pff.. was een lange dag. Niet veel activisten. 2 mensen uit maastricht.. aangevuld met 3 uit de randstad. En nog 3 van Bite Back. Het was in een gebouw met diverse in en uitgangen. We stonden eerst aan een kant waar we weggestuurd werden. Blijkbaar mocht het daar niet... maar dat klopte wel.. omdat waar we oorspronkelijk aanvraag voor gedaan hadden aan de andere kant was. Ik kende het gebied niet echt..
Maar goed.. we gingen aan andere kant staan. Daar kwamen niet veel mensen langs. Wel wat.. maar in totaal geen grote stroom.. hoewel er in totaal ook niet echt super veel mensen naar die show gingen leek mij.
Wel wat flyers uitgedeeld. Toch zo een 100 denk ik.. 2 protesten daar gedaan. In de middag het centrum in van maastricht. Daar was een of ander kerstiets.. een reuzenrad en een heel plein vol kraampjes etc. Daar tussen zat helaas ook een soort 'kerststal'. Daarin liepen 3 ezeltjes. Ze zaten er erg zielig bij. Het bleek dat men ze al niet meer mochten aaien omdat ze mensen beten. Dieren staarden een beetje doelloos. Ze leken zich niet erg prettig te voelen.
Een klacht kan gestuurd worden naar:
http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=175202 en naar info@winterland.nl (http://www.winterland.nl) en eventueel ook naar Bavaria, want die sponsoren het evenement.
Ook daarna nog even nog wat wezen drinken en op te warmen om daarna weer goed bij het protest te staan. Voordat we het protest begonnen eerst even wat videobeelden gemaakt van de kooien. Een tijger was constant aan het heen en weer lopen. Aantal leeuwen en tijgers zaten vooral in de andere kooien en deden verder niets. We stonden een lange tijd bij de kooi. En toen kwamen er wat security/circusgasten. We gingen weg. Toen we net het terrein af waren begonnen ze wat te roepen dat het niet mocht en dat er afgesproken was dat we niet het terrein op zouden komen.. tsja... maar dan moeten ze maar niet in de krant roepen dat we niet weten hoe de dieren erbij zitten en dat we maar eens moeten komen kijken.. doen we dat is het weer niet goed
![]()
.. maar een van het circus ging nog een beetje dreigen.. toen iemand van het MECC (het gebouw waar het circus in zat) erbij kwam hield die wel op.
Maar 2e actie rustig verlopen. Ook vooral positief. En mensen die kritisch zouden gaan kijken enzo.