abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 mei 2006 @ 17:39:49 #101
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38238313
Tech

Die reaktie van die oudere man vind ik wel erg kortzichtig, ook niet zo vreemd dat de mensen van het circus zelf niet willen reageren

En de conclusie dat er weinig dierenleed te zien is vind ik ook lullig. Makkelijk gezegd als je 2 apies ziet en tijgers die suf liggen te slapen.
Jammer zo.
pi_38238748
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:45 schreef Bluezz het volgende:
En de conclusie dat er weinig dierenleed te zien is vind ik ook lullig. Makkelijk gezegd als je 2 apies ziet en tijgers die suf liggen te slapen.
Jammer zo.
Ja erg sneu en bevooroordeeld komt dat over. Wel fijn dat er aandacht voor was op tv Tech
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:49:51 #104
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38245284
Het is in de aandacht geweest, dus dat is mooi in ieder geval. Maar mensen zien dierenleed vaak niet, omdat ze het te oppervlakkig bekijken. Daarom zijn wij er dus om dat te veranderen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:07:23 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_38248181
Het "schijnt" wel goed te gaan met die beesten, volgens meneer
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 mei 2006 @ 01:18:53 #106
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38290704
Vandaag het grote protest geweest, met +/-40/50 man/vrouw hielden we een optocht door assen. Veel positieve reacties gekregen en er was veel persaandacht. O.a. de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)k__wilde_dieren.html
pi_38290755
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:18 schreef TechXP het volgende:
Vandaag het grote protest geweest, met +/-40/50 man/vrouw hielden we een optocht door assen. Veel positieve reacties gekregen en er was veel persaandacht. O.a. de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/b(...)k__wilde_dieren.html
*Ril* de telegraaf
Ik zie liever andere media dan "5,6,7 in het land, of dit soort kranten als ik heel eerlijk ben.
Qua sensatie heb ik het dan over..
  zondag 28 mei 2006 @ 01:23:08 #108
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38290794
Ja, Telegraaf is toch een eh.. aparte krant. Liever in andere kranten e.d. natuurlijk. Maar beter iets aandacht dan geen aandacht denk ik maar.
pi_38290823
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:23 schreef TechXP het volgende:
Ja, Telegraaf is toch een eh.. aparte krant. Liever in andere kranten e.d. natuurlijk. Maar beter iets aandacht dan geen aandacht denk ik maar.
Eens, dat wel hoor
  zondag 28 mei 2006 @ 01:25:51 #110
71919 wonderer
pi_38290849
Die reacties ook... wat lopen er toch domme mensen rond in Nederland.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 28 mei 2006 @ 01:42:12 #111
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38291121

zondag 28 mei 2006 @ 01:46:35 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38291178
Overigens las ik dat gerard joling met een olifant aankwam bij zijn concert. Iemand toevallig iets daarover gehoord?

Een circusleven is al erg genoeg, maar dan ook nog in de buurt moeten zijn wanneer gerard joling gaat zingen.. nee.. dat moet zeker niet kunnen.
  zondag 28 mei 2006 @ 01:50:46 #113
21503 Vava
Zoix!!
pi_38291230
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:21 schreef Bluezz het volgende:

[..]

*Ril* de telegraaf
Ik zie liever andere media dan "5,6,7 in het land, of dit soort kranten als ik heel eerlijk ben.
Qua sensatie heb ik het dan over..
Nouja, je hebt wel gelijk maar nu is er iig in de Telegraaf een bericht en dus aandacht. Ik heb in elk geval nooit begrepen waarom zoiets als een circus met dieren een groot vermaak kon zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_38291865
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:46 schreef TechXP het volgende:
Overigens las ik dat gerard joling met een olifant aankwam bij zijn concert. Iemand toevallig iets daarover gehoord?

Een circusleven is al erg genoeg, maar dan ook nog in de buurt moeten zijn wanneer gerard joling gaat zingen.. nee.. dat moet zeker niet kunnen.
Zeg Tech

Vava, ik had het als kind al zooo sterk.. mijn ouders of weet ik wie ons meenam als kind naar een circus, ik kón me niet losweken van die blikken van die dieren die kunstjes moesten doen
Al die vragen die ik stelde zo klein als ik was, als ik die arme paarden in een rij met die tierlantijnen moesten opdraven, oh men mijn fam. werd gék van me.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:28:49 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38478919
Circuseigenaar mishandelt dieren

De Duitse circuseigenaar Giovanni Althoff, zijn echtgenote en de manager van het circus zijn woensdag voor een rechtbank in het West-Duitse Hanau verschenen. Het drietal wordt verdacht van dierenmishandeling, bedreiging en toebrengen van lichamelijk letsel.

In de aanklacht is onder meer sprake van verscheidene olifanten die bijzonder slecht zijn behandeld. Een ziek exemplaar zou zelfs maandenlang medicijnen zijn onthouden en ook andere dieren kregen veel te weinig zorg. Dierenrechtenactvisten werden in het circus met geweld geweerd.

Het circus Althoff behoorde ooit tot de grootste in de branche. Momenteel is het nog maar een klein reizend circus. Het proces zal waarschijnlijk de rest van de week in beslag nemen.

bron: NieuwNieuws:
http://www.nieuwnieuws.nl(...)voor_rechter_we.html
pi_38479139
GVD wat een eikel
Ben benieuwd wat voor straf daar opgelegd gaat worden!! Een fikse hoop ik, ik hoop dat het een voorbeeld mag worden voor andere circussen.
pi_38479199
Dat snap ik dan weer niet he TechXP

I mean.. circusdieren hebben op zich niet een geweldig tof leven natuurlijk
Maar het is toch ook in hun belang dat de olifantjes gezond blijven?
Zieke olifanten kunnen niet werken uiteindelijk.

Dat ontgaat me echt hoor
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_38479726
quote:
Op zondag 28 mei 2006 02:37 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zeg Tech

Vava, ik had het als kind al zooo sterk.. mijn ouders of weet ik wie ons meenam als kind naar een circus, ik kón me niet losweken van die blikken van die dieren die kunstjes moesten doen
Al die vragen die ik stelde zo klein als ik was, als ik die arme paarden in een rij met die tierlantijnen moesten opdraven, oh men mijn fam. werd gék van me.
Ik dacht altijd dat ik me aanstelde. Ik ging vaak op vakantie met mijn ouders met de caravan, naar Frankrijk. En daar staan ook vaak circussen dus dan zie je ook de hele dag hoe die dieren erbij staan. Maar iedereen reageerde zo positief, dus dan raak je als kind ook lekker in de war. Toen ik ongeveer 10 was denk ik, ben ik ze ook gaan boycotten. En iedereen maar afvragen waarom ik nou niet meewilde, ga toch mee etc..
pi_38479776
ja want een circus is leuk!

ik moet zeggen dat ik een tijdje terug voor het eerst ben geweest
en tja.. ik vond de acrobaten erg cool

maar rollende tijgers en olifanten op opstapjes.. het heeft eigenlijk niets meer met dieren te maken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 16:59:38 #120
71919 wonderer
pi_38479992
De laatste keer dat ik bij Circus Althoff was, hadden ze een (1) olifant. Een opblaasbare.

Zijn er meerdere versies van dat circus of zo?
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:42:21 #121
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482792
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:36 schreef Uhmmie het volgende:
I mean.. circusdieren hebben op zich niet een geweldig tof leven natuurlijk
Maar het is toch ook in hun belang dat de olifantjes gezond blijven?
Zieke olifanten kunnen niet werken uiteindelijk.
Dat is zo, maar medicatie en zorg kost ook veel geld. Ook bij de dieren.
Dus dat houden ze zo lang mogelijk af, omdat het hun anders teveel kost en ze denk dan hopen dat het goed komt met het dier ofzo. De geest van circusmensen heb ik soms ook nog niet echt door
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:43:40 #122
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482826
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:51 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik dacht altijd dat ik me aanstelde. Ik ging vaak op vakantie met mijn ouders met de caravan, naar Frankrijk. En daar staan ook vaak circussen dus dan zie je ook de hele dag hoe die dieren erbij staan.
oh ja.. Frankrijk zitten ook zeer verschrikkelijke circussen. Heb daar laatst foto's van gezien. Jammer genoeg niet echt een zeer actieve campagne daar tegen circussen. Zou wel zeer goed zijn als daar ook bewustwording komt.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 18:48:21 #123
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38482951
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 16:59 schreef wonderer het volgende:
De laatste keer dat ik bij Circus Althoff was, hadden ze een (1) olifant. Een opblaasbare.

