abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32781158
Wat moet ik doen?

Vandaag kreeg ik een schrijven binnen van Oxxio. Zij beweren dat ik een rekening niet heb betaald. Het gaat om het volgende:
In januari 2005 heeft een energiebedrijf die ik niet kende geld van mijn rekening afgehaald. Ik heb dat laten storneren,omdat ik niet wist van wie het afkomstig was. Het was niet van Evolta die het toen heette. Er stond een naam die ik niet kende.

In maart 2005 kreeg ik een afrekening en heb netjes de afrekening betaald.
En de fouten gecorrigeerd. Volgens de medewerkers,waar ik datum en naam heb genoteerd,zou ik geen openstaande rekeningen hebben staan. Daar ging ik dus vanuit.

In september kreeg ik een brief met een afrekening van januari. Deze moest ik binnen 7 dagen betalen. Ik heb nooit een herinnering gehad. Volgens OXXIO(evolta) van wel,maar ik het het nooit ontvangen.
De brief die ik in september kreeg had ik maar 3 dagen de tijd had om het uit te zoeken en te betalen De brief was veel te laat binnen gekomen.
Maar volgens Evolta was ik te laat. Maar ik kreeg niet eens de kans om het uit te zoeken. Toen ik erachter kwam dat het van januari was. Heb ik het betaald nog voordat ik een ander brief kreeg van het incassobureau.
OXXIO hebben me NU een brief gestuurd dat ik binnenkort een bezoek krjig van een gerechtsdeurwaarde als ik geen 196 euro betaal. De werkelijke bedrag was 24 euro
Ik moet binnen een aantal dagen betalen anders komt de gerechtdeurwaarde.
Wat nu?

Kan een gerechtdeurwaarde zomaar beslag leggen,ondanks dat ik heb betaald.

Iemand een goed advies??
pi_32781185
Beslag leggen kan pas nadat je door de rechter bent veroordeeld.
pi_32781261
Dus als de rechter ziet dat ik het betaald heb,kan hij dus geen beslag leggen.
pi_32781287
Nee zeg, dat zou wat zijn. Als ieder bedrijf zomaar bij jou bezittingen kon jatten...
pi_32781326
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:20 schreef frapogalogliko het volgende:
Dus als de rechter ziet dat ik het betaald heb,kan hij dus geen beslag leggen.
Nee, maar het help om een dossier aan te leggen met al je communicatie/bewijzen over dit probleem. Dit geef je aan de rechter.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32781663
is het verstandig om alvast contact op te nemen met gerechtsdeurwaarde of niet?
pi_32782118
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 15:38 schreef frapogalogliko het volgende:
is het verstandig om alvast contact op te nemen met gerechtsdeurwaarde of niet?
Ja natuurlijk, als jij niet van je laat horen gaan ze ervan uit dat aan hun verzoek tot betaling voldaan gaat worden. Even bellen en uitleggen. Als jij het verhaal uitlegt weet het incassobureau vast hoe de situatie in elkaar steekt.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_32783256
*werkt op een deurwaarderskantoor*

Er gaat echt heel veel tijd overheen voordat ze uberhaupt ergens beslag op kunnen leggen hoor. Sowieso hoef je nu nog nergens voor te vrezen..als er al een deurwaarder langskomt is dat om je een dagvaarding te overhandigen, maar ik denk dat het zelfs zo'n vaart niet zal lopen. De brief die je van oxxio hebt ontvangen is gewoon een dreigbrief om jou zsm te laten betalen. Heb je al een brief van het deurwaarderskantoor gekregen waarin je wordt gesommeerd tot betalen? Zo nee, dan zou ik eerst contact opnemen met oxxio zelf (of lag de vordering inmiddels bij het incassobureau? Want anders moet je even contact met dat bureau opnemen). Leg je verhaal uit en geef aan dat je bewijzen hebt dat je alles hebt betaald en dat je ze daarvan ook wel een kopie wilt toesturen.
pi_32783885
Nee heb nog niets gekregen van de deurwaarder. De vordering lag bij het incassobureau. Het rotte is dat het incassobureau mij een brief schrijft op 7 september en pas 13 september bij mij aankomt. Ik moest binnen 5 werkdagen betalen. Doen ze dat express ofzo om meer te kunnen verdienen? Ik heb het pas op de 20ste betaald. Dus 5 werkdagen nadat ik de brief heb gehad. Omdat ik ook alles moest uitzoeken. Je krijgt gewoon de tijd niet om het te kunnen uitzoeken. Met oxxio en ook niet met interim justitia is niet te praten. ze luisteren gewoon niet. Ik moet gewoon betalen en mijn bek houden volgens hun. Met dat bedrijf is niet te praten. Gelukkig zit ik al bij mij vertrouwde nuon. Dus ik hoef niet te vrezen dat ze mij afsluiten.
pi_32783972
Interum justitia........ sorry maar ik heb geen goed woord over voor die gasten.... ze kunnen je gelukkig verdomd weinig maken ook al klinken ze erg 'bedreigend" . Ze staan erom bekend dat ze hun administratie niet op orde hebben en dus aan lopen te klooien bij het leven.
pi_32784025
Er bestaat nog zoiets als een dagstempel. Als je de envelop van het incassobureau nog hebt, zou je zelfs nog kunnen aantonen dat jij die brief veel later pas hebt ontvangen en dat die 5-dagentermijn al was verstreken voordat jij de brief uberhaupt hebt onvangen. En die termijn stellen ze niet om er meer aan te verdienen, maar om een beetje druk op je te zetten (en blijkbaar werkt het, want je lijkt behoorlijk in paniek ). En bel sowieso met Intrum om je verhaal uit te leggen, stuur eventueel nog een brief om alles te verduidelijken..kunnen ze je in elk geval niet verwijten dat jij niet genoeg moeite hebt gedaan om helderheid te scheppen.

Feit blijft overigens wel dat het een duur geintje wordt als er een incassobureau wordt ingeschakeld om de vordering te incasseren, om over een deurwaarderskantoor nog maar te zwijgen. Het is dus wel belangrijk dat je alles zsm afhandelt, ook al kunnen ze je dan niet afsluiten, want hoe langer het duurt, hoe duurder het allemaal wordt.
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:41:37 #12
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32784662
quote:
Maar volgens Evolta was ik te laat. Maar ik kreeg niet eens de kans om het uit te zoeken. Toen ik erachter kwam dat het van januari was. Heb ik het betaald nog voordat ik een ander brief kreeg van het incassobureau.
OXXIO hebben me NU een brief gestuurd dat ik binnenkort een bezoek krjig van een gerechtsdeurwaarde als ik geen 196 euro betaal. De werkelijke bedrag was 24 euro
Ik moet binnen een aantal dagen betalen anders komt de gerechtdeurwaarde.
Ik snap het niet helemaal. Wat was het oorspronkelijke bedrag dat je nog moest betalen? Wanneer heb je dat betaald? Was dit voor of nadat je de brief van het incassobureau kreeg? Heb je het bedrag incl. alle kosten of alleen de hoofdsom betaald?

Edit: Ik lees het nu nog een keer en wordt al iets duidelijker: Je hebt het betaald nadat je de eerste brief kreeg. Waarschijnlijk direct aan Oxxio en zonder de kosten? Intrum Justitia probeert nu de incassokosten e.d. op je te verhalen? Klopt dit?
pi_32806957
Volgens mij maak je je zorgen om niks. Heeft Durion/Evolta/Oxxio aangegeven dat de vordering retour is gekomen van Intrum Justitia en dat nu dreigen met een gerechtsdeurwaarderskantoor ?

En sorry hoor, maar een vordering van EUR 196,- (met of zonder kosten) is voor hun niet eens rendabel om over te dragen.

Laat ze maar huilen. Stuur hooguit 3 aangetekende brieven, naar IJ. de eventuele deurwaarder en Oxxio met je dispuut en klaar is kees. Eventueel nog dreigen met DTe (gedragscode) en consumentenbond en klaar
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')