Het scheelt natuurlijk ook al enorm of je er een uit een werk- of een showlijn haalt. Als je er niet mee gaat werken of fanatiek trainen en sporten zou ik een showlijn nemen. En dan goed kijken naar mams en paps hun gedrag. Kun je best een geinig hondje uitzoeken.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:01 schreef Cybje het volgende:
Martin2005: dat bedoel ik dus, zo'n hond kijkt toch alleen al verschrikkelijk lief
Ik heb dat bij veel andere honden toch niet hoor, dat ik ze echt lief/leuk vind. En veel andere grote honden hebben nog veel meer energie dan de Duitse Herder, dus dat is niet bar veel praktischer in het centrum hier
Ik dacht dat er tegenwoordig niet meer gesproken werd over die tweedeling, aangezien het niet eens een erkend ras is (was?).quote:Op donderdag 8 december 2005 00:53 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Bedoel je een zo'n Canadese witte herder?
Die vind ik nog 10x feller dan een gewone herder...(en de baasjes ervan benadrukken dat ook altijd).
Leuke pagina over dit onderwerp...quote:Op donderdag 8 december 2005 17:19 schreef Quickie_Butt het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook al enorm of je er een uit een werk- of een showlijn haalt. Als je er niet mee gaat werken of fanatiek trainen en sporten zou ik een showlijn nemen. En dan goed kijken naar mams en paps hun gedrag. Kun je best een geinig hondje uitzoeken.
volgens mij bedoelt Uhmmie dat als je niks met je herder doet aan sport ofzo dat hij dan sloom en duf wordt, kweet nie zeker hoorquote:Op donderdag 8 december 2005 18:11 schreef erodome het volgende:
Bedoel je dat lage kruis????
Nee, dat komt niet door er niets mee te doen, is gewoon een bouw waarop geselecteerd werd toen, maar te ver doorgevoerd werd, vergelijkbaar met de problemen met de engelse bulldog met de te korte snuit op ten duur, zijn ze nu ook weer terug aan het draaien...
Nja klopt, waar ik 'm nu heb gehaald, die zeiden dat de ouders bijna HD vrij waren (ik geloof HD-B), maar dat het niet is te zeggen hoe het de pup vergaat. De pup kan HD-D worden, maar ook HD-A.quote:Op maandag 12 december 2005 17:49 schreef senesta het volgende:
Laat je trouwens ook nooit lijmen met mooie advertenties van mensen die hdvrije pups aanbieden, er zijn tegenwoordig bijna geen hd vrije duite herders meer, en bij een pup kan dat nog helemaal niet gezegd worden, nooit niet.
Tegen pups hoef je ook niet hard te zijn. Maar gewoon normaal doen. Als ie ergens aan knaagt gewoon iets anders geven waar ie wel op mag knagen zoals je al schrijft. Tis nog maar een babyquote:Op dinsdag 13 december 2005 12:24 schreef Cybje het volgende:
Ik heb veel aan de tips gehad daar, dus ben al druk bezig 'm goed op te voeden. Nou weet ik niet alles natuurlijk. Ik blijf in elk geval wel consequent.
Hij mag dus bijvoorbeeld echt niet aan me stoel gaan knagen, ookal is hij nog maar 2 dagen hier. Aan de andere kant leer ik 'm wel dat een kauwstick ook knaagbaar is en zelfs iets beter smaakt.
Het is soms wel lastig om eigenlijk wat 'hard' te blijven tegen een pup, want hij kijkt zo vrezelijk schattig. Maar ik denk niet dat het zielig is, want ik laat 'm ook merken als hij iets goed doet. En dan kwispelt hij en is hij ook helemaal blij. Dus da's wel erg leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |