abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:39:49 #101
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38238313
Tech

Die reaktie van die oudere man vind ik wel erg kortzichtig, ook niet zo vreemd dat de mensen van het circus zelf niet willen reageren

En de conclusie dat er weinig dierenleed te zien is vind ik ook lullig. Makkelijk gezegd als je 2 apies ziet en tijgers die suf liggen te slapen.
Jammer zo.
pi_38238748
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
En de conclusie dat er weinig dierenleed te zien is vind ik ook lullig. Makkelijk gezegd als je 2 apies ziet en tijgers die suf liggen te slapen.
Jammer zo.
Ja erg sneu en bevooroordeeld komt dat over. Wel fijn dat er aandacht voor was op tv Tech
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:49:51 #104
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38245284
Het is in de aandacht geweest, dus dat is mooi in ieder geval. Maar mensen zien dierenleed vaak niet, omdat ze het te oppervlakkig bekijken. Daarom zijn wij er dus om dat te veranderen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:07:23 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_38248181
Het "schijnt" wel goed te gaan met die beesten, volgens meneer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 mei 2006 @ 01:18:53 #106
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38290704
Vandaag het grote protest geweest, met +/-40/50 man/vrouw hielden we een optocht door assen. Veel positieve reacties gekregen en er was veel persaandacht. O.a. de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)k__wilde_dieren.html
pi_38290755
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:18 schreef TechXP het volgende:
Vandaag het grote protest geweest, met +/-40/50 man/vrouw hielden we een optocht door assen. Veel positieve reacties gekregen en er was veel persaandacht. O.a. de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)k__wilde_dieren.html
*Ril* de telegraaf
Ik zie liever andere media dan "5,6,7 in het land, of dit soort kranten als ik heel eerlijk ben.
Qua sensatie heb ik het dan over..
  zondag 28 mei 2006 @ 01:23:08 #108
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38290794
Ja, Telegraaf is toch een eh.. aparte krant. Liever in andere kranten e.d. natuurlijk. Maar beter iets aandacht dan geen aandacht denk ik maar.
pi_38290823
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:23 schreef TechXP het volgende:
Ja, Telegraaf is toch een eh.. aparte krant. Liever in andere kranten e.d. natuurlijk. Maar beter iets aandacht dan geen aandacht denk ik maar.
Eens, dat wel hoor
  zondag 28 mei 2006 @ 01:25:51 #110
71919 wonderer
pi_38290849
Die reacties ook... wat lopen er toch domme mensen rond in Nederland.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 28 mei 2006 @ 01:42:12 #111
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38291121

zondag 28 mei 2006 @ 01:46:35 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38291178
Overigens las ik dat gerard joling met een olifant aankwam bij zijn concert. Iemand toevallig iets daarover gehoord?

Een circusleven is al erg genoeg, maar dan ook nog in de buurt moeten zijn wanneer gerard joling gaat zingen.. nee.. dat moet zeker niet kunnen.
  zondag 28 mei 2006 @ 01:50:46 #113
21503 Vava
Zoix!!
pi_38291230
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

*Ril* de telegraaf
Ik zie liever andere media dan "5,6,7 in het land, of dit soort kranten als ik heel eerlijk ben.
Qua sensatie heb ik het dan over..
Nouja, je hebt wel gelijk maar nu is er iig in de Telegraaf een bericht en dus aandacht. Ik heb in elk geval nooit begrepen waarom zoiets als een circus met dieren een groot vermaak kon zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38291865
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:46 schreef TechXP het volgende:
Overigens las ik dat gerard joling met een olifant aankwam bij zijn concert. Iemand toevallig iets daarover gehoord?

Een circusleven is al erg genoeg, maar dan ook nog in de buurt moeten zijn wanneer gerard joling gaat zingen.. nee.. dat moet zeker niet kunnen.
Zeg Tech

Vava, ik had het als kind al zooo sterk.. mijn ouders of weet ik wie ons meenam als kind naar een circus, ik kón me niet losweken van die blikken van die dieren die kunstjes moesten doen
Al die vragen die ik stelde zo klein als ik was, als ik die arme paarden in een rij met die tierlantijnen moesten opdraven, oh men mijn fam. werd gék van me.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:28:49 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38478919
Circuseigenaar mishandelt dieren

De Duitse circuseigenaar Giovanni Althoff, zijn echtgenote en de manager van het circus zijn woensdag voor een rechtbank in het West-Duitse Hanau verschenen. Het drietal wordt verdacht van dierenmishandeling, bedreiging en toebrengen van lichamelijk letsel.

In de aanklacht is onder meer sprake van verscheidene olifanten die bijzonder slecht zijn behandeld. Een ziek exemplaar zou zelfs maandenlang medicijnen zijn onthouden en ook andere dieren kregen veel te weinig zorg. Dierenrechtenactvisten werden in het circus met geweld geweerd.

Het circus Althoff behoorde ooit tot de grootste in de branche. Momenteel is het nog maar een klein reizend circus. Het proces zal waarschijnlijk de rest van de week in beslag nemen.

bron: NieuwNieuws:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)voor_rechter_we.html
pi_38479139
GVD wat een eikel
Ben benieuwd wat voor straf daar opgelegd gaat worden!! Een fikse hoop ik, ik hoop dat het een voorbeeld mag worden voor andere circussen.
pi_38479199
Dat snap ik dan weer niet he TechXP

I mean.. circusdieren hebben op zich niet een geweldig tof leven natuurlijk
Maar het is toch ook in hun belang dat de olifantjes gezond blijven?
Zieke olifanten kunnen niet werken uiteindelijk.

Dat ontgaat me echt hoor
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38479726
quote:
Op zondag 28 mei 2006 02:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zeg Tech

Vava, ik had het als kind al zooo sterk.. mijn ouders of weet ik wie ons meenam als kind naar een circus, ik kón me niet losweken van die blikken van die dieren die kunstjes moesten doen
Al die vragen die ik stelde zo klein als ik was, als ik die arme paarden in een rij met die tierlantijnen moesten opdraven, oh men mijn fam. werd gék van me.
Ik dacht altijd dat ik me aanstelde. Ik ging vaak op vakantie met mijn ouders met de caravan, naar Frankrijk. En daar staan ook vaak circussen dus dan zie je ook de hele dag hoe die dieren erbij staan. Maar iedereen reageerde zo positief, dus dan raak je als kind ook lekker in de war. Toen ik ongeveer 10 was denk ik, ben ik ze ook gaan boycotten. En iedereen maar afvragen waarom ik nou niet meewilde, ga toch mee etc..
pi_38479776
ja want een circus is leuk!

ik moet zeggen dat ik een tijdje terug voor het eerst ben geweest
en tja.. ik vond de acrobaten erg cool

maar rollende tijgers en olifanten op opstapjes.. het heeft eigenlijk niets meer met dieren te maken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:59:38 #120
71919 wonderer
pi_38479992
De laatste keer dat ik bij Circus Althoff was, hadden ze een (1) olifant. Een opblaasbare.

Zijn er meerdere versies van dat circus of zo?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:42:21 #121
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482792
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:36 schreef Uhmmie het volgende:
I mean.. circusdieren hebben op zich niet een geweldig tof leven natuurlijk
Maar het is toch ook in hun belang dat de olifantjes gezond blijven?
Zieke olifanten kunnen niet werken uiteindelijk.
Dat is zo, maar medicatie en zorg kost ook veel geld. Ook bij de dieren.
Dus dat houden ze zo lang mogelijk af, omdat het hun anders teveel kost en ze denk dan hopen dat het goed komt met het dier ofzo. De geest van circusmensen heb ik soms ook nog niet echt door
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:43:40 #122
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482826
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:51 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik dacht altijd dat ik me aanstelde. Ik ging vaak op vakantie met mijn ouders met de caravan, naar Frankrijk. En daar staan ook vaak circussen dus dan zie je ook de hele dag hoe die dieren erbij staan.
oh ja.. Frankrijk zitten ook zeer verschrikkelijke circussen. Heb daar laatst foto's van gezien. Jammer genoeg niet echt een zeer actieve campagne daar tegen circussen. Zou wel zeer goed zijn als daar ook bewustwording komt.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:48:21 #123
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482951
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:59 schreef wonderer het volgende:
De laatste keer dat ik bij Circus Althoff was, hadden ze een (1) olifant. Een opblaasbare.

Zijn er meerdere versies van dat circus of zo?
Je hebt Herman Renz, Renz-Berlin, Belly Wien (ook bekend als Renz-Belly).
En zo heb je ook de Althoff familie: Alberto Althoff en Giovanni Althoff

In Nederland is er dus circus Althoff van Alberto Althoff, www.circusalthoff.nl

Ze kennen elkaar wel allemaal. Sommige hebben ruzie onderling.
Herman Renz, mag de andere Renz circussen niet echt. En andersom ook. ze hebben ruzie wie wel de naam Renz mag gebruiken enzo.

Renz-Berlin en Belly Wien zijn goede vrienden. Renz-berlin heeft olifanten van Belly Wien. Omdat Belly Wien ze snel kwijt moest. Politie heeft geprobeerd met 100 agenten de olifanten in beslag te nemen, maar ze hebben gezorgd dat het niet gelukt is. Die olifanten staan nu bij Renz-Berlin naar mijn info. Belly Wien heeft ook een olifant doorverkocht aan een duits circus. Olifant stierf kort daarop aan ziekte.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:09:52 #124
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38483401
Hardenberg kijkt naar vergunning voor circus
door GERT WENSINK

2 JUNI 2006 - HARDENBERG - Het gemeentebestuur van Hardenberg gaat serieus kijken of circussen waarbij wilde dieren optreden in de toekomst nog wel een vergunning krijgen voor een optreden.
Volgende week dinsdag wordt tijdens het wekelijkse collegeoverleg gesproken over een brief die door de vereniging Wilde dieren de tent uit in Almere en de afdeling Hardenberg/Ommen van de Dierenbescherming is gestuurd.

Geen wilde dieren

Daarin wordt de gemeente met klem gevraagd beleid te formuleren waardoor cirsussen alleen nog in aanmerking komen voor een evenementenvergunning als ze geen wilde dieren gebruiken.

Voor het Hardenbergse college is de brief voldoende aanleiding om er aandacht aan te besteden.

De brief is geschreven naar aanleiding van de shows die Circus Renz Berlin enkele weken geleden gaf op het terrein tussen de Vecht en de Europaweg in Hardenberg.

De brief staat ook op de lijst met ingekomen stukken die dinsdag 27 juni wordt behandeld tijdens de gemeenteraadsvergadering.

In de brief wijzen de vereniging en de Dierenbescherming op wat zijn noemen het gebrek aan ruimte en een onnatuurlijke leefomgeving.

Dat leidt volgens de schrijvers van de brief regelmatig tot afwijkend gedrag, zoals het heen en weer lopen van tijgers en leeuwen en het heen en weer zwaaien van kop en slurf foor olifanten.

Tijdens het bezoek aan Hardenberg door het Duitse circus viel overigens op dat de olifanten en de kamelen regelmatig op een grasveld langs de oevers van de Vecht verbleven.

http://www.destentor.nl/hardenberg/article388988.ece
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:55:35 #125
71919 wonderer
pi_38484815
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

En zo heb je ook de Althoff familie: Alberto Althoff en Giovanni Althoff

In Nederland is er dus circus Althoff van Alberto Althoff, www.circusalthoff.nl

Dat verklaart het dan De enige dieren die Alberto had, waren koeien en honden en vogeltjes. Die laatste zijn alweer weg trouwens, dat was volgens mij alleen de wintercircus-act.

Geen idee hoe ze met die beesten omgingen trouwens. Het zijn wel "huisdieren", da's wel wat anders dan tijgers in een kooitje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')