abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2006 @ 19:59:10 #276
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44232159
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:49 schreef Bluezz het volgende:
Ik zie dat Renz in Haarlem komt, 1e kerstdag.. dan ben ik thuis
Ga je dan Tech?
Zie agenda Ja dus De 22ste, en 1ste kerstdag heb ik actie gepland bij herman renz.

Kom je ook?
pi_44233006
quote:
Op donderdag 7 december 2006 17:46 schreef TechXP het volgende:
Ik ga iig de 26ste en 27ste demonstreren bij AHOY. En had je al hier eens verteld over die ervaringen bij het kerstcircus? Altijd interessant om te weten..

Verder de agenda voor december: http://www.circusleed.nl/agenda.php
Ik ben er jaren geleden (ik was zeker niet ouder dan 10) twee keer geweest. Elke keer samen met iemand die bij Ahoy werkte en ons kon laten zien hoe het achter de schermen verliep. Ook hebben we de verblijfplaatsen van de beestjes gezien.
We kwamen eerst langs de leeuwen, die kale plekken hadden, en zwaar gestoord gedrag vertoonden. Ze zaten echt hutje mutje op elkaar, liepen constant te ijsberen en vlogen constant naar de tralies als er iemand langskwam. Ook waren de ribben van sommige wijfjes te zien, maar de verzorger verzekerde ons dat dit zo hoorde, maar ik betwijfel dit ten zeerste. Toen de pony's, die elkaars manen en staarten aan zaten te vreten.
Ook het verblijf van de zeeleeuwen heb ik gezien, wat niet meer was dan een veredeld kinderbadje. Verder zagen we nog kamelen, hondjes, grote paarden en een paar varkentjes. Allemaal in de kleinste verblijfjes, heel triest.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_44233035
Op de 27ste kan ik heel misschien. Misschien willen er ook wel een paar vrienden mee.
  maandag 11 december 2006 @ 10:08:44 #279
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44321326
December: Actiemaand tegen circus met dieren

Amsterdam, Maandag 11 december 2006 – Deze maand zal actiegroep CircusLeed veelvuldig actievoeren bij het circus tegen het gebruik van dieren voor vermaak. Actiegroep CircusLeed vindt dat dieren niet meer thuis horen in het circus en dat het welzijn van dieren te ernstig aangetast wordt. De dieren krijgen onder andere te maken met veel stress, gedwongen optredens en lange reistijden.

Actiegroep CircusLeed vindt het onrespectvol hoe circussen dieren in het circus gebruiken en huisvesten. Woordvoerder Alex Romijn: “Dieren in het circus leven vooral in kleine hokken, stallen of op klein stukje afgezet terrein. Dit is niet genoeg voor de dieren. Circussen gaan er vanuit dat dieren genoeg hebben aan een hapje, drankje en een dak boven het hoofd. Echter dat is natuurlijk niet zo. Dieren hebben allen soorteigen gedrag en behoeften en als deze dat niet kunnen uiten of krijgen in hun leefomgeving, dan zal een dier veel stress ervaren en verveling. Dit uit zich bij circusdieren in stereotype gedrag. Dat is te herkennen aan constant herhalende bewegingen door de dieren.”

Het stereotype gedrag bij circusdieren is veel te vinden bij de circussen die in Nederland toeren. Woordvoerder Alex Romijn: “Op onze website is veel beeldmateriaal te zien. Ook beelden van ernstig stereotype gedrag is te zien. Zo hebben we beelden van olifanten van circus Herman Renz en Renz-Berlin, waarop te zien is hoe deze dieren constant herhalende bewegingen maken. Niet alleen bij wilde dieren is dit gedrag te zien, maar ook bij bijvoorbeeld paarden. ”

Om circusdieren te trainen wordt er dikwijls gebruik gemaakt van dwangmiddelen. Gebruik van fysiek geweld om dieren zover te krijgen de commando’s op te volgen is niet onbekend in de circuswereld. Dieren worden bang gemaakt met verbaal geweld, stokken, zwepen of haken. Dieren zullen niet zo snel tegenstribbelen, omdat ze bang zijn om straf te krijgen. Bij circussen zie je ook dat ze hulpmiddelen gebruiken om dieren te beheersen. Bij circus Herman Renz gebruiken ze bijvoorbeeld olifanthaken. Deze haken zetten ze in de huid van olifanten, zodat ze de dieren met een pijnprikkel kunnen sturen. Circus Herman Renz ontkent het gebruikt en liegt erover op TV. Zo zei clown Milko recent in een interview dat olifanthaken iets van vroeger was. Toch heeft actiegroep bewijzen dat ze olifanthaken gebruiken. Op de website is beeldmateriaal te vinden hoe circus Herman Renz de olifanthaak (nog steeds) gebruikt.

Actiegroep CircusLeed is tevreden met het resultaat van afgelopen jaar. De circuswereld had het jaar uitgeroepen tot ‘het jaar van het circus’. Echter werd het jaar anders dan vele circussen hadden verwacht. Winschoten heeft wilde dieren in het circus binnen hun gemeente verboden. En ook vele andere gemeenten willen een verbod instellen. Ook is er momenteel een politieke meerderheid die een verbod wil op wilde dieren in het circus. Actiegroep CircusLeed vindt dat een zeer positieve ontwikkeling en hoop dat er snel een verbod gaat komen. Bewustwording van de mensen kan je niet stoppen. De keuze is aan het circus of ze meegaan in die bewustwordingsverandering of niet.

Actiegroep CircusLeed zal vreedzame protesten organiseren in Maastricht, Enschede, Haarlem, Hilversum, Apeldoorn, Rotterdam en Amsterdam.
pi_44327479
Waar komt dit uit Tech?
Goed interview.

En ja, w.s. kom ik de 25e. Het is het terrein bij Ikea toch?
(Ik wil vooral foto's maken, voor hier op FOK! en op mijn blog, om nog meer mensen te bereiken)

Nog meer leesvoer1
leesvoer2

[ Bericht 24% gewijzigd door Blues op 11-12-2006 16:54:10 ]
  maandag 11 december 2006 @ 16:18:27 #281
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44328564
quote:
Op maandag 11 december 2006 15:50 schreef Bluezz het volgende:
Waar komt dit uit Tech?
Goed interview.
Is gewoon een persbericht Met een persoonlijke noot.
quote:
En ja, w.s. kom ik de 25e. Het is het terrein bij Ikea toch?
(Ik wil vooral foto's maken, voor hier op FOK! en op mijn blog, om nog meer mensen te bereiken)
Is goed hoor.

Het is bij: Evenemententerrein aan de Veerplas - Barbeelpad tegenover IKEA - Camera Obscuraweg
quote:
Nog meer leesvoer.
Aanstaande zondag demo in maastricht. Bite Back doet ook mee.
  zaterdag 16 december 2006 @ 22:28:15 #283
84328 Lllaura
painting pictures
pi_44493987
quote:

Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  zondag 17 december 2006 @ 00:49:46 #284
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44497131
Mooi

Moet morgen 8 uur vertrekken. Dan ga ik op weg naar Maastricht.. Actie tegen circus
  zondag 17 december 2006 @ 00:53:08 #285
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_44497195
8 uur des ochtends?!!
feest
pi_44497558
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
8 uur des ochtends?!!
Hij zal wel tussen 11 en 12 willen demonstreren http://www.circusleed.nl/agenda.php
  zondag 17 december 2006 @ 01:17:20 #287
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44497590
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
8 uur des ochtends?!!
jep.. ben benieuwd hoe brak ik morgenochtend op sta Maar kan misschien nog wat inhalen tijdens het reizen
  zondag 17 december 2006 @ 21:34:47 #288
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44520553
pff.. was een lange dag. Niet veel activisten. 2 mensen uit maastricht.. aangevuld met 3 uit de randstad. En nog 3 van Bite Back. Het was in een gebouw met diverse in en uitgangen. We stonden eerst aan een kant waar we weggestuurd werden. Blijkbaar mocht het daar niet... maar dat klopte wel.. omdat waar we oorspronkelijk aanvraag voor gedaan hadden aan de andere kant was. Ik kende het gebied niet echt..
Maar goed.. we gingen aan andere kant staan. Daar kwamen niet veel mensen langs. Wel wat.. maar in totaal geen grote stroom.. hoewel er in totaal ook niet echt super veel mensen naar die show gingen leek mij.