Zijn er meerdere versies van dat circus of zo?
Je hebt Herman Renz, Renz-Berlin, Belly Wien (ook bekend als Renz-Belly).
En zo heb je ook de Althoff familie: Alberto Althoff en Giovanni Althoff

In Nederland is er dus circus Althoff van Alberto Althoff, www.circusalthoff.nl

Ze kennen elkaar wel allemaal. Sommige hebben ruzie onderling.
Herman Renz, mag de andere Renz circussen niet echt. En andersom ook. ze hebben ruzie wie wel de naam Renz mag gebruiken enzo.

Renz-Berlin en Belly Wien zijn goede vrienden. Renz-berlin heeft olifanten van Belly Wien. Omdat Belly Wien ze snel kwijt moest. Politie heeft geprobeerd met 100 agenten de olifanten in beslag te nemen, maar ze hebben gezorgd dat het niet gelukt is. Die olifanten staan nu bij Renz-Berlin naar mijn info. Belly Wien heeft ook een olifant doorverkocht aan een duits circus. Olifant stierf kort daarop aan ziekte.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:09:52 #124
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38483401
Hardenberg kijkt naar vergunning voor circus
door GERT WENSINK

2 JUNI 2006 - HARDENBERG - Het gemeentebestuur van Hardenberg gaat serieus kijken of circussen waarbij wilde dieren optreden in de toekomst nog wel een vergunning krijgen voor een optreden.
Volgende week dinsdag wordt tijdens het wekelijkse collegeoverleg gesproken over een brief die door de vereniging Wilde dieren de tent uit in Almere en de afdeling Hardenberg/Ommen van de Dierenbescherming is gestuurd.

Geen wilde dieren

Daarin wordt de gemeente met klem gevraagd beleid te formuleren waardoor cirsussen alleen nog in aanmerking komen voor een evenementenvergunning als ze geen wilde dieren gebruiken.

Voor het Hardenbergse college is de brief voldoende aanleiding om er aandacht aan te besteden.

De brief is geschreven naar aanleiding van de shows die Circus Renz Berlin enkele weken geleden gaf op het terrein tussen de Vecht en de Europaweg in Hardenberg.

De brief staat ook op de lijst met ingekomen stukken die dinsdag 27 juni wordt behandeld tijdens de gemeenteraadsvergadering.

In de brief wijzen de vereniging en de Dierenbescherming op wat zijn noemen het gebrek aan ruimte en een onnatuurlijke leefomgeving.

Dat leidt volgens de schrijvers van de brief regelmatig tot afwijkend gedrag, zoals het heen en weer lopen van tijgers en leeuwen en het heen en weer zwaaien van kop en slurf foor olifanten.

Tijdens het bezoek aan Hardenberg door het Duitse circus viel overigens op dat de olifanten en de kamelen regelmatig op een grasveld langs de oevers van de Vecht verbleven.

http://www.destentor.nl/hardenberg/article388988.ece
  vrijdag 2 juni 2006 @ 19:55:35 #125
71919 wonderer
pi_38484815
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

En zo heb je ook de Althoff familie: Alberto Althoff en Giovanni Althoff

In Nederland is er dus circus Althoff van Alberto Althoff, www.circusalthoff.nl

Dat verklaart het dan De enige dieren die Alberto had, waren koeien en honden en vogeltjes. Die laatste zijn alweer weg trouwens, dat was volgens mij alleen de wintercircus-act.

Geen idee hoe ze met die beesten omgingen trouwens. Het zijn wel "huisdieren", da's wel wat anders dan tijgers in een kooitje.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 20:12:10 #126
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38485319
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 19:55 schreef wonderer het volgende:
Geen idee hoe ze met die beesten omgingen trouwens. Het zijn wel "huisdieren", da's wel wat anders dan tijgers in een kooitje.
Bij Althoff heb ik geen honden gezien die vrij konden bewegen. Zitten denk daar ook opgesloten in kooi/hok. Zie je bij andere circussen in ieder geval.
De koeien zitten in een wagen en hebben een klein beetje terrein om naast elkaar te staan. Niet erg boeiend leven voor de dieren dus.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:03:14 #127
71919 wonderer
pi_38509748
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Bij Althoff heb ik geen honden gezien die vrij konden bewegen. Zitten denk daar ook opgesloten in kooi/hok. Zie je bij andere circussen in ieder geval.
De koeien zitten in een wagen en hebben een klein beetje terrein om naast elkaar te staan. Niet erg boeiend leven voor de dieren dus.
Aan de andere kant, ook niet veel anders dan miljoenen koeien in de rest van het land.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:14:02 #128
84328 Lllaura
painting pictures
pi_38511613
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:03 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aan de andere kant, ook niet veel anders dan miljoenen koeien in de rest van het land.
Maar het ene slechte praat het andere niet goed, natuurlijk...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 4 juni 2006 @ 01:41:06 #129
71919 wonderer
pi_38520098
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 20:14 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar het ene slechte praat het andere niet goed, natuurlijk...
Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind het toch wel een verschil, een gedomesticeerd beest in een kooi of een wild beest in een kooi.
pi_38520229
Wat ik vooral lees is dat het in beweging is, de gemeentes, de rechtzaak, de bewustwording van mensen, aktie etc etc.

Tech, hoelang is dat eigenlijk al in gang?
  zondag 4 juni 2006 @ 11:54:38 #131
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38524673
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:47 schreef Bluezz het volgende:
Wat ik vooral lees is dat het in beweging is, de gemeentes, de rechtzaak, de bewustwording van mensen, aktie etc etc.

Tech, hoelang is dat eigenlijk al in gang?
Sinds kort Doordat er aandacht gevraagd wordt voor het probleem.

Er zijn op vele fronten campagnes. Animal Defenders International is bezig ermee. Die hebben in samenwerking met andere organisaties in Griekenland een campagne gestart. Al 10 gemeenten dierencircusvrij. England en schotland komt een verbod op wilde dieren. In Ierland is een grote campagne gestart. In kroatie is Animal Friends Croatie hard bezig en daar zijn 28 steden dierencircusvrij al.
En in NL wil Winschoten een verbod, Amsterdam ook. Ook in Groningen, Assen en Enschede zijn er partijen die een verbod willen. En het gaat steeds meer komen. Ik praat binnenkort met een wethouder Dierenwelzijn van een plaats in Brabant. En hoop dat ik haar kan overtuigen van de noodzaak van een verbod. Het gaat eigenlijk alleen vooral over het druk uitoefenen.. dat ze iets willen.. en dat er dan een nationale druk komt.

Door ons komt het ook. Wij zorgen dat het onderwerp ter sprake komt in de media. En ook achter de schermen voeren we een lobbywerk uit. En het gaat de goede kant uit, dat zie je nu dus wel
  zondag 4 juni 2006 @ 11:56:30 #132
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38524716
quote:
Op zondag 4 juni 2006 01:41 schreef wonderer het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Maar ik vind het toch wel een verschil, een gedomesticeerd beest in een kooi of een wild beest in een kooi.
Wat is het verschil daarin dan? Beiden hebben bepaalde ruimte en vrijheid nodig om zich goed te kunnen uiten.
Is een konijn in een kooi minder erg dan een tijger in een kooi? Beiden vertonen vaak sterotype gedrag...
pi_38533423
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:54 schreef TechXP het volgende:

Door ons komt het ook. Wij zorgen dat het onderwerp ter sprake komt in de media. En ook achter de schermen voeren we een lobbywerk uit. En het gaat de goede kant uit, dat zie je nu dus wel
pi_38533586
Ik vind zo'n beer aan een ketting altijd zo leuk om te zien
pi_38533619
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:13 schreef Repeat het volgende:
Ik vind zo'n beer aan een ketting altijd zo leuk om te zien
Als je je verveelt, ga dan lekker in onzin spelen
  zondag 4 juni 2006 @ 23:37:29 #136
71919 wonderer
pi_38546722
quote:
Op zondag 4 juni 2006 11:56 schreef TechXP het volgende:

[..]

Wat is het verschil daarin dan? Beiden hebben bepaalde ruimte en vrijheid nodig om zich goed te kunnen uiten.
Is een konijn in een kooi minder erg dan een tijger in een kooi? Beiden vertonen vaak sterotype gedrag...
Ik ga het niet nog een keer uitleggen.

Gedomesticeerd is het verschil.
  maandag 5 juni 2006 @ 01:13:59 #137
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38549875
Weet niet of je het al uitgelegd had. Niet goed dan iig
Maar wat ik wil zeggen is dat ondanks er wel verschil is in de dieren, dat ze allemaal behoeften hebben. Maatschappelijk gezien is er meer weerstand vooral tegen wilde dieren in het circus. De rest ziet men vooral toch als dieren die ook in huizen wonen e.d. en zien daar geen slechte dingen dan in. Maar goed, daar is een hele discussie over te voeren natuurlijk
pi_38550576
Er is een piepklein circusje die ik 2X heb zien staan (jaaaaren geleden) in Austerlitz. Bij die speeltuin waar je ook een lekkere boswandeling kunt maken, weet niet of jullie dat kennen.

Dat was eigenlijk helemaal gebaseerd op kleine (huis-) dieren.
De pa van mijn kids is er toen met hen gaan kijken.
Een kat die slalom kon lopen, een berg kleine hondjes met mutsjes op en op hun achterpootjes dingen moesten doen.. een zwijntje/varkentje, ezeltje, pony, duiven en af en toe een clownsakt.

Tijdens het optreden en mijn ex met kids waren binnen ben ik gaan rondlopen, en het was echt droevig wat ik aantrof.
Dieren die moesten wachten zaten ZEER kort aangelijnd, er werd gesnauwd en geschopt naar de hondjes. De ezel zag er slecht uit, en het stonk er verschrikkelijk. Kleine, erg kleine hokjes, ook voor de pony, waarvan de hoeven wel doorgegroeid leken.
Ik ben naar binnen gegaan
Heb mijn ex en kids met tranen in mijn ogen uit de voorstelling gehaald, verteld tegen iemand die bij de deur/ingang-flap stond in het kort waarom ik ze eruit wilde halen, maar die begreep het niet.
Hij sprak duits en wilde me niet begrijpen.
Het was nogal pijnlijk allemaal kan ik me herinneren...

Maar goed, het ging me even om de vergelijking die Tech hier maakt t.o.v. wonderer.
  maandag 5 juni 2006 @ 02:45:01 #139
71919 wonderer
pi_38551137
Ja, dierenmishandeling (schoppen, snauwen en geen bewegingsvrijheid) is natuurlijk slecht. Maar van wat ik bij Althoff gezien heb, hadden die koeien nog best wel de ruimte en als het even kon, stonden ze ook op gras. Wat moet je als koe nog meer dan? Heb je gezien hoe die Mongoolse acrobaten leven?
pi_38551150
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:45 schreef wonderer het volgende:
Heb je gezien hoe die Mongoolse acrobaten leven?
Dat zijn mensen, toch?

en natuurlijk is het niet 'overall' slecht.
Maar wel vaak , zoals dit onderzoek/aktie aantoont helaas.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:07:09 #141
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38554734
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:45 schreef wonderer het volgende:
Ja, dierenmishandeling (schoppen, snauwen en geen bewegingsvrijheid) is natuurlijk slecht. Maar van wat ik bij Althoff gezien heb, hadden die koeien nog best wel de ruimte en als het even kon, stonden ze ook op gras. Wat moet je als koe nog meer dan?
Vrijheid? Maar dat op gras staan is niet altijd en van wat ik gezien heb bij Althoff hadden ze amper ruimte om vrij te bewegen. Het kan anders zijn per gemeente enzo waar ze staan natuurlijk. Maar wat jij veel ruimte noemt is misschien niet veel ruimte in mijn ogen, dus kan me geen beeld vormen van hoeveel ruimte jij gezien hebt.

Daarnaast. Het reizen van die dieren brengt veel stress mee. Ook niet erg plezierig.

Hierzo vind je een uitgebreid rapport: http://www.circusleed.nl/docs/circusrapportadi.pdf
Daarin staat ook iets over stress tijdens het reizen voor paarden e.d. (vee dieren).

Ik quote er wel even uit:
quote:
2.2.2 Cattle
Transport is thought to be one of the most potent stressors for cattle (Fazio et al., 2005).
Stressors involved in the transportation of cattle result in: altered nutritional status
and animal behaviour, reduced body weight gain, feed consumption, and immune
function, and increased mortality (Coffey, 2001).
 Long term transportation in cattle has been found to increase secretion of ACTH
(adrenocorticotropin), a hormonal regulator of immune responsiveness, and
therefore exert a negative effect on the immune system. When the cattle are
‘rested’ and fed on board their transporter when it is stationary, their ACTH
levels remain high and are only reduced when the cattle are removed from the
truck and rested and fed in stalls for 24 hours (Dixit et al., 2001).
 Transport stress induces an increase in the activity of thyroid and adrenal
function in cattle that is evident after even short distance road transport and
continues to increase after long distance transport (Fazio et al., 2005).
- Studies have found that long term transportation in cattle results in an increase
in heart rate and body temperature (Dixit et al., 2001).
  maandag 5 juni 2006 @ 15:31:44 #142
71919 wonderer
pi_38560033
Heb jij wel eens een koe in vrijheid gezien? In het wild? Of een hond?

En ik neem aan dat zo'n beest wel aan het reizen went. Dat zit in de genen. Kijk, de eerste paar ritten zullen ongetwijfeld gestresst verlopen, maar als je ze vaak genoeg in zo'n wagen zet, wennen ze er vast wel aan.

Ik vind jullie intitiatief echt wel goed, tijgers en olifanten etc moeten echt uit het circus, maar een beetje relativeren moet ook kunnen.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:58:03 #143
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38560866
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:31 schreef wonderer het volgende:
Heb jij wel eens een koe in vrijheid gezien? In het wild? Of een hond?
Ik ken zowel honden/koeien e.d. in meer vrijheid en in gevangenschap bij het circus.
quote:
En ik neem aan dat zo'n beest wel aan het reizen went. Dat zit in de genen. Kijk, de eerste paar ritten zullen ongetwijfeld gestresst verlopen, maar als je ze vaak genoeg in zo'n wagen zet, wennen ze er vast wel aan.
Onderzoek toont dus anders aan.
quote:
Ik vind jullie intitiatief echt wel goed, tijgers en olifanten etc moeten echt uit het circus, maar een beetje relativeren moet ook kunnen.
Niet als je ziet dat ook niet-wilde dieren echt verkeerd zitten bij het circus. En we hebben nog geen uitzondering gezien, waarbij dieren in een 'paradijs' leven zeg maar...
  maandag 5 juni 2006 @ 15:59:52 #144
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38560912
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:31 schreef wonderer het volgende:

op basis waarvan neem je dit aan?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 5 juni 2006 @ 16:15:07 #145
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38561398
Actiegroep CircusLeed organiseert een flyeractie in Apeldoorn tegen circus Herman Renz die daar komt. Op onderstaande data zullen we gaan flyeren in het centrum en later bij het circus zelf.

- vrijdag 9 juni 2006 – van 14:30 tot en met 16:30
- vrijdag 9 juni 2006 – van 18:00 tot en met 20:00
- zaterdag 10 juni 2006 – van 12:00 tot en met 15:00

We horen graag of je komt. Informatie over verzamelplaats wordt binnenkort bekend gemaakt.

Actiegroep CircusLeed hoopt dat in de toekomst meer activisten zelf (flyer)acties tegen het circus willen opzetten. Daarom heeft de actiegroep veel flyers laten drukken. Indien je een flyeractie opzet, kan je flyers aanvragen via info@circusleed.nl
  maandag 5 juni 2006 @ 16:40:00 #146
71919 wonderer
pi_38562194
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:59 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

op basis waarvan neem je dit aan?
Op basis van het feit dat gedomesticeerde dieren snel dingen leren.
  maandag 5 juni 2006 @ 19:08:49 #147
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38567040
quote:
Op maandag 5 juni 2006 16:40 schreef wonderer het volgende:
Op basis van het feit dat gedomesticeerde dieren snel dingen leren.
Betekent dit dan direct (even vanuitgaand dat dit een 'feit' is) dat dieren wennen aan stressvolle situaties? En dat dus iets wat ze niet als prettig ervaren ze uiteindelijk wel prettig gaan vinden?

Ik denk niet dat een dier iets wat niet prettig is later als prettig gaat ervaren. Denk maar aan huisdieren die naar een dierenarts gaan of iets dergelijks niet leuk vinden en dat elke keer niet leuk vinden en erg gek worden als die situatie weer dreigt te komen. Volgens jouw 'feit' zou een dier na een paar keer dat normaal gaan vinden en het niet meer erg te vinden. Misschien dat sommige dieren dat wel niet meer erg gaan vinden, maar ik zie toch dat het niet zo simpel gesteld is, zoals je nu doet.
  maandag 5 juni 2006 @ 20:42:21 #148
71919 wonderer
pi_38570857
quote:
Op maandag 5 juni 2006 19:08 schreef TechXP het volgende:

[..]

Betekent dit dan direct (even vanuitgaand dat dit een 'feit' is) dat dieren wennen aan stressvolle situaties? En dat dus iets wat ze niet als prettig ervaren ze uiteindelijk wel prettig gaan vinden?

Ik denk niet dat een dier iets wat niet prettig is later als prettig gaat ervaren. Denk maar aan huisdieren die naar een dierenarts gaan of iets dergelijks niet leuk vinden en dat elke keer niet leuk vinden en erg gek worden als die situatie weer dreigt te komen. Volgens jouw 'feit' zou een dier na een paar keer dat normaal gaan vinden en het niet meer erg te vinden. Misschien dat sommige dieren dat wel niet meer erg gaan vinden, maar ik zie toch dat het niet zo simpel gesteld is, zoals je nu doet.
Er is een verschil tussen iets prettig gaan vinden en leren dat een situatie niet levensbedreigend is (wat een bezoek in de optiek van een dier wel kan worden, vooral als er pijn bij komt kijken). Volgens mij gaan de niveaus van stresshormonen op den duur wel naar beneden. Al die racepaarden enzo worden toch ook vervoerd, die gaan ze echt niet steeds blootstellen aan zulke dingen.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 19:11:26 #149
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38729300
Circus herman Renz agressief bij vreedzaam protest. Later meer.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:57:25 #150
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38809086
Assen, 10 juni 2006 – Op zaterdag 10 juni heeft een elftal demonstranten van actiegroep CircusLeed actie gevoerd bij het circus Herman Renz dat in Apeldoorn stond. Dit ging echter niet zonder agressie van circus Herman Renz en hun fans.

Het protest op deze dag begon in het centrum van Apeldoorn, alwaar de actiegroep de bevolking van Apeldoorn flyers aanbood en uitleg verschafte over het leven van de dieren bij het circus. In het centrum werd zeer positief gereageerd. Sommige mensen kwamen spontaan steun betuigen en flyers ophalen, zodat ze die aan anderen konden geven. Rond de klok van twee uur begon het protest voor de ingang van het circus.

Vanaf het begin kwamen er mensen van het circus en circusvrienden bij ons protest staan op een vervelende manier. Een half uur voor de voorstelling werd de sfeer grimmiger en dreigender. Een man kwam vanuit het circus dichter naar ons toe en probeerde met kracht en enig trek- en duwwerk om een megafoon van een actievoerder af te pakken. Dit lukte niet. Kort daarna werden er diverse bedreigingen geuit door circusmensen en circusvrienden met gewelddadigheden aan ons adres, zoals ‘Ik ram je in elkaar’.

De flyers die wij tijdens het protest uitgedeeld hadden werden door circusmedewerkers uit de handen van de bezoekers gepakt. Het circus is blijkbaar bang dat de waarheid over de manier waarop zij en andere circussen hun dieren behandelen boven tafel komt.

Actiegroep CircusLeed roept iedereen op om eens te gaan kijken hoe dieren behandeld worden bij circus Herman Renz en andere circussen. De actiegroep is van mening dat de dieren in circussen lijden doordat ze veel te maken hebben met stress, weinig ruimte, beperking in hun natuurlijke gedrag en verveling. Dit is ook aantoonbaar doordat de dieren bij het circus veel stereotype gedrag vertonen, wat een teken is dat dieren niet goed kunnen leven.
Ook geweld is niet onbekend in de circuswereld. Gebruik van olifanthaken, stokken en zwepen om dieren te dwingen op te treden komt regelmatig voor bij circussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')