebruikt om een olifant te sturen of om aanwijzigen te geven. De moeilijke kunsten waartoe olifanten worden gedwongen veroorzaken veel druk op hun spieren en gewrichten. Ze zijn lichamelijk zeer inspannend en geen enkele olifant zou deze groteske overdreven bewegingen op commando doen, telkens weer, honderden keren per jaar, zonder de constante dreiging van straf.
Wat doen jullie toch goed werk
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:59:59 #161
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40249859
Dank
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:46:01 #162
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40265361
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 19:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik word helemaal misselijk van dit stukje
[..]

[..]

Wat doen jullie toch goed werk
Helemaal mee eens
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:31:44 #163
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40574464
TechXP, dit las ik op teletekst laatst en heb het nu ff voor je opgezocht, ik moest gelijk aan jou en Circusleed denken:

A'dam wil circus met dieren weren
AMSTERDAM- Circussen met grote wilde dieren zijn binnenkort niet langer welkom in Amsterdam. PvdA en GroenLinks vinden dat olifanten en tijgers niet in pistes horen.
Beide partijen keuren vooral de dierenacts van circus Renz af. Dat circus heeft momenteel zijn tent opgeslagen op de Spaarndammerdijk. In De Telegraaf zegt Maike Leegwater van Circus Renz dat een dierenverbod 'rampzalig' zou zijn.
Volgens Leegwater zijn de acts met wilde dieren de grote trekpleister van het circus.
4 augustus 2006

Goed nieuws toch?
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:37:05 #164
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40574644
Ja zeker goed nieuws. Ik ga aankomend weekend nog een protest voeren bij Herman Renz. Misschien dat ik dan nog eens een schepje er boven op kan gaan doen

Zie ook:
http://www.amsterdam.pvda.nl//nieuwsbericht/3450
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/3451

Daar kan je ook een reactie plaatsen. Hoe meer mensen daar reageren die tegen dieren in het circus zijn des te beter. Dat geeft een goed signaal af
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:40:49 #165
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40574775
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:37 schreef TechXP het volgende:
Ja zeker goed nieuws. Ik ga aankomend weekend nog een protest voeren bij Herman Renz. Misschien dat ik dan nog eens een schepje er boven op kan gaan doen

Zie ook:
http://www.amsterdam.pvda.nl//nieuwsbericht/3450
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/3451

Daar kan je ook een reactie plaatsen. Hoe meer mensen daar reageren die tegen dieren in het circus zijn des te beter. Dat geeft een goed signaal af
ik ga gelijk even reageren
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:53:18 #166
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40575187
En done
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:07:19 #167
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_40575644
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:08:26 #168
24399 TechXP
www.biteback.be
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:09:36 #169
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_40575705
Circussen

Sowieso Spanje , daar zijn ze (grotendeels) niet vies van een beetje dierenleed van tijd tot tijd.
feest
pi_40575939
Aaarrgggh hebben jullie die reaktie van Renz gelezen op die Westerpark site die Tech gaf?
quote:
Circus Herman Renz zegt:

7 August 2006 at 10:58 am
Met steigende verbazing hebben wij kennis genomen van de discussie rondom dieren in het circus. Circusdieren worden met de grootst mogelijke zorg omringd. Een dier dat constant gestraft wordt raakt gestresst, wordt ziek en gaat uiteindelijk dood. Dat is het laatste waar een circus belang bij heeft. In het circus ervaren mensen van dichtbij dat dieren in staat zijn om veel te leren, natuurlijk mogen dieren niet belachelijk gemaakt worden en dat gebeurt dus ook niet. Alle dierennummers zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect. Dierennummers moeten respect afdwingen voor de schoonheid en het prestatieverogen van dieren. Nog belangrijker in deze discusse is dat verbieden op geen enkele manier een bijdrage levert aan dierenwelzijn. Regelgeving doet dat wel en dat is dan ook waar de circuswereld zich voor inzet. Een verbod betekent niet dat circusdieren verdwijnen, het zorgt er alleen voor dat de omstandigheden voor circussen moeilijker worden. Circus Herman Renz is een open circus en iedereen mag vrij over het terrein lopen. Ik zou de politici die deze commotie op dit moment veroorzaken willen oproepen om hun bureau te verruilen voor de stallen van het circus. Dan kunnen ze zichzelf op de hoogte stellen van de uitstekende conditie waarin onze dieren verkeren.
Zie dan het vetgedrukte stukje, ze snappen er werkelijk geen ZAK van.
Vanalles maar aangrijpen, de meest idiote argumenten verzinnen om het goed te praten.

Als het niet zo in en in triest was, zou ik er hartelijk om moeten lachen
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:29:41 #171
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_40576336
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Aaarrgggh hebben jullie die reaktie van Renz gelezen op die Westerpark site die Tech gaf?
[..]

Vanalles maar aangrijpen, de meest idiote argumenten verzinnen om het goed te praten.

Als je nou te stom bent om stoeptegels te boenen, dan mag je bij het circus. Dientengevolge moet je er begrip voor opbrengen dat ze normale taal niet begrijpen en met de illusie leven dat dieren het lastig beter kunnen hebben dan in een circus.
Circussen dieren weg of gewoon circussen verbieden (en dan beginnen met circusartiesten )
feest
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:57:05 #172
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40577348
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]

is idd ongelofelijk, ze beweren ook nog dat 'politici' deze ophef veroorzaken. Stelletje leugenachtige hypocrieten

Wel een beetje jammer dat ik er net een heel verhaal neertyp en dat niet door kwam
pi_40578069
Ik heb wat reakties op de westerpark site geplaatst, maar in de 1e 2 zit een verkeerde link naar dit
topic
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:18:18 #174
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40578238
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb wat reakties op de westerpark site geplaatst, maar in de 1e 2 zit een verkeerde link naar dit
topic
ik zag het al ja
pi_40687450
2x is wat veel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')