Wel wat flyers uitgedeeld. Toch zo een 100 denk ik.. 2 protesten daar gedaan. In de middag het centrum in van maastricht. Daar was een of ander kerstiets.. een reuzenrad en een heel plein vol kraampjes etc. Daar tussen zat helaas ook een soort 'kerststal'. Daarin liepen 3 ezeltjes. Ze zaten er erg zielig bij. Het bleek dat men ze al niet meer mochten aaien omdat ze mensen beten. Dieren staarden een beetje doelloos. Ze leken zich niet erg prettig te voelen.
Een klacht kan gestuurd worden naar: http://www.maastricht.nl/maastricht/show/id=175202 en naar info@winterland.nl (http://www.winterland.nl) en eventueel ook naar Bavaria, want die sponsoren het evenement.

Ook daarna nog even nog wat wezen drinken en op te warmen om daarna weer goed bij het protest te staan. Voordat we het protest begonnen eerst even wat videobeelden gemaakt van de kooien. Een tijger was constant aan het heen en weer lopen. Aantal leeuwen en tijgers zaten vooral in de andere kooien en deden verder niets. We stonden een lange tijd bij de kooi. En toen kwamen er wat security/circusgasten. We gingen weg. Toen we net het terrein af waren begonnen ze wat te roepen dat het niet mocht en dat er afgesproken was dat we niet het terrein op zouden komen.. tsja... maar dan moeten ze maar niet in de krant roepen dat we niet weten hoe de dieren erbij zitten en dat we maar eens moeten komen kijken.. doen we dat is het weer niet goed .. maar een van het circus ging nog een beetje dreigen.. toen iemand van het MECC (het gebouw waar het circus in zat) erbij kwam hield die wel op.

Maar 2e actie rustig verlopen. Ook vooral positief. En mensen die kritisch zouden gaan kijken enzo.
pi_44522486
quote:
Een tijger was constant aan het heen en weer lopen. Aantal leeuwen en tijgers zaten vooral in de andere kooien en deden verder niets. We stonden een lange tijd bij de kooi. En toen kwamen er wat security/circusgasten. We gingen weg. Toen we net het terrein af waren begonnen ze wat te roepen dat het niet mocht en dat er afgesproken was dat we niet het terrein op zouden komen.. tsja... maar dan moeten ze maar niet in de krant roepen dat we niet weten hoe de dieren erbij zitten en dat we maar eens moeten komen kijken.. doen we dat is het weer niet goed .. maar een van het circus ging nog een beetje dreigen.. toen iemand van het MECC (het gebouw waar het circus in zat) erbij kwam hield die wel op.

Goed gedaan weer Tech

Dat dreigen begrijp ik niet helemaal. Ze willen laten zien dat ze de beesten goed verzorgen, een goed leven zouden ze hebben toch? Dan mag je dat ook filmen en mag het ook openbaar.
Dus begrijp ik dat dreigen meteen wel weer, want dan heb je wat te verbergen Waarom begrijpen ze het zelf niet?

In Waltz (de circusserie) gisteravond werd het werken (vervoeren e.d.) met dieren verboden omwille van het MKZ gedoe in Duitsland.
Wat deed de familie vervolgens? Meer cirque du soleil aktiviteiten instuderen
Mogen de écht circussen een voorbeeld aan nemen.

A.s. dinsdag 'moet' ik naar het Teylersmuseum hier in Haarlem. Nu zag ik toevallig dat ze een langlopende tentoonstelling hebben over het circus. Ben benieuwd, ik heb er meteen al geen zin meer in
  maandag 18 december 2006 @ 12:42:02 #290
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44533795
  maandag 18 december 2006 @ 13:17:43 #291
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_44534816
Sjips ik was gisteren in Maastricht als ik dat had geweten was ik well ff steun komen betuigen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 18 december 2006 @ 13:22:42 #292
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44534955
quote:
Op maandag 18 december 2006 13:17 schreef deedeetee het volgende:
Sjips ik was gisteren in Maastricht als ik dat had geweten was ik well ff steun komen betuigen
ach.. volgende keer beter

Misschien ben je in de buurt bij alle andere protesten? Zie: http://www.circusleed.nl/agenda.php

Ben je overigens ook geweest op de vrijthof bij het reuzenrad enzo... dan heb je vast ook die zielige ezeltjes gezien...
  maandag 18 december 2006 @ 15:15:52 #293
78780 deedeetee
pi_44538474
Nee op het vrijthof ben ik niet geweest, gelukkig maar die arme ezeltjes en ik vind het juist zulke leuke dieren.
Als ik deze week nog in Maastricht kom ga ik wel ff een kijkje nemen en eventueel de verantwoordlijken voor die dieren aanspreken.

Het was me eerder al opgevallen dat die dieren in zo'n levende kerststal niet veel ruimte hebben en de baby 's die er voor worden gebruikt worden tenminste nog regelmatig * afgelost * die arme dieren staan daar maar te staan dag in dag uit. Dat is toch niet te doen voor ze
De mensen gaan maar wat anders staan aangapen en moeten die dieren hun rust in de wei gunnen.

[ Bericht 41% gewijzigd door deedeetee op 18-12-2006 15:43:41 ]
  maandag 18 december 2006 @ 18:16:21 #294
78780 deedeetee
pi_44545008
Post in topic over Winterland :
quote:
Maikuuul - maandag 18 december 2006 @ 18:06
Ben er zaterdag geweest. Belachelijk.

Staan ook een paar ezels, 1tje is zo doorgedraaid dat hij constant rondjes blijft lopen :/ echt zielig dat ze zoiets toelaten
pi_44557184
DDT, Tech heeft over die ezeltjes gemaild naar Winterland. Heb jij dat ook al gedaan? Hoe meer mensen mailen, hoe beter!
  dinsdag 19 december 2006 @ 08:07:40 #296
78780 deedeetee
pi_44560319
Yep is uiteraard al geregeld.

Ik heb o.a. heel vriendelijk gesteld dat mijn bezorgdheid met name ook uit ging naar de nare gevolgen die het voor de gezellige kerstmarkt enzo kan hebben als een van de ezeltjes met z'n dolle gestresste kop op tilt slaat . Dat soort problemen kunnen ze daar niet hebben toch ?

[ Bericht 32% gewijzigd door deedeetee op 19-12-2006 08:12:48 ]
pi_44562447
Ook gemaild, en mijn bezorgdheid aangegeven.
Ook met oog op bijv. kindertjes die door gestresste dieren gebeten kunnen worden, en dat levende dieren echt niet meer gebruikt zouden moeten worden bij kerststallen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 12:52:24 #298
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_44566019
Geachte

De Dierenbescherming is uiteraard geen voorstander van levende dieren als 'attractie' op evenementen zoals Winter Wonderland. Wij zijn dan ook polshoogte gaan nemen en hebben ons ongenoegen geuit bij de organisatie van Winter Wonderland. Wij maken ons in het bijzonder echter zorgen over de kippen en de ganzen. Deze dieren staan een stukje verder dan de ezels. Deze dieren komen door het lawaai, licht en drukte niet toe aan hun rustbehoefte en hebben dat gelet op hun biologische geaardheid wel nodig. De ganzen hebben tevens te weinig bewegingsruimte. Ook is o.i. de veiligheid in het geding. Voorbijgangers kunnen makkelijk bij de dieren en wij hebben vraagtekens bij de bewaking overdag en 's nachts. Dit is in andere steden in Nederland vorige jaren goed mis gegaan. We hebben de organisatie dan ook verzocht de kippen en ganzen in ieder geval direct weg te halen (hierover krijgen we vanmiddag bericht). Dat is o.i. de enige dierwaardige oplossing. Ook zullen we de gemeente verzoeken het etaleren van levende dieren op Winter Wonderland niet meer toe te staan.

Met vriendelijke groet,

Dierenbescherming Limburg
  dinsdag 19 december 2006 @ 13:04:53 #299
78780 deedeetee
pi_44566425
Dat is al een begin, ik hoop dat het effect heeft.
pi_44569392
Ok dan

* Bluezz is net terug van een bezoek aan het teylersmuseum met een tentoonstelling over circus door de eeuwen heen.
Ik moet zeggen, viel me mee, ik hou erg van schilderkunst en het waren bijna alleen maar schilderijen En dan vooral over clowns, kermisklanten, en de zedenloosheid van het circus van vroeger.
*slaat zuchtje van verlichting*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')