abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32933087
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:09 schreef DionysuZ het volgende:
waarom bouw je hem met javascript op?
Euh, omdat mij dat wel handig leek, maar bij nader inzien is dat helaas niet echt handig
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:25 schreef SuperRembo het volgende:
Je hele C schijf omzetten naar een tree in JS zal altijd lang duren. Je kan dan beter met XMLHttp steeds nieuwe gegevens ophalen als je een folder uitklapt. Op die manier laadt je niet meer dan nodig is.
Je hebt gelijk, ik weet het. Echter heb ik geen flauw idee hoe ik dat dan moet realiseren. Heb er namelijk zelf ook al overna gedacht maar kan maar geen goed idee bedenken
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:31 schreef Light het volgende:
Dat is natuurlijk niet nodig, het opbouwen kan ook serverside gebeuren. Nadeel is dan wel dat je heel veel data moet verstouwen, en dat maakt het toch weer traag.
Inderdaad, zo zat ik ook te denken maar goed... sommige mensen denken net even iets anders
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:37 schreef DionysuZ het volgende:
true, true.
Dat heb ik helaas gemerkt ja, alleen hoe dat dan met XMLHTTP te realiseren is me nog een vraag, met FireFox kwam ik echter wel iets verder dan met IE
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32933271
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:00 schreef Chandler het volgende:

Dat heb ik helaas gemerkt ja, alleen hoe dat dan met XMLHTTP te realiseren is me nog een vraag, met FireFox kwam ik echter wel iets verder dan met IE
*is stiekem wel benieuwd hoever je met opera komt
pi_32933347
zal het ff uittesten
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:12:55 #154
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32933451
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:25 schreef SuperRembo het volgende:
Je hele C schijf omzetten naar een tree in JS zal altijd lang duren. Je kan dan beter met XMLHttp steeds nieuwe gegevens ophalen als je een folder uitklapt. Op die manier laadt je niet meer dan nodig is.
deze manier is wel een leuke Chandler .
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32933519
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:12 schreef DionysuZ het volgende:
deze manier is wel een leuke Chandler .
Absoluut, daar ben ik het mee eens, maar dan zit ik nog steeds mezelf af te vragen hoe ik dat correct voor elkaar krijg? Want ik wil wel graag de mappen structuur behouden... heb reeds gezocht naar een voorbeeld die daar wat dieper op inging maar helaas heb dus niets gevonden en nog steeds geen idee hoe dit te verwezelijken.
Like trump...
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:19:52 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32933657
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:15 schreef Chandler het volgende:

[..]

Absoluut, daar ben ik het mee eens, maar dan zit ik nog steeds mezelf af te vragen hoe ik dat correct voor elkaar krijg? Want ik wil wel graag de mappen structuur behouden... heb reeds gezocht naar een voorbeeld die daar wat dieper op inging maar helaas heb dus niets gevonden en nog steeds geen idee hoe dit te verwezelijken.
ik wil me ook nog eens een keer goed verdiepen in xmlhttprequests. Maar dat is misschien iets voor het javascript topic? [javascript] voor dummies - deel 3 dan tvp ik me daar ook ff
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32933672
Met opera is het echt gelukt al duurde het wel wat minuten voordat de gehele tree er stond best jammer eingelijk, had best sneller gekund maar goed... na 4200+ items kan je ook niet veel anders verwachten... Wel mooi dat opera het hele script gewoon lekker laat draaien zonder error meldingen te geven. IE en FF kappen het gewoon af of blijven met errors (notices) komen
Like trump...
pi_32933707
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:19 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik wil me ook nog eens een keer goed verdiepen in xmlhttprequests. Maar dat is misschien iets voor het javascript topic? [javascript] voor dummies - deel 3 dan tvp ik me daar ook ff
prototype.js is het keyword. Die is zo goed als crossbrowser zover ik weet.
pi_32933795
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:20 schreef Chandler het volgende:
Met opera is het echt gelukt al duurde het wel wat minuten voordat de gehele tree er stond best jammer eingelijk, had best sneller gekund maar goed... na 4200+ items kan je ook niet veel anders verwachten... Wel mooi dat opera het hele script gewoon lekker laat draaien zonder error meldingen te geven. IE en FF kappen het gewoon af of blijven met errors (notices) komen

Ik heb het script je ff zelf geprobeerd, maar dat duurde (voor mn c schijf) langer dan 30 secondes om de gehele lijst te krijgen, waardoor de max runtime (oid) overschreven werd...

Het duurde idd best lang voordat een kleinere map geopend werd.

edit: secondes bedoel ik natuurlijk...
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:26:08 #160
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32933833
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:24 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Ik heb het script je ff zelf geprobeerd, maar dat duurde (voor mn c schijf) langer dan 30 minuten om de gehele lijst te krijgen, waardoor de max runtime (oid) overschreven werd...

Het duurde idd best lang voordat een kleinere map geopend werd.
sja... javascript he
pi_32933907
Je hebt het script nu gezien, heb je misschien anders een idee hoe ik dit dan moet aanpakken? met andere DIVS? zonder javascript? of toch maar met XMLHTTP (waar ik nog steeds op zit te spacen?) .. Divs zou ook wel kunnen hoor maar dan houd je idd nog een zeer grote lap met bandwidth voor misschien een 0.01% gebruik daarvan en dan is XMLHTTP wel weer handig... maar goed...
Like trump...
pi_32933967
http://webfx.eae.net/dhtml/xloadtree/demo.html dit is wel een mooie, die moet ik maar eens uit gaan spitten, want lijkt me wel verdomde handig
Like trump...
pi_32934015
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:32 schreef Chandler het volgende:
http://webfx.eae.net/dhtml/xloadtree/demo.html dit is wel een mooie, die moet ik maar eens uit gaan spitten, want lijkt me wel verdomde handig
Ja godsamme ik blijf maar klikken bij die tree willen ze een wereldwijde denial of service gaan uitoefenen met die eeuwige uitklapbare meuk?
pi_32934068
dat denk ik maar ziet er toch best goed uit; al zeg ik het zelf; maar zo iets moet ik dan ook maar gaan realiseren ofzo... lijkt me wel verdomde handig ivm server data.
Like trump...
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:40:22 #165
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32934135
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:29 schreef Chandler het volgende:
Je hebt het script nu gezien, heb je misschien anders een idee hoe ik dit dan moet aanpakken? met andere DIVS? zonder javascript? of toch maar met XMLHTTP (waar ik nog steeds op zit te spacen?) .. Divs zou ook wel kunnen hoor maar dan houd je idd nog een zeer grote lap met bandwidth voor misschien een 0.01% gebruik daarvan en dan is XMLHTTP wel weer handig... maar goed...
geen probleem met javascript hoor. Maar het is zo traag en processorvretend . Ik zou het denk ik op de XMLHTTP manier proberen. Dan heb je stukken minder te processen per keer.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:41:04 #166
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32934150
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:34 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ja godsamme ik blijf maar klikken bij die tree willen ze een wereldwijde denial of service gaan uitoefenen met die eeuwige uitklapbare meuk?
haha dat was me ook al opgevallen
pi_32935861
Even een vraagje met betrekking tot security, of iig, het in stand houden daarvan.

Ik heb hier twee perfect samenwerkende servers staan die vanalles doen, en om dat te managen heb ik in PHP een tool gemaakt genaamd AAP, Ares Administrative Panel (Ares is de naam van de server die o.a. als webserver fungeert). Deze tool is interactief en maakt dus gebruik van STDIN om mijn input te verwerken en draait dus ook onder php-cli, met de rechten van root. Dit is omdat AAP in staat moet zijn user directories te maken en qua rechten goed te zetten, de Apache webserver moet kunnen laten reloaden, en nog veel meer. Dit is op het moment allemaal prima afgeschermd.

Echter wil ik nu alles modulebased opbouwen waarbij ik voor iedere account incluis mezelf (de administrator) een webinterface biedt. Nu moet ik dus in staat zijn om via die webinterface hetzelfde te doen als via AAP, maar gezien PHP via Apache draait heeft het dus zo min mogelijk rechten (wat heel logisch is maar niet door elke webhoster in stand wordt gehouden - dat terzijde) waardoor dat niet mogelijk is. Ik heb dus een manier nodig om een veilige communicatie op te zetten tussen de webinterface en de 'backend' die als root-account aanpassingen aan beide servers doet.

Qua scripten is het voor mij geen probleem dit veilig te doen, het gaat mij vooral om de globale manier waarop ik dit zou moeten doen ik had zelf al bedacht dat ik wellicht een backend kon schrijven die als server fungeert en verbindingen accepteert, de verbinding authenticeert en vervolgens bepaalde acties toelaat. Gebruikers moeten overigens straks zelf ook in staat zijn subdomeinen toe te voegen waar een Apache reload voor nodig is.
pi_32937559
Heeft iemand een manier waarop ik dat gebeuren met de tree kan verwezelijken? een guide how to zonder alle code direct... want ik moet natuurlijk ook de directories laten zien die leeg zijn maar die moeten dan weer niet open kunnen hé.

Ik zat zelf te denken aan het volgende.

Met XMLHTTP vraag ik bv C:\ op en dan krijg ik data terug

1 = including subdirs, 0 = geen subdirs..

bv
1
2
[Windows, C:\Windows, 1]
[Test, C:\Test, 0]

verder weet ik het nog niet, deze data kan ik wel uit een php script trekken maar moet ik dit dan doen met divjes...
Like trump...
pi_32938994
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 09:02 schreef Chandler het volgende:

want ik moet natuurlijk ook de directories laten zien die leeg zijn maar die moeten dan weer niet open kunnen hé.
Waarom niet? Windows / Explorer (om eens een voorbeeld te nemen) laat ook gewoon folder zien. En als blijkt dat een folder geen subfolders heeft dan verdwijnt het plusje voor de foldernaam wel op het moment dat je erop klikt. Pas op het moment dat je een folder opent ga je kijken naar de inhoud, niet eerder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 december 2005 @ 10:27:28 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32939020
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 00:21 schreef Ro�a� het volgende:

[..]

prototype.js is het keyword. Die is zo goed als crossbrowser zover ik weet.
Ik gebruik er nu een welke in ieder geval werkt op Firefox, Internet Explorer en Opera (allemaal windows).

Ik zal deze eens downloaden en kijken wat er anders aan is, want xmlhttprequests zijn wel ontzettend geil. De ultieme koppeling tussen client en server side .
pi_32939088
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:25 schreef Light het volgende:

[..]

Waarom niet? Windows / Explorer (om eens een voorbeeld te nemen) laat ook gewoon folder zien. En als blijkt dat een folder geen subfolders heeft dan verdwijnt het plusje voor de foldernaam wel op het moment dat je erop klikt. Pas op het moment dat je een folder opent ga je kijken naar de inhoud, niet eerder.
Misschien doet verkenner dat dan wel zo, maar dat betekend dus niet dat de manier hoe verkenner dat doet ook de beste is.

Ik erger me dat er wel een plusje staat voor een lege map

Verschil is er wel: de tree in explorer laat alleen de mampjes zien, en in de tree van Chandler is het wss de bedoeling dat ook de bestanden in de tree komen te staan, ofwel: de kans is veel kleiner op een lege map. Is het dus de moeite waard om dat te doen?
pi_32942378
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 10:25 schreef Light het volgende:
Je hebt gelijk, echter is dat dan weer de vraag hoe dat te verwerken
Like trump...
pi_32942678
-edit-

Heb nu een ander stuk van het internet getrokken en dat geeft resultaat

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<html>
    <head>
        <title>XMLHTTP example</title>
        <script type="text/javascript" language="javascript">

var http_request = false;

function makeRequest(path, id) 
            {

if (window.XMLHttpRequest) 
                { // Mozilla, Safari,...
                    http_request = new XMLHttpRequest();
                } 
                else if (window.ActiveXObject) 
                { // IE
                    http_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
                }

http_request.onreadystatechange = alertContents;
                http_request.open('GET', "tree.php?path=" + path + "&id=" + id, true);
                http_request.send(null);

}

function alertContents() 
            {

if (http_request.readyState == 4) 
                {
                    if (http_request.status == 200) 
                    {
                        alert(http_request.responseText);
                    } 
                    else 
                    {
                        alert('There was a problem with the request.');
                    }
                }

}
        </script>
    </head>
    <body>
        <a href="#" onclick="makeRequest('c:/myserver/', 666);">Make a request</a>
    </body>
</html>

echter blijkt dat continue de inhoud die gefetcht wordt met XMLHTTP gecached wordt, hoe kan ik dat voorkomen? want wil geen cache in mijn XMLHTTP

[ Bericht 53% gewijzigd door Chandler op 09-12-2005 13:21:37 ]
Like trump...
pi_32943435
timestamp meesturen als query string parameter.
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:47:29 #175
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32943599
Hoe zorg ik voor een goede quote functie zoals op Fok?!

Dus [quote=Naam]blaat[/quote]
Maar ook quoten zonder naam en maximaal 1 level 'diep' quoten, dus dat je geen oneinde loop met quotes in elkeer krijgt
pi_32943847
&Roonaan; ok dat snap ik had ik ook al aan gedacht maar is er geen andere mogelijkheid om de caching uit te zetten?

@Wobbel:

Je kan in een quote een quote verwijderen str_replace hé
Like trump...
pi_32944127
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 13:57 schreef Chandler het volgende:
&Roonaan; ok dat snap ik had ik ook al aan gedacht maar is er geen andere mogelijkheid om de caching uit te zetten?

@Wobbel:

Je kan in een quote een quote verwijderen str_replace hé
no cache headers meesturen vanaf de server, zoals dat altijd voor php geldt.
pi_32944230
owkee, gaan we inbouwen
Like trump...
pi_32944689
het werkt idd, maar nu zit ik dus met de opbouw van divjes, hoe ik een begin moet maken met een tree en hoe ik deze dan kan updaten zonder probelemen etc... want iedere div moet natuurlijk ook een naam (id) hebben? best pittig hoor ...
Like trump...
pi_32944884
1_2_3_4_5_6_
path_c_temp_dev_fok_

zo zijn er genoeg te verzinnen die redelijkerwijs unieke div ids opleveren.

-r-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')