Tuurlijk voelden we ons bedreigd. We hebben politie gebeld, maar die zijn niet op komen dagen. Na 8 keer bellen niet eens. Gaan dus klachten naar ze toe.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:39 schreef Bluezz het volgende:
Voelden jullie je bedreigd, Tech? En hebben jullie daarvan aangifte gedaan?
Ja veel reacties. Positief toch wel. Er waren veel mensen met vrijkaartjes enzo, dus dan is dat toch wel zo dat die wat neutraler al zijn. Maar ook circusfans die negatief doen enzo. Maar goed..daar gingen we niet op in.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:16 schreef Bluezz het volgende:
HilarischMaar ook heel beeldend
Kregen jullie veel reakties?
quote:Tijdens het optreden in de piste reageert een olifant op verbale commando’s van een dompteur met een olifantenhaak en matige druk van de olifantenhaak, omdat de olifant zo geconditioneerd is door gewelddadige trainingssessies dat weigering om in de piste te gehoorzamen zal leiden tot zware straffen later. Kort voor het binnentreden in de piste, nog uit het zicht van het publiek, geven dompteurs de olifanten vaak een paar pijnlijke slagen om hen er aan te herinneren wie de baas is en om zich ervan te verzekeren dat de olifanten de bijzondere kunstjes op commando uitvoeren.
Wat doen jullie toch goed werkquote:Omdat een dusdanig ontmoedigde olifant zich onderwerpt aan een overheersende dompteur die een olifantenhaak bij zich draagt, misleiden circussen het publiek met valse beweringen dat een olifantenhaak alleen wordt gebruikt om een olifant te sturen of om aanwijzigen te geven. De moeilijke kunsten waartoe olifanten worden gedwongen veroorzaken veel druk op hun spieren en gewrichten. Ze zijn lichamelijk zeer inspannend en geen enkele olifant zou deze groteske overdreven bewegingen op commando doen, telkens weer, honderden keren per jaar, zonder de constante dreiging van straf.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik word helemaal misselijk van dit stukje
[..]
[..]
Wat doen jullie toch goed werk
ik ga gelijk even reagerenquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:37 schreef TechXP het volgende:
Ja zeker goed nieuws. Ik ga aankomend weekend nog een protest voeren bij Herman Renz. Misschien dat ik dan nog eens een schepje er boven op kan gaan doen
Zie ook:
http://www.amsterdam.pvda.nl//nieuwsbericht/3450
http://www.amsterdam.pvda.nl/nieuwsbericht/3451
Daar kan je ook een reactie plaatsen. Hoe meer mensen daar reageren die tegen dieren in het circus zijn des te beter. Dat geeft een goed signaal af
Zie dan het vetgedrukte stukje, ze snappen er werkelijk geen ZAK van.quote:Circus Herman Renz zegt:
7 August 2006 at 10:58 am
Met steigende verbazing hebben wij kennis genomen van de discussie rondom dieren in het circus. Circusdieren worden met de grootst mogelijke zorg omringd. Een dier dat constant gestraft wordt raakt gestresst, wordt ziek en gaat uiteindelijk dood. Dat is het laatste waar een circus belang bij heeft. In het circus ervaren mensen van dichtbij dat dieren in staat zijn om veel te leren, natuurlijk mogen dieren niet belachelijk gemaakt worden en dat gebeurt dus ook niet. Alle dierennummers zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect. Dierennummers moeten respect afdwingen voor de schoonheid en het prestatieverogen van dieren. Nog belangrijker in deze discusse is dat verbieden op geen enkele manier een bijdrage levert aan dierenwelzijn. Regelgeving doet dat wel en dat is dan ook waar de circuswereld zich voor inzet. Een verbod betekent niet dat circusdieren verdwijnen, het zorgt er alleen voor dat de omstandigheden voor circussen moeilijker worden. Circus Herman Renz is een open circus en iedereen mag vrij over het terrein lopen. Ik zou de politici die deze commotie op dit moment veroorzaken willen oproepen om hun bureau te verruilen voor de stallen van het circus. Dan kunnen ze zichzelf op de hoogte stellen van de uitstekende conditie waarin onze dieren verkeren.
Als je nou te stom bent om stoeptegels te boenen, dan mag je bij het circus. Dientengevolge moet je er begrip voor opbrengen dat ze normale taal niet begrijpen en met de illusie leven dat dieren het lastig beter kunnen hebben dan in een circus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Aaarrgggh hebben jullie die reaktie van Renz gelezen op die Westerpark site die Tech gaf?
[..]
Zie dan het vetgedrukte stukje, ze snappen er werkelijk geen ZAK van.
Vanalles maar aangrijpen, de meest idiote argumenten verzinnen om het goed te praten.
Als het niet zo in en in triest was, zou ik er hartelijk om moeten lachen
is idd ongelofelijk, ze beweren ook nog dat 'politici' deze ophef veroorzaken. Stelletje leugenachtige hypocrietenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:17 schreef Bluezz het volgende:
Aaarrgggh hebben jullie die reaktie van Renz gelezen op die Westerpark site die Tech gaf?
[..]
Zie dan het vetgedrukte stukje, ze snappen er werkelijk geen ZAK van.
Vanalles maar aangrijpen, de meest idiote argumenten verzinnen om het goed te praten.
Als het niet zo in en in triest was, zou ik er hartelijk om moeten lachen
ik zag het al jaquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb wat reakties op de westerpark site geplaatst, maar in de 1e 2 zit een verkeerde link naar dit
topic![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